Gå til innhold

Skiflyging


Crazee

Anbefalte innlegg

Hyggeleg at Anette Sagen og dei andre jentene får lov å hoppe skiflyging likevel - sjølv om det berre er prøvehopping :) (Om ikkje dommarane av ein eller annan uforståeleg grunn skulle gå i mot arrangøren, då.)

Noko seier meg at det vil bli vist litt ekstra interesse for prøvehoppinga denne gongen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jamila

Det er visst ikke helt avgjort enda

(fra VG) ...hvis jentene skal hoppe skal det skje på lik linje med guttene. Altså med samme fart. Men de må kvalifisere seg først, sier Yggeseth, og legger til at han begynner å bli lei av hele saken.

Dermed setter FIS-toppene foten ned for at jentene kan være prøvehoppere i helgens skiflygningsrenn i Vikersund.

...

Unner Sagen & co å få prøve seg-- kjempetøft at de tør. Og ikke minst at de er villige til å ta kampen mot FIS toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dette jeg... :klø:

Må jentene kvalifisere seg til å være prøvehoppere? Vil påstå at den gjennomsnittelige prøvehopper i et renn ikke akkurat hopper bakken ned. Så hvorfor skal det derfor være noe problem at jentene hopper med samme fart som gutta. For det er jo det FIS bruker som argument, at jentene må ha større fart.

Heia jentehoppere sier bare jeg! :klappe:

Skulle gjerne hoppet selv jeg, hadde jeg vært noen år yngre. Men ikke i Vikersund da sånn i første omgang. :ler::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jo helt latterlig at de ikke får lov til å hoppe. Hvorfor er det problematisk at FIS har ansvaret hvis en jente skader seg i hoppbakken? Ingen problematiserer det at FIS også har ansvaret hvis menn skader seg?

Jeg blir helt matt. Og så nå som de endelig fikk lov, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jentene må hoppe på lik linje som jentene, de får ikke prøvehoppe, men de kvoterer inn jentene i guttegruppene. DEn norske gruppa er full, så evt må to av gutta gi sin plass.

Merkelig fyr han der Yggset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker jo som om FIS skjønner at de er iferd med å drite seg ut og finner på en 'løsning' som aldri kommer til å skje.

Er jo som om Norge skal bytte ut LAsse Kjus med Andrine Flemmen i Kitzbuel - er jo urettferdig å sammenligne de to og sette de opp i samme klasse - men det betyr jo ikke at Flemmen er dårlig (nå kjører hun vel ikke utfor uansett men ....)

Et godt argument er jo at jentene ikke er så mange - men et sted må de jo begynne for å kunne bli flere. Da er jo prøvehopping et bra sted å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å sitje på bakbeina då, gitt! Skjønar verkeleg ikkje at det kan vere eit stort problem å la dei hoppe - som jenter - utan at dei skal ta plasser frå gutane! Det er jo heilt vanvittig, og skjer verkeleg ikkje i nokon annan idrett eg kan kome på. No har i alle fall T. Yggeseth fått namnet sitt rissa inn i mange historiebøker... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja nå får de være prøvehoppere :-)

Snakk om mye frem og tilbake.

Det som gjennstår og se nå er om alt styret har slitt de ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft at de fikk hoppe.

Se, Yggeseth, det var ikke så himla farlig, var det vel? :D

Synes de har dummet seg fryktelig ut. Først sier de at jentene ikke får hoppe for de ikke er gode nok. Så sier de at de får hoppe, men da er det et par gutter som ikke får hoppe (hva har det med saken å gjøre :-?) Og så får de hoppe likevel. Bra det. Men hva er vitsen med alt styret?!

Synes de skal heller kjempe for jentene, for å rekruttere flere jenter til å hoppe. Sitat Yggeseth: "Det blir ikke flere jenter som hopper bare fordi Sagen gjør det"

Jo, faktisk, kanskje det blir det. Men å motarbeide hoppjentene vil jeg heller si er det motsatte av å rekruttere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jentene er tøffe! Tenk å ta den kampen med hele gubbeveldet, også atpåtil VINNE! Får lysst til å sende dem blomster eller noe :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Det er jo en utrolig prestasjon av en 19-åring- være under slik press i over et døgn, for så å prestere med et slik hopp.

Bøyer meg med alt jeg har for den jenta! :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=218138

"Dagens FIS-regler sier at det er opp til juryen å avgjøre hvilke skihoppere som er kvalifisert til skiflyging. Yggeseth vil endre ordet skihopper til mannlig skihopper for å forhindre jenter både i konkurransen og som prøvehoppere.

- Det skal stå klart og tydelig at det må være gutter. Kanskje til og med en ekstra setning om at det ikke skal være jenter, forklarer Yggeseth"

VG

:evil:

Han der treng ein omgong..... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
:klø: Kva ER det eigentleg som plagar han? Fritidsproblem?

Hallusinasjoner og vrangforestillinger??? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Han klarar vertfall å provosere meg. Skulle gjerne vore i debatt med han. I beste sendetid........ :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...