Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Herrefred, jeg blir matt av "jeg synes han skal friii, for det er såååå romantisk" :fnise: Høres ut som fjortishøns hele gjengen. Like ille som de som er der at de "måååå ha baby snart for å bekrefte forholdet...".......

Og ja, jeg er gift selv. Vi snakket om det en kveld vi satt ute i kveldssola, var gift tre mnd etter ;)

Anonym poster: 810d390c76f417fe6c912c907c2de002

Jeg er glad i romantikk, og gleder meg til å blir fridd til og til å gifte meg! Det er kanskje litt gammeldags at mannen skal fri, men er sånn jeg vil det skal skje :)

Så får jeg heller bare være fjortishøns ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha. Min var fullstendig klar over hva jeg mente, og hvor mye jeg ønsker å gifte meg. Ikke noen subtile hint her i gården altså. Mannfolk tar ikke hint uansett. Kan dere ikke bare snakke om når dere ser for dere et bryllup? Om han mener om 5 år og du om 2, er det jo noe å snakke om. Vi har hatt en avtale om at etter studier kan vi tenke på det. Jeg har hele tiden visst at det ikke skjer mens vi studerer, og derfor har det vært levelig på en måte :)

Han er skikkelig dårlig på hint når jeg tenker meg om, så jeg får bare glemme å være subtil da :P

Får vel gi klar beskjed, for jeg vil gifte meg innen to år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Han er skikkelig dårlig på hint når jeg tenker meg om, så jeg får bare glemme å være subtil da :P

Får vel gi klar beskjed, for jeg vil gifte meg innen to år! :)

Si det til han da :) At du gjerne vil gifte deg om maks to år til, og se hva han sier. Sånn er bare mannfolka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Jeg fridde selv jeg, og synes det ble ganske så romantisk. Så å ønske at mannen skal fri fordi man liker romantikk ser jeg ikke helt logikken med...?

Jeg syns faktisk det var litt skummelt å fri, og jeg måtte tenke grundig gjennom om dette var riktig tidspunkt, i tillegg til at jeg måtte ha overskudd til å gjøre det. Så jeg skjønner godt at en del menn drøyer det litt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde selv jeg, og synes det ble ganske så romantisk. Så å ønske at mannen skal fri fordi man liker romantikk ser jeg ikke helt logikken med...?

Jeg syns faktisk det var litt skummelt å fri, og jeg måtte tenke grundig gjennom om dette var riktig tidspunkt, i tillegg til at jeg måtte ha overskudd til å gjøre det. Så jeg skjønner godt at en del menn drøyer det litt!

Frieri og bryllup er i seg selv romantisk. Jeg hadde vært kjempenervøs om jeg skulle fri! Hvordan gjorde du det?

Og jeg er kanskje litt gammeldags, derfor jeg ønsker at mannen skal fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forlovet :-) skjedde en mnd etter jeg skrev her :ler:

Ohh!!! :strix: Gratulerer så mye :strix:

Ellers er det ingen fremgang her i gården, men men. Det skjer vel en eller annen gang :P

Men dere som håper på frieri, kan dere ikke fri selv da? Sånn at dere vet hvor hen dere står og at fyren deres har samme mål med forholdet, som dere har?

Jeg går å venter fordi mannfolket her i hus har sagt at han sier nei dersom jeg spør, fordi han mener det er hans oppgave. Så da funker det ikke for meg å fri, men jeg vet at han vil være sammen med meg resten av livet og vi snakker ofte om fremtiden og hvordan vi vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så først denne tråden nå.

Jeg har også et ønske om å bli fridd til. Vi har vært sammen i 6,5 år, og har bodd sammen i seks av dem (om det har noe å si). I skrivende stund er vi 26 og 28 år gamle. Det er bare et år siden vi var ferdige med studiene og begynte å jobbe, og jeg håpet han skulle fri etter at studietiden var ferdig. Nå håper jeg han skal fri i forbindelse med at vi flytter inn i ny bolig om noen måneder.

