Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen, Miss Lucky! Ble det frieri på deg?

Denne uka spurte jeg samboeren om han tenkte vi skulle gifte en gang, som i betydningen "kommer vi til å gifte oss en gang i framtida, tror du?".

Han svarte: "Jeg vet ikke, jeg. Har egentlig ikke tenkt på det." Ikke tenkt på det en gang? :hakeslepp: Jeg merket at jeg ble litt skuffet siden vi har vært sammen i snart sju år, og vi har bodd sammen mesteparten av tiden. Forholdet er også stabilt og begge har uttalt at vi ønsker det skal være oss for alltid.

Deretter spurte han meg om jeg tenkte vi skulle gifte oss en gang, og jeg svarte kontant "ja". Jeg håper han har begynt å tenke mer på det nå.

Anonym poster: bcd8759152424e19fa3ab5d94ef0a242

men kjære deg... Ingen er tankelesere, han kan ikke vite hva du vil om du ikke sier det. Jeg synes ærlig talt det virker litt merkelig å være så lenge uten å ha hatt en eneste samtale om sånt. Snakk ordentlig med ham om det, du. Kommunikasjon. :)

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag spurte jeg samboeren om han ønsker seg noe stort noe som kombinert bursdagsgave og bachelorinnleveringsgave. Han kom ikke på noe særlig. Så spurte han meg, men før jeg rakk å svare sa han "eller, jeg vet jo hva du ønsker deg!". Jeg har gitt veldig tydelige hint i det siste, så jeg kan jo håpe at det var en ring han visste at jeg ønsker meg ;) Og hvis ikke, så har han uansett fått noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Miss Lucky! Ble det frieri på deg?

Denne uka spurte jeg samboeren om han tenkte vi skulle gifte en gang, som i betydningen "kommer vi til å gifte oss en gang i framtida, tror du?".

Han svarte: "Jeg vet ikke, jeg. Har egentlig ikke tenkt på det." Ikke tenkt på det en gang? :hakeslepp: Jeg merket at jeg ble litt skuffet siden vi har vært sammen i snart sju år, og vi har bodd sammen mesteparten av tiden. Forholdet er også stabilt og begge har uttalt at vi ønsker det skal være oss for alltid.

Deretter spurte han meg om jeg tenkte vi skulle gifte oss en gang, og jeg svarte kontant "ja". Jeg håper han har begynt å tenke mer på det nå.

Anonym poster: bcd8759152424e19fa3ab5d94ef0a242

Takk :)

Han er fremdeles offshore så ble ikke noe frieri enda (fikk forøvrig en GEDIGEN blomsterbukett på døren med verden skjønneste kort på).. snakket med han på telefon der han igjen kunne fortelle at han hadde planlagt en gave han viste jeg lenge har hatt lyst på, men at han ikke var sikker på om jeg kunne få det akkurat samme dag han kommer hjem, for det var vist litt vanskelig å få tak i.

Så da er det nok bare å smøre seg med tolmodighet enda litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Takk :)

Han er fremdeles offshore så ble ikke noe frieri enda (fikk forøvrig en GEDIGEN blomsterbukett på døren med verden skjønneste kort på).. snakket med han på telefon der han igjen kunne fortelle at han hadde planlagt en gave han viste jeg lenge har hatt lyst på, men at han ikke var sikker på om jeg kunne få det akkurat samme dag han kommer hjem, for det var vist litt vanskelig å få tak i.

Så da er det nok bare å smøre seg med tolmodighet enda litt til :)

Får krysse fingrene da! Er det lenge til han kommer hjem igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Jeg er stum av beundring av dere håpefulle i denne tråden. Jeg hadde aldri fått igjennom hintingen min uansett hvor tålmodig og søt jeg var mot samboeren. :fnise:

Krysser fingrene Lucky! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stum av beundring av dere håpefulle i denne tråden. Jeg hadde aldri fått igjennom hintingen min uansett hvor tålmodig og søt jeg var mot samboeren. :fnise:

Krysser fingrene Lucky! :)

Fridde du selv, Kiara? :)

Vi får vente i spenning en liten stund til, Miss Lucky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kiara!

Fridde du selv, Kiara? :)

Vi får vente i spenning en liten stund til, Miss Lucky!

Nei, jeg fridde ikke. Jeg har vært tydelig fra starten av at jeg det jeg ser for meg hvis vi skulle ha en fremtid sammen er ekteskap deretter barn. Heldogvis fikk jeg det som jeg ville. :)

Litt annen løsning enn dere som håper i denne tråden, men absolutt ikke noe jeg angrer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får krysse fingrene da! Er det lenge til han kommer hjem igjen da?

