Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Jeg tar nok ikke initiativ selv om gutten jeg er interessert i er sjenert. Gjerne fordi jeg oppfatter han som uinteressert eller overlegen da. Spesielt om det er en gutt jeg ser er veldig utadvent med andre, men er veldig stille rundt meg. Da tenker jeg med en gang at han ikke er interessert i kontakt.

Anonym poster: 3fb588205ab27b68aeb0f1f7550d40da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker automatisk at jenter er så overfladiske at de bare vil ha gutter som kan tilby dem økonomi, hus, bil osv..

Psssst! De tingene du nevner har svært liten betydning for å få jenta interessert i deg.

Bare dersom du ikke klarer å kvitte deg med den negative tankegangen der har det betydning.

Og det skulle ikke være spesielt vanskelig. For nå vet du at de ikke bryr seg. Følelsene hennes trigges ikke av at du eier en oljeplattform utenfor Brasil. Den største begrensningen ligger i hodet ditt.

Si det høyt.

"Jenter elsker meg for den selvsikre, flørtende, attraktive, humørfylte mannen jeg er og ikke for tingene jeg har kjøpt meg."

Det de vil ha er en fyr som faktisk tror på det der. En fyr som de føler at liker henne for noe som er unikt med hennes personlighet, noe som er viktig for henne, og som du har lagt merke til. Fordi du så noe fantastisk i henne. Som ingen andre har hatt guts nok til å si til henne.

De vil ha en fyr som tør å ta litt sjanser. En som tør uttrykke at han er interessert, som tør invitere henne med på noe som skaper spenning og glede i livet hennes. De vil ha en fyr som har andre valgmuligheter, og som derfor ikke har noe problem med å ønske henne lykke til videre dersom hun ikke kan eller har lyst. Med en åpen invitasjon dersom hun skulle finne på å ombestemme seg.

Og den fyren, det er deg det, er det ikke?

For når du har godtatt at at ingen likes av alle, men at alle likes av noen, da vet du med deg selv at det ikke er noen big deal om hun første du nervøst flørter med ikke vil gi deg telefonnnummeret sitt. Neste gang du prøver vil være forskjellig. Og den neste ...

Jeg poster før KGs mannfolk kommer for å fortelle alle oss andre hva det er kvinner egentlig tenker, mener og gjør. For det kommer.

Jeg bare måtte. Nå har jeg sagt hva kvinner egentlig tenker, mener og gjør. Slik er de, alle sammen. Oh yeah.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det så lenge jeg så lenge han viser interesse og jeg er interessert :) Men ser ikke helt sammenhengen din med å være en mann og det? Man kan være drømmemannen til tross for at man er sjenert. Da må du heller se på andre ting som gjør at folk trekker seg unna.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar nok ikke initiativ selv om gutten jeg er interessert i er sjenert. Gjerne fordi jeg oppfatter han som uinteressert eller overlegen da. Spesielt om det er en gutt jeg ser er veldig utadvent med andre, men er veldig stille rundt meg. Da tenker jeg med en gang at han ikke er interessert i kontakt.

Alt dette bunner i din egen usikkerhet. Trist og tragisk at du er så lite glad i deg selv at du ikke en gang unner deg kontakt med en person som kanskje elsker deg, men som sanser den usikkerheten i deg og derfor lar deg få ta første skrittet, få ta initiativet, for ikke å tråkke deg på tærne.

Anonym poster: a3f3901c52fe32d545fc26b7651aadd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wake up vi lever i 2012,

Anonym poster: cd901c8066c34296108b0b6db9d9f07e

Sjekking og kommunikasjon mellom menn og kvinner er nedfelt i årtusener. Evolusjon. Du kan jamre hvor mye du vil, men de som ikke vil følge spillereglene får resultater deretter. Ingenting du kan gjøre med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det siste jeg gjør, jeg er venn med mange å er ikke den mest utadvende jenta på festen. Det eneste jeg sier er at jeg ikke blir tiltrukket av sjenert menn. Hvorfor du finner det nødvendig å å få meg til å virke som en kald kjerring ser jeg ikke. Du er vel det selv å får dårlig med damer, å da er det lett å si at alle andre er overfladiske jævler

Du er ikke en kald kjerring. Men ganske ung. Senere i livet etter å ha gjort deg noen erfaringer kommer du kanskje til i større grad se litt forbi sjenanse. For det er jo bare noe som er tilstede helt i starten av et bekjentskap/forhold.

Men jo yngre og mer uerfaren man er jo mer tiltrekkende er en utagerende/alfa væremåte på jentene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt dette bunner i din egen usikkerhet. Trist og tragisk at du er så lite glad i deg selv at du ikke en gang unner deg kontakt med en person som kanskje elsker deg, men som sanser den usikkerheten i deg og derfor lar deg få ta første skrittet, få ta initiativet, for ikke å tråkke deg på tærne.

