Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Noen som har planer om å fri selv her, eller? :)

Fra http://bryllupsinspirasjon.no/artikler/2015/02/10/dagen-da-damene-kan-fri-skuddarsdagen/:

"Ca hvert 4. år har året en dag mer, den 29. februar (...) og på skuddårsdagen heter det seg at damene kan fri. Ikke bare kan de fri – mannen må også etter skikken si ja! Takker han nei, må han gi kvinnen 12 par hansker – disse skal skjule kvinnens manglende forlovelsesring."

Jeg leker litt med tanken i hvert fall, da bryllupet for meg er viktigere enn selve frieriet. :)

Anonymkode: 45e9b...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Den 22. februar 2016 at 16.45, AnonymBruker skrev:

Noen som har planer om å fri selv her, eller? :)

Fra http://bryllupsinspirasjon.no/artikler/2015/02/10/dagen-da-damene-kan-fri-skuddarsdagen/:

"Ca hvert 4. år har året en dag mer, den 29. februar (...) og på skuddårsdagen heter det seg at damene kan fri. Ikke bare kan de fri – mannen må også etter skikken si ja! Takker han nei, må han gi kvinnen 12 par hansker – disse skal skjule kvinnens manglende forlovelsesring."

Jeg leker litt med tanken i hvert fall, da bryllupet for meg er viktigere enn selve frieriet. :)

Anonymkode: 45e9b...a82

Hvordan ble det, fridde du? :D 

For min del, så har ikke vi vært sammen så lenge at det er "nødvendig" å gifte oss enda. Også har jeg veldig lyst til at han skal ta initiativ til å spørre om det. Jeg er såpass tåpelig romantisk at jeg ønsker meg det der frieriet. Han kan gjerne gå ned på kne på en fjelltopp, ta meg med på helikoptertur, fri i det offentlige rom foran masse folk eller bare i sofakroken en vanlig tirsdag. Det er ikke så viktig. Uansett hvor spektakulært eller romantisk han gjør det, er det mest romantiske selve spørsmålet som stilles. 

I det siste har jeg begynt å håpe litt. Vi har kommet inn på samtaler om bryllup, angående kostnader og gjesteliste, om det skulle vært i kirka eller humanistisk etc. Og her om dagen så han så lur ut, og sa noe om en overraskelse, noe annet enn bursdagen min. Jeg tenker at det mest sannsynlig er noe helt annet enn et frieri, men det var liksom noe ved ham da han sa det. Han har nok forstått ganske godt at han er mannen i mitt liv og at det ikke er tvil om hva jeg ville svart om han spurte. Men jeg tror fortsatt det ligger et halvt år eller opp til ett år fram i tid. Og jeg bør nok ikke bli for aktiv i denne tråden, hihi! Merker jeg blir litt spent bare av å lese om dere andre her inne :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg hadde liksom trodd at det kom til å skje snart. men så satt vi (vel, jeg..) og så på en bryllups-jentefilm her for noen dager siden, også kommenterte jeg på at jeg ikke kan tenke meg å bruke "SÅ mye på en brudekjole". Han kommenterte at det er jo bryllupet, det er jo bare én gang i livet (sier han som er skilt...), mens jeg står fast på at jeg syns det er vilt å bruke mange tusen på kjole for en dag. Og så sier han, avsluttende, "men det er alt for tidlig å tenke på nå", før han tok opp telefonen sin. Usikker på om han faktisk mener at det ikke kommer til å skje på leeeeeenge, eller om han prøver å "mess with my head" (sorry, kom ikke på noen bedre måte å si det på). Prøver å tenke minst mulig på bryllup/stifte familie-delen av framtiden, men... Ikke så lett!

Anonymkode: 8eebe...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Og da har jeg blitt fridd til! 

Skjedde under Sigur Ros konserten på Pstereo! Svært rørende da vi møttes på Sigur Ros konsert i Oslo.  :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Juanita skrev:

Jeg skrev ikke noe om å fri selv?? 

:klo:

Haha, godt nick i en bryllupstråd da, Jolene?! :skratte:Hun var jo den ultimate ektemannstjeleren...

Denne tråden handler ikke om å slenge dritt om damer i 2016 som drømmer om et frieri. Dersom det er hensikten, er ikke dette tråden for deg.

Forøvrig, du vet tydeligvis ikke noe om opphavet til den sangen. Den handler nemlig ikke bare om det du skrev ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg også blitt fridd til!:rodmer: Vi dro sammen for å kjøpe forlovelsesringer etter frieriet, men vi skal kjøpe egne gifteringer senere. Frem til da går vi med hver vår ring:rodmer: Gleder meg sånn til vi får ringene våre!

For de som vil følge ferden videre, har jeg en egen bryllups-dagbok, link i signaturen min :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jolene skrev:

Da har jeg også blitt fridd til!:rodmer: Vi dro sammen for å kjøpe forlovelsesringer etter frieriet, men vi skal kjøpe egne gifteringer senere. Frem til da går vi med hver vår ring:rodmer: Gleder meg sånn til vi får ringene våre!

For de som vil følge ferden videre, har jeg en egen bryllups-dagbok, link i signaturen min :)

Så koselig!! -Endelig!- Nettopp lest igjennom hele tråden og måtte lese helt til slutt for å se om det endte godt for deg og, og det gjorde det! For en hyggelig avslutning på kvelden og gratulerer så masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tigerliljen skrev:

Så koselig!! -Endelig!- Nettopp lest igjennom hele tråden og måtte lese helt til slutt for å se om det endte godt for deg og, og det gjorde det! For en hyggelig avslutning på kvelden og gratulerer så masse!!