Aner ikke... kommer ann på om jobben han gjør der ute går bra eller dårlig, værforhold +++

Uansett blir det vel ikke noe ring før han har fått tatt seg en utendlandstur, i og med at ringen ikke fås kjøpt her i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fridde ikke. Jeg har vært tydelig fra starten av at jeg det jeg ser for meg hvis vi skulle ha en fremtid sammen er ekteskap deretter barn. Heldogvis fikk jeg det som jeg ville. :)

Litt annen løsning enn dere som håper i denne tråden, men absolutt ikke noe jeg angrer på.

Skjønner :)

Synes det er ganske naturlig å gifte seg først og så få barn selv, men jeg har full forståelse for at andre velger å gjøre det annerledes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

Kan være at min kjære er sær, men han begynte å interessere seg for frieri da jeg sluttet å snakke om bryllup :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjære deg... Ingen er tankelesere, han kan ikke vite hva du vil om du ikke sier det. Jeg synes ærlig talt det virker litt merkelig å være så lenge uten å ha hatt en eneste samtale om sånt. Snakk ordentlig med ham om det, du. Kommunikasjon. :)

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

Vi kommuniserer svært bra, men akkurat bryllup har vi ikke snakket om.

Jeg går heller ikke rundt og tror han har tenkt masse på bryllup og frieri, men jeg mener også at det er litt rart om han ikke har skjenket det en tanke. Vi har vært i noen bryllup de siste årene, og jeg trodde at han hadde tenkt bittelitt på det. Vi er for øvrig i slutten av tjueåra, og det er ikke unormalt å forlove og gifte seg da.

Takk :)

Han er fremdeles offshore så ble ikke noe frieri enda (fikk forøvrig en GEDIGEN blomsterbukett på døren med verden skjønneste kort på).. snakket med han på telefon der han igjen kunne fortelle at han hadde planlagt en gave han viste jeg lenge har hatt lyst på, men at han ikke var sikker på om jeg kunne få det akkurat samme dag han kommer hjem, for det var vist litt vanskelig å få tak i.

Så da er det nok bare å smøre seg med tolmodighet enda litt til :)

Det høres ut som en hyggelig gave. Krysser fingrene for at han kommer fort hjem og kanskje frir et par dager etterpå :)

Anonym poster: bcd8759152424e19fa3ab5d94ef0a242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har sagt at jo mer jeg maser jo mindre sannsynlig er det at det kommer til å skje snart.. Masing er usexy! :roll: Men at det kommer til å skje, og at han må få lov til å gjøre det i sitt tempo. Så jeg får vel bare prøve å holde munn :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på det, men har nå nylig fått beskjed om at han "ikke har bestemt seg for om han vil gifte seg eller ikke"... Ja, dette såret meg da jeg har vært veeeeldig tydelig på at jeg ønsker å gifte meg. Synes det er litt synd for min del at han ikke har sagt noe om det tidligere, da jeg har gått å håpet på et frieri i nær fremtid.. Hadde liksom en liten drøm om at det skulle komme i løpet av året, jeg da.. *håper at jeg blir fridd til av samboeren min en vakker dag* :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedde på 17. mai. Vi er virkelig ikke særlig glad i den dagen. Han hadde laget orienteringsløype i huset med bilder og rosa lapper om hvor jeg skulle finne neste post. Fikk med med roser, en flaske mousserende på et par av postene. På siste post lå ringen og han satt seg på kneog fridde. Han gråt og jeg gråt, og det er vel ingen av oss som husker hva som ble sagt.

Nydelig mann, nydelig ring. Har opplevd litt på de, snart, to årene vi har vært sammen. Vi har kommet såpass styrket utav det at det er ingen som ser for seg at det går an å leve med en annen.

Babler visst fælt, men da skjedde det altsåden 17 :)

Anonym poster: 6328677c22dd7774a81c2c15e77d1045

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde på 17. mai. Vi er virkelig ikke særlig glad i den dagen. Han hadde laget orienteringsløype i huset med bilder og rosa lapper om hvor jeg skulle finne neste post. Fikk med med roser, en flaske mousserende på et par av postene. På siste post lå ringen og han satt seg på kneog fridde. Han gråt og jeg gråt, og det er vel ingen av oss som husker hva som ble sagt.

Nydelig mann, nydelig ring. Har opplevd litt på de, snart, to årene vi har vært sammen. Vi har kommet såpass styrket utav det at det er ingen som ser for seg at det går an å leve med en annen.

