Gå til innhold

Fragment


Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

Ny bolig er definitivt verdt noen forsakelser! Og det å bruke ferien på å flytte høres ut som en drøm for meg! Alt til sin tid, tenker jeg :)

Ny uke, nye muligheter!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Ny uke, nye muligheter, indeed... hvorfor ikke bli huseiere en helt vanlig mandag? :sjenert:

Våknet litt bakpå i dag, slepte meg på jobb, blablablaaa...

Nuvel, veien hit og dit og detaljer er ikke viktig, hvorom allting er, vi flytter snart :biggrin: Det er med skrekkblandet fryd jeg trer inn i en helt ny fase av både samlivet og fremtiden og... ja. Måtte ofre et par mindre viktige ønsker, men har vært nøkterne og fremsynte, vi er målbevisste nå som fremtiden ligger i egne hender, og jeg tror oppriktig dette blir bra. Vi er ikke naive. Vi har noen drømmer og ønsker og mål, og skrittet vi har tatt i dag er så til de grader riktig for oss, tror jeg oppriktig. Poden får litt lengre skolevei. Et par ting kommer vi til å savne, men bare halvhjertet. Og resten av tiden vil vi nyte i fulle drag at vi betaler fete penger rett i egen lomme mens vi bor meget, meget komfortabelt, sentralt og ved sjøen :biggrin: Det kunne fint vært verre! :hoppe:

Jeg er fortsatt i sjokk, det synker ikke inn, men sommeren kommer til å nytes i fresh new surroundings, bra standard, lyst og fint og harmonisk og... det har ikke helt gått opp for meg. Det skulle bli sånn, jeg bare vet det. Har drømt om stedet lenge, og å havne der nå føles som en førstepremie :) Sånn for å toppe det hele vil "driftsutgifter" og generelle kostnader ved å bo der bli lavere enn nå. Jeg ler hele veien til banken, practically :filer:

Det å sette navnetrekket på samme dokument som Mr. Butler var spesielt. Lot meg selvsagt ikke merke med det. Sist vi gjorde det var hos advokaten, med samboerkontrakt og gjensidig testamente og sånt. Nå investerer vi sammen.

Reisen vi har foretatt sammen... er uendelig stolt av både han og meg selv. Jeg gjør en kjapp oppsummering og klapper meg selv på skulderen også, jeg har jobbet for dette. Det ordner seg for snille jenter :engel:

Takknemlig i dag, leker på nettet, innreder podens rom, tenker ut løsninger, sier til Mr. Butler jeg ønsker meg de to samme fargene jeg hadde i den fine stua mi i leiligheten i Oslo... han nikker, sier det blir sikkert bra, heier på meg, på oss.

Fine løsninger.

Når man har jobbet hardt for noe og får belønning - ingenting i hele verden kan sammenlines med den følelsen :)

Ikke at man kommr til et endelig mål, alt sammen i livet er delmål slik sett, men å komme hit... fy fillern :biggrin:

Flink jente. BRA JOBBA!!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Takk, jenter :klem: Kommer innom med lenke :)

Må ha kjent det på vannet at noe skulle skje, for i går tok jeg meg litt spontan vinterferie før det braket løs. Var på jobb for å samle tråder og koordindere litt oppgaver, fikk meg fri i dag og kanskje i morgen. Så nå sitter jeg i godstolen foran peisen, med en kopp te, radioen summende i bakgrunnen og svimle små snøfnugg over hustakene utenfor. Sov til 10 etter å ha hatt søt morgenstund med Mr. Butler i syvtiden, ble pakket inn i dyna da han gikk, og jeg forsvant i drømmeland noen timer til :hjerte:

I dag skal jeg glane på prospektet til det svir i øynene :biggrin:

Skal vaske noen maskiner med tøy, planlegge litt, lage nytt budsjett, smårydde litt, og glede meg til å fortelle det til poden når han kommer hjem fra ferie. Har laget handleliste til rommet hans, må bli ungdomsrom det nå, og jeg tror det blir knallfint. Hovedsoverommet er i den fargen jeg har ønsket, så gardinene vi har her vi er nå er som laget for det nye rommet, samme med sengetøyet vårt og alt ellers. Vi får mye mer plass og rom rundt oss, heis til garasjeanlegg, og vi får plass til stor fryser, noe jeg har savnet noe veldig.

