Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Det er frustrerende når samboeren sier "ringer er jo så veldig dyyyyyyyrt!!", også kjøper han seg nytt kamera neste dag ...

Anonym poster: e884c82a353cb5b606021ad0cc9ba536

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er frustrerende når samboeren sier "ringer er jo så veldig dyyyyyyyrt!!", også kjøper han seg nytt kamera neste dag ...

Anonym poster: e884c82a353cb5b606021ad0cc9ba536

Kan vel bare si at jeg kjenner til det der, bare bytt ut kamera med bilting/deler/bilnips etc. Gøy det... :bond::glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Jeg håper også på et frieri, men jeg har en følelse av at det neppe kommer til å skje, og i hvert fall ikke på en stund! Har en veldig god, snill samboer som trives veldig godt akkurat slik det er... Hvordan skal han da komme på å fri av seg selv når han syns han har det så fint nå? :fnise:

Samme her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå, har det skjedd noe på fronten hos dere? Her er det ikke noe nytt :bond::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere klager etter som har vært sammen i 2-3 år :P

Vi har vært sammen i 5.5 år, bodd sammen i over 4 år.. Vi er i midten av 20 - årene.

Jeg er mer enn klar og det vet han..

Irriterende at det kun skal være opp til han når det skal skje, når han vet at jeg lenge har ventet...

Blir rimelig furt om det ikke skjer før 6 års dagen.

Det går jo litt på det å ta neste steget i foholdet...

Anonym poster: 2050f481bd78ffb951f872cb2356c5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Skjønner ikke hva dere klager etter som har vært sammen i 2-3 år :P

Vi har vært sammen i 5.5 år, bodd sammen i over 4 år.. Vi er i midten av 20 - årene.

Jeg er mer enn klar og det vet han..

Irriterende at det kun skal være opp til han når det skal skje, når han vet at jeg lenge har ventet...

Blir rimelig furt om det ikke skjer før 6 års dagen.

Det går jo litt på det å ta neste steget i foholdet...

Anonym poster: 2050f481bd78ffb951f872cb2356c5df

Vi hadde vært sammen i 8 år før han fridde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er klar! Men alt for ung. Har gitt beskjed om at bryllupet står om 10 år, han får bare finne ut selv når han vil fri :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er klar! Men alt for ung. Har gitt beskjed om at bryllupet står om 10 år, han får bare finne ut selv når han vil fri :fnise:

...du er alt for ung til å gifte deg, men prøver å få barn!? :huh:

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken! Jeg er 23 år, han er 25 år, begge blir ferdig utdannet til sommeren. Vært sammen i snart 5 år, og bodd sammen hele tiden.

Vil absolutt ikke fri til han, fordi jeg vil han skal fri når han faktisk føler seg klar for et ekteskap. Det jeg derimot gjør er ikke-så-subtil-hinting av typen "ååh, se så fine ringer! Her må vi stoppe og glo litt i vinduet!", "ååh, seeee så fint tema dette bryllupet hadde!", "Se så mange nerdete morsomme ting vi *host* man kan gjøre i et bryllup!". At søsteren min nå skal gifte seg gir meg ypperlig med unnskyldninger til å dra dette frem :lur:

Vi har også hatt mange diskusjoner rundt hvorfor folk gifter seg, hvor han har gått fra "aldri i livet!" til "ja, jo, det må vel nesten kanskje bli et bryllup en gang i tiden", så jeg tror det fungerer :fnise: . Han vet også at jeg vil ha bryllup før barn, noe han til slutt har sagt seg enig i.

Forventer ikke å bli fridd til før om en god stund, men det viktigste er jo at han føler seg klar og ønsker et ekteskap, så da er det verdt ventetiden! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du er alt for ung til å gifte deg, men prøver å få barn!? :huh:

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

Ja, og? Jeg føler meg mer klar til å få barn enn å gifte meg. Kanskje du føler det annerledes?

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere skal fri selv?

Her har min sagt han sier nei dersom jeg gjør det. Det er visstnok en mannegreie for han :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg gifter meg med om få måneder la aldri skjul på at ekteskap for ham ikke var aktuelt. Han så ikke poenget, han liker ikke oppmerksomheten, han syns det er veldig forpliktende (selv om vi også har barn sammen), og hadde alle mulige argumenter for at ekteskap aldri ville bli aktuelt. Så klar var han på det, at jeg - etter vi fikk barn sammen - skiftet etternavn til det samme som vårt felles barn og ham.

Så plutselig, det året vi hadde vært sammen i 5 år, så fridde han allikevel! Når vi gifter oss, har vi vært sammen i 7 år ;)

Så, selv den mest ihuga ekteskaps"nekteren" kan komme på bedre tanker med tid og stunder ;)

Anonym poster: 755e0767bf12430d7240bc802cd5c3c8

Ja, du hadde rett! Vi har pratet skikkelig om dette nå, hørt på hverandres meninger og tanker og kom til enighet. Hvis bryllupet var lite, så kunne han godt tenkt seg til det. Han la tilogmed frem forslaget om et lite bryllup i Italia med bare nærmeste familie og et vennepar som står oss nært.

Noe offisiell forlovelse var jeg pent nødt til å vente litt på, noe som jeg syns er helt greit, da jeg ikke vil gå rundt som forlovet i en evighet. :)

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Her har min sagt han sier nei dersom jeg gjør det. Det er visstnok en mannegreie for han :P

Bra unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i tre år, jeg er 21 og han er 24. Syns kanskje det er litt tidlig, men på en annen side, har vi jo hund og bil og egen leilighet, så hvorfor ikke? Har sååå lyst til å planlegge! Lufter tanken i hist og pist, men får ikke en supergira tilbakemelding tilbake, mer sånn "Vi skal ikke gifte oss, vi skal inngå partnerskap :opplyser: ".

I fritiden liker jeg å søke på "Suprise proposal" på youtube og le/gråte. Dette kan jeg gjøre i flere timer. Bygger opp forventningene skikkelig til det blir min tur.

En dag... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra unnskyldning.

Javel, det står du fritt til å mene :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje dere skal fri selv?

Noen mener at det er opp til mannfolka. Andre ikke. Trenger ikke unnskyldninger for å være forskjellige.

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Javel, det står du fritt til å mene :)

Ja.

Noen mener at det er opp til mannfolka. Andre ikke. Trenger ikke unnskyldninger for å være forskjellige.

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

Hvordan svarer det her på innlegget mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og? Jeg føler meg mer klar til å få barn enn å gifte meg. Kanskje du føler det annerledes?

Men hvorfor? Hva er det ved ekteskap du føler deg for ung til? Det er jo en betydelig større forpliktelse å sette barn til verden enn det er å gifte seg.

Anonym poster: fb6b249b1edabd7724b31027518d61e1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke holde diskusjoner om hva som er mest forpliktende av barn og giftemål utenfor denne tråden?

Jeg håper på at min samboer vil fri til meg i stedet for at jeg frir til ham fordi jeg synes det er hans tur til å ta forholdet vårt et steg videre. Det var jeg som innledet "samtalen" om vi var sammen eller ikke, og mitt forslag å flytte sammen. Denne gangen synes jeg at vi skal forlove oss når han kommer på at det er en fin ting å gjøre. Så får jeg heller hinte litt om at jeg er klar før den tid :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...