Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Ja, du hadde rett! Vi har pratet skikkelig om dette nå, hørt på hverandres meninger og tanker og kom til enighet. Hvis bryllupet var lite, så kunne han godt tenkt seg til det. Han la tilogmed frem forslaget om et lite bryllup i Italia med bare nærmeste familie og et vennepar som står oss nært.

Noe offisiell forlovelse var jeg pent nødt til å vente litt på, noe som jeg syns er helt greit, da jeg ikke vil gå rundt som forlovet i en evighet. :)

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

Så bra! Åååå, Italia-bryllup var der vi startet planleggingen også (men alt forandret seg da vi kjøpte hus og ikke lenger hadde råd til den måten å gjøre det på, hehe).

;) Det er helt greit å vente når man vet at man faktisk ikke venter forgjeves :jepp:

Anonym poster: 755e0767bf12430d7240bc802cd5c3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor? Hva er det ved ekteskap du føler deg for ung til? Det er jo en betydelig større forpliktelse å sette barn til verden enn det er å gifte seg.

Anonym poster: fb6b249b1edabd7724b31027518d61e1

Jeg har ikke lyst til å gifte meg som 20-åring. Jeg kan gjerne få barn når jeg er ung, men jeg vil ikke gifte meg ung. Vi har ikke økonomi til å legge ut flerforldige titusener av kroner på et bryllup nå, og ingen av oss har lyst til å gifte oss enda. Sånn er det bare. Som sagt, vi tenker vel forskjellig om akkurat dette :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jenter drømmer vel om et frieri en gang. :) Jeg gleder meg derimot masse til den dagen det skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke lyst til å gifte meg som 20-åring. Jeg kan gjerne få barn når jeg er ung, men jeg vil ikke gifte meg ung. Vi har ikke økonomi til å legge ut flerforldige titusener av kroner på et bryllup nå, og ingen av oss har lyst til å gifte oss enda. Sånn er det bare. Som sagt, vi tenker vel forskjellig om akkurat dette :)

Ingen som trenger å holde bryllup for å gifte seg. Da prioritere man feil. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ.. lei hintingen. Snakket akkurat med typen som er offshore. Han kan fortelle at det blir en rimelig grei lønning nå i mai, og det passer utmerket siden han trengte litt ekstra cash til noe han lenge hadde tenk på å kjøpe til meg. :bond:

Samtidig nevner han at det var noe han skulle bestil fra utlandet.. men han vet ikke helt hvordan det fungerer å få det sendt til norge.

Endret av Miss Lucky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som trenger å holde bryllup for å gifte seg. Da prioritere man feil. ;)

Men når jeg skal gifte meg vil jeg jo gjerne holde bryllup også? Det er jo ikke en feil prioritering, det er jo en drøm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæ.. lei hintingen. Snakket akkurat med typen som er offshore. Han kan fortelle at det blir en rimelig grei lønning nå i mai, og det passer utmerket siden han trengte litt ekstra cash til noe han lenge hadde tenk på å kjøpe til meg. :bond:

Samtidig nevner han at det var noe han skulle bestil fra utlandet.. men han vet ikke helt hvordan det fungerer å få det sendt til norge.

Oooh, spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, spennende!

Nja.. han har sagt det samme flere ganger før også da.. så jeg tørr ikke håpe for mye :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men når jeg skal gifte meg vil jeg jo gjerne holde bryllup også? Det er jo ikke en feil prioritering, det er jo en drøm.

Er det forholdet du vil fokusere på eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forholdet du vil fokusere på eller ikke?

Klart jeg vil fokusere på forholdet, men vi vil ikke gifte oss enda, var det veeeeldig vanskelig å få inn? Vi venter noen år, slik at vi har råd til det bryllupet vi vil ha? Jeg vil ha hvit kjole, han fin dress, venner og familie samlet, kake og fest. Alt dette kan vi få om vi venter noen år. SÅ!

1130_Grand_Cru_Teskje_1.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Jeg håper virkelig at du får oppfyllt drømmen din om p gifte deg missDior. Men jeg kan ikke forstå logikken bak å få hele pakken før man gifter seg, da er det veldig lett at bryllupet ikke kommer til å finne sted i det hele tatt fordi man har det bra også uten å være gift.

Lykke til med begge deler. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så....

Man akn være klar for barn når man er ung på mange måter.

Ett stabilt forhold, en god og stabil økonomi, en trygg plass og bo, masse kjærlighet,trygge rammer og gjensidig respekt for både hverandre og ett barn.