Kjøkkenet er stort, større enn på bildene, og det er definitivt det styggeste rommet - jeg liker ikke innredningen der i det hele tatt, men Mr. Butler synes det var greit nok - vi kommer ikke til å prioritere å bytte det nå, vi kommer bare til å male det hvitt. Benkeplata er grusom, men vi ser ikke kjøkkenet fra resten av rommet likevel så det får bare stå til :ler: kommer sikkert ikke til å bry meg så mye om sånt når vi kommer på plass og resten blir fint :)

Vi kan bruke spisestuen vi har en liten stund til, til vi finner en ny. Ønsker oss stort bord med plass til mange. Ellers har vi allerede det vi trenger av oppbevaringsmøbler og hyller, og på vaskerommet som også var romsligere enn det fremkom på bildene, er det plass til masse smarte oppbevaringsløsninger.

Jeg skal dessuten skeie helt ut på badet, det skal jeg. Innredningen var bittelitt gammeldags der også, men ikke så ille som på kjøkkenet, så med andre farger og litt lekkert krukke- og såpestæsj blir det bra :biggrin: Lurer selvfølgelig på sjansene for å kunne sette inn badekar der :sjenert: Mr. Butler er også bademenneske, så den ideen vil være ganske lettsolgt :fnise:

Jeg får ikke bestemt meg for farge på badet enda. Dvs håndkler og sånt. Det står mellom to farger, den ene vil passe best og være mest praktisk med to gutter i hus...

Om jeg har ligget våken og tenkt på dette i natt? Ja, litt :fnise: Fullstendig lammende anfall av reirbyggerinstinkt, åpenbart, sikkert samlet opp over lang tid :ler:

Nei, altså, dette har jeg ikke tid til, jeg må lage meg en kopp varm sjokolade og drømme litt videre!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!!!!

Stemmer absolutt for å få plass til badekar, til og med mannen i huset her er sjeleglad for at jeg insisterte på et slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Takk :)

Gubben blir litt blek når jeg ymter frempå om interiørønsker for tiden, han synes vi har brukt nok penger denne uken da vi kjøpte bolig :fnise: jeg tror jeg må la dette bero en liten smule til han har fått igjen fargen i kinnene :fnise:

Dette til tross for at han av alle ting klarte å prute - jada, hørte riktig, PRUTE.

I markedet her er det sjelden noe går under prisantydning, og forrige objekt vi så på gikk for nesten 300' over takst i løpet av noen timer... men Mr. Butler kjøper ikke underbukser engang uten å prute (yrkesskade, tror jeg), så han la opp en strategi og ga seg ikke på tørre møkka og ville heller at selger skulle komme på banen med motbud og så la han opp taktikken deretter... målbevisst mann, det der :ler: Så vi betalte litt under prisantydning og nå tør jeg nesten ikke snakke mer med megleren, han tjente fint lite på affæren, iallfall mindre enn han trodde... men han har sikkert til salt i grøten.

Føles helt uvirkelig at vi skal bo der... poden er hjemme igjen fra ferie, han gikk i spinn og lurer på hvorfor vi ikke kan flytte med en eneste gang, han har arvet tålmodigheten fra sin mor, åpenbart.

Jeg går og venter på at noe skal stikke kjepper i hjulene for dette og kommer ikke helt til å tro på det før vi er i land med prosjektet.

Ble ikke noe mer ferieplaner av å få avklart boligkjøp, egentlig, Mr. Butler har det hektisk på jobben og vi kan uansett ikke bruke penger på en lang ferie som vi har gjort tidligere år. Jeg er jo enig, men en eller annen gulrot og løfte om noe morsomt må vi ha der fremme, så nå pønsker jeg på rimelige muligheter. Gjetter at to år helt uten ferie ikke er veldig smart, man trenger avkobling.

