Gå til innhold

I Norge dør et dyr hvert minutt som en følge av dyreforsøk.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det gjør Norge til en versting i Europa.

Det virker som mange her inne er svært likegyldige og ureflekterte overfor slike etiske problemer.

I forhold til overskriften; kan man da si mange her inne represnererer Norges Befolkning. icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan vi gjøre for å stoppe dette vannvittige forbruket av uskyldige dyreliv?

Jeg mener at der det strengt tatt er nødvendig må det brukes forsøksdyr, selv om hjertet mitt blør ved tanken.

Men hvorfor må Norge bruke dobbelt så mange forsøksdyr som Sverige???

Er det mulig å sende ett opprop / klage til et departement eller annen instans vedr. dette?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er når jeg leser slike tråder jeg forstår hvorfor det er så viktig å holde damer unna styrende verv....

Det må vel gå an for kvinner å forstå at ingen forsøksdyr blir drept av moro skyld?

Og det er ingen hemmelighet at testing av sminke er svært vanlig på dyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Waco, der har du et VELDIG godt poeng;

Bruk av forsøksdyr i make-up industrien!

Hurra! Jeg har lest noen svært fornuftige ord fra deg, endelig.

(Kunne du ikke holdt deg til å nevne det, ikke trekke inn andre ting? Det var dette her med å skille mellom saker, da...)

Altså:

Er det forsvarlig å bruke dyr til utprøving av sminke, folkens?

_________________

Vibeke icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Vibeke den 2002-05-31 16:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Væren: Det jeg tror er viktig er at Hver enkelt må bevisstgjøre seg på hva de bruker og sitt standpunkt i denne saken. Jeg som individ har gått over til produkter som ikke bruker dyr i forsøk. Body Shop er bl.a en kjede som er kjent for dette.

Til Waco: man trenger ikke dyr for å teste ut et produkt. I dag er forskingen kommet veldig langt, slik at de som vil kan bruke andre metoder for å teste sine produkter. Men disse brukes sjelden, forde det KOSTER FOR MYE. Det er altså grunnen.

N.b. Man bruker dyr i testing på alt av kjøkkenprosukter også. Her må jeg inndrømme at jeg ikke er flink, men hadde jeg visst om et alternativ så hadde jeg brukt det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor har dere fått det fra at det brukes flere forsøksdyr i Norge enn i Sverige? Så vidt meg bekjent er bruken i Norge beskjeden sammenliknet med andre land fordi vi har mindre forskningsaktivitet. Selv Sverige ligger milevis foran oss innen forskning.

Det er også viktig i denne debatten å skille mellom nødvendige dyreforsøk f. eks i medsinsk forskning og testing av kosmetikk osv.

Care: "Jeg som individ har gått over til produkter som ikke bruker dyr i forsøk. Body Shop er bl.a en kjede som er kjent for dette. "

Hvordan er du sikker på det? Du har ingen mulighet til å vite hvor en produsent har fått sine tester fra. Selv Body Shop kjøper "ferdigtestede" ingredienser til sine produkter fra underleverandører. De gjør ingen tester på dyr selv og har dermed sitt på det tørre, men enkelte av ingrediensene kan være testet på dyr.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære wako!

Hvorfor er det viktig å holde kvinner unna styrende verv??? Hadde dette noe med saken å gjøre?

Du klager jo på at kvinner ikke engasjerer seg i aktuelle debatter, da bør du jo kanskje sette pris på at vi for en gangs skyld reagerer på noe vi finner uetisk?

Og så motsier du deg selv - igjen...

På den ene siden hevder du at ingen dyr blir drept for moro skyld, men på den andre siden slår du samtidig fast at testing av sminke er vanlig på dyr... *knock-knock* Hallo??? Noen hjemme???

Jeg vil i hvert fall ikke anse utprøving av sminkeprodukter på dyr som livsnødvendig forskning. Da mener jeg faktisk at disse dyrene må bøte livet "for moro skyld", om det går an å sette det på spissen på den måten...

En annen ting er hvorfor du absolutt må blande kvinner inn i alle saker som blir diskutert. Nå snakker vi faktisk om dyreforsøk til medisinsk eller kosmetisk forskning, dette handler faktisk ikke om kvinner, wako.

Hold deg til saken!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan hende at en dag kan du eller en av dine bli rammet av en alvorlig sykdom.

Blir det oppdaget i tide så kan liv berges, og du får leve så lenge at du får se dine barn vokse opp, bli voksen og du får se dine barnebarn.

Medisinen som er utviklet, er nettopp blitt gjort på dyr. Frem til nå er det slik, at det er den metoden vi har til

Mange andre dagligdagse medisiner og også testet på dyr.Medisiner som du og jeg kansje er avhengi av.

Disse dyrene har det veldig godt. De har det bedre enn de fleste dyr.

Du kan godt være imot det, men vær snill og argumenter hvorfor. Noen sier : jeg er i mot all forsøk på dyr, dem kan finne andre metoder.

Ja, hva da?

Kansje en må bli rammet av noe alvorlig for å skjønne hva du selv er sånn i mot.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til B: Body Shop har kosmetikk som ikke er testen på dyr.

Fra NOAH sier man at : "mange forskere tar i ag avstand fra bruk av dyr i testing av prod. av rent vitensakpelig arsaker. Testingen git ingen garantier for produktets sikkerhet, og i realiteten er dt forbrukerne som er de viktigste forsøkskaninene" .

Desuten er overføringsverdien liten.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning på dyr er etter min mening noe man vil riste på hode av,om en en stund.

Når vi begynner å stabilisere oss som en velutviklet rase engang før neste århundre.

Når vi nordmenn ikke lenger tror vi er noe annet enn vanlige europeerere..

Siste anonym: Du er sikkert tøff.

Og kjempegod på det du driver med. Men du skal jobbe rimelig hardt før du imponerer meg.

Waco: Har lest litt av deg rundt her inne.

Nok om det.

Jeg tar heller et hjerteinfarkt nå enn å ha ti tusen mus stående i et hjørne for min skyld..

Sorry. Jeg er bare en av mange her på jorden. Jeg er ikke viktigere enn andre. Jeg er ikke viktigere enn noen andre inkludert dyrene..

Herregud hvor mye lenger vi hadde kommet om alle hadde tenkt slik?

(Sa han til seg selv til slutt på sin selvgode måte. Ergo er han menneske..)

Deler av innlegget slettet. Mer info finner du her. Moderator.

_________________

Pinocchio

1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-06-02 02:34 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco: Har lest litt av deg rundt her inne.  

Nok om det.

Ja det er hyggelig at folk lytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-06-01 23:10, care wrote:

Til B: Body Shop har kosmetikk som ikke er testen på dyr.

Er klar over at det ikke tester sine produkter på dyr selv. Men de kjøper ingredienser til sine ting som kan være testet på dyr, ting som de ikke tester selv. Det var det jeg mente med ferdigtestet.

 

Testingen git ingen garantier for produktets sikkerhet, og i realiteten er dt forbrukerne som er de viktigste forsøkskaninene.

Desuten er overføringsverdien liten.

Og det vet du/NOAH alt om??

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser debatten går mye på kosmetikken, men glem ikke at det er mye medisinske forsøk

som bidrar til å berge liv.

Hva skal brukes i medisinsk forskning om ikke dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...