Babler visst fælt, men da skjedde det altsåden 17 :)

Anonym poster: 6328677c22dd7774a81c2c15e77d1045

Awww.. så søtt :D Gratulerer så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde på 17. mai. Vi er virkelig ikke særlig glad i den dagen. Han hadde laget orienteringsløype i huset med bilder og rosa lapper om hvor jeg skulle finne neste post. Fikk med med roser, en flaske mousserende på et par av postene. På siste post lå ringen og han satt seg på kneog fridde. Han gråt og jeg gråt, og det er vel ingen av oss som husker hva som ble sagt.

Nydelig mann, nydelig ring. Har opplevd litt på de, snart, to årene vi har vært sammen. Vi har kommet såpass styrket utav det at det er ingen som ser for seg at det går an å leve med en annen.

Babler visst fælt, men da skjedde det altsåden 17 :)

Anonym poster: 6328677c22dd7774a81c2c15e77d1045

Så skjønt, og gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjedde på 17. mai. Vi er virkelig ikke særlig glad i den dagen. Han hadde laget orienteringsløype i huset med bilder og rosa lapper om hvor jeg skulle finne neste post. Fikk med med roser, en flaske mousserende på et par av postene. På siste post lå ringen og han satt seg på kneog fridde. Han gråt og jeg gråt, og det er vel ingen av oss som husker hva som ble sagt.

Nydelig mann, nydelig ring. Har opplevd litt på de, snart, to årene vi har vært sammen. Vi har kommet såpass styrket utav det at det er ingen som ser for seg at det går an å leve med en annen.

Babler visst fælt, men da skjedde det altsåden 17 :)

Anonym poster: 6328677c22dd7774a81c2c15e77d1045

Gratulerer så masse!

Anonym poster: bcd8759152424e19fa3ab5d94ef0a242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde på 17. mai. Vi er virkelig ikke særlig glad i den dagen. Han hadde laget orienteringsløype i huset med bilder og rosa lapper om hvor jeg skulle finne neste post. Fikk med med roser, en flaske mousserende på et par av postene. På siste post lå ringen og han satt seg på kneog fridde. Han gråt og jeg gråt, og det er vel ingen av oss som husker hva som ble sagt.

Nydelig mann, nydelig ring. Har opplevd litt på de, snart, to årene vi har vært sammen. Vi har kommet såpass styrket utav det at det er ingen som ser for seg at det går an å leve med en annen.

Babler visst fælt, men da skjedde det altsåden 17 :)

Anonym poster: 6328677c22dd7774a81c2c15e77d1045

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har sagt at jo mer jeg maser jo mindre sannsynlig er det at det kommer til å skje snart.. Masing er usexy! :roll: Men at det kommer til å skje, og at han må få lov til å gjøre det i sitt tempo. Så jeg får vel bare prøve å holde munn :fnise:

Samme her! Jeg prøver hele tiden å ikke nevne bryllup, forlovelse o.l. For jeg får beskjed om at hvis jeg fortsetter med "maset" (jeg mener ikke at jeg maser, men hinter tydelig!) så skjer det aldri. :fnise:

Men jeg har ett lite håp om at det skjer noe når vi er på romlemantisk ferie om 25 dager :plystre:Men prøver å ikke tenke så mye på det, for da blir jeg bare skuffa hvis/når det ikke skjer :icon_lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så moro å lese at jeg ikke er den eneste som går å hinter for tiden! :fnise:

Jeg og min kjære har vært sammen i 5år nå og samboere i 4år.

Jeg har vell tenkt på forlovelse i værtfall det siste året, og begynte med små hint. Vi har snakket mye om det, og jeg vet at det kommer en gang i fremtiden. Han har sakt at han vil være den som frir, og at han blir til å si nei hvis jeg frir. Dette synes jeg er helt greit! :rolleyes:

Han har til og med nevnt at han har snakket med kompisene sine om temaet, og det er oppmuntrende. Men jeg tror ikke det blir til å skje med det første enda.

Jeg og kjæresten min var på besøk hos et vennepar og da blir det snakk om giftemål. Mannen i det andre forholdet begynner å kritisere ekteskap og sier at det er bare tull osv også går det toppen et halvt år så fridde han. Jeg syntes det var litt ekkelt fordi han prøvde liksom å prate kjæresten min fra å gifte seg... noen andre som hadde reagert på dette eller er det bare jeg som er litt følsom rundt dette? :frown:



Anonymous poster hash: 8670f...092
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...