Venter på summen fra banken så jeg kan sette meg til med regnearket og budsjettet mitt (min hemmelige fetisj, tror jeg) så jeg kan få planlagt litt og føle meg litt mer safe. Det er klart det føles litt overveldende å ha gjeld når man har hatt et par år uten, med penger i fond og spart på konto. Nå forsvinner alt i EK, og det er sunn sparing å legge penger i bolig, men likevel - når akseptbrevet kommer og summen står der så er det litt sug i magen likevel. Det forplikter. Sier til meg selv at de fleste har lån på bolig, særlig i dag, men da jeg bodde fo rmeg selv hadde jeg mye høyere andel EK og det føltes liksom som om jeg eide den leiligheten litt mer :ler:

Men pytt, dette går fint, og jeg gleder meg vilt og hemningsløst til å stikke nøkkelen i vår egen dør for første gang :biggrin: og så blir jeg HELT svett av å se navnet mitt og navnet til Mr. Butler side om side på alle dokumenter :overrasket: Jeg var ikke forberedt på effekten av det. Avhengig av en annen, jeg som alltid har klart meg selv?! Makan :forvirret: og hva hvis det skjer noe med en av oss eller brudd til og med, og...

:sjokk:

Puh. Neida, gå tilbake til å google badekar :fnise: det er mye morsommere!

Jeg har delvis vinterferie, og det passer bra akkurat nå. Etter en lengre periode med frustrasjon gikk lufta bittelitt ut av ballongen da flytting plutselig ble en realitet. Tok meg to dager bare å prosessere tanken. I dag og i morgen skal jeg tidlig hjem til poden så vi får litt ferie sammen vi og. I går hadde jeg storvask hjemme, det lukter rent overalt og jeg er nesten gjennom skittentøyskurven, en glede å våkne til helt shiny hus. Jeg holdt på hele dagen, så da Mr. Butler kom inn døren etter jobb ble han stående to sekunder og se seg rundt - da vet jeg det er en stund siden det har vært SÅ strøkent :fnise: Vinteren er aldri særlig inspirerende, til mitt forsvar :sjenert: men nå har jeg begynt å tenke pakking - og kasting, lykke! - og vil begynne så smått å gå gjennom klesskap og oppbevaringsbokser. Sortering med hard hånd nå.

Gleder meg til å komme hjem til mitt grønnsåpeduftende hus (gamlis), kanskje jeg til og med skal være så gæærn å bake boller eller noe annet eksepsjonelt eksemplarisk husmorfaglig. På den annen side, kan ikke skremme livet av dem hjemme, heller, kan fort bli overkill i forhold til hva de er vant til :engel:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av Miss, dette går bra! ;)

Og jeg stemmer for badekar, det er balsam for sjelen. Og ferie kan man gjøre på den rimelige måten, men fri må man ha selv om man har kjøpt hus!

OK om jeg ber om hjelp hvis vi skal legge inn bud? Jeg klarer ikke å prute på et klesplagg engang, på siste ferie ble jeg rundlurt ved enhver anledning :fnise:

Fortsatt god vinterferie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Ja, det må gå bra, dette er drømmen :)

I dag har jeg laget matplan for to uker og handlet inn deretter, sammenliknet priser og næringsinnhold og alt til minste detalj. Sortert i forsikringene mine og sagt opp en, funnet flere nettsider og kokebøker med ideer til mat, regnet mer på summene (ikke helt i mål ennå etter egen målsetting) og planlagt mer om hvordan vi skal få maksimal nytte av det vi allerede har og få solgt det vi ikke bruker av møbler og ymse løsøre. Jeg skal bruke finn.no for alt det er verdt, ikke la noe bli kastet som kan brukes om igjen eller av noen andre.

