Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Jeg er så misunnelig på dere som har blitt fridd til eller venter på et frieri :)

Her blir det nok sannsynligvis ikke noe bryllup. Han har vært gift, og vil egentlig ikke gifte seg igjen. Jeg har aldri vært gift, og er en sånn type som ønsker meg kirkebryllup og hele pakka. Han har sagt at han "sikkert kunne gjort det for min skyld, hvis det er veldig viktig for meg", men at det da bare blir oss på tinghuset, og han ønsker heller ikke å fri "ordentlig".. 

Er det feil av meg å tenke da at mye av poenget er borte? Ja, jeg får jo ekteskap og "det juridiske", men jeg er vel litt "gammeldags" og romantisk av meg og ønsker at mannen faktisk skal VILLE det fordi han vil være med meg resten av livet.. Han vil heller ikke gå med ring da, så jeg får ikke det engang (dvs vi hadde vel hatt ringer, men hans hadde ikke vært i bruk) :fnise: 

Anonymkode: 14feb...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så misunnelig på dere som har blitt fridd til eller venter på et frieri :)

Her blir det nok sannsynligvis ikke noe bryllup. Han har vært gift, og vil egentlig ikke gifte seg igjen. Jeg har aldri vært gift, og er en sånn type som ønsker meg kirkebryllup og hele pakka. Han har sagt at han "sikkert kunne gjort det for min skyld, hvis det er veldig viktig for meg", men at det da bare blir oss på tinghuset, og han ønsker heller ikke å fri "ordentlig".. 

Er det feil av meg å tenke da at mye av poenget er borte? Ja, jeg får jo ekteskap og "det juridiske", men jeg er vel litt "gammeldags" og romantisk av meg og ønsker at mannen faktisk skal VILLE det fordi han vil være med meg resten av livet.. Han vil heller ikke gå med ring da, så jeg får ikke det engang (dvs vi hadde vel hatt ringer, men hans hadde ikke vært i bruk) :fnise: 

Anonymkode: 14feb...643

Ja, jeg synes det. Siden han har vært gift før og egentlig er lite lysten på det igjen, men kan gjøre det for din skyld så lenge det er enkelt opplegg hos byfogden, så bør du nøye deg med det. For det virker som at det er bryllupet som er viktig for deg, ikke at du har funnet deg en sånn fin mann som du vil dele livet ditt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når man er i bryllup, bruden skal kaste buketten og kjæresten din sier "gjør ditt beste" (på å få tak i buketten) :rodmer::rosaengel:

Anonymkode: 8eebe...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og går og venter og håper på dette! :hjerte:    Han er så snill som bare det og vi har vært i lag i over to år, og vi har det kjempefint i sammen, så blir superglad om han hadde fridd altså.....:bolledeig::rodmer:

Anonymkode: e636d...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Byjenta! Så utrolig koselig frieri!! Det høres herlig og personlig ut. Hvor lenge ventet du før du fortalte det til noen? Tror ikke jeg hadde klart å vente så veldig lenge, for å si det sånn! 

@O.G. Jeg er faktisk enig med deg. Om han gifter seg kun for din skyld, kan du liksom ikke kreve noe stort bryllup. Jeg skjønner godt at du ønsker deg et frieri, det gjør jeg selv også, men egentlig er det jo det at han er villig til å gifte seg for din skyld den virkelige kjærlighetserklæringen. 
 
Vi har snakket lenge om at vi skal gifte oss en gang, han er som nevnt klar for barn, vi snakker nå helt naturlig om aktuelle navn til barn (til å begynne med var det litt sånn "hvis vi hypotetisk sett skulle fått barn, så synes jeg dette er et fint navn", nå sier vi "kanskje dette er et navn for oss"), vi planlegger å bygge eller kjøpe hus som skal passe også når vi har tenåringer, vi vet vinen vi skal ha i bryllupet vårt, ca antall gjester og toastmaster, haha. Skulle nesten tro vi var forlova allerede, men han er veldig tydelig på at det blir et frieri. I det siste har han i tillegg hatt noen kommentarer om hvor kjekt det er å være gift, sånn legalt, og følelsen av at han frir i år blir faktisk stadig sterkere, selv om han ikke har gjort det enda. Det er jo faktisk ikke sånn veldig viktig heller, når det er så tydelig at han ser for seg at vi skal leve sammen resten av livet. Vi har det ufattelig fint, jeg nyter virkelig hverdagen. Men jeg er flink til å glede meg, og dette gleder jeg meg veldig til :rodmer: Selve bryllupet er ikke like viktig for meg (jeg har begynt å skjønne at det er mye styr og planlegging). Jeg gleder meg til å feire med venner og familie, men det er det vi feirer som er det viktige.  
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Sludd skrev:

@Byjenta! Så utrolig koselig frieri!! Det høres herlig og personlig ut. Hvor lenge ventet du før du fortalte det til noen? Tror ikke jeg hadde klart å vente så veldig lenge, for å si det sånn! 

