Gå til innhold

De små gledene i hverdagen


Nattergalen

Anbefalte innlegg

Behovet for en liten bok å skrive i har meldt seg og ettersom jeg for tiden er veldig opptatt av det positive i hverdagen ble tittelen de små gledene i hverdagen.

For tiden er det mye som skjer, dagene flyr avgårde og jeg blir stresset og sliten. Så da er det godt å ta seg tid til å puste en ekstra gang og merke seg de små gledene som dukker opp. Holde litt på den følelsen for man påvirker jo livet sitt ved hvordan man velger å fokusere.

Idag er jobbdagens lille høydepunkt en kjøpt kyllingsalat med pasta og pesto fra Rimi og julemusikk på Wimp. Ute er det snø på trærne, liker snøen når den har fått lagt seg på plass der den skal være og blir der.

Endret av Nattergalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom hjem idag passe utkjørt og et brev i posten gjorde meg bittelitt frustrert. Huff, er jo ikke store saken, men frustrerer meg litt når jeg gjør det jeg skal for å få ting på plass, men så skjer det ingenting...

Men det lå også en ny utgave av et blad jeg abonnerer på, så jeg har kost meg med det og Masterchef på tven. Nå skal jeg snart finne senga, få meg ei god natts søvn og bli klar for en ny dag. Gleder meg til helg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag nærmere helg! Kan det bli bedre...

Vært på litt shopping idag, hadde en liten diskusjon med mamma angående julekakebaksten, småertet henne litt for å kjøpe alle kakene. Hun tok det vel ikke så tungt, men hintet om at hun ennå ikke hadde fått kjøpt krumkaker. Så jeg sier jo at det er jo ikke vanskelig å lage... Vel, vi får nå se da, krumkakejern ble iallefall handlet inn idag og så får vi se hva helga bringer. Handlet også inn safran til lussekattene, favorittoppskriften har 2-3 g safran og det koster faktisk litt... Eneste vi ikke fikk tak i var kjøtt til julepølsene, argh, kanskje førjulsmiddagen på søndag må utsettes litt..

Så jula nærmer seg og jeg gleder meg. Pleier å kose meg med shoppingen, pyntingen og julekaoset.

Og i kveld skal jeg nyte julebrus og løkringer... Interessant kombo, men det funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, helg og rødvin... Trenger vel egentlig ikke å si så mye mer.

Startet så smått å gjøre klar til advent, lysestaken er på plass (er vel litt tidlig, men men...). Stjerna viste seg å være ødelagt, så da har jeg en unnskyldning for å kjøpe meg en ny "stor" papirstjerne. :) Og på veggen henger adventskalenderen, man blir aldri for voksen til det. I år har jeg byttet med noen venninner med samme hobby, så blir nok litt nye hobbysaker da.

Alt er i bunn og grunn meget bra, selv ikke en lang spasertur med tung sekk i kulda rett etter jobb kunne ta knekken på humøret idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.desember...

Her er det -15 ute, men inne er det fyr på peisen. Har fått hengt opp julelys og igår kjøpte jeg meg en ny julestjerne som jeg er veldig fornøyd med. Så nå må bare julegardinene opp og kanskje noen juleduker. Jeg er sånn at jeg pynter med rødt med engang, har vanligvis ganske mye lilla stående fremme så blir liksom ikke noe "spesielt" med det. Og da vi skal bort i jula så er det godt å ha litt jul her hjemme ukene før.

Ellers skal jeg se om jeg får stekt krumkaker idag. Vi fikk også tak i kjøtt til julepølsene, så har store mengder julepølse som må lages idag. Blir en testmiddag med venner senere idag,satser på suksess, skal også lage rødkål for aller første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronkake

Hjemmelaget rødkål er så digg! Bruker du solbærsaft i?

Desember er en veldig koselig måned, hvis man klarer å legge fra seg stresset og heller bare nyte. Ha en flott, iskald søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget rødkål er så digg! Bruker du solbærsaft i?

Desember er en veldig koselig måned, hvis man klarer å legge fra seg stresset og heller bare nyte. Ha en flott, iskald søndag!