Jeg skulle veldig gjerne gitt det bort til en aller annen organisasjon, men jeg tør ikke nå. Her skal det konsolideres :biggrin: og jeg tør ikke å ikke spare noe i det hele tatt, bare i boligen. Jeg må finne en måte jeg kan få spart utenom så det monner litt. Det kan ta noen måneder før jeg kommer dit, for det er et par ting vi er helt nødt til å ha (seng kjøper jeg IKKE brukt, for å si det sånn!) men jeg tror vi kommer veldig fint i mål med det vi allerede har og fikk tak i da vi flyttet sammen. Jeg tror det kan bli fint :biggrin:

Du milde. Underernært på underholdning her i provinsen? Neidah. Helt tilfeldig at jeg blir komplett besatt når det først skjer noe :roll:

Fikk et uforutsett møte på jobb som tok aaaltfor lang tid, det endte med å velte tidsplanen min, kom meg ikke derfra før halv to. Dro i butikken, slepte tunge poser inn døren, fikk alt på plass, satt en deig med grove rundstykker, jobber litt hjemmefra mens deigen hever med et prosjekt jeg håper vil vare og vare, for det er oppgaver jeg liker, og i morgen skal jeg ta halv dag. Så er det helg, i fullstendig shiny hus, meldt fint vær, og jeg skal BARE drømme meg bort, kanskje ta en tur og se på nye heimen :biggrin:

*hyper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Merkelig.

Sover urolig/lite - lett å våkne, opplagt utover dagen.

Sover tungt - vanskelig å våkne, tung i hodet utover dagen. Er ikke dette litt bakvendt? :klo: Jaja, sikkert bare en periode, hodet har nok å pusle med om dagen :biggrin:

Havregrøt og kaffe og fredagsmorgenradio. Fikk gjort resten hjemme i går, så vi går inn i helgen med null burdeburde og bare muligheter for hva vi vil. Det blir den siste helgen på en stund, nå venter to jubileer, en jentehelg, en påske og bare flytting. Gjelder med andre ord å lade mens jeg kan.

Det er lyst om morgenen og lyst om ettermiddagen, det gjør noe med hele systemet. Jeg glemmer fra år til år hvor stor innvirkning årstidene har på formen og humøret. Takket være julen går det alltid bra frem til januar, det er bare kos og levende lys og gode middager alt det som er bra med mørketiden. Når hverdagen i januar har fått satt seg litt kommer baksmellen, og jeg blir like befippet hver gang, kropp og sinn skriker etter noe annet enn dette.

I februar/mars kommer lyset så smått, og verden åpner seg igjen. Helt sprøtt. Hvor euforisk er det ikke de første dagen man kjenner solen faktisk varme, en gang i mars/april? Lyden av sildrende vann i gatene, lukten av asfalt med smeltevann og av havet rett inn mot kysten, av fuktig skogbunn som våkner etter vinteren og ikke minst det første draget av varme i vindpustene.

Jeg sier det fire ganger i året; dette er den beste årstiden :ler:

Vi er ikke helt på vår ennå, vi er fortsatt på holke og kalde netter, -10 her i dag og helt passende fyre i peisen-vær, men løftene om våren ligger i luften. Eller kanskje det er fredagsfølelsen som har tatt meg for alvor :hoppe: jeg jobber halv dag, det betyr at skuldrene allerede har ramlet ned fra ørehøyde og pulsen er lavere den også.

God helg!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine planer gjør noe med humøret, drømmer som går i oppfyllelse også! Ikke rart at du er hyper :ler:

Men lyset har mye å si, hadde det bare ikke vært så forbasket kaldt! Vel, snart er det mars, og da er det vår. Det blir godt, våren er den beste tiden. Og tidlig på sommeren, mens man ennå har masse sommer igjen.

Nyt helgen, Miss :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Våren blir som en eneste lang fredag :biggrin:

Du også, Oktavia :klem: (God helg, mener jeg, ikke at du er en eneste lang fredag :ler:)

Sa jeg helg? Fikk nettopp beskjed om en schvær oppgave med deadline mandag morgen, som MÅ være ferdig uansett om det betyr at jeg må jobbe hele helgen :sukk: Den kom ikke meg i hende før nuh, så nå må jeg bare wrap up things her, komme meg hjem og sette meg til med pc'en for dagen/kvelden... :sukk: Guddnait, sier jeg bare. Skuldrene spratt oppunder øreflippen igjen med det samme.

Nuvel - jeg får iallfall sitte hjemme, og kan fyre i peisen og drikke en kopp kakao mens jeg gjør det :) Hvis ikke de passer seg, tar jeg like gjerne fredagsglasset med vin også hvis jeg må jobbe lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er høy på boligkjøp, ikke rart energien er på topp :ler::klem:

Og jeg vil også gjerne ansette deg. Til planlegging av langsiktige innkjøp i matveien, der er jeg en skikkelig sinke og det irriterer meg hver uke hvor lite oppfinnsomme vi ender opp med å være. Pluss komme til bunns i skittentøyskurven, den har jeg ikke sett siden... siden... forrige årtusen? :fnise:

God helg, Miss, synd du måtte jobbe. Men antar det går som en liten drøm det også nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Takk :klem: Når hjernen først funker som den skal er jeg ekstremt strukturert og effektiv, kanskje jeg faktisk burde leie meg ut i gode perioder :fnise:

Jobben går så det uler. Fyrte i peisen da jeg kom hjem i formiddag og fikset en presskanne med kaffe, åpnet laptopen og satte i gang. Mens jeg jobbet, ramlet hele løsningen på alt i den nye heimen inn i hodet på meg fra out of nowhere, jeg måtte finne et par A4 ark, og skisserte raskt opp kjøkken og stue og de andre rommene, med kjappe omriss av hvordan møblene skal stå og med notater om hva som skal henge hvor på veggene, hvilke farge de skal ha, samt liste fra 1-8 over prioriterte innkjøp inkl anslått pris.

La skissene fra meg og jobbet videre, mailer med UK og Norden og vet at innen mandag kan i prinsippet hele verden se det jeg har drevet med. Det gikk opp for meg da jeg fikk demosidene hvor all teksten min er, mine ord, mine endringer. At det faktisk blir stående Der Ute :overrasket: Det har jeg ikke tenkt på ett eneste sekund! Hvordan er det mulig å ikke tenke på det? No pressure, liksom, men alle kan se hva du gjør bra eller dårlig. Jaggu bra jeg ikke kom på det tidligere, for da hadde jeg bare krepert :fnise: nå er det for sent, endringene er i gang.

På toppen av det hele er føringene så stramme og kommunikasjonslinjene såpass, eh, skal vi si "spennende", at rammeverket i seg selv ikke ser ut til å fungere optimalt, hvilket vil si at selv om jeg i prinsippet skulle gjøre en fremragende jobb, vil det skjemmes av de føringene vi får fra O Store Utland som ikke skjønner hvordan vi trenger å gjøre det her - ergo blir det vanskelig å skulle bruke det som referanseprosjekt, jeg vet ikke om jeg vil ha navnet mitt på noe som oppfattes rotete av andre når akkurat det ikke er min feil :sjenert:

Så innimellom kaster jeg et blikk på skissene og det kiler i magen, handlelista tar form i hodet og gode løsninger for den nye hverdagen tar form, hjernen min har flere filer som jobber parallelt og jeg kan ikke stoppe akkurat det, så jeg må bare notere når det dukker opp. Selve flyttingen vil Mr. Butler stå for, jeg skal stå for organiseringen av pakking, sortering og hva som skal kastes og forflyttes, operasjonelt ansvar har gubben som har sin måte å gjøre akkurat det på (og han synes min måte er håpløs :fnise: så da får han bare herje selv) og så står jeg i mottak og pakker ut når vi lander, peker og ordner.