Om man da har et gjensidig ønske om barn, så ser jeg ingenting iveien for dette.

Men giftemål i så ung alder, det erofte noe ganske annet.

Ett bryllup koster stort sett en god del tusen.

Det er greit å ha økonomi til å få barn, men og skulle hive ut mangfoldige tusen på bryllup er noe helt annet.

Og hvorfor skal man måtte gjøre alle livets store "høydepunkt" på en og samme gang?

Hvorfor ikke slå seg til ro med mann og barn,kose seg og nyte hverandre og den lille, for så å tenke giftemål etterhvert?

Man vet stort sett at man har møtt mannen/kvinnen i sitt liv, når man velger å få barn. ring på fingeren og noen dokumenter gjør ikke forholdet sterkere eller mer stabilt. (jadajada,jeg vet det er mange fordeler med å være gift utover dette også.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at du får oppfyllt drømmen din om p gifte deg missDior. Men jeg kan ikke forstå logikken bak å få hele pakken før man gifter seg, da er det veldig lett at bryllupet ikke kommer til å finne sted i det hele tatt fordi man har det bra også uten å være gift.

Lykke til med begge deler. :)

Hehe, vi har datoen klar da, vi skal gifte oss 5.august.2023, noen må bare fri først :) Og hvis vi kommer dit, og ser at vi ikke har lyst allikevel, da har vi spart oss for en skilsmisse muligens?! :fnise: Nei, jeg er sikker på at vi gjør rett med å vente. Skal ikke du gifte deg snart, syns jeg å ha sett ? :bryllup::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som så....

Man akn være klar for barn når man er ung på mange måter.

Ett stabilt forhold, en god og stabil økonomi, en trygg plass og bo, masse kjærlighet,trygge rammer og gjensidig respekt for både hverandre og ett barn.

Om man da har et gjensidig ønske om barn, så ser jeg ingenting iveien for dette.

Men giftemål i så ung alder, det erofte noe ganske annet.

Ett bryllup koster stort sett en god del tusen.

Det er greit å ha økonomi til å få barn, men og skulle hive ut mangfoldige tusen på bryllup er noe helt annet.

Og hvorfor skal man måtte gjøre alle livets store "høydepunkt" på en og samme gang?

Hvorfor ikke slå seg til ro med mann og barn,kose seg og nyte hverandre og den lille, for så å tenke giftemål etterhvert?

Man vet stort sett at man har møtt mannen/kvinnen i sitt liv, når man velger å få barn. ring på fingeren og noen dokumenter gjør ikke forholdet sterkere eller mer stabilt. (jadajada,jeg vet det er mange fordeler med å være gift utover dette også.)

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Hehe, vi har datoen klar da, vi skal gifte oss 5.august.2023, noen må bare fri først :) Og hvis vi kommer dit, og ser at vi ikke har lyst allikevel, da har vi spart oss for en skilsmisse muligens?! :fnise: Nei, jeg er sikker på at vi gjør rett med å vente. Skal ikke du gifte deg snart, syns jeg å ha sett ? :bryllup::bolledeig:

Oi!

Vi gifter oss 29.juni i år. Trenger ikke 10 år på å planlegge et bryllup. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Klart jeg vil fokusere på forholdet, men vi vil ikke gifte oss enda, var det veeeeldig vanskelig å få inn? Vi venter noen år, slik at vi har råd til det bryllupet vi vil ha? Jeg vil ha hvit kjole, han fin dress, venner og familie samlet, kake og fest. Alt dette kan vi få om vi venter noen år. SÅ!

1130_Grand_Cru_Teskje_1.jpg

Vel, men barn skal du ha-..-.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi!

Vi gifter oss 29.juni i år. Trenger ikke 10 år på å planlegge et bryllup. :ler:

Det er jo ikke lenge til :danse: Nei, det trenger ikke vi heller egentlig, men både jeg og sambo er enige om at ti år er grei tid å vente :fnise: Kommer sikkert til å gifte oss om fem år uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men barn skal du ha-..-.

Ja, det skal jeg så absolutt :) Hva skal du ha da, barn eller bryllup?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep dreaming lassies. We love our freedom

Anonym poster: 8f3db8845ac7b4710577a230def24b54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det skal jeg så absolutt :) Hva skal du ha da, barn eller bryllup?

Ingen av delene. Jeg lever ikke noe A4-liv. Ei heller noe samboer/ferdigpakke uten rettigheter hvis det verste skulle skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...