bachaa Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Hei! Jeg har lenge slitt med huden, men etter litt laser osv. begynner det å bli bedre. Spørsmålet mitt er at når jeg får kviser, går de aldri bort. I starten er de vonde, men når det vonde går bort, er fortsatt "kulen" der, og den kan være der i mange måneder. Noen ganger får jeg en blodrød kvise som heller aldri går bort... Om jeg klemmer på denne, kommer det blodsprut ut. Etter å ha betalt masse på hudpleie og laser, klemmer jeg ikke lenger pga. arr, men det dumme da er at det aldri går bort. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, fordi verken kvisene eller disse mørkerøde klumpene forsvinner. Er det noen som vet hva dette er og hvorfor de ikke går bort, evt hvordan? Dette hadde jeg satt så uendelig pris på, er så utrolig lei etter mange år med tusenvis av kroner kastet bort på hud.. Jeg er student og har ikke engang mye penger, så det sliter jo veldig! Mvh meg
Gjest Scampi Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Hei Ts, har du vurdert en tur innom hudlegen? Jeg hadde en type innebygde kviser, som forble en hard klump, det gikk ikke ann å klemme på de. De klødde og var ikke særlig pene. Jeg fikk ihvertfall god hjelp hos hudlegen, eller, jeg ble satt på noe som heter roaccutan, det er tabletter. De er svært dyre, men du får refundert penger dersom du overstiger 1500 kr. Nå etter ca 3 uker, er jeg blitt mye bedre, og har ikke fått flere innebygde kviser, men tablettene har sine bivirkninger. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Stikk hull med sterilisert nål på de som har fyllt seg med blod, klem forsiktig ut blodet med noe papir rundt fingertuppene og påfør sårrens etterpå. Det skal gi minimalt med arr. Anonym poster: 3868b401148a15630afddc1ee7e7e198 2
bachaa Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2012 Stikk hull med sterilisert nål på de som har fyllt seg med blod, klem forsiktig ut blodet med noe papir rundt fingertuppene og påfør sårrens etterpå. Det skal gi minimalt med arr. Anonym poster: 3868b401148a15630afddc1ee7e7e198 Jeg tør ikke å stikke hull om jeg ikke vet at det er bra... Det er det som er det vanskelige, jeg er veldig forsiktig med huden min og tør ikke gjøre noe som folk på en måte tror er bra... Vet du noe mer om dette?
bachaa Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2012 Stikk hull med sterilisert nål på de som har fyllt seg med blod, klem forsiktig ut blodet med noe papir rundt fingertuppene og påfør sårrens etterpå. Det skal gi minimalt med arr. Anonym poster: 3868b401148a15630afddc1ee7e7e198 Hei Ts, har du vurdert en tur innom hudlegen? Jeg hadde en type innebygde kviser, som forble en hard klump, det gikk ikke ann å klemme på de. De klødde og var ikke særlig pene. Jeg fikk ihvertfall god hjelp hos hudlegen, eller, jeg ble satt på noe som heter roaccutan, det er tabletter. De er svært dyre, men du får refundert penger dersom du overstiger 1500 kr. Nå etter ca 3 uker, er jeg blitt mye bedre, og har ikke fått flere innebygde kviser, men tablettene har sine bivirkninger. Lykke til! Tusen takk! jeg har vært hos hudlegen før ja, tar jo laser osv. Skal dit snart igjen, så får spørre da! problemet er at jeg har russeball til fredag, så ville se om det var noen tips..
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Så rart, for det har jeg begynt å få også. Er bare bittesmå nupper på sidene av nesen, så det er ikke så veldig plagsomt enda heldigvis. Anonym poster: 73735236618b6be11444cdbc11529fde
AnnasMakeupWorld Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 (endret) kan ha noe med kostholdet å gjøre... har hatt slike selv og de pleier å komme etter stekt mat som man gjerne ha spist over lengre periode. jeg er så glad i bacon!! :-D kokt, ovnsbakt eller dampet mat har god innflytelse på huden min ihvertfall. Men etter mine bacon episoder pleier jeg å bruke "nål-metoden". funker fint for meg :-) p.s. og så får jeg av og til sånne hvite små fett klumper som ligger rett under det øverste hudlaget. også pga stekt mat... :-( Endret 9. desember 2012 av AnnasMakeupWorld
bachaa Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2012 kan ha noe med kostholdet å gjøre... har hatt slike selv og de pleier å komme etter stekt mat som man gjerne ha spist over lengre periode. jeg er så glad i bacon!! :-D kokt, ovnsbakt eller dampet mat har god innflytelse på huden min ihvertfall. Men etter mine bacon episoder pleier jeg å bruke "nål-metoden". funker fint for meg :-) p.s. og så får jeg av og til sånne hvite små fett klumper som ligger rett under det øverste hudlaget. også pga stekt mat... :-( Jeg spiser for det meste ren mat, kun usunt på lørdager, så er ikke det heller.. men er ikke moro at kostholdet skal ha noe å si på hud, hehe!
AnnasMakeupWorld Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Jeg spiser for det meste ren mat, kun usunt på lørdager, så er ikke det heller.. men er ikke moro at kostholdet skal ha noe å si på hud, hehe! Nei, absolutt ikke! :-( Kan ha noe å gjøre med hormoner? Jeg fikk f.eks. acne utbrudd i en alder av 30 for noen år siden. Har aldri hatt så mange kviser i hele mitt liv samlet engang! Gikk til legen og fikk Differin gel (bodde i Nederland på det tidspunktet). Hjalp som bare det! Bruker den ennå hvis jeg rekker å "ta dem" før de dukker opp på overflaten :-)
Gjest TrickyA Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Litt utenfor tråden, men Ts hvordan laser har du brukt, og hvor ofte? Jeg vil også ta laser for å redusere alle aknearrene og rødheter, men er litt usikker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå