Gå til innhold

Forsinket mens og negative tester - virkelig ikke gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dette er mitt første innlegg her :) Førstegangs prøver... Jeg vet det finnes mange innlegg om mye det samme som jeg lurer på, men jeg vil gjerne spørre på min måte, så jeg håper det er ok.

Mens er 2 uker forsinket, men alle testene er negative :( Blir så forvirret... Skal jeg oppføre meg som om jeg er gravid eller ikke? Sier nei til alt av alkohol, så folk i juleselskap har jo begynt å lure, men jeg er jo ikke... Eller..? Sukk... Er det fremdeles sjans for at jeg er gravid? Noe annet jeg kan gjøre for å teste? Og om jeg ikke får mens får jeg vel heller ikke eggløsning så vi kan prøve på nytt?

Håper på litt råd fra dere mer erfarne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normal og regelmessig syklus? Vet du om og når du har EL?

Dersom ja, er det er mest sannsynlig andre årsaker enn at du er gravid dersom du nærmer deg en måned etter EL, men det KAN skje og for å utelukke graviditet kan du be om en blodprøve hos legen. I mellomtiden bør du unngå alkohol, ja.

Skrevet

Det er ikke veldig lenge siden jeg sluttet på p-pillen, men jeg gikk rett over i en regelmessig 28 dagers syklus. Merker kun EL på den ene siden, så jeg er usikker på om jeg har hatt... Men det er absolutt et veldig bra råd, kanskje jeg heller skal ta en EL test. Begynner å bli fryktelig lei negative tester nå :(

Skrevet

Jeg fikk ikke positive tester før etter å ha vært gravid i 2 uker. Viktig at du tester med morgenurinen. SIden du nettopp har sluttet på p-pillen kan det like gjerne være at mensen ikke har blitt regelmessig enda. Det tar gjerne alt fra noen måneder opptil ett år å bli gravid etter at man har sluttet på p-pillene.

Skrevet

Nei, det er ikke viktig at man tester med morgenurin når man er to uker over tiden. Det spiller absolutt ingen rolle.

Skrevet

Har hatt det samma problemet hver månede siden sommerferien. Plutselig ble mensen utsatt 2-3 uker. Hver gang! aldri regelmessig her lenger! og aldri gravid

Skrevet

Min mens var regelmessig før, men den sluttet å være det etter at jeg hadde brukt p-piller i en periode. Uanvhengig om jeg går på pillen eller ikke nå, så kommer av og til mensen ikke i det hele tatt en måned, mens den noen ganger kommer for tidlig. Av og til har jeg bare bittelitt mens, så kroppen min er i alle fall rar. Men det er jo veldig vanlig at det tar litt mer tid å bli gravid etter bruk av p-piller, så jeg ville ikke bekymret meg, i alle fall.

Skrevet

Sukk... Er tydeligvis utålmodig når det kommer til dette her, men det er kanskje de fleste her inne :) Veldig fint at det utveksles litt erfaringer i hvert fall!

Vil så gjerne ha et klart svar, og det er jo mens eller positiv test, men ingen av delene skjer! I mellomtiden oppfører jeg meg som om jeg er gravid og avstår fra alt en gravid bør avstå fra av mat og alt, så alle venner tror jo jeg bare utsetter nyheten.

Men om jeg ikke får mens igjen nå, så får jeg vel heller ikke eggløsning og kan prøve på nytt?

Skrevet

Dersom du normalt sett har eggløsning, så vil jo denne komme før eller senere, omtrentlig 18-12 dager før neste mens. Ergo kan du ikke vite om du sannsynligvis har EL eller ikke uten at du tester hver dag.

Skrevet

Nei, det er ikke viktig at man tester med morgenurin når man er to uker over tiden. Det spiller absolutt ingen rolle.

Jo, det kan ha betydning hvis hun ikke har regelmessig mens og EL enda.. Da vet man uansett ikke når sjansen er størst for å lese av svaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...