 
 
Vi har snakket lenge om at vi skal gifte oss en gang, han er som nevnt klar for barn, vi snakker nå helt naturlig om aktuelle navn til barn (til å begynne med var det litt sånn "hvis vi hypotetisk sett skulle fått barn, så synes jeg dette er et fint navn", nå sier vi "kanskje dette er et navn for oss"), vi planlegger å bygge eller kjøpe hus som skal passe også når vi har tenåringer, vi vet vinen vi skal ha i bryllupet vårt, ca antall gjester og toastmaster, haha. Skulle nesten tro vi var forlova allerede, men han er veldig tydelig på at det blir et frieri. I det siste har han i tillegg hatt noen kommentarer om hvor kjekt det er å være gift, sånn legalt, og følelsen av at han frir i år blir faktisk stadig sterkere, selv om han ikke har gjort det enda. Det er jo faktisk ikke sånn veldig viktig heller, når det er så tydelig at han ser for seg at vi skal leve sammen resten av livet. Vi har det ufattelig fint, jeg nyter virkelig hverdagen. Men jeg er flink til å glede meg, og dette gleder jeg meg veldig til :rodmer: Selve bryllupet er ikke like viktig for meg (jeg har begynt å skjønne at det er mye styr og planlegging). Jeg gleder meg til å feire med venner og familie, men det er det vi feirer som er det viktige.  

Ja, var kjempe koselig! 

Håper det blir et frieri på deg snart da. :) Vi fortalte det samme dag. Hehe, dro å bestilte ringer også samme dagen. :) Nå er vi i gang med planlegging, satt dato, skal se på lokaler til fredag, så skal jeg innom kikke litt på brudekjoler. Toastmaster og forlovere er valgt, antrekk er valgt, farger er valgt. :) Så litt er planlagt, men er jo en del igjen. Men det tar vi etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg et frieri selv også! Vært sammen i 9(!) år og har 2 små sammen. Alle vennene våre er gift, så det er bare oss igjen. Han vet godt at jeg ønsker å gifte meg og han vil det samme... så jeg kjenner det er litt kjipt. Vi er begge over 30, så det er ikke tidlig i den forstand heller. Vi har snakket mye om hvordan vi vil ha det, hvilke ringer som er fine (han tok meg med på tiffanys), så jeg føler jo at det er i kortene. Men hva tar så lang tid da? Jeg tror vel helt ærlig at det har bygd seg opp en haug av forventinger fra mange kanter nå og mulig han føler litt på presset. 

Anonymkode: 23ae4...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sludd skrev:

Sorry, @O.G., ser jeg har skrevet i du-form, men mener jo egentlig til den anonyme du svarer ;) 

Nå ja, jeg blir nok ikke gift nei. Har blitt så dødssær at jeg knapt holder ut med meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 5.9.2016 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sterk følelse av at noe kommer til å skje i nærmeste fremtid... :hoppe::englefjes: Broren og dama skal gifte seg ila høsten, lurer på om det kanskje satte blod på tann? :yvonne: I tillegg er straks skillsmissen med eksen (somlehuer som ikke tenkte på å søke om skilsmisse etter separasjon...:fnise:) hans klar, så da er det jo egentlig bare å kjøre på. Hadde en samtale nå i kveld som startet med "hvis vi skal gifte oss", og endte med hvem vi vil invitere når vi gifter oss (og hvordan han skal spørre om lov av mamma og pappa - ja jeg syns det er en koselig tradisjon). Så får se da, kanskje det skjer noe på årsdagen vår som er like rundt hjørnet?

Anonymkode: 8eebe...eff

Det skjedde ikke noe på årsdagen - han glemte den til tross for påminnelser! :sjenert: Så jeg tenkte at kanskje det blir på nyåret når vi har vært og besøkt familien hans (bor i en annen verdensdel og jeg har ikke møtt dem før).

Så plutselig ut av det blå sier han for noen dager siden at han er usikker på forholdet vårt og blablabla, og nå i går så virket det som alt håp om oss er ute... Så da tusler jeg ut herfra... Ikke meninga å forsure tråden men..

Anonymkode: 8eebe...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2015 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Her vil jeg også være med!

