Gå til innhold

Jeg fikk nettopp en telefon fra bestemor...


Gjest Petita

Anbefalte innlegg

Vi begynte å snakke helt vanlig til jeg spurte om hvordan hun hadde det,

og da sa hun at hun var syk... Jeg hørte på stemmen hennes at hun var veldig trist, og da jeg spurte "er du veldig ille syk?" så gråt hun og sa at hun hadde fått brystkreft...

Dette var utrolig tungt å høre, men en ting jeg ikke vet er at hvor farlig er egentlig brystkreft?

Hvor stor er sannsynligheten for at hun blir bra igjen?...

Dette er første gangen jeg har opplevd at noen i nær omgangskrets har fått kreft...

Tenker å ringe foreldrene mine for å fortelle dem det men kanskje jeg skal vente til de kommer hjem...

Endret av Petita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, håper det går bra. Hvor sannsynlig det er for at det går bra for henne kommer an på hvor tidlig de oppdaget kreften,

http://www.cancer.org/cancer/breastcancer/detailedguide/breast-cancer-survival-by-stage

Men dødeligheten er nok større for kvinner på bestemoren din sin alder, prøv å goolge breast cancer older women og slikt, mange treff, skulle gjerne hjulpet deg, men jeg har ikke noe medisinsk kunnskap.

Igjen håper bestemoren din.

Anonym poster: 645732197b7eaedb5d6936a328eeaccf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min fikk brystkreft et par år siden, i alder av 70, hun gikk igjennom mye men er nå frisk og rask! :)

Så håper på det beste for bestemoren din :)

Anonym poster: 231705a08800b52d1649fc59e7563d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gammel garndtante som fikk brystkreft i en alder av 70 -år og ble helt frisk og levde til hun var 95 år da hjertet stoppet og hun sovnet for alltid!

så jeg tror du kan ta det med ro, ofte overlever de eldre av brystkreft fordi når man er gammel så sprer ikke kreften seg med så stor fart, og man får lettere fjernet svulsten før den sprer seg!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På eldre kvinner så oppdages kreften veldig raskt, siden de går jevnlig til mamografi, så den har nok ikke fått tid til å spre seg! Det kommer nok til å gå heeelt fint! :) Bestemor har gått gjennom brystkreft, og siden den ble oppdaget så tidlig så har hun også fått beholde brystet sitt :)

Det er på yngre at kreften er "hissigst", da den ofte blir oppdaget sent.

Sender deg en god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brystkreft er en fæl sykdom, men husk at mange kommer seg gjennom den her i Norge. Vi har mange flinke leger her.

Anonym poster: 937f3c2a93684ae575686200af1df070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...