Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Venter, eller sånn i langsiktig perspektiv. Vi har vært sammen kun i noen måneder, men har bestemt for lengst at vi skal dele livet med hverandre. Han sa helt i begynnelsen at han aldri kom til å gifte seg igjen, og jeg sa til ham at jeg aksepterer det. Har ikke tatt opp temaet siden. Han derimot har kommet med små hint om hvilken ring han ville ha bruke hvis han noen gang frir til meg, og hvordan frieriet skulle ha vært. Hva som hadde vært hans drømmebryllup. Jeg kommer snart til å be ham om å slutte å erte meg med slike ting, får jo håp jo :) men forstår at det enda er litt for kort tid til at jeg skal vente så utålmodig. 

Anonymkode: be33c...5d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det MULIG?  Går virkelig kvinner anno 2019 å venter på å bli fridd til??....... 

Jeg traff mannen min for mer enn 40 år siden.  Han var byens kjekkeste!...  En del av det å bli kjent var å finne ut av om vi hadde sånn noenlunde samme holdninger til etikk, samliv, barn osv.  Vi brukte 4 år på å bli kjent med hverandre før vi giftet oss. 

Hvem som fridde til hvem, vet jeg ikke :)  

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Zienna skrev:

Er det MULIG?  Går virkelig kvinner anno 2019 å venter på å bli fridd til??....... 

Jeg traff mannen min for mer enn 40 år siden.  Han var byens kjekkeste!...  En del av det å bli kjent var å finne ut av om vi hadde sånn noenlunde samme holdninger til etikk, samliv, barn osv.  Vi brukte 4 år på å bli kjent med hverandre før vi giftet oss. 

Hvem som fridde til hvem, vet jeg ikke :)  

 

Vel, kjæresten ønsker ikke å bli fridd til. Som sagt, han var i utgangspunktet imot giftemål, men er mer på gli nå. Så jeg synes det er opp til ham å fri. Hvis jeg frir etter at han har sagt at han aldri vil gifte seg, fremstår jeg bare som masete. 

Anonymkode: be33c...5d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt fridd jeg, men i og med at han har planer så vil ikke jeg ødelegge dem. Vi er vel egentlig allerede enige i at vi skal gifte oss, men han vil fri og vi setter en dato etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Zienna skrev:

Er det MULIG?  Går virkelig kvinner anno 2019 å venter på å bli fridd til??....... 

Jeg traff mannen min for mer enn 40 år siden.  Han var byens kjekkeste!...  En del av det å bli kjent var å finne ut av om vi hadde sånn noenlunde samme holdninger til etikk, samliv, barn osv.  Vi brukte 4 år på å bli kjent med hverandre før vi giftet oss. 

Hvem som fridde til hvem, vet jeg ikke :)  

 

Er det MULIG å ikke lese startinnlegget?!

På 19.12.2012 den 22.24, Jolene skrev:

For jeg kan vel ikke være den eneste? Kjæresten min sier hele tiden at jeg skjønner planen når det skjer, men er ellers så innmari hemmelighetsfull rundt dette her. Har vært sammen med min kjære i snart 3 år, vi er 23 og 26 dersom dette skulle ha noe å si.

(håper det er flere som går litt rundt å tripper litt her inne)

 

Red. For de som kommer inn i denne tråden bare for å stille spørsmål om hvorfor vi ikke frir selv, så er ikke dette tråden for deg. Denne tråden handler om oss som HÅPER på et frieri, ikke for å fri selv. Dersom noen vil lage en tråd om å fri, er det bare å gjøre dette. Beklager for den krasse tonen, men jeg er lei av slike innspill i denne tråden som bare er avsporing.

Plager det degat andre tenker annerledes enn deg angående frieri, kan du jo bare lage din egen tråd?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå er vi offisielt forlovet, dog uten frieri. Det er mulig ring og spørsmål kommer senere, men pga korona så ville samboeren at vi skal fikse papirarbeidet fortest mulig og så ta festen senere. Han hadde sett for seg bryllup neste sommer, men innså at det nå kunne bli dratt ut i tid. Han hadde et frieri planlagt sa han, men korona ødela. 
 

(Dette var forøvrig en del av min plan fra før)

Så for å høre hvordan han skulle få fatt i papirene han trenger fra hjemlandet sitt, måtte han ringe foreldrene sine og dele nyheten. De ble veldig glade! 
 

Så Yay! 
 

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Yoshi skrev:

Nå er vi offisielt forlovet, dog uten frieri. Det er mulig ring og spørsmål kommer senere, men pga korona så ville samboeren at vi skal fikse papirarbeidet fortest mulig og så ta festen senere. Han hadde sett for seg bryllup neste sommer, men innså at det nå kunne bli dratt ut i tid. Han hadde et frieri planlagt sa han, men korona ødela. 

Så for å høre hvordan han skulle få fatt i papirene han trenger fra hjemlandet sitt, måtte han ringe foreldrene sine og dele nyheten. De ble veldig glade! 
 

Så Yay! 
 

Gratulerer så mye!  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 19.29, Jolene skrev:

Er det MULIG å ikke lese startinnlegget?!

Plager det degat andre tenker annerledes enn deg angående frieri, kan du jo bare lage din egen tråd?

Men du må jo forstå, han var jo byens kjekkeste. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Yoshi skrev:

Nå er vi offisielt forlovet, dog uten frieri. Det er mulig ring og spørsmål kommer senere, men pga korona så ville samboeren at vi skal fikse papirarbeidet fortest mulig og så ta festen senere. Han hadde sett for seg bryllup neste sommer, men innså at det nå kunne bli dratt ut i tid. Han hadde et frieri planlagt sa han, men korona ødela. 
 

(Dette var forøvrig en del av min plan fra før)

Så for å høre hvordan han skulle få fatt i papirene han trenger fra hjemlandet sitt, måtte han ringe foreldrene sine og dele nyheten. De ble veldig glade! 
 

Så Yay! 
 

Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, addict skrev:

Men du må jo forstå, han var jo byens kjekkeste. 

Hahaha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Er det ingen som har blitt fridd til de siste månedene? Hadde håper å lese noen hyggelig historier her mens jeg selv går å venter til evig tid. 👰🏼 Er på 11. året sammen nå, og han vet så inderlig godt at jeg har ønsket dette lenge. Trenger ikke noe bryllup med det første, men begynner å kjenne et behov for en slags forpliktelse utover samboerskap. Ekstra vondt er det når venninner rundt meg som har vært sammen med sine kjærester i 1-2 år blir fridd til. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått spørsmål av familie og venner om vi ikke skal forlove oss snart. Må bare le det bort og si at vi ikke stresser med det 😭 

 

VET at jeg står fritt til å fri selv, eller forlate han, ingen av delene er foreløpig aktuelt. 

Anonymkode: 8286c...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg har vært sammen i 5 år, bodd sammen i 2 og venter nå første barnet. Jeg har alltid vært tydelig på at for meg er det viktig å gifte seg og helst før jeg fikk barn. Han ser for seg bryllup etter at barna er gamle nok til å være med på feiringen.. Mitt lille håp er at vi kommer til enighet om at en ring på fingeren skjer snart og at bryllupet godt kan ventes med et par år😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som har blitt fridd til de siste månedene? Hadde håper å lese noen hyggelig historier her mens jeg selv går å venter til evig tid. 👰🏼 Er på 11. året sammen nå, og han vet så inderlig godt at jeg har ønsket dette lenge. Trenger ikke noe bryllup med det første, men begynner å kjenne et behov for en slags forpliktelse utover samboerskap. Ekstra vondt er det når venninner rundt meg som har vært sammen med sine kjærester i 1-2 år blir fridd til. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått spørsmål av familie og venner om vi ikke skal forlove oss snart. Må bare le det bort og si at vi ikke stresser med det 😭 

 

VET at jeg står fritt til å fri selv, eller forlate han, ingen av delene er foreløpig aktuelt. 

