Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Nei, men jeg er i mot abort utført ved tvang.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Så bra, det er jeg også! Det er derfor jeg mener at både mannen og kvinnen sammen må søke abort dersom de er enige om det. Men det ser ikke ut til å nå kvinnene? De vil heller at kvinnene alene skal bestemme, og da forsøker jeg å forklare disse kvinne at da er det ikke likebehandling dere er opptatte av, men forskjellsbehandling av kjønnene. Hvorfor ikke la mor og far sammen søke om en abort dersom de er enige om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både ts, jeg og alle de krakilske kvinnene her inne vet at dette er urettferdig og at hele lovskrivingen er basert på emosjonell moral i forhold til kvinnen og barnet. Hehe, her har vi med en gjeng urettferdige, egoistiske og lavpanna amøber som støtter et av de siste lovfesta menneskerettsbruddene i vesten. Alle glemmer det at menn er mennesker også, på lik linje med kvinner og barn og skal ha noe å si i dette.

Ingen kan i dag tvinge en kvinne til å få barn mot hennes vilje, spermdonoer sørger også for at ingen kan nekte kvinner å få barn. Med andre ord har en hver kvinne full frihet her og da er det sørgelig håpløst at menn skal være med å bære byrden av andres graviditet når alle muligheter for å unngå dette eller avslutte det er til stede.

Man kan heller ikke bruke barnets rettigheter som et argument fordi barnet har ikke andre rettigheter enn det moren gir det. Vil hun ikke føre opp far har ikke barnet noen annen økonomisk forsørger. Vil hun oppdra det alene kan hun velge det og alt her handler om moren. Barnet har ingen rettigheter og vi vet det. Moren avgjør alt her, så i praksis er kun dette en lovskrivning som favoriserer mor, og kun mor. Både far og barn kommer i annen rekke.

Det er dessverre ingenting du kan gjøre Ts annet enn å forsøke å snakke mer med narsimora å se hva du kan få til. Men du kan oppfordre andre menn som går gjennom det samme om å fortsette å utrykke missnøyen med dette. Få det ut på dagsorden, vis andre menn at vi er flere som ser denne uretten vi blir utsatt for. Få det fram i lyset fordi dette er en lovgivning som må bekjempes. Ingen barn bør settes til verden som er uønsket av en av foreldrene og at kvinne faktisk må ta ansvar for sin egen graviditet hører hjemme i en likestilt verden der alle valg er deres.

Uansett, all sympati til deg og barnet som dessverre må lide dette. Det er ikke du som er en kynisk drittsekk. Ingen kvinne ville følt kjærlighet for et barn de ikke ville ha heller. De kyniske drittsekkene er disse amøbene som kun ser sine egne interesser og babydilla her og offrene er far og barn. Lykke til og håper det går bra med deg og ungen også.

Endret av en'krone
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun skal ha abortretten? Hvorfor er dere kvinner så ivrige tilhengere av forskjellsbehandling av kjønnene? Er det ingen likestilte damer der ute?

Det er HENNES kropp, om ungen lå i din kropp så vær så god. Inntil videre må menn bare ta ansvar og bruke prevansjon, for alle vet at babyen ligger i kvinnens kropp som hun bestemmer over. Om mannen vil ha noe han skal ha sagt, så bør han ta med noen kondomer i forkant av daten. Det er slik det er, og det er bare å forholde seg til det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge tar ansvar for samleiet, begge tar ansvar for fødselen og begge to må søke om en abort dersom de er enige om det.

In your dreams....

Begge tar ansvar med å bruke prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn tok ansvar for EGET liv, så hadde de ikke kommet oppi et abortspørsmål, skjønner du ikke hva jeg mener?

Jeg er ikke for abort som prevansjon.

Dersom menn hadde hatt ansvar så hadde menn også blitt hørt når det kommer til abortspørsmålet. Det skulle vært forbudt og kriminelt for kvinner å ta abort mot fars vilje, - da burde hun blitt dømt til svære erstatninger og kompensasjoner. Alle kvinner vet at det er risiko å ligge med menn uten prevansjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun skal ha abortretten? Hvorfor er dere kvinner så ivrige tilhengere av forskjellsbehandling av kjønnene? Er det ingen likestilte damer der ute?

Dette sier du hver gang.

Du skjønner ikke at det er kvinnens sin kropp det er snakk om her.

Ingen skal bli tvunget til med.inngrep mot sin vilje!!

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom menn hadde hatt ansvar så hadde menn også blitt hørt når det kommer til abortspørsmålet. Det skulle vært forbudt og kriminelt for kvinner å ta abort mot fars vilje, - da burde hun blitt dømt til svære erstatninger og kompensasjoner. Alle kvinner vet at det er risiko å ligge med menn uten prevansjon.

Menn har et ansvar. Du er veldig for ansvarsfraskrivelse her ser jeg.. Menn har ikke noe ansvar, men kvinner har alt ansvar? Og det er rettferdig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det er jeg også! Det er derfor jeg mener at både mannen og kvinnen sammen må søke abort dersom de er enige om det. Men det ser ikke ut til å nå kvinnene? De vil heller at kvinnene alene skal bestemme, og da forsøker jeg å forklare disse kvinne at da er det ikke likebehandling dere er opptatte av, men forskjellsbehandling av kjønnene. Hvorfor ikke la mor og far sammen søke om en abort dersom de er enige om det?

