Miss moneypenny Skrevet 10. desember 2012 #21 Skrevet 10. desember 2012 Jenta mi på 2,5 har en kalender som vi har laget til henne. Hun får småting, f.eks har vi kjøpt duplo, fingermaling og fargeblyanter, som vi har fordelt på mange pakker. Kalenderen kom vel på 350 kr. Syns det tar litt vel av for mange!
Wildy Skrevet 10. desember 2012 #22 Skrevet 10. desember 2012 (endret) I år kom jeg endelig i mål med alle kalendergavene i god tid før 1.desember. Jeg har handlet jevnt og trutt på ebay noen måneder; småting til noen få doller og selvfølgelig fri frakt. Har to jenter på femten og sytten år; og de har kost sg omtrent glugg i hjel her; med nye piercinger, hårstikk og hårpynt, magnetisk neglelakk ( den kom i sekspakke, og ble delt opp i seks kalendergaver.De får også endel nyttige ting; som deo, bind, reflekser ol. Det er ting vi hadde kommet til å måtte kjøpe uansett, så jeg regner ikek helt det med til kalenderbudsjettet. Jeg orker ikke å ha masse ræl flytende rundt, og gavene i kalenderen skal være nogenlunde brukbare eller nyttige. Har ikke regnet totaltpris på kalenderen i år, men tror ikke det er mange hundrelappene.Synes det er helt hårriesende å bruke tusenvis av kroner på julekalenderen. * Postet visst før jeg var ferdig med å skrive her, hender det går litt fort for seg. * Endret 10. desember 2012 av Wildy 4
Concertina Skrevet 10. desember 2012 #23 Skrevet 10. desember 2012 (endret) Jeg er vokst opp med pakkekalender, jeg husker det som veldig fint. Men mine barn vokser opp i en helt annen overflod enn det jeg gjorde. De har så mye leker og stæsj og får gjerne mer i løpet av året enn det jeg gjorde. Jeg gidder ikke kjøpe masse ræl til ungene, skal man ha noe som er noe særlig så må man hvertfall bruke 50-100 kr per gave, og med to unger så snakker vi om tusenlapper. Helt uaktuelt. Da kjøper jeg heller en skikkelig julegave. Så her går det i Sing-Sang-kort som ungene åpner annenhver dag. Fra neste år så kommer jeg til å kombinere dette med julekrybbe-kalender. Er ikke dette bra nok for ungene når de blir eldre så får vi bruke noen tiere på sjokoladekalender. Full aktivitetskalender blir litt for mye for vår del, er nok å gjøre i desember. (men vi gjør jo endel i desember uansett). Edit: må bare legge til at vi gir en ekstra gave i strømpen på julaften. Rett og slett for at ungene skal ha noe å leke med/spille mens de venter på at det skal bli kveld Endret 10. desember 2012 av Concertina
sommermor Skrevet 11. desember 2012 #24 Skrevet 11. desember 2012 Jeg er vokst opp med pakkekalender,og har hatt det til min datter i adventstiden.Men i år har hun en Little Petshop kalender,etter eget ønske. Den kostet 199.så den er ikke så alt for dyr.Hun vil ikke ha sjokoladekalender,heldigvis.det hadde hun ikk fått heller.
skruf Skrevet 11. desember 2012 #25 Skrevet 11. desember 2012 Her har begge jentene pakkekalender, en mix av småting og snop. Selv om jeg ikke kjøper dyrt, så blir det litt likevel.....eksempler på tinger jeg har kjøpt er lipglosser, miniesker med bodybutter fra bodyshop, mini-håndkrem, mini-antiback med lukt, hårpynt, kul refleks, øredobber.......snopet er bl.a kinderegg, kindermaxi, tyggis, hockeypulver.... Fikk og pakkekalender da jeg var liten, men det var en tvist hver dag:) Synes det høres hårreisende ut med Iphone i kalendergave!!!!!