I mellomtiden klaprer tastene og Send-knappen så det suser, og jeg håper jeg blir ferdig i kveld og ikke må bruke helgen, for jeg har things to do. Lete etter den perfekte salongen, for eksempel :sjarmor: en 2+3 med salongbord. Lys farge, men ikke upraktisk lys, ikke hvit, kanskje sand eller en pen brunfarge hvis det finnes, og et salongbord, ikke for lite, ikke så stort.

Nå er pizzaen i ovnen for poden og overnattingskameraten hans, de sitter i sofaen, oppslukt av iPad'en med noe fotballgreier, Mr. Butler har funnet sofahjørnet og nettavisene, jeg jobber litt til.

Når guttungene har tatt seg en tur på banen etter middag for en dose frisk luft blir det vel taco og vin på mor&far etter hvert, og hvis fredagserfaringen slår til igjen slokner Mr. Butler først i ni-tiden foran et opptak av GN-talkshowet, deretter i ti-tiden til nedlastete episoder av favorittserien og til slutt i 11-tiden til hva enn som står på da :fnise:

For øyeblikket er jeg så våken og klar i hodet at jeg lurer på hva som var i kaffen jeg laget meg tidligere i dag, jeg drikker sjelden kaffe og da alltid koffeinfri, men mulig det er smuglet inn noe E jeg ikke vet om :fnise:

Sånn. Planlegge shopping.

:vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Lørdag, deilige lørdag. Slumret en stund, våknet til spraking fra peisen og duften av nystekte rundstykker. Frokost med ungene, så godstolen med dagens aviser foran ilden, dagdrømming, pludring med gubben og planlegging :hjerte: nå er han ute og handler til kveldsmaten, biffgryte med scampi, poden er borte for natten og snefnuggene vimser rundt utenfor. Er det vinterens siste krampetak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

:velkommen:

Mandag :Gjesp:

Lørdag tok en uventet vending, og sluttet ikke før søndag morgen :overrasket: Skal si det har begynt å bli lyst tidlig! Lenge siden jeg så en soloppgang uten å ha lagt meg først :fnise: Søndag ble avlyst og strøket fra kalenderen, og det er veldig, veldig sjelden jeg gleder meg til mandager, men denne gangen kunne jeg nesten ikke vente med å komme meg over i de normale ukedagene :ler: Deilig å le litt, leke litt. Vinteren er så traurig.

Noen ganger er det deilig med litt galskap, og jeg er så glad for å kunne dele sånt med Mr. Butler. Jeg tror jeg hadde blitt gal hvis han hadde vært en kjedelig fyr som aldri kunne skeie ut litt. Fine fyren min :hjerte:

Ble det veldig fort lysere i år, eller er det bare været som gjør det? Da jeg dro hjemmefra kvart over syv i dag morges var det helt lyst. Merkelig, jeg synes nettopp jeg dro hjemmefra om morgenen i stummende mørke? Lyst om ettermiddagene også. På tide å våkne, på tide å vekke kropp og sjel etter dvalen. Sofahjørnet må få litt fri nå, må ut i verden litt igjen.

Det var til og med deilig å ha bittelitt pause fra planlegging om nytt hjem, for nå kan jeg ta det opp igjen og få gleden enda en gang :biggrin: føltes helt nytt å tenke på det. Mangler fortsatt kontorløsningen, men jeg må nesten se rommene igjen før jeg kan la de siste brikkene falle på plass, det er alltid litt annerledes enn man husker det. Løsningene kommer etter hvert.

Mandag, ja :Gjesp: Nå blir det blanke ark, havregrøt til frokost og grønn te, kroppen er mitt tempel, bot må gjøres og jeg må bare beklage overfor legemet at jeg utsetter det for ekstremsport :fnise:

:kaffekopp:

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veldig fort veldig lyst hos meg også. Kanskje vi sov i timen og mistet noen uker? :sjenert:

Høres ut som om du har hatt en usedvanlig bra helt, så fint! Tror kroppen trenger den type ekstremsport av og til ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...