Gå til innhold

Ta lappen i et land som kjører på 'feil' side av veien


Breakeven

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette? Jeg bor i et land som kjører på venstre side, og jeg har veldig lyst på lappen. Før jeg flyttet hit begynte jeg på lappen i Norge, men det ble da avbrutt (kom ikke så veldig langt heller)

Spørsmålet er, kan jeg gjøre det? Noen som har erfaringer? Siden jeg har fått meg kjæreste her så vet jeg jammen meg ikke hvor lenge jeg blir her..Vil ikke at det skal stoppe mitt ønske om å ta lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i Irland.

Det skal ikke være noe problem. Man kan også for eksempel kjøre med norsk førerkort i land hvor man kjører på "feil" side.

Etter hva jeg har hørt er det ikke noe problem med tanke på møtende trafikk osv., for alle andre kjører også "feil". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem. Man kan også for eksempel kjøre med norsk førerkort i land hvor man kjører på "feil" side.

Etter hva jeg har hørt er det ikke noe problem med tanke på møtende trafikk osv., for alle andre kjører også "feil". :)

Det har du rett i :) Jeg tok kontakt med en kjørerskole her, og de sa de har erfaring med folk fra alle land, og at det er folk fra hele verden som tar kjøretimer der. Det var null problem og null stress.

Så jeg kan jo bare hoppe i det?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Man blir overraskende fort vandt til kjøring på andre siden av veien. Eneste problemet da jeg kom tilbake fra Australia var når jeg kjørte på veldig lange, ensomme veier, uten møtende trafikk. DA hendte det jeg havnet litt langt til venstre, og ikke skjønte noe når jeg så biler som kom i mot (men det var aldri trafikkfarlige situasjoner) :gjeiper:

Når du også får gyldig førerkort som du kan bruke i Norge, da er det bare å hoppe i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir overraskende fort vandt til kjøring på andre siden av veien. Eneste problemet da jeg kom tilbake fra Australia var når jeg kjørte på veldig lange, ensomme veier, uten møtende trafikk. DA hendte det jeg havnet litt langt til venstre, og ikke skjønte noe når jeg så biler som kom i mot (men det var aldri trafikkfarlige situasjoner) :gjeiper:

Når du også får gyldig førerkort som du kan bruke i Norge, da er det bare å hoppe i det :)

Sant! Jeg har jo nesten bodd her i 2 år, så jeg tenker jo allerede på venstre side. Når jeg ser meg om før jeg går over veien osv. Jeg har så inderlig lyst på lappen, og bare håper jeg kan klare det. Er redd for å skuffe meg selv og være skikkelig dårlig bare. Men det hadde vært en achievement å klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen som har gjort dette? Jeg bor i et land som kjører på venstre side, og jeg har veldig lyst på lappen. Før jeg flyttet hit begynte jeg på lappen i Norge, men det ble da avbrutt (kom ikke så veldig langt heller)

Spørsmålet er, kan jeg gjøre det? Noen som har erfaringer? Siden jeg har fått meg kjæreste her så vet jeg jammen meg ikke hvor lenge jeg blir her..Vil ikke at det skal stoppe mitt ønske om å ta lappen.

Jeg synes du skal hoppe i det!! Kos deg masse med oppkjøringsperioden, og kos deg MASSE etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...