Anonymkode: 8286c...259

Jeg ble fridd til i sommer ❤️ Jeg rakk ikke å skrive i denne tråden først, for det skjedde før jeg begynte å bli utålmodig selv, og før jeg forventet det :) Men det var og er veldig koselig. Hadde vært sammen i 2,5 år når han fridde. Vi vet det er oss, og hadde snakket om det, så han så ingen grunn til å vente ❤️ 

Var på skogstur og satt ved et flott vann når han plutselig stod på kne foran meg med en nydelig ring. Skal ha et lite bryllup neste år :) 

Anonymkode: a76f6...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ingen som har blitt fridd til de siste månedene? Hadde håper å lese noen hyggelig historier her mens jeg selv går å venter til evig tid. 👰🏼 Er på 11. året sammen nå, og han vet så inderlig godt at jeg har ønsket dette lenge. Trenger ikke noe bryllup med det første, men begynner å kjenne et behov for en slags forpliktelse utover samboerskap. Ekstra vondt er det når venninner rundt meg som har vært sammen med sine kjærester i 1-2 år blir fridd til. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått spørsmål av familie og venner om vi ikke skal forlove oss snart. Må bare le det bort og si at vi ikke stresser med det 😭 

 

VET at jeg står fritt til å fri selv, eller forlate han, ingen av delene er foreløpig aktuelt. 

Anonymkode: 8286c...259

Har ikke blitt fridd til helt nylig, men min samboer fridde til meg etter 12 år. En av mine beste venner ble akkurat fridd til etter 10 år. :)

Anonymkode: 1c25c...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til for noen måneder siden. Vi er 31 år og har vært sammen i 9 år :D 

Anonymkode: 98268...885

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble fridd til for noen måneder siden. Vi er 31 år og har vært sammen i 9 år 😄

Anonymkode: 98268...885

Gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drømmer om ett frieri ☺ Nå har det vert oss i 3.5 år, og i løpet av den tiden har vi vert samboere i 2.5 år, og vi ble også foreldre til en nydelig liten skatt for 8mnd siden. Så nå er det bare en ting til jeg drømmer om, og det er en ring på fing💕 

Vi har snakket om det litt her og der, men det er alltid noe annet som opptar tiden. Han har sagt at han vil og at vi en dag skal gifte oss. Fremtiden ser vi for oss sammen. Så da var det bare å prøve å ikke tenke for mye på det da 😇😅  

Anonymkode: 31cf1...87a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2020 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Jeg ble fridd til i sommer ❤️ Jeg rakk ikke å skrive i denne tråden først, for det skjedde før jeg begynte å bli utålmodig selv, og før jeg forventet det :) Men det var og er veldig koselig. Hadde vært sammen i 2,5 år når han fridde. Vi vet det er oss, og hadde snakket om det, så han så ingen grunn til å vente ❤️ 

Var på skogstur og satt ved et flott vann når han plutselig stod på kne foran meg med en nydelig ring. Skal ha et lite bryllup neste år :) 

Anonymkode: a76f6...563

Åh, det hørtes koselig ut! Gratulerer så mye 🥰🥰

Anonymkode: 8286c...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2020 den 1.40, AnonymBruker skrev:

Jeg ble fridd til for noen måneder siden. Vi er 31 år og har vært sammen i 9 år 😄

Anonymkode: 98268...885

Det var skikkelig koselig å høre! 😍 Får fortsette å håpe litt til jeg da 😇

Anonymkode: 8286c...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2020 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Har ikke blitt fridd til helt nylig, men min samboer fridde til meg etter 12 år. En av mine beste venner ble akkurat fridd til etter 10 år. :)

Anonymkode: 1c25c...227

Så godt å høre! Føler at "alle andre" får ring på fingeren etter så kort tid, så det var egentlig litt digg å høre at jeg ikke er den eneste ❤️

Anonymkode: 8286c...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...