Iskald ja, nå har det vært tre iskalde dager her,er frossen inn til beina... Brrr, gleder meg til sommeren selv om snø og jul er veldig kos nårman kan være inne i varmt hus. Solbærsaft i rødkålen høres interessant ut, var første gang jeg lagde det, følte den ikke var optimal så suger til meg tips. Fikk skryt da, men skal vel ikke så mye til å få den bedre enn "Nora" sin.

Ellers har det vært julegaveshopping idag,føler jeg handler og handler, men ikke kommer i mål. Hehe, problemet er vel at julegavene fort blir sammensatt av flere ting så har bare masse halvferdige gaver. Og to av gavene er også borte, tror de ligger i bilen og fryser... Brrr, men var så kaldt at jeg ikke orket sjekke da jeg oppdaget det.

Nå er det Nashville på tv, litt usikker på hva jeg synes, men gir det en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jeg meg aldri helt opp av sengen og på jobb...

Men på slik dager med migrene så er det faktisk godt å kunne ta medisinene sine og krype under dyna igjen. Det beste er å sove det av seg i et kaldt rom og kulde er ikke akkurat et problem nå om dagen. Var ikke oppe før i tolvtiden, tuslet litt rundt i huset, dusjet, hoppet inn i koseklærne og tok livet rolig. Formen er bedre og hodet er ikke lenger vondt, men jeg er trøtt... Skal holde meg oppe til titiden slik at jeg får sove greit i natt.

Og nå kommer mannen snart hjem med pizza, så da blir det kosestund med mannen og Gordon Ramsey i Masterchef... Litt tvslave om dagen!

Og så fant jeg igjen julegavene som ble "borte" igår, heldigvis, de lå i bilen og har vært med mannen på rundtur idag, men tok ikke skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, idag har det surret litt negative ting i hodet mitt, jeg har en tendens til å dvele litt for lenge på dumme ting jeg gjør... Litt for høye krav til meg selv.

Så derfor en liste over dagens smågleder...

- adventskalender fra noen herlige jenter som lyser opp desemberdagene

- snø og kulde ute, mens jeg sitter inne med fyr i ovnen

- verdens beste mann som drar avstede til Narvesen for å se om de har nyeste utgave av et av mine favorittblader

- hjemmelagde pølser og potetstappe til middag

- is og krumkaker

- ny episode av Masterchef (sukk, jeg er avhengig...)

- julegardiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr...

Er litt småsyk igjen, men på jobb. Værst var det igår da hele kroppen verket, falt sammen på sofaen etter jobb. Så ble slumring der frem til leggetid og var faktisk i seng klokka ni. Men tror mye søvn hjalp litt på formen, er bedre idag og klarer å holde det i sjakk med paracet.

Håper på tipp topp form i løpet av uka fordi jeg skulle gjort unna litt julegavehandling, kanskje på torsdagen. Må jo snart få sendt pakkene som skal med posten.

Men nå tror jeg at jeg skal unne meg en kakao her og kanskje litt frukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har det vært stille i boken min, desember har vært travel både på hjemmebane og på jobb. Holdt jo på å bryte sammen rett før jul, så sliten og litt for mye å tenke på.

Men har vært flink til å koble helt ut i jula, lagt jobben helt bort. Herlig, men nå må jeg sakte rydde den frem igjen for imorgen er det på'n igjen.

Jula var også full av familiebesøk, noe som etterhvert gikk meg litt på nervene. Hehe, er litt for vant til å bare ha mannen rundt meg. Familien er koselig og fantastiske mennesker, men jeg er en slik person som trenger litt ro rundt meg, så etter en uke tett på folk så må jeg hjem til mitt. Så da var det deilig å komme hjem til nyttår, feire med gode venner og så ha en sløv start på det nye året.

Ellers oppdaget mannen og jeg Dexter igår... Har jo hørt om denne serien lenge, men aldri sett den. Så igår startet vi på sesong 1, det er en litt god følelse det å finne en ny tv serie og ha masse tilgjengelige episoder. Er vel 7 sesonger som bare ligger å venter på oss. Hmm, kanskje juleferien skulle vart lenger. En av de små gledene i hverdagen er jo å kunne ha seriemaraton. Se x antall epsioder, bare stopp for litt frisk luft og mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stille og rolig i dagboken min...

Nå er det nye året godt igang og iår har jeg faktisk nyttårsforsetter...

1) Gå ned i vekt, målet er 22 kg i løpet at 2013, men dette deles inn i delmål på 7 + 5 + 5 + 5 kg. Har meldt meg inn i vektklubben og startet loggføringen igår. Og kom meg faktisk en tur på treningssenteret også. Vet av erfaring at de to første ukene pleier å gå greit, men etter det så må jeg bite tennene sammen og virkelig VILLE det her.

2) Bedre økonomisk kontroll, økonomien er god, men det er kaos. Dvs alt av faste utgifter er under kontroll, men det til overs blir borte på tull... Så må få litt mer struktur, fortsette sparetrenden og helst øke den + impulshandle mindre. Enn så lenge i år så har jeg tatt litt av på ebay, men nå skal det skjerpes inn. Og februar skal bli 0,- mnd på kredittkortet (har ikke gjeld da jeg alltid betaler ned måneden etter, men er litt for glad i internettshopping og merker det da måneden derpå...)

Ellers er det kaldt om dagen, brr, gleder meg til vår og varmere vær. Og ikke minst lyse kvelder slik at mørkredde meg kan gå på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har dagene flydd igjen, februar er jo snart over og jeg merker at det allerede er lysere om morgenen. :)

Slankingen står litt stille om dagen, men jo lysere det blir jo mer fristende er det å komme seg ut. Gikk lang tur igår, herlig. Idag var det full fart etter jobb så ble sløving i sofaen da jeg først kom hjem... Så målet er en tur imorgen.

Ellers er det utrolig hva som kan være smågleder i hverdagen, nå om dagen er det ny vaskemaskin og imorgen kommer tørketrommelen i hus. Hehe, plutselig var det gøy å vaske klær, vi får se hvor lenge det varer.

Har også fått gjort huset litt nytt på nyåret, det har blitt et offer for min "lilladilla", dvs to nye putetrekk, duker, lys i matchende lilla farge + to telyslykter i sølv til vinduet. Har også fått på plass noen wallstickers på et hvitt kjedelig skap, så stua har fått seg et aldri så lite løft nå i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tittet på kalenderen idag og litt frem i tid så var det fridager, ferie... Jippi... Påske! Kanskje jeg må supplere huset med litt gult, da blir det jo skikkelig påske. Har ingen tradisjon for å pynte til påske og tror vel egentlig ikke det kommer til å skje i år heller. Påske har vel ikke så mye betydning for meg, påskeferie er for meg en liten pause fra arbeidshverdagen hvor man forhåpentligvis får skikkelig vårfølelse.

Ellers en liten jubel over at sola nå varmer så mye at snøen smelter på dagtid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og vårfølelse... Det er mars!!! Utrolig hva det gjør på humøret at det er blitt lysere både på morgenen og utover kvelden. I tillegg så varmer jo sola. Så er det slik imorgen også så skal jeg ut på lang gåtur.

Ellers skal mannen på bursdagsfeiring idag, så da kan jeg sitte sammenkrøllet i sofaen og se "How I met your mother", så vel seks episoder i går og bør vel rekke det idag også. Har jo sett litt av det på tv, men nå har jeg startet fra begynnelsen. Netflix er litt "elsk".

Dagens nedtur: Klar for jobb med termokaffekoppen i hånda, skulle bare legge inn noe jeg skulle kjøre ned til mannen sin jobb så jeg setter termokoppen på biltaket. Legger inn sakene til mannen og kjører av sted, da de er levert ser jeg at termokoppen ikke står i koppholderer. Argh, kjører hjem og ser at deler av parkeringsplassen er dekket med brunt og i snøhaugen står en tom termokopp pent plassert (takk naboer!). Så ble automatkaffe på meg idag, men koppen er "reddet" da.

Ellers har februarmåned vært "0" måned på kredittkortet, men snart blir det nok litt ebayshopping igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...