 

Vært sammen i 2 år, slutten av tyveårene begge to, vi har snakket mye om bryllup og om at vi vil være gift før vi får barn.

 

Han er verpesyk som bare det, så jeg har sagt at da er det bare å få ut fingern (min)  :fnise:  Jeg har fått streng beskjed om at det er hans oppgave å fri, mens jeg ertende sier det er skuddår neste år og jeg "har lov".

 

Vi har faktisk også (spøkende) satt dato i 2017.

 

Har ikke veldig lyst på selve bryllupet egentlig, men liker tanken på det å være gift med drømmemannen :)

 

(Vil være anonym, men for å skille mine innlegg undertegner jeg med -Emilia)

 


Anonymous poster hash: 63f41...309

 

Da har jeg også blitt fridd til :)

Anonymkode: 63f41...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde ikke noe på årsdagen - han glemte den til tross for påminnelser! :sjenert: Så jeg tenkte at kanskje det blir på nyåret når vi har vært og besøkt familien hans (bor i en annen verdensdel og jeg har ikke møtt dem før).

Så plutselig ut av det blå sier han for noen dager siden at han er usikker på forholdet vårt og blablabla, og nå i går så virket det som alt håp om oss er ute... Så da tusler jeg ut herfra... Ikke meninga å forsure tråden men..

Anonymkode: 8eebe...eff

Oj, huff, stakkars deg! Brudd er jo stort sett triste, men ekstra når du hadde en god følelse og trodde han planla frieri. Sender over en virtuell klem:klem:

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg også blitt fridd til :)

Anonymkode: 63f41...309

Også deg - gratulerer så mye!!! 

 

Jeg venter fortsatt, haha :D Ikke veldig utålmodig, men det hadde nå vært veldig stas snart. Jeg håpet egentlig litt på årsdagen vår også, men neida, vi glemte den begge to! Han hadde altså ikke planlagt noe der. Jeg har mista litt troa på at han tenker å fri i løpet av året, men det er egentlig helt greit. Vi har det så fint sammen, akkurat som ting er, og jeg har ikke så god råd nå heller, så sånn sett er det jo fint å ikke skulle planlegge et bryllup i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tysdag vart eg forlova :hoppendeglad: 
Vi feira 6 årsdag den dagen, og dagen starta med eit frieri på sengekanten. Så ein kan sei det vart ein fantastisk start på dagen! :hjerte:  Ringen var ein ring eg eigentleg aldri hadde sett føre meg å ha, men når eg først fekk den og veit at han har valgt den ut sjølv utan at eg sjølv har sagt eg vil ha den, gjer at den blir berre såå mykje finare enn noko anna ring! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter bare utålmodig nå. Han kommer til å fri før sommeren, jeg vet bare ikke når. Vi har snakket mye om det og vet når og hvor vi skal gifte oss, og har til og med kjøpt et par ting (kjøpte dem pga. voldsomme salg, så vi sparte tusenvis på  å kjøpe nå, for vi vet at det er noe vi trenger til bryllup). Det er veldig viktig for han at han overrasker meg med et romantisk frieri, og så omtenksom som han er så gleder jeg meg stort til å se hva han har planlagt <3

Anonymkode: 91dca...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel i grunn bestemt oss for å gifte oss.. Men har ikke snakket om når. Jeg håper selvsagt på et romantisk frieri, men er usikker på om det er realistisk..:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Drømmemannen fridde til meg igår :bond: Vi er for tiden på ferie i Florida, og han gikk ned på kne når vi så på solnedgangen på stranda. Holdt på å svime av :overrasket: Svarte så klart ja :nori: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Følger

Endret av RødeDrage
Feil tråd! Sorry!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
36 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Hva med å fri selv? 😨

Har du i det hele tatt giddet å lese hi?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg har bare vært sammen i et halvt år, så det er selvsagt alt for tidlig å vente på noe frieri. Vil ikke stresse noe, og synes det ville være trist og kaste seg gjennom alle "stadiene" i forholdet uten å ha tid til å nyte dem. Så absolutt ingen bråhast med å gifte seg - regner med det blir noen år til han går ned på kne....

MEN han har sagt at han vil gjøre det en dag. Han vil gifte seg, og det er sånn det "skal være", synes han.   :mynona:Og jeg gleder meg! Har laget et inspirasjonsalbum på Pinterest og hele pakka. Har aldri vært sånn som har drømt om bryllup, men etter at jeg møtte drømmemannen har jeg blitt skikkelig brudegal! Sier vel sitt når jeg henger inne på denne delen av forumet... 

Anonymkode: 26445...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...