Gå til innhold

Bør jeg fortelle dette til min nye flamme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde det slutt med eksen for noen mnd siden etter å ha gått med lite følelser en stund, og var egentlig veldig ferdig med forholdet når det tok slutt. Møtte en ny for et par mnd siden og det har utviklet seg - vi er ikke i et forhold ennå, men vi liker hverandre svært godt og jeg vet at han misliker at jeg snakker med eksen.

Eksen og jeg er veldig gode venner, jeg har nettopp vært en tur i byen der han nå har flyttet til og jeg sov over i hans leilighet (på eget rom), noe min nye flørt ikke hadde problemer med, men han sier nå at han synes det er litt rart.

Jeg ønsker selvfølgelig å respektere ham og vise ham at jeg er seriøs med ham og verdt å satse på, men vil gjerne beholde vennskapet med eksen, han har alltid vært mer venn enn kjæreste for meg, om jeg er helt ærlig.

Nå er det slik at flørten min er borte hele julen og nyttårsaften, og jeg skulle feire med en venninne. Igår ringte eksen min meg og lurte på om ikke han kunne komme til meg (og sove over noen dager) i forbindelse med nyttår, fordi hans planer har gått i vasken.

Han må da sove i samme rom/seng som meg.

Bør jeg fortelle dette til den nye gutten jeg har truffet, at eksen min og jeg skal feire nyttår sammen, bør jeg fortelle hvordan det ligger an, eller bør jeg bare prøve å treffe eksen min sjeldnere selv om vi altså bare er venner? Vi er jo ikke sammen, ennå ihvertfall, men jeg vil nødig spolere dette fordi jeg ikke har kuttet bånd med en jeg selv ser som en god venn-

Anonym poster: 47c373722138a7233ca6c1e32ae258a3

Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

En god regel er at du ikke skal gjøre noe som du ikke kan fortelle den andre parten. Personlig syns jeg det her hadde vært drøyt. Men dersom du gav meg en heads up på forhånd; ikke fult så drøyt. Hadde muligens blitt sur og tverr da også, men i det minste hadde jeg visst at jeg kunne stole på deg.

Jeg syns du enten skal la være, eller så sier du ifra til typen din på forhånd.

Endret av SpaceBaby
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Gjorde det slutt med eksen for noen mnd siden etter å ha gått med lite følelser en stund, og var egentlig veldig ferdig med forholdet når det tok slutt. Møtte en ny for et par mnd siden og det har utviklet seg - vi er ikke i et forhold ennå, men vi liker hverandre svært godt og jeg vet at han misliker at jeg snakker med eksen.

Eksen og jeg er veldig gode venner, jeg har nettopp vært en tur i byen der han nå har flyttet til og jeg sov over i hans leilighet (på eget rom), noe min nye flørt ikke hadde problemer med, men han sier nå at han synes det er litt rart.

Jeg ønsker selvfølgelig å respektere ham og vise ham at jeg er seriøs med ham og verdt å satse på, men vil gjerne beholde vennskapet med eksen, han har alltid vært mer venn enn kjæreste for meg, om jeg er helt ærlig.

Nå er det slik at flørten min er borte hele julen og nyttårsaften, og jeg skulle feire med en venninne. Igår ringte eksen min meg og lurte på om ikke han kunne komme til meg (og sove over noen dager) i forbindelse med nyttår, fordi hans planer har gått i vasken.

Bør jeg fortelle dette til den nye gutten jeg har truffet, at eksen min og jeg skal feire nyttår sammen, bør jeg fortelle hvordan det ligger an, eller bør jeg bare prøve å treffe eksen min sjeldnere selv om vi altså bare er venner? Vi er jo ikke sammen, ennå ihvertfall, men jeg vil nødig spolere dette fordi jeg ikke har kuttet bånd med en jeg selv ser som en god venn-

Jeg ville heller spurt meg selv "Bør jeg la exen overnatte i min seng når jeg bestemte meg å gå videre og bygge et nytt forhold?"

Endret av Wei Wei
  • Liker 11
Skrevet

Kjempehyggelig at man kan fortsette å være gode venner etter at et kjæresteforhold er over, men å legge seg i samme seng som eksen når man har en ny "kjæreste" - :nei: er bare fy fy.

• Liker 10
Skrevet

Om den nye typen er cuckold som meg skal du gjerne fortelle ham at eksen din deler seng med deg, mens han er bortreist. Det er bare digg.

Men om han ikke er en cuckold, synes jeg du skal la være..........og kanskje du også bør la være å dele seng med eksen din i jula, han kommer til å grisepule deg :-)

Anonym poster: 72199f8425d491f4b770e60a345c035b

• Liker 1
Skrevet

Ja, fortell han det du. Kom tilbake og si hva han sa da

• Liker 1
Skrevet

Man kan ikke beholde en eks.

Mange merkelige folk i denne verden.

Skrevet

Jeg lurer heller på: Hvorfor har du interesse av å ha eksen din på besøk i jula?

• Liker 1
Gjest hedgepig
Skrevet

Om du bare har littegrann respekt for nyekjæresten så dropper du det opplegget der.

• Liker 5
Skrevet

Uansett om du velger å være venner med eksen din eller ikke, synes jeg det er fullstendig upassende å la ham overnatte hos deg. HVIS du faktisk er klar til å gå videre da ...

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke eksen din isåfall sove på sofaen? Du burde såklart si dette til han nye..

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Å være venner med en ex: greit.

Å dele seng med en ex når man dater en annen: ikke greit.

Jeg hadde ikke likt dette. For en ex har ingenting i sengen å gjøre, hvis man er ferdig med hverandre. Tenk om det var motsatt, hadde du likt det?

• Liker 4
Skrevet

Herregud så mange teite menn det er !!!

• Liker 3
Skrevet

Å være venner med eksen er greit, også å finne på ting sammen (så lenge en er åpen med ny kjæreste om det... og før en er kjærester bør det også være et tema hva slags forhold en har/kan akseptere av eks-kontakt). Men å dele seng..? Det bør være veldig unødvendig. Jeg vet at jeg og min eks ikke ville gjort noe "galt" om vi delte seng, men det hadde fortsatt føltes feil bare. Både ovenfor hverandre og spesielt nye vi treffer. Legg nå i det minste en egen madrass til ham på gulvet. OG JA: Vær åpen ovenfor flørten/daten din. Om du deler seng med eksen og ikke forteller det er det i mine øyne et større tillitsbrudd enn om du forteller det.

Anonym poster: 9fcaa1fb5ac7caeea54aed598996ca3f

• Liker 2
Skrevet

En ting er at DU ikke forteller dette, men tenkt hvis noen andre forteller din nye flamme om overnattingen? Da tar det "forholdet" slutt, det kan jeg love deg! Jeg hadde blitt ganske så sint hvis min kjære hadde overnattet sammen med en eks og holdt det skjult for meg, jeg hadde blitt sint uansett om han var ærlig om det. Man sover ikke sammen med ekser når man har en ny flamme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å være litt venner er ok, men ikke nære venner. Jeg har selv ingen ekser som venner, har ingen ekser på facebook. Ekser er historie for meg! Ikke noe jeg vil ha med meg i fremtiden min

Anonym poster: f448c579120c27791f5323e721a00845

• Liker 1
Skrevet

Og jeg er ganske så sikker på at din eks vil prøve seg på deg, det var jo du som dumpet han, han har garantert følelser for deg og ønsker å få deg tilbake når dere sover sammen.

Anonym poster: f448c579120c27791f5323e721a00845

Skrevet

Enig med hedgepig over her, det handler om respekt for den nye kjæresten din. Om du respekterer han og vil ha et forhold med han, lar du være dette opplegget.

Anonym poster: 42cbc10694d07f93891132d133a4e9dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...