Anonym poster: a3f3901c52fe32d545fc26b7651aadd3

Det handler kanskje om usikkerhet ja. Det er ikke alltid like lett å vite om man blir avvist eller om den andre personen kun er forsiktig og sjenert. Men at jeg ikke unner meg kontakt er vel kanskje å dra det litt langt. Jeg er som regel veldig vennlig og hyggelig mot alle selv om det skulle være en jeg er interessert i. Om man da får en "kald", sjenert holdning tilbake, så er det lett for å tenke at det er en fin måte å vise at man ikke er videre interessert. Om dette er på et nivå hvor man er bekjente, ikke relativt godt kjent altså.

Anonym poster: 3fb588205ab27b68aeb0f1f7550d40da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlige svar setter iallefall jeg pris på.

For min egen del, går vel sjeneansen ut på at jeg føler jeg ikke har noe å tilby jenter, materielt sett. Og det at jeg stiller svakere enn andre gutter pga mangel på jobb/utdannelse, og at jeg ikke er den aller kjekkeste gutten i gata, selv om jeg er helt OK utseendemessig.. Det er iallefall mitt ærlige svar.

Så ja, i MITT tilfelle går det i aller høyeste grad ut på at jeg er usikker på meg selv. Og det er ikke tiltrekkende for jenter. Det kan jeg skjønne. Men jeg er absolutt IKKE sjenert når jeg først kommer litt under huden på folk. Tror folk som kjenner meg, vil si at jeg er en humørfylt person.. Men i mitt hode tenker jeg bare at det ikke er nok for at en jente skal like meg. Tenker automatisk at jenter er så overfladiske at de bare vil ha gutter som kan tilby dem økonomi, hus, bil osv..

Jeg bryr meg hvertfall ikke om han er søppelmann eller lege, men jeg kan skjønne at kvinner som er ute etter å starte familie vil ha en som er stabil økonomisk, men det trenger du vel ikke å tenke på ennå?

Du må bare jobbe med deg selv, alle er nok litt usikkre og sjenerte innerst inne , men hvis man vil komme noen sted så må man nesten jobbe for å skjule så godt du kan, til du er sikker på deg selv. Utseende må vi bare leve med, jobb med personligheten din,kle deg fint,fiks håret osv. Hvis det lyser av deg at du er fornøyd med deg selv så trekker det utseende opp 100 hakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg hvertfall ikke om han er søppelmann eller lege, men jeg kan skjønne at kvinner som er ute etter å starte familie vil ha en som er stabil økonomisk, men det trenger du vel ikke å tenke på ennå?

Du må bare jobbe med deg selv, alle er nok litt usikkre og sjenerte innerst inne , men hvis man vil komme noen sted så må man nesten jobbe for å skjule så godt du kan, til du er sikker på deg selv. Utseende må vi bare leve med, jobb med personligheten din,kle deg fint,fiks håret osv. Hvis det lyser av deg at du er fornøyd med deg selv så trekker det utseende opp 100 hakk!

Trenger forsåvidt ikke tenke på det enda, bortsett fra at jeg ubevisst faktisk gjør det. Mange andre på min alder har kommet såpass langt, og her sitter jeg..

Vet jeg har mine ting å jobbe med framover.

Utseende mitt er langtifra dårlig, men tror ingen ville karakterisert meg som en kjekkas heller. Siden jeg er lav (175 cm) og lys, istedenfor høy og mørk. Jeg er slank, men som nyttårsforsett har jeg tenkt til å begynne med styrketrening og kvitte meg med en litt voksende mage (er slank ellers på kroppen). Klesstilen min er helt normal og lik de fleste andre gutter, tror jeg.

Jeg er enig i at man er mer attraktiv med en gang man viser det og andre folk kan se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg synes jeg merker at han er interessert, men oppfatter ham som sjenert i forhold til meg, har jeg ingen problemer med å ta initiativet eller ihvertfall gjøre det veldig klart at jeg er interessert. Da er det bare søtt at han ikke buser på. Men klart, det forutsetter nok at jeg ikke opplever ham som veldig sjenert på veldig mange områder. En fyr som håndterer jobb, venner og generell sosial omgang helt fint, og som bare opplever at det stokker seg litt når han snakker med jenter han liker, er noe helt annet enn en fyr som står klemt opptil veggen og ikke sier et ord på noen av livets arenaer. Den siste måtte jeg nok ha følt noe helt spesielt for, for at jeg skulle ville sette igang noe. Men da hadde jeg nok ikke følt at jeg så nok av ham til å like ham selv heller, tror jeg.

Anonym poster: d41094ff8bc9596cd040445dcf838e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Ja, som tittelen sier: Tar dere jenter initiativet hvis en gutt dere liker er tydelig reservert og sjenert, eller lar dere alt være opp til han uansett?

Og liker dere i det hele tatt sjenerte gutter, eller er det turn-off?

