Gå til innhold

Èn og èn kjøretime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger lappen, men har et problem. Jeg går skole og jobber! Så jeg har ekstremt lite tid til kjøretimene. Så det jeg lurer på er; jeg forstår det sånn at en kjøretime varer 45 minutter ca, men at de fleste tar doble kjøretimer... kan jeg ta enkle kjøretimer? Altså bare 45 minutter?

Så har jeg hørt at man må ha noe som kalles langkjøring... Hva går dette ut på?

Anonym poster: 234e96bbcc7f8b690f42cb1e2e392b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du sikkert, men man får jo my mer ut av hver gang om man har litt mer tid en 45 minutter. Du kan jo ringe å snakke med din lokale kjøreskole å høre hva de mener er best. Jeg ville i allefall anbefale doble kjøretimer, da 45 minutter er veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg drev med kjøretimer for noen år siden, kunne jeg velge enkle timer. Men kjørelærer anbefalte å ta doble timer, da man fikk mer ut av det hele ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ville de helst ikke ha enkle timer, for du er såvidt komt i gang med kjøringen, men det er individuelt for hver kjøreskole tenker jeg.

Langkjøring er noe av det siste du skal gjøre, og kommer ikke før trinn 4. Dette tilsvarer 4 kjøretimer hvis jeg husker rett. For min del var det å kjøre stavanger - egersund (ca 1 time hver vei). Dette er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kjørte opp praktiserte de bare doble timer. Men vet flere kjøreskoler har enkle. Er bare å høre med de aktuelle skolene. Uansett bør du prøve å ta doble timer hvis du får til det. Du får så mye igjen av det. Går alltid litt tid med å starte opp hver time, og da går 45 minutter utrolig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt enkle timer hele veien, med unntak av en dobbeltime. Har fungert helt greit, men tiden har gått veldig fort....men har kjørt mye privat også, og det har hjulpet mye :)

Langkjøringen er som nevnt over i slutten av opplæringen. Man er gjerne to elever i en bil, og bytter på å kjøre en lengre strekning. Trener gjerne på forbikjøring også i samme slengen dersom det er to biler som kjører samtidig fra kjøreskolen. På østlandet går turen gjerne til sverige ;) Dette tar hele dagen.

Anonym poster: 935971ad0b308a9849a647c2975f66a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...