Gå til innhold

Hvor mye koster det ca å ha denne bilen?


linsina

Anbefalte innlegg

Merke:

Volkswagen

Modell:

Polo

Årsmodell:

1997

Kilometer:

165000

Pris:

7.000,-

På utikk etter førstegangsbil, denne er i orden, og i den standen jeg trenger den til virker det som. Men har noen spm:

1. Hva koster det å ha denne på meg som 18 åring å forsikre? Hva vil det da koste ca?

2. Lønner det seg å forsikre den på moren min? Hva vil det da koste ca?

3. Andre utgifter annet enn årsavgift, besin og alt det som hører med?

Polo er vel ikke så dyrt å ha? Har inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lønner seg å sjekke med flere forsikringsselskaper ihvertfall, da prisene ofte varierer mye.

- regn med at du må koste på bilen noe etterhvert, sånn er det alltid med gamle biler.

-men polo er nok en grei 1.gangs bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. http://www.finanspor...g/Bilforsikring Jeg antar du bare kommer til å betale for ansvar, evt del-kasko? Noe mer er vel ikke nødvendig siden det ikke er noe spesiell verdi i bilen?
  2. Jeg kan ikke tro at du må ut med SÅÅ mye i forsikring, for den bilen. Men det kan sikkert noen andre svare på

  3. Vil ikke si det er så mange andre utgifter enn de du har nevnt. Nye vinter/sommerdekk, vask evt slitasjereperasjoner, EU kontroll.

Edit:

Hver sikker på at bilen faktis er i god stand, evt stikk innom NAF å få en salgstest på den. Koster litt men vel verd det, synes jeg hvertfall.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer veldig, desverre vanskelig å gi et fasitsvar. Har du muligheten til å forsikre den på deg, kan det være lurt, så du får bygget opp bonus i ditt navn. :)

Ta en ringerunde til de forskjellige forsikringsselskapene for pristilbud, som sagt kan prisene variere ganske mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si konkret, men dette kan bli fryktelig dyrt!!!

Anonym poster: 35c8d410d5aa3dddc517b66f82d7bad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo er en typisk ungdomsbil, og disse er oftest dyrere å forsikre enn biler som ikke er kjent for å være ungdomsbiler :)

Anbefaler deg å forsikre på deg selv da det er greit å opparbeide seg bonus slik at forsikringen blir billigere. :) Har nå 70% bonus 1.år, og har kjørt bil i 4 år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ingen fasitsvar på forsikring. Du må bare sjekke litt rundt. Du kan evt. gjøre sånn som meg: Jeg forsikret bilen på meg, men via typen sin forsikring. Dette gjorde at jeg sparte penger og fikk 50% bonus fra start av. Jeg betaler ca 400kr i måneden for forsikring, men som sagt kommer det jo an på hvor du forsikrer deg osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...