Gå til innhold

Har du noen gang drept noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drepte tre krabber som liten, en abbor, sikkert masse maur pluss en del fluer for å mate en fugleunge vi reddet. Angrer veldig på mine handlinger mot de dyrene jeg drepte med vilje men jeg var veldig ung da.. Vegetarianer nå, med respekt for alt liv.

Planter er også liv.

Anonym poster: 00a3283d9c479870e306011dbaf88f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å la vær å drepe insekter, slipper de heller ut (åpner ert vindu eller en dør) hvis de er inne i leiligheten min. Jeg har ingen problemer eller fobier med insekter.

men fiske sløying kan jeg ta. skal du spise fisken er det en god fordel med at den er sløyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang drept en annen skapning? Tråkket på en snegle just for fun? Spist maur? Sløyd fisk? Er du en dyremorder?

Anonym poster: adf8382c929afb749bccdf67bb505b26

NOE?? Et dyr er ikke noen, det er noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOE?? Et dyr er ikke noen, det er noe.

For buddhister er de noen, ikke noe.

Anonym poster: 2dc46cea220804ebcb4fee31b4805d20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har nok tråkket på tusenvis av maur på skogsturer. Har avlivet chinchilla som ble akutt syk med murstein, og avlivet andre dyr som lider i stor grad. Men det er en fæl situasjon å havne i. Men heller ende lidelsene hos et dyr med en gang fremfor å drøye det med å dra til veterinær etc. Så lenge det blir gjort rikig.

Ellers dreper jeg ingen dyr med vilje. Unngår så best jeg kan å tråkke på insikter på tur :fnise: Slipper edderkopper ut (om det ikke er på vinteren) unngår å drepe insekter/mygg/veps, fanger mus og rotter for så å slippe dem løs på den lokale søppeldynga, huser fugler med hjernerystelse/andre skader som leges, holdt på i to-tre timer for å få tak i en skadet kråke under en husvegg, for så å ta den med til veterinær.

Liker generelt ikke at friske dyr avlives, men likevel spiser jeg gjerne en saftig biff... Oh, the irony... :rolleyes:

Anonym poster: b88b776f28672a7f4bc62da20a286d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For buddhister er de noen, ikke noe.

Anonym poster: 2dc46cea220804ebcb4fee31b4805d20

Tviler på at det er så mange her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa....

Har et pr "langbein" på samvittigheten. Og noen edderkopper. Men jeg dreper ikke for å drepe, er kun om kommer mot meg, etter at jeg har prøvd å fått de vekk på vanlig måte.

Veps og alt annet gjør jeg ikke noe med.

Og jaa, har vel sikkert mange maur på samvittigheten også, men det er ikke med vilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste kjøtt i mange år, så jeg har bidratt til en del drap på dyr. Ellers har jeg med egne hender drept en fisk og noen insekter. Nå dreper jeg ingenting, ikke frivillig og med vitende og vilje i alle fall.

Anonym poster: ba540e567a958908290a761646cc4fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimmel

Jeg har sykt lyst til å skyte en bedøvelsespil på et dyr. Er en hund som har gjødd i hele dag! Startet å gjø rundt 0900 og holder på enda. Det er faen meg ikke stopp. Ikke klarer jeg å få lokalisert lyden heller, men det er faens irriterende når man skal sitte å jobbe! :rasende: Og hvor i helvete er eierne?! >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har du noen gang drept en annen skapning? Tråkket på en snegle just for fun? Spist maur? Sløyd fisk? Er du en dyremorder?

Anonym poster: adf8382c929afb749bccdf67bb505b26

la meg se....

Jeg har ved en anledning drept en katt. Denne ble påkjørt og var i store smerter. Det skjedde i utlandet, langt vekk fra alle. Tror virkelig ikke den ville overlevd, og hvor nærmeste dyreklinikk måtte befinne seg aner jeg ikke. Ga den en skikkelig smell i hodet. Så døde den, med en gang.

Jeg har drept utallige vepser og edderkopper.

Jeg har drept utallige fisk, krabber og kreps.

Ja jeg er en dyremorder. Tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist levende epler, varme og ferske rett fra epletreet. Det som var igjen av eplekroppen kastet jeg i en busk.

Jeg har gjort dette mange, mange ganger, helt uten dårlig samvittighet.

:spise:

Anonym poster: 555caab58d20d2ff0c7a6abba5905434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Du dreper ikke epler, epler faller av uansett. Er treet som lever. Derfor det finnes folk som KUN spiser frukt, de vil ikke drepe hele planten/treet. Frukt er til for at trærne skal befrukte seg eller noe. Litt som .. Øh. Planetens mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jaktet en del, fisket og kverket en del insekter o.l. Men det som var direkte ubehagelig var da jeg var unge og lærte å knekke nakken på fugleunger. Min bestefar viste meg dette, og det var noe han gjorde hver eneste vår. Han hadde gård, og fugler er ikke noe greit å ha når man lever av moreller og kirsebær.

Anonym poster: 7710e285d8b5682772eaba575da2a4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepser, humler, edderkopper, biller, fisker, krabber osv.

Anonym poster: 93f7fa865762d410f5417c7c7cfa27ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hedra

Jeg dreper ikke noe med mindre det er til mat. Alt liv har rett til å være her uansett hvor lite og "ekkelt" det måtte være for oss.

Sikkert noen som syns jeg er ekkel også...

Dvs jeg tråkker sikkert på noen selv om jeg prøver å la det være.

Og dyr er ikke NOE det er NOEN

Det er bare vi mennesker som insisterer på at vi er hevet over naturen og de andre dyrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreper stikkemygg, knott, klegg og flått. Flåtten brenner jeg opp eller drukner, seige jævler.

Har også tatt livet av akutt syke burdyr.

Anonym poster: e75b3c6f30ca81b4de08a4257a42c7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist diverse innsekter som jeg roastet på bål:) crispy og med et hint av baconsmak.

Sløyet fisk til katten etter at jeg har kakket fisken i hodet!

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk prøvd å drepe noen en gang. Et livs levende menneske. Jeg ga personen en overdose av noe som gjorde at vedkommende havnet på sykehuset. Dessverre overlevde den personen som jeg prøvde å drepe. Den personen det er meg. :(

Anonym poster: 2dc46cea220804ebcb4fee31b4805d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...