Ja, men i denne tråden er jo ikke mor og far enige? 50% er for og 50% i mot. Hvordan vil du løse det, Waco?

Endret av Dolce
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Vet du hva jeg mener? At en kvinne og en mann sammen skal ta ansvar for abort. Det kalles rettferdig og likhet. Alt annet er forskjellsbehandling.

Det er bare en av partene som blir gravid, og bare en som m enten gå gjennom en abort eller et svangerskap. Det vil aldri bli likhet på dette punktet. Sånn er det bare.

Man kan gjøre sitt beste for å forhindre det ved å bruke prevensjon, men når graviditeten først er et faktum så er det selvfølgelig kvinnen som til syvende og sist bestemmer utfallet. Sånn er det, og sånn må det være.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle være uenige i hvordan diverse lover slår ut, særlig når vi selv kommer dårlig ut. Men vi må likevel forholde oss til dem.

Om jeg kjører i 90 km/t i en 70-sone fordi jeg absolutt må rekke en ferge, så kan det hende jeg blir stoppet og får bot. Den må jeg pent betale uansett hvilken grunn jeg hadde til å kjøre fort.

Om jeg får en parkeringsbot fordi jeg kom 5 min for sent fordi jeg var i møte med banken ang å få boliglån, så må jeg likevel betale. Hører ingen som hyler over seg, og skriver innlegg på nettforum av slike grunner.

Så hvorfor er det så vanskelig å forholde seg til loven i tilfeller som det ts beskriver? Uansett hva han gjør, så må han jo forholde seg til det, det hjelper jo ikke mer her enn i andre tilfeller med hyling og skriking.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har et ansvar. Du er veldig for ansvarsfraskrivelse her ser jeg.. Menn har ikke noe ansvar, men kvinner har alt ansvar? Og det er rettferdig?

I dag er det sånn at en kvinne bestemmer alt og en mann bestemmer ingenting. Greit nok at du synes det er rettferdig, men det gjør ikke jeg. Faktisk får jeg angst av kvinne som forteller meg at urettferdige ting er rettferdige. Når skal dere kvinner lære dere at menn har følelser?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uønsket far

Slik det er i dag er det ihvertfall feil.

Hva om mannen kunne fraskrive seg ansvar om barnebidrag og alt annet bortsett fra det som FNs-barnekonvensjon sier en må opplyse om?

Det denne sier er kun at barnet rett på å vite hvem foreldre er ved en passende anledning. Noe mer sier ikke FNs-barnekonvensjon om dette.

Den sier ikke noe om at mannen må gjøre det som AS Norge pålegger han å gjøre ved uønsket farskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, det er jeg også! Det er derfor jeg mener at både mannen og kvinnen sammen må søke abort dersom de er enige om det. Men det ser ikke ut til å nå kvinnene? De vil heller at kvinnene alene skal bestemme, og da forsøker jeg å forklare disse kvinne at da er det ikke likebehandling dere er opptatte av, men forskjellsbehandling av kjønnene. Hvorfor ikke la mor og far sammen søke om en abort dersom de er enige om det?

Det handler ikke om hva kvinner VIL eller ikke. Det handler om hva som er lovbestemt. Og det må dessverre alle forholde seg til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en av partene som blir gravid, og bare en som m enten gå gjennom en abort eller et svangerskap. Det vil aldri bli likhet på dette punktet. Sånn er det bare.

Man kan gjøre sitt beste for å forhindre det ved å bruke prevensjon, men når graviditeten først er et faktum så er det selvfølgelig kvinnen som til syvende og sist bestemmer utfallet. Sånn er det, og sånn må det være.

Dersom det du sier hadde vært sant kjære maria marihøne, da kunne vel du tatt abort i åttende måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om hva kvinner VIL eller ikke. Det handler om hva som er lovbestemt. Og det må dessverre alle forholde seg til.

Loven kommer til å forandre seg. Dersom det i fremtiden skal bli tillatt for enslige kvinner å bli prøverørsbefruktet vil også menn bli krevd retten til å fraskrive seg farsansvaret dersom de ikke har noen tilhørighet med barnemoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maria_Marihøne

Dersom det du sier hadde vært sant kjære maria marihøne, da kunne vel du tatt abort i åttende måned?

Ja, det kunne jeg sikkert. Men det er ikke det som er saken her. Hold deg til en ting om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg sikkert. Men det er ikke det som er saken her. Hold deg til en ting om gangen.

Saken er at dere må søke om å ta en abort, dere kan få avslag. Med en enkel liten lovendring som også ivaretar fedres rettigheter vil det måtte bli sånn at fedre også har ett ansvar. Derfor er det eneste logiske at både far og mor søker abort sammen dersom de er enige om det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det sånn at en kvinne bestemmer alt og en mann bestemmer ingenting. Greit nok at du synes det er rettferdig, men det gjør ikke jeg. Faktisk får jeg angst av kvinne som forteller meg at urettferdige ting er rettferdige. Når skal dere kvinner lære dere at menn har følelser?

Hør her, hvorfor ikke sørge for at ting blir best mulig ved å ta enkle grep og valg selv? Når jeg er ute og kjører på de flotte smale veiene her jeg bor, og bilen foran meg kjører litt mot kanten av veien og blinker for å signalisere for meg at det er trygt å kjøre forbi, så kan vedkommende bare stå der og blinke til en blir blå i trynet, er sikten dårlig så kjører ikke jeg midt i veien, aldri i livet. Jeg stoler mer på meg selv enn andