Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

På 14.11.2020 den 1.49, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som har blitt fridd til de siste månedene? Hadde håper å lese noen hyggelig historier her mens jeg selv går å venter til evig tid. 👰🏼 Er på 11. året sammen nå, og han vet så inderlig godt at jeg har ønsket dette lenge. Trenger ikke noe bryllup med det første, men begynner å kjenne et behov for en slags forpliktelse utover samboerskap. Ekstra vondt er det når venninner rundt meg som har vært sammen med sine kjærester i 1-2 år blir fridd til. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått spørsmål av familie og venner om vi ikke skal forlove oss snart. Må bare le det bort og si at vi ikke stresser med det 😭 

 

VET at jeg står fritt til å fri selv, eller forlate han, ingen av delene er foreløpig aktuelt. 

Anonymkode: 8286c...259

Men det beste er jo at dere blir enige om å gifte dere, ‘frieri’ er underordet. Hvis han vet ‘inderlig godt’ at du vil gifte deg, så har frieriet allerede skjedd, ønsket om ekteskap er uttrykt. Dere må jo snakke om det sammen?

F eks kunne det jo vært en idè å finne ut om han er motvillig pga bryllup eller ekteskap? Mange kan kvie seg for bryllup pga oppmerksomhet (liker ikke forsamlinger), styr (mye jobb, særlig hvis den ene er opptatt av fargetema og dokurver osv) eller kostnader (vil heller bruke pengene på noe annet). Mens andre er mer panikkslagne ved tanken på ekteskap, og å skulle binde seg (noe som ofte er helt ulogisk når. man er samboere med felles lån og barn). 

Å sitte og «vente» i ti år høres ut som tafatt idiotoppførsel. 

Anonymkode: 2cd8e...ba2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Ble lovet ring på fing når vi hadde kjøpt hus. Så jeg gikk med på å kjøpe ett hus, fikk så 2 barn. 

No 5 år etter huskjøp så vil han ikke gifte seg :(

Anonymkode: 8833a...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (4 timer siden):

Da har min kjære fridd 💕 Og jeg er så lykkelig 💕

Gratulerer :hoppe: Det er så koselig!

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble lovet ring på fing når vi hadde kjøpt hus. Så jeg gikk med på å kjøpe ett hus, fikk så 2 barn. 

No 5 år etter huskjøp så vil han ikke gifte seg :(

Anonymkode: 8833a...189

Tror jeg hadde sagt "ja, da er vi på plass i hus, hvor er ringen min?". Her hadde vi samme tanke om at vi helst ville gifte oss før huskjøp (vi bodde sammen før altså, så ikke snakk om å gifte seg så flytte inn sammen). Nå endte vi opp med å finne drømmehuset før vi rakk å bli gift, men vi var enige om ekteskap før eventuelle barn.

Dere er jo mer forpliktet med barn, men tror jeg hadde snakket om det med han, at nå kan dere like godt gifte dere og at dette er viktig for deg.

Anonymkode: a76f6...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (4 timer siden):

Da har min kjære fridd 💕 Og jeg er så lykkelig 💕

Gratulerer så mye! ❤️

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Gratulerer :hoppe: Det er så koselig!

Tror jeg hadde sagt "ja, da er vi på plass i hus, hvor er ringen min?". Her hadde vi samme tanke om at vi helst ville gifte oss før huskjøp (vi bodde sammen før altså, så ikke snakk om å gifte seg så flytte inn sammen). Nå endte vi opp med å finne drømmehuset før vi rakk å bli gift, men vi var enige om ekteskap før eventuelle barn.

Dere er jo mer forpliktet med barn, men tror jeg hadde snakket om det med han, at nå kan dere like godt gifte dere og at dette er viktig for deg.

Anonymkode: a76f6...563

Enig, det er min anbefaling også. Lykke til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer har vært sammen i 6 år i år, og jeg venter spent på frieri (og har ventet i flere år faktisk) 😌 

Ble litt snurt (inni meg vel og merke) i fjor på selveste bursdagen min. For da var det 5 år siden vi ble "kjærester", og jeg var 1000% sikker på at han skulle fri. Foreldrene mine var på besøk hjemme hos oss, vi satt utendørs og spiste is, så sa samboer plutselig: "Lukk øynene kjære, og hold de lukket. Jeg er straks tilbake!", med et veldig lurt uttrykk. Så jeg satt der, med mine foreldre, med øynene lukket og tenkte: "oiii nå han skal fri!!" 🙉 Min kjære kom tilbake, og sa: "Åpne øynene!". Der sto det en sykkel..... 💀 Ble selvfølgelig kjempeglad for sykkelen, men litt trist inni meg for at det HØYT forventede frieriet ikke kom. Håper han får ut fingeren og frir i år da 🙊

Anonymkode: 8310e...292

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg og samboer har vært sammen i 6 år i år, og jeg venter spent på frieri (og har ventet i flere år faktisk) 😌 

Ble litt snurt (inni meg vel og merke) i fjor på selveste bursdagen min. For da var det 5 år siden vi ble "kjærester", og jeg var 1000% sikker på at han skulle fri. Foreldrene mine var på besøk hjemme hos oss, vi satt utendørs og spiste is, så sa samboer plutselig: "Lukk øynene kjære, og hold de lukket. Jeg er straks tilbake!", med et veldig lurt uttrykk. Så jeg satt der, med mine foreldre, med øynene lukket og tenkte: "oiii nå han skal fri!!" 🙉 Min kjære kom tilbake, og sa: "Åpne øynene!". Der sto det en sykkel..... 💀 Ble selvfølgelig kjempeglad for sykkelen, men litt trist inni meg for at det HØYT forventede frieriet ikke kom. Håper han får ut fingeren og frir i år da 🙊

Anonymkode: 8310e...292

Har du snakket med han om det? Ofte trenger disse mannfolka et dytt 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vil slenge meg på😅 Jeg venter også🌸 Vi er 26 år begge to, vært sammen i 5 år og samboere i 2,5år. Han er virkelig min aller beste venn og sjelevenn. Vi vil begge gifte oss, men spørsmålet er bare når. Jeg vil veldig gjerne gifte meg før vi får barn og aller helst veldig snart😘Om vi gifter oss først eller får barn først, er ikke så viktig for han. Såå jeg venter virkelig på et frieri, men ingen hint om at det skjer i nærmeste fremtid - enda iallfall! Flere i samme situasjon?😁

Anonymkode: b7bc1...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet i tolv år på et frieri som aldri kom (har nok skrevet innlegg her flere ganger 😅), det var så utrolig sårt at jeg aldri ble god nok for samboeren min. Nå er drømmen min om ekteskap erstattet med et forhold basert på økonomi og praktiske ting rundt barn og hus, når barna er "store nok" begynner jeg mitt nye liv alene 💃

Anonymkode: 00429...2c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ventet i tolv år på et frieri som aldri kom (har nok skrevet innlegg her flere ganger 😅), det var så utrolig sårt at jeg aldri ble god nok for samboeren min. Nå er drømmen min om ekteskap erstattet med et forhold basert på økonomi og praktiske ting rundt barn og hus, når barna er "store nok" begynner jeg mitt nye liv alene 💃

Anonymkode: 00429...2c1

Føler med deg, og forstår at ting noen ganger kan bli sånn. Sender deg en klem:klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med samboeren min i åtte år nå. Jeg har hele veien sagt at jeg gjerne vil gifte meg før vi får barn, men han har vært lite interessert i ekteskap, kirkelig bryllup og hele pakka. For noen mnd siden satte vi en dato for når jeg skulle slutte med ppiller og vi skulle prøve å få barn, for tull sa at jeg at: "du våger ikke å fri når jeg er gravid!". Sist uke snakket vi om dette med å prøve på barn og jeg spurte hvorfor han ikke ville gifte seg. Han sier det virker som alt for mye styr og at han ikke liker store folkemengder. Jeg sa at jeg tror han har misforstått, for min del kunne vi bare gått på rådhuset med forlovere og heller grilla med nærmeste familien etterpå eller noe sånt. Da får han helt hakeslep og så sier han: "åja, vil du gifte deg før xx.xx? (datoen jeg slutter på p-piller). Og jeg sa selvsagt ja, og trodde egentlig han tulla. Så sier han: "åj, vi må kanskje skaffe ringer da!". ALTSÅ HVAAAA!? :hakeslepp:Nå har vi (ja, vi...) funnet en fin forlovelsesring og gifteringer og jeg mistenker frieri en dag i neste mnd når vi skal på en litt lengre tur. Den dagen kan ikke komme fort nok! :strix:

Anonymkode: a866b...f7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært sammen med samboeren min i åtte år nå. Jeg har hele veien sagt at jeg gjerne vil gifte meg før vi får barn, men han har vært lite interessert i ekteskap, kirkelig bryllup og hele pakka. For noen mnd siden satte vi en dato for når jeg skulle slutte med ppiller og vi skulle prøve å få barn, for tull sa at jeg at: "du våger ikke å fri når jeg er gravid!". Sist uke snakket vi om dette med å prøve på barn og jeg spurte hvorfor han ikke ville gifte seg. Han sier det virker som alt for mye styr og at han ikke liker store folkemengder. Jeg sa at jeg tror han har misforstått, for min del kunne vi bare gått på rådhuset med forlovere og heller grilla med nærmeste familien etterpå eller noe sånt. Da får han helt hakeslep og så sier han: "åja, vil du gifte deg før xx.xx? (datoen jeg slutter på p-piller). Og jeg sa selvsagt ja, og trodde egentlig han tulla. Så sier han: "åj, vi må kanskje skaffe ringer da!". ALTSÅ HVAAAA!? :hakeslepp:Nå har vi (ja, vi...) funnet en fin forlovelsesring og gifteringer og jeg mistenker frieri en dag i neste mnd når vi skal på en litt lengre tur. Den dagen kan ikke komme fort nok! :strix:

Anonymkode: a866b...f7a

Så spennende og koselig! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri noe formell frieri. Jeg tok opp en samtale om at jeg gjerne vil at vi skal gifte oss fordi når jeg første satser så ønsker jeg at det gjøres ordentlig. Han foreslo at vi går og kjøper ring så dro vi til butikken sammen uken etter. Jeg valgte en ring. Han betalte. Nå er vi forlovet 😂 

Anonymkode: 9fe26...78d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ventet og hintet om at jeg ønsket ring på fingeren i 6 år, og fant ut at jeg måtte ta saken i egne hender hvis det skulle skje! Jeg fridde og vi giftet oss på rådhuset 6 mnd etterpå. Angrer på at jeg ikke gjorde det før, hadde spart meg selv for mye frustrasjon og forhåpninger!😅

Anonymkode: 1f499...45e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer og jeg har vært sammen i 5 år og jeg var tydelig fra start at jeg ønsker å gifte meg. Det var ikke så viktig for han, og han mente at det var viktigere for han å få barn før det å gifte seg. Jeg syns da omvendt. I 2019 (sammen i over 3 år) ble jeg så lei av å vente, flere av hans venner forlovet seg etter bare 1-2 år sammen, så jeg sa rett ut "kan vi ikke bare forlove oss, jeg må ikke ha noe stort bryllup osv". Da sa han at han ønsket å fri selv og likte ikke at vi bare skulle bestemme oss for forlovelse uten at han hadde spurt. Sa tydelig ifra at jeg ikke gidder å vente lenge og fikk tilbake "den er grei, du skal ikke vente for lenge".

2 år til er gått, vi har fått et barn, og det er ingen tegn til forlovelse rundt døren. Jeg kjenner det plager meg hver dag😔 Hvertfall når jeg har tatt det opp tidligere og han ba meg vente. Vil jo ikke mase mer heller fordi da føler jeg, når han en dag frir eventuelt, at han gjør det kun fordi jeg har mast. Og det er jo ikke veldig hyggelig😢

Anonymkode: 963f0...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ble lovet frieri for ett år siden...så har vært ganske skuffet når det aldri kom å han mente han aldri hadde lovet noe sånt. Har ventet i noen år selv om vi ikke har vært sammen såååå mange år.

Har minnet han på av og til at det kanskje er påtide å tenke på å forlove oss , vi har nå fått ett barn og hus. 
 

Han er er flink til romantikk i hverdagen , akkurat slik jeg liker det. Er ikke noe klisje folk noen av oss og liker det enkelt. Har aldri ønsket meg noe stort frieri, men ønsker å forlove meg og gifte meg.

Har jo vært skuffet en god tid nå siden løfte hans aldri ble holdt...

men for litt over en uke siden så nevnte jeg at nå var det på tide, og at jeg kan godt kjøpe ring eller fri jeg ( 😅) det ønsket han ikke !! men han var enig at det kanskje var på tiden forlove seg.  å jammen så kjøpte han ring , vi gikk ut å spise å han ga meg den. Gikk ikke ned på kne eller spurte, da vi begge egentlig synes slikt er litt kleint og ikke helt «oss». Han visste også veldig godt at svaret mitt er «ja».

Men alt i alt så er jeg kjempe fornøyd 💕 nå planlegger vi en til baby før vi gifter oss.

Jeg måtte jo pushe ham litt, det skal jeg være ærlig på...men tror noen mannfolk bare ikke tenker slik vi gjør. Han er en type som aldri hadde tenkt eller særlig ønske om å gifte seg, så han hadde klart god tid 🤪

Anonymkode: d778f...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 14.31):

Jeg har vært sammen med samboeren min i åtte år nå. Jeg har hele veien sagt at jeg gjerne vil gifte meg før vi får barn, men han har vært lite interessert i ekteskap, kirkelig bryllup og hele pakka. For noen mnd siden satte vi en dato for når jeg skulle slutte med ppiller og vi skulle prøve å få barn, for tull sa at jeg at: "du våger ikke å fri når jeg er gravid!". Sist uke snakket vi om dette med å prøve på barn og jeg spurte hvorfor han ikke ville gifte seg. Han sier det virker som alt for mye styr og at han ikke liker store folkemengder. Jeg sa at jeg tror han har misforstått, for min del kunne vi bare gått på rådhuset med forlovere og heller grilla med nærmeste familien etterpå eller noe sånt. Da får han helt hakeslep og så sier han: "åja, vil du gifte deg før xx.xx? (datoen jeg slutter på p-piller). Og jeg sa selvsagt ja, og trodde egentlig han tulla. Så sier han: "åj, vi må kanskje skaffe ringer da!". ALTSÅ HVAAAA!? :hakeslepp:Nå har vi (ja, vi...) funnet en fin forlovelsesring og gifteringer og jeg mistenker frieri en dag i neste mnd når vi skal på en litt lengre tur. Den dagen kan ikke komme fort nok! :strix:

Anonymkode: a866b...f7a

WÆÆÆÆÆ der ble jeg fridd til og vi planlegger bryllup innen et halvt år, gleder meg masse! ❤️

Anonymkode: a866b...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

WÆÆÆÆÆ der ble jeg fridd til og vi planlegger bryllup innen et halvt år, gleder meg masse! ❤️

Anonymkode: a866b...f7a

Gratulerer så mye! 😄 ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt... vært sammen i 5 år er nå gravid med vår 3... vi har snakket om det og han sier det kommer etter sistemann blir født.. jaja.. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutti843950 skrev (16 timer siden):

Jeg venter fortsatt... vært sammen i 5 år er nå gravid med vår 3... vi har snakket om det og han sier det kommer etter sistemann blir født.. jaja.. 🤷🏻‍♀️

Min sa også hele tiden «det kommer snart»

Sa faktisk før jul at om han ikke fridde så gjorde jeg det, hintet også om at jeg kunne fri/ordne ringer i ny å ne 😛 han er veldig imot damer som frir

Anonymkode: d778f...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...