Er det vanlig å snakke om det? Vi har såvidt vært inne på temaet barn, og da blir han litt nervøs, så jeg har ikke tatt opp temaet bryllup til diskusjon...

(Håper det er greit at jeg er anonym...)

Anonym poster: bcd8759152424e19fa3ab5d94ef0a242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir også litt nervøs hvis jeg snakker om barn og bryllup, enn så lenge. Samtidig planlegger vi å kjøpe hus og har nettopp kjøpt en bil sammen, så jeg vet at han satser på meg :) Og det får holde for nå, vi har det jo så bra som det er...

Selv om de er fristende å ta opp temaet på nytt når finansieringsbeviset og budrunden er i boks... Er jo så mye styr med kontrakt og testamente og sånt, og giftemål er jo så romantisk og fint!

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Frieri og bryllup er i seg selv romantisk. Jeg hadde vært kjempenervøs om jeg skulle fri! Hvordan gjorde du det?

Og jeg er kanskje litt gammeldags, derfor jeg ønsker at mannen skal fri :)

Jeg har stor forståelse og respekt for at man ønsker at mannen skal fri, altså. Mange menn mener jo det samme, men heldigvis ikke min... ;) Han er kjempestolt over at jeg har fridd... :ler:

Jeg har ikke lyst til å gå i detaljer (prøver å være litt anonym, jeg),men vi var bortreist på en litt romantisk plass, jeg hadde kjøpt inn vin og vi satt bare og småpratet og koste oss og hørte på musikk, så spurte jeg, enkelt og greit. :)

Endret av Ciegus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så først denne tråden nå.

Jeg har også et ønske om å bli fridd til. Vi har vært sammen i 6,5 år, og har bodd sammen i seks av dem (om det har noe å si). I skrivende stund er vi 26 og 28 år gamle. Det er bare et år siden vi var ferdige med studiene og begynte å jobbe, og jeg håpet han skulle fri etter at studietiden var ferdig. Nå håper jeg han skal fri i forbindelse med at vi flytter inn i ny bolig om noen måneder.

Er det vanlig å snakke om det? Vi har såvidt vært inne på temaet barn, og da blir han litt nervøs, så jeg har ikke tatt opp temaet bryllup til diskusjon...

(Håper det er greit at jeg er anonym...)

Anonym poster: bcd8759152424e19fa3ab5d94ef0a242

Helt ok å være anonym her, :velkommen: skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kjærester i 3 år og samboere i 1 år, har 1 barn sammen og planlegger husbygging til neste år. Jeg er så gifteklar! Sitter ofte på dataen og ser gjennom div dekorasjoner og inspirasjon til mitt fremtidige bryllup. Meeeeeen, denne mannen syns et giftemål er aaaalt for for forpliktende. :vetikke: Vet egentlig ikke heller om det blir å skje i det hele tatt. Men, jeg vil heller være ugift med han enn gift uten han. :P Hjelper vell lite å presse på han og, så han vet nå hvor jeg står veldig klart og jeg ønsker at det kan skje innen 5 års tid. Prøver jo å ikke forvente at det skal skje, men det er vanskelig.

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kjærester i 3 år og samboere i 1 år, har 1 barn sammen og planlegger husbygging til neste år. Jeg er så gifteklar! Sitter ofte på dataen og ser gjennom div dekorasjoner og inspirasjon til mitt fremtidige bryllup. Meeeeeen, denne mannen syns et giftemål er aaaalt for for forpliktende. :vetikke: Vet egentlig ikke heller om det blir å skje i det hele tatt. Men, jeg vil heller være ugift med han enn gift uten han. :P Hjelper vell lite å presse på han og, så han vet nå hvor jeg står veldig klart og jeg ønsker at det kan skje innen 5 års tid. Prøver jo å ikke forvente at det skal skje, men det er vanskelig.