mlilja Skrevet 11. desember 2012 #26 Skrevet 11. desember 2012 Snuppa på 20 mnd har fått kalender av mormora i år. Hittil har hun fått strømpiser, pysj, støvler, tøfler, bukser.. Slik som tøflene og støvlene var delt i to pakker, det samme med pysjen. Personlig synes jeg fotsatt kalenderen er litt for dyr, men er såklart veldig takknemmelig. Snuppa har vært veldig glad for alt hun har fått
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. desember 2012 #27 Skrevet 11. desember 2012 (endret) Jeg og søsteren min har alltid hatt sjokoladekalender og pakkekalender. Men mamma har gjort det sånn at vi får den billigste sjokoladekalenderen, og hver søndag har vi fått en ordentlig gave, istedenfor å få smågaver hver dag. Det har alltid fungert kjempefint hos oss, og så har jeg og søsteren min fått ting vi har ordentlig lyst på istedenfor pussegummier, hårstrikker og sånne ting. Og det gjør vi ennå selv om jeg er snart 30 og hun snart 25 Lagt til: med ordentlige ting mener jeg ikke fryktelig dyre gaver forresten. Denne søndagen fikk jeg et par votter, et par sokker og et skjerf, mens lillesøsteren min fikk kinobilletter til seg og kjæresten. Absolutt ikke Iphone5 Endret 11. desember 2012 av Uanonymbruker
makkapakka Skrevet 11. desember 2012 #28 Skrevet 11. desember 2012 Jeg kjøpte legokalender til sønnen min, det har han likt i flere år når og ser frem til det hvert år. I tillegg fikk han en flaxkalender i fjor, den vant han 1000 kr på og kjøpte seg saccosekk. Jeg har flaxkalender 2 stk som han er like gira på å åpne som sin egen legokalender. Pakkekalender har jeg aldri fått eller laget og ikke så opptatt av å gjøre dette for sønnen min heller.
Gjest Modig mor Skrevet 11. desember 2012 #29 Skrevet 11. desember 2012 Våre barn har aldri fått pakkekalender, og de har heller ikke spurt etter det. Skulle de fått, ville det definitivt blitt på deling. Adventskalenderen her i huset: Lilla eske med 24 ruter på lokket. Hver dag er det et klistremerke + en figur til julekrybba oppi esken. Figuren blir satt på plass, klistremerket klistret på esken. Visuell nedtelling, tradisjon fra år til år og noe barna husker og snakker om, billig, enkelt, utrolig koselig.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #30 Skrevet 11. desember 2012 9-åringen har fått en sjokoladekalender. Tenåringene fikk tilbud om godtekalender eller ingenting (lego og barbiekalender var ikke interessant). Alle 3 har skrapekalendere som vi måtte kjøpe fordi en av ungene spiller fotball. Tenåringsjenta har prøvd seg med å få gavekalender, men jeg har hverken tid, overskudd eller økonomi til å kjøpe kalendergaver til 3 unger. Og når tenåringen snakker om kalendergaver er det ikke hårstrikk og viskelær hun ser for seg. Jeg har fått daglige doser av hva en av venninnene hennes får, alt fra gavekort på spa, fleecepledd med reinsdyr, dyr kosmetikk osv osv. Nei, jeg har stort sett meldt meg ut av kalendermaset. Har sagt at de heller får en ekstra liten gave fra nissen i julestrømpen.
Mafalda Skrevet 11. desember 2012 #31 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har fått daglige doser av hva en av venninnene hennes får, alt fra gavekort på spa, fleecepledd med reinsdyr, dyr kosmetikk osv osv. Dette blir jo det samme som å få en iPhone... og jeg lurer virkelig på: hva finner man på som er ordentlig stas å få på julaften, når ungen allerede har fått 24 skikkelige gaver på forhånd? Selv fjortisen her i huset er helt enig i at kalendergaver skal være småtterier, hvis ikke tar det vekk noe av det som er spesielt med julaften. Forresten, dere voksne barn som har kalendergaver hjemmefra: det ser jeg godt for meg at jeg kan gjøre, når mine barn flytter ut. Når jeg ikke bruker omtrent alle pengene mine og all tiden på dem allerede, og de bare får noe praktisk og kjedelig til jul (betalt husleie en mnd?), og jeg har altfor mye fritid og savner ungene fælt... se da kan kalendergavemoroa blomstre, med bodylotion og kinobilletter til fattige studenter! 3
Chloe- Skrevet 11. desember 2012 #32 Skrevet 11. desember 2012 Som en motvekt i denne tråden vil jeg si at jeg syns pakkekalender hører jula til for meg. Jeg er vokst opp med pakkekalender hver dag for alle tre søsken. Viskelær, marsipangris, reflekser og sånt småpjus de fleste dagene, og en større gave hver søndag i advent (et blad, en CD, ett kontantkort, et plagg, etc.) Det er noe jeg kommer til å opprettholde for mine barn når jeg eventuelt får dem. Inntil videre koser jeg meg med å lage pakkekalender til kjæresten. Ikke noe iPhone5 altså, men fullverdig pakkekalendere likeså. 1
Gjest spavalica Skrevet 11. desember 2012 #33 Skrevet 11. desember 2012 Mange som har flere kalendere...Jeg jobber på skolen.hver deg har vi morgensamling der vi snakker hva har de fått i julekalenderen.Mange som har opp til tre stk,sjokolade,leke og aktivitetskalender.Gaver er fra sjokolader til ,dyre leker,kinobilletter,klær...Jeg synes at det er rett og slett for mye. Jeg har en på 7 år og han har Kinderkalender (180 kr):)Det holder og han virker kjempefornøyd
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. desember 2012 #34 Skrevet 11. desember 2012 jeg hadde forresten også nellikspikerkalender da jeg var liten. Har folk fortsatt det? Nellikspiker i appelsin liksom? Det lukter så godt det! 1
Marsipan Skrevet 11. desember 2012 #35 Skrevet 11. desember 2012 Her har hele familien pakkekalendere! Mest jobb på meg, som ordner til mann og to barn, mens de i fellesskap fikser til meg. Men jeg koser meg med det, og begynner handlinga i sommerferien når jeg kommer over billige ting som kan brukes! Vi har valgt å legge oss på et lavt prisnivå. Alt som kan deles i flere pakker blir delt. Har noen større ting innimellom, men da ting vi uansett måtte ha kjøpt, som ullundertøy, votter og andre ting barna trenger.
Concertina Skrevet 11. desember 2012 #36 Skrevet 11. desember 2012 Det er noe jeg kommer til å opprettholde for mine barn når jeg eventuelt får dem. Inntil videre koser jeg meg med å lage pakkekalender til kjæresten. Det tenkte jeg og. Her fikk mannen pakkekalender fram til vi fikk barn, og jeg så for meg å lage pakkekalender til ungene mine. Men som sagt: de har ting i overflod, de får pakker utenom bursdag/jul (fra besteforeldre i sær), og en pakkekalender med dill kjennes rett og slett unødvendig. Jeg hadde ikke trodd at jeg ville følt det sånn, jeg gleda meg før til det var min tur til å lage kalender til mine unger, men når alt kommer til alt så føles det rett og slett unødvendig. Og ikke minst dyrt.
Chloe- Skrevet 11. desember 2012 #37 Skrevet 11. desember 2012 Det tenkte jeg og. Her fikk mannen pakkekalender fram til vi fikk barn, og jeg så for meg å lage pakkekalender til ungene mine. Men som sagt: de har ting i overflod, de får pakker utenom bursdag/jul (fra besteforeldre i sær), og en pakkekalender med dill kjennes rett og slett unødvendig. Jeg hadde ikke trodd at jeg ville følt det sånn, jeg gleda meg før til det var min tur til å lage kalender til mine unger, men når alt kommer til alt så føles det rett og slett unødvendig. Og ikke minst dyrt. Mulig det er unødvendig og dyrt, men er det ikke veldig koselig? For meg veier det tyngre! (I tillegg er det ikke nødvendigvis dyrt hvis du begynner tidlig og handler mye fra eBay.) 1
Tussi! Skrevet 11. desember 2012 #38 Skrevet 11. desember 2012 Her har vi også kalendere til barna. Kjøpt inn litt smått i hele høst, mye fint på ebay blant annet. Detter også ut noen større gaver (snakker da om ullbodyer/bøker og diverse som vi uansett hadde kjøpt, blir bare pakket inn i stedet for at de bare får de. Unga koser seg masse med pakkene og jeg håper vi klarer å fortsett tradisjonen, da dette er noe jeg er vant til fra jeg var liten og til jeg flyttet ut hjemmefra.. 1
Celtic Heart Skrevet 11. desember 2012 #39 Skrevet 11. desember 2012 Min mor har brodert julekalendere til guttene her. Hvert år kommer en stor bærepose med julepynt, pakk de inn selv. I tillegg har vi kjøpt legokalender til de. Jeg henger opp min egen broderte julekalender hvert år også, men neimen om det er noen som henger noe på den
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #40 Skrevet 11. desember 2012 Kom til å tenke.. Disse som bruker flere tusen på kalenderen, hva putter de i julestrømpa? Anonym poster: 2192a9c44a2b30408e9d5fef126c4faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå