Gå til innhold

"Sværsåltesko"


Gjest Stjerner og planeter

Anbefalte innlegg

Gjest Stjerner og planeter

Etter å ha spurt fire gonger i denne tråden, utan å få svar spør eg like godt her

Kva er ein "sværsåltesko"? Det irriterar meg at eg ikkje får vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha lest tråden vil jeg tro TS har komponert sitt eget ord. Storsålte sko, altså sko som er "sålet" stort, med stor (høy) såle.

Jeg er veldig overrasket over at ingen andre enn du har kommentert ordbruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart et egetkomponert ord, men jeg lurer også på hva meningen er. Siden vedkommende skriver "hæler OG sværsåltesko" går jeg utifra at sværsåltesko ikke er det samme som høyhælte sko. Så hva er det da, platåsko? Sko med tykkere såle enn vanlige sko? Jeg er ikke helt sikker på om det kan være platåsko vedkommende sikter til heller. Jeg kan aldri tenke meg at damer på én åtti (eller damer generelt) som flyr rundt i platåsko er noe man observerer ofte på denne siden av år 2000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Etter å ha lest tråden vil jeg tro TS har komponert sitt eget ord. Storsålte sko, altså sko som er "sålet" stort, med stor (høy) såle.

Jeg er veldig overrasket over at ingen andre enn du har kommentert ordbruken.

Jeg har også spurt hva som er ment, om det er platåsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Hva er det med alle disse nye ordene? Nå må det da være ord for absolutt alle beskrivelser. Jo flere "nye" som kommer, jo mer banale må de jo bli også. Hvorfor ikke bare si det som det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Jeg kan aldri tenke meg at damer på én åtti (eller damer generelt) som flyr rundt i platåsko er noe man observerer ofte på denne siden av år 2000?

Think again.

3-hanneli-converse_170423720140.jpg_article_gallery_slideshow_v2.jpg

http://www.vogue.com/vogue-daily/article/searching-high-and-low-for-platform-shoes/#1

Jepp, de er tilbake!

Er en ganske god stund siden det dukket opp i undergrunnsmiljø, så hoppet modellene og fashionistaene på trenden. Det begynner så smått å treffe beina til frøken hvermannsen i gata nå, jeg spår at de er på hyllene i alle kjede-skobutikkene innen 5-6 mnd.

Forøvrig var det sånne sko jeg tenkte på først som "sværsåltesko", eller kanskje disse kilehælene.

Må legge til at det var da et vanvittig uhamslig ord både å lese og å rulle av tungen, jeg tviler på det blir en slager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Takk for svar!

Og eg kjem aldri til å kjøpa slike sko!

Ordet "sværsåltesko" tek eg ikkje i min munn meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...