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

Han er forresten imot ekteskap. Tror han mistet litt troen på dèn typen kjærlighet etter foreldrene hans gjorde slutt, oldeforeldrene og besteforeldrene hans skilte seg. Foreldrene hans var forøvrig ikke gift. I min familie er det helt motsatt. Oldeforeldrene mine var gifte til døden skilte dem ad, besteforeldrene mine er fortsatt gifte og foreldrene mine er fortsatt gifte. Så vi har helt forskjellige synspunkter på ekteskap.

Har vell prøvd å forklare han at selv om naboen faller og brekker foten på veien, betyr det ikke at du også gjør det på samme veien :) Men men, ikke annet å gjøre enn å respektere hverandres synspunkter og helle lage kompromisser underveis. Hva de vil bli vet jeg ikke enda :P

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting - hvorfor er det så mange som synes at ekteskap er så forpliktende, når de allerede har fått barn/er prøvere? Det er da en mye større forpliktelse i mine øyne.

Har også lagt merke til at i tråder der folk spør om de er for unge til å gifte seg (rundt 20-25 år), så anbefaler så og si alle å vente, mens i tråder der folk spør om de er for unge for barn (samme alder) så blir det poengtert at alderen ikke er det viktigste?

Er bare nysgjerrig altså, vil gjerne forstå hvorfor noen ser på det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer på en ting - hvorfor er det så mange som synes at ekteskap er så forpliktende, når de allerede har fått barn/er prøvere? Det er da en mye større forpliktelse i mine øyne.

Har også lagt merke til at i tråder der folk spør om de er for unge til å gifte seg (rundt 20-25 år), så anbefaler så og si alle å vente, mens i tråder der folk spør om de er for unge for barn (samme alder) så blir det poengtert at alderen ikke er det viktigste?

Er bare nysgjerrig altså, vil gjerne forstå hvorfor noen ser på det slik. :)

Jeg vil tro at det ikke er noe særlig til overlapp i gruppene her og at du "kobler" ting litt feil. Jeg har ihvertfall aldri sett her inne, eller kjent noen, som har barn og samtidig ikke vil forplikte seg via ekteskap. Ikke de ed planlagte (mer eller mindre) barn i etablerte forhold ihvertfall. Det kan være folk som har barn med en samboer som ikke ser poenget med å gifte seg eller som ikke har noe hastverk med det, men det blir jo noe annet. Det blir heller ikke det samme med folk som får barn uplanlagt svært tidlig i forholdet, selv om man får barn sammen så kan det være at man ikke kjenner hverandre godt nok til å føle at man er klar for å gifte seg.

Ang. trådene så har jeg motsatt inntrykk av deg. Så jeg vil tro det bare er tilfeldigheter som styrer hvilket inntrykk man får av hva som er de vanligste svarene. Husk også at det gjerne ikke er de samme som svarer i de ulike trådene, så selv om mange i en tråd mener A og mange i en annen mener B så trenger det ikke være noen som helst som mener både A og B.

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting - hvorfor er det så mange som synes at ekteskap er så forpliktende, når de allerede har fått barn/er prøvere? Det er da en mye større forpliktelse i mine øyne.

Har også lagt merke til at i tråder der folk spør om de er for unge til å gifte seg (rundt 20-25 år), så anbefaler så og si alle å vente, mens i tråder der folk spør om de er for unge for barn (samme alder) så blir det poengtert at alderen ikke er det viktigste?

Er bare nysgjerrig altså, vil gjerne forstå hvorfor noen ser på det slik. :)

Kunne ikke blitt mer enig med deg, og er også nysgjerrig på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sagt rett ut til min kjære at jeg ønsker å bli fridd til i løpet av året. Fikk litt blandet reaksjon, han hadde ikke tenkt over det, men etterhvert virket han ikke negativ. Han begynte til og med å snakke om hvordan bryllupet skal være :) Så satser på det blir et frieri etter hvert :)

Nå har jeg ihvertfall gitt klar beskjed! Ingen av mine subtile hint hadde gjort inntrykk tydeligvis :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ciegus

Jeg bare lurer på en ting - hvorfor er det så mange som synes at ekteskap er så forpliktende, når de allerede har fått barn/er prøvere? Det er da en mye større forpliktelse i mine øyne.

Har også lagt merke til at i tråder der folk spør om de er for unge til å gifte seg (rundt 20-25 år), så anbefaler så og si alle å vente, mens i tråder der folk spør om de er for unge for barn (samme alder) så blir det poengtert at alderen ikke er det viktigste?

Er bare nysgjerrig altså, vil gjerne forstå hvorfor noen ser på det slik. :)

Det har ikke jeg inntrykk av hvertfall, her er det MYE kritikk å få om man vurderer barn før man er 25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

For jeg kan vel ikke være den eneste? Kjæresten min sier hele tiden at jeg skjønner planen når det skjer, men er ellers så innmari hemmelighetsfull rundt dette her. Har vært sammen med min kjære i snart 3 år, vi er 23 og 26 dersom dette skulle ha noe å si.

(håper det er flere som går litt rundt å tripper litt her inne)

En ring forsvant mystisk fra smykkeskrinet mitt, og før jul spurte han, liksom kryptisk, om hva jeg tenkte om forlovelse i løpet av året. Så, ja, jeg har definitivt forhåpninger. :fnise:

Vi er begge i midten av tjueårene, har vært sammen i tre og et halvt år, og eier bolig sammen. Begge er ferdig utdannet (det vil si, jeg holder på med videreutdanning), og vi tenker på barn om ikke mange årene. Vi har også snakket (vagt) om hva slags bryllup vi vil ha. Eneste problemet er at her er det han som vil ha the big, white wedding (men ikke planlegge det selvsagt :fnise: ), mens jeg ikke kan fordra oppmerksomhet og drømmer om et romantisk bryllup på en øde strand somewhere.

Endret av AmberRose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det ikke er noe særlig til overlapp i gruppene her og at du "kobler" ting litt feil. Jeg har ihvertfall aldri sett her inne, eller kjent noen, som har barn og samtidig ikke vil forplikte seg via ekteskap. Ikke de ed planlagte (mer eller mindre) barn i etablerte forhold ihvertfall. Det kan være folk som har barn med en samboer som ikke ser poenget med å gifte seg eller som ikke har noe hastverk med det, men det blir jo noe annet. Det blir heller ikke det samme med folk som får barn uplanlagt svært tidlig i forholdet, selv om man får barn sammen så kan det være at man ikke kjenner hverandre godt nok til å føle at man er klar for å gifte seg.

Ang. trådene så har jeg motsatt inntrykk av deg. Så jeg vil tro det bare er tilfeldigheter som styrer hvilket inntrykk man får av hva som er de vanligste svarene. Husk også at det gjerne ikke er de samme som svarer i de ulike trådene, så selv om mange i en tråd mener A og mange i en annen mener B så trenger det ikke være noen som helst som mener både A og B.

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

I denne tråden alene var det vel to som har barn og ikke er klar for å gifte seg, og én som absolutt ikke vil gifte seg men prøver å få barn. Så tror ikke min oppfatning er helt ute på jordet. :)

Edit; Tror for øvrig ikke at det jeg skrev er mer normalt enn motsatt, greia er vel at jeg er forundret over at det finnes noen i det hele tatt som synes ekteskap er mer forpliktende enn barn.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Vi er begge 25 år gamle, etablerte (eier stor leilighet i hovedstaden, ferdig utdannet, faste jobber med god lønn), og har snakket om ekteskap det siste halvannet året. Barn er langt frem i tid for vår del - vi ønsker noen år hvor vi kan nyte å tjene godt, reise og slippe praktiske bekymringer.

Har fått streng beskjed om at han gjør det når tiden er inne (og hinter til at det blir snaaart), det er nemlig "hans" oppgave å fri påstår han. Ikke at jeg har hintet i retning at jeg vil gjøre noe sånt, men tror han ble litt satt ut da dama til en kamerat gikk ned på kne. :fnise:

Endret av Aphrodite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...