Så hyggelig at tråden fenger:laugh: Og tusen hjertelig takk! Det føles fortsatt litt som jeg svever på en sky, han greide virkelig å sørge for at det ikke var forventet!:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jolene skrev:

Så hyggelig at tråden fenger:laugh: Og tusen hjertelig takk! Det føles fortsatt litt som jeg svever på en sky, han greide virkelig å sørge for at det ikke var forventet!:rodmer:

Kan jeg spørre hvordan han fridde? :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elvital skrev:

Kan jeg spørre hvordan han fridde? :hjerter_rundt:

Klart du kan. Han tok meg med til et sted som betyr mye for oss en sen kveld. Vi satte oss ned, også fridde han. Han ville ikke kjøpe ring på forhånd, fordi han ønsket at vi skulle gjøre det sammen. (Og det skjønner jeg godt, for det er mye rart på ring-markedet nå!) :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Den 24.8.2016 at 11.37, Jolene skrev:

Klart du kan. Han tok meg med til et sted som betyr mye for oss en sen kveld. Vi satte oss ned, også fridde han. Han ville ikke kjøpe ring på forhånd, fordi han ønsket at vi skulle gjøre det sammen. (Og det skjønner jeg godt, for det er mye rart på ring-markedet nå!) :rodmer:

Gratulerer så mye med forlovelse Jolene! Jeg ble skikkelig glad på dine vegne da jeg leste dette. Jeg har sett opp til deg fordi du virker å klare å drite i hva alle andre måtte mene om deres uortodokse måte å være i et forhold på, men du beviser at et forhold handler ikke om hva andre måtte mene eller tro, eller om de syns det er riktig eller godt nok, eller om å fylle rubrikkene for hva A4 AS mener er det riktige forhold, det handler kun om hva du og han har sammen, og om det er sunt og godt for DERE. 

Graaaaatulerer! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Gratulerer så mye med forlovelse Jolene! Jeg ble skikkelig glad på dine vegne da jeg leste dette. Jeg har sett opp til deg fordi du virker å klare å drite i hva alle andre måtte mene om deres uortodokse måte å være i et forhold på, men du beviser at et forhold handler ikke om hva andre måtte mene eller tro, eller om de syns det er riktig eller godt nok, eller om å fylle rubrikkene for hva A4 AS mener er det riktige forhold, det handler kun om hva du og han har sammen, og om det er sunt og godt for DERE. 

Graaaaatulerer! :klem: 

Tusen hjertelig takk! Og FOR en utrolig hyggelig kommentar å få fra deg! Jeg føler meg beæret:takke: over en så hyggelig tilbakemelding, ble nesten litt rørt her jeg sitter. Igjen, tusen, tusen takk:klem:

1 minutt siden, Summers skrev:

Gratulerer @Jolene

Mange takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig, Jolene! Gratulerer!

Kos deg med bryllupsforberedelsene, og ikke bli for stresset! Det er ganske avhengighetsskapende, så det er vanskelig å slutte etterpå. Man kan høre om noe eller se noe, og tenke "å ja, det skal jeg huske til... Å nei, det blir ikke noen neste gang, nei!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sheherasade skrev:

Så utrolig koselig, Jolene! Gratulerer!

Kos deg med bryllupsforberedelsene, og ikke bli for stresset! Det er ganske avhengighetsskapende, så det er vanskelig å slutte etterpå. Man kan høre om noe eller se noe, og tenke "å ja, det skal jeg huske til... Å nei, det blir ikke noen neste gang, nei!" :P

Haha!! Det skal jeg huske på! Tror det på det du skriver om avhengighet, for planlegging er det eneste jeg tenker på om dagen :P Haha! Og tusen takk forresten :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har så lyst til å bli fridd til snart! Jeg og min kjære har vært sammen i ni år, så nå må det vel være på tide å put a ring on it?:fnise:

Anonymkode: ee2fa...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dere som venter på ett frieri, hvorfor gjennomfører dere ikke slikt frieri selv?

 Det er vel ikke mannen som stille dette spørsmålet?

Anonymkode: dc231...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Dere som venter på ett frieri, hvorfor gjennomfører dere ikke slikt frieri selv?

 Det er vel ikke mannen som stille dette spørsmålet?

Anonymkode: dc231...9a2

Kan det tenkes at det ikke er temaet for tråden? Det er lov å lese første siden av en tråd, nettopp for å se at tråden handler om det du tror den gjør. For å vise til FØRSTE siden av tråden:

Sitat

Red. For de som kommer inn i denne tråden bare for å stille spørsmål om hvorfor vi ikke frir selv, så er ikke dette tråden for deg. Denne tråden handler om oss som HÅPER på et frieri, ikke for å fri selv. Dersom noen vil lage en tråd om å fri, er det bare å gjøre dette. Beklager for den krasse tonen, men jeg er lei av slike innspill i denne tråden som bare er avsporing.

Dermed legger jeg den avsporingen død.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sterk følelse av at noe kommer til å skje i nærmeste fremtid... :hoppe::englefjes: Broren og dama skal gifte seg ila høsten, lurer på om det kanskje satte blod på tann? :yvonne: I tillegg er straks skillsmissen med eksen (somlehuer som ikke tenkte på å søke om skilsmisse etter separasjon...:fnise:) hans klar, så da er det jo egentlig bare å kjøre på. Hadde en samtale nå i kveld som startet med "hvis vi skal gifte oss", og endte med hvem vi vil invitere når vi gifter oss (og hvordan han skal spørre om lov av mamma og pappa - ja jeg syns det er en koselig tradisjon). Så får se da, kanskje det skjer noe på årsdagen vår som er like rundt hjørnet?

Anonymkode: 8eebe...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...