Om det skulle være noen tvil, så er jeg en sjenert gutt selv :laugh:

du er singel. Hvorfor det tror du? Kan det være fordi jenter tar kontakt med sjenerte gutter, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest proteinet

Dersom jeg hadde møtt en fyr som jeg får godt inntrykk av og som fascinerer meg på en eller annen måte, så hadde jeg hatt ingen problemer med å ta kontakt med den mannen - men nå er det sånn at jeg liker menn som tør å være frampå, utfordrer meg og som tør å vise at de er interessert - og det er jo nettopp det ingen sjenerte menn gjør, så jeg vil egentlig bare si til deg TS at du rett og slett må samle deg litt mot, ta kontakt om du møter noen du liker - hva har du egentlig tape? Ingenting. Ikke ta alt så seriøst, slapp av, smil og for å bryte isen kan du slå av en spøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Ærlige svar setter iallefall jeg pris på.

For min egen del, går vel sjeneansen ut på at jeg føler jeg ikke har noe å tilby jenter, materielt sett. Og det at jeg stiller svakere enn andre gutter pga mangel på jobb/utdannelse, og at jeg ikke er den aller kjekkeste gutten i gata, selv om jeg er helt OK utseendemessig.. Det er iallefall mitt ærlige svar.

Så ja, i MITT tilfelle går det i aller høyeste grad ut på at jeg er usikker på meg selv. Og det er ikke tiltrekkende for jenter. Det kan jeg skjønne. Men jeg er absolutt IKKE sjenert når jeg først kommer litt under huden på folk. Tror folk som kjenner meg, vil si at jeg er en humørfylt person.. Men i mitt hode tenker jeg bare at det ikke er nok for at en jente skal like meg. Tenker automatisk at jenter er så overfladiske at de bare vil ha gutter som kan tilby dem økonomi, hus, bil osv..

Et MEGET viktig poeng!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal mann

Dersom jeg hadde møtt en fyr som jeg får godt inntrykk av og som fascinerer meg på en eller annen måte, så hadde jeg hatt ingen problemer med å ta kontakt med den mannen - men nå er det sånn at jeg liker menn som tør å være frampå, utfordrer meg og som tør å vise at de er interessert - og det er jo nettopp det ingen sjenerte menn gjør, så jeg vil egentlig bare si til deg TS at du rett og slett må samle deg litt mot, ta kontakt om du møter noen du liker - hva har du egentlig tape? Ingenting. Ikke ta alt så seriøst, slapp av, smil og for å bryte isen kan du slå av en spøk.

feil. Med nok kraftig negative tilbakemeldinger latterliggjøringer spydigheter, hånlig latter og spyttklyser så kan han fort miste seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest proteinet

feil. Med nok kraftig negative tilbakemeldinger latterliggjøringer spydigheter, hånlig latter og spyttklyser så kan han fort miste seg selv.

Så om det er en sjanse for at en vil møte motgang, så burde en sette begrensinger på seg selv og ikke tørre å ta initiativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Så om det er en sjanse for at en vil møte motgang, så burde en sette begrensinger på seg selv og ikke tørre å ta initiativ?

Jeg tror vi bytter ut ordet sjanse med overveiende sannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar nok ikke initiativ nei, er ikke så veldig interessert i sjenerte gutter da jeg er sjenert nok for både meg og partner, samt jeg foretrekker menn som buser litt fremover (men ikke casanovaene med 500+ fb venner).

Anonym poster: 5ca898380c082ff7a3168a7554b70217

fb-venner: internettets svar på penislengde. Så for deg ligger vel idealet på rundt 400 fb-venner.

Endret av kubrak
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen over 20 år som bryr seg om antall facebook venner/likes? altså flere facebook venner/likes større verdi?

Anonym poster: a79e5606cf10dfafb3affd080ccc0896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest proteinet

Jeg tror vi bytter ut ordet sjanse med overveiende sannsynlig.

Det vil alltid være noen som opptrer seg ufordragelig og som vil trekke deg ned i gjørma. Folk kan være slemme og tenker seg ikke om før de åpner kjeften, men å la dette ødelegge selvfølelsen og unngå å ta kontakt med noen av det motsatte kjønn på grunn av dette... Ja, da burde du jobbe litt med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er ingen som helst grunn til å predikere helvetesscenarier som kanskje kan inntreffe.

Jeg synes det lureste er at han starter med å trene, som jo også ligger i planen. Trening vil øke selvbildet, man møter andre mennesker og bygger både kropp og selvbilde/selvtillit.

Og mht. statusjaget (penger, hus, Volvo og vov-vov) så minnes det om at kvinner i dag ikke er avhengige av å ha en forsørger. De tjener fint til eget livsopphold og utgifter uten å måtte ha en mann som hovedforsørger.

Det de derimot trenger er en mann som kan være deres medspiller, ikke deres lommebok.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...