Gå til innhold

Jenter: Hvor mye betyr penger i valg av partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det at deres utkårede er rik?

Anonym poster: ba3e6d801d1b6b60c1805161a07f0bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driter i andre sine penger.

Skrevet

At han er rik er ikke viktig i det hele tatt. At han er fornuftig med penger er derimot et absolutt krav. Han må ha skaffet seg en jobb med inntekt så han kan forsørge seg selv både nå og i alderdommen, og han må bruke pengene på en fornuftig måte. En rik mann som strør om seg med penger på tull er turnoff. En mann som lever fra hånd til munn eller som må forsørges av andre er også turnoff.

Anonym poster: 8c68fd712975d9acf4e3bbe9eec5ae4a

• Liker 12
Skrevet

At han skal være rik er vel egentlig et ganske urimelig krav...

Skrevet

Jeg skjønner det hvis penger og materielle gjenstander gir deg lykke,men jeg får lite ut av det, har noen ting jeg er glad i, og greier å få endene til å møtes,men hadde vært fint med mer penger til ferier og sånt.

Likevel syns jeg det hadde vært en..tja,rar situasjon hvis han skulle betale alt....

Skrevet

absolutt ingenting. men på en annen side vil jeg ikke ha en partner som blir forsørget av nav eller mamma.

• Liker 1
Skrevet

Økonomi betyr noe. Han/hun må ha ting på stell. Ikke ause rundt seg med tusenlapper i kredittkortrus, og ikke leve fra hånd til munn.

Jeg har penger til å forsørge meg selv og bikkja, men jeg ønsker ikke forsørge en partner.

Skrevet

Jeg søker meg inn i forhold fordi jeg ønsker kjærlighet. Ekte kjærlighet. Å finne et godt, ærlig, empatisk, intelligent menneske som man er på bølgelengde med og som man kan klare å elske er vanskelig nok, om man ikke skal sette kjepper for seg selv ved å plusse på en hel masse overfladiske krav i tillegg, om sixpack og status og penger osv osv osv. I lengden er det ikke disse tingene som avgjør hvorvidt du blir lykkelig med personen eller ei.

For tiden er jeg lykkelig forelsket i en mann som er yngre, fattigere og dårligere utdannet enn meg selv. Og jeg har aldri møtt et menneske jeg kommer bedre overenes med. :)

Penger betyr ingenting.

Anonym poster: b9784ced63f53e498abcc7f3cf2c5d6c

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ikke mer enn at han må ha både styring og kontroll på egen inntekt, - samme hvor stor eller 'liten' inntekten er.

I dette ligger å ikke bruke mer enn man har til rådighet.

Og der slutter penge-listen min, men det som er nevnt ovenfor er viktig for meg.

• Liker 2
Skrevet

Han må ha orden på økonomien så jeg slipper å bekymre meg for om han klarer å betale regninger osv. Men jeg vil ikke at han skal forsørge meg, og jeg har ikke noe ønske om å leve på andres penger. Han jeg treffer nå har en ok jobb og grei lønn - det viktigste for meg i den forbindelse er egentlig at han faktisk trives på jobben og at det er et fagfelt jeg kan relatere til (delvis gjennom egen utdanning). De tingene vi hittil har gjort sammen har ikke kostet så veldig mye, spist på rimelige steder, hjemme osv, ser ikke for meg at vi kommer til å bruke "mye" penger på annet enn reise kanskje. Liker det om begge er villige til å dele av det vi har da, spandere på hverandre, etter hvert spare sammen osv.

Anonym poster: 95b3fd0c0c6bacb5c5a679dff227645c

Skrevet

Nå igjen???

Det er ikke viktig at han er rik, men det er viktig at han har kontroll på økonomien sin, enten han har lite eller mye penger. Og så er det litt viktig at han har en jobb å gå til, -ikke for pengene sin skyld, men fordi jeg jobber mye selv og tror ikke jeg ville følt jeg hadde særlig mye til felles med en som ikke var i jobb.

• Liker 4
Skrevet

Ikke så veldg mye igrunn. En som tjener bra kan ha mye mer gjeld enn en som tjener mindre. Så de sitter ofte i teorien igjen med det samme.

Hva er dette sykelige opphenget med menn og penger på Kg i det siste? Utrolig mange golddiggers der ute ihverfall. Syns de er stakkarslige og patetiske. Hvis de på død og liv skal leve så fett kan de vel utdanne seg og skaffe seg godt betalte jobber selv vel? Klarer dere ikke å ta vare på dere selv?

• Liker 2
Skrevet

Ikke så veldg mye igrunn. En som tjener bra kan ha mye mer gjeld enn en som tjener mindre. Så de sitter ofte i teorien igjen med det samme.

Hva mener du med gjeld? Boliglån? I så fall stemmer ikke utsagnet ditt.

Skrevet

At han har penger spiller ingen rolle, så lenge han har en jobb, ambisjoner og kontroll på økonomien :)

Skrevet

Å være RIK er faktisk litt turn-off for meg... jeg blir meeeeget skeptisk til å ha en partner som er rik, rett og slett fordi jeg innbiller meg at en som er rik har ett langt høyere forbruk/dyrere vaner en hva jeg selv har råd til å være med på.

Har datet en som var rik, og siden jeg er oppdratt og trives med å dele på utgifter, så førte jo det til at jeg måtte bruke mye mer penger på ting jeg aldri ville prioritert ellers. Jeg liker å betale for meg, han likte å beholde standarden på mat og ting... ergo økte jo mine utgifter til hans nivå... og jeg er ikke rik, så det ble veldig slitsomt.

Samboern min derimot, tjente såvidt noe mindre en meg når vi ble sammen, og har nå en lønn som ligger noen skarve hakk over min, men vi er egentlig ganske så jevne i inntekt. Han kommer fra mer penger en meg, men ikke rik. Det som er deilig med økonomien vår, er at sammen så tjener vi ok, og vi kan kose oss sammen og dele på utgifter uten at noen av oss må spytte inn mer eller den andre må føle seg fattig pga levesettet vårt. Vi matcher rett og slett.

Men det har alltid vært viktig at han har penger, i den forstand at han har så han kan forsørge seg selv, for jeg tjener i utgangspunktet ikke godt nok til å ha råd til å forsørge en voksen til.

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med gjeld? Boliglån? I så fall stemmer ikke utsagnet ditt.

De har ofte mer studielån, og dyrere biler . Blir ikke så mye igjen å leve for da.

Skrevet

Jeg er ikke så nøye på akkurat hvor mye penger han har, men er veldig nøye på hvor god han er med økonomi. Det er viktig at man har god kontroll og en fornuftig økonomi :)

Skrevet

Jeg har fast jobb, egen leilighet og egen bil. Stabil økonomi. Penger betyr nada i valg av partner, trenger ingen til å forsørge meg :)

Gjest brutal mann
Skrevet

Hvor viktig er det at deres utkårede er rik?

Anonym poster: ba3e6d801d1b6b60c1805161a07f0bde

Ca så viktig. En eventuell fremtidig partner må nok være glad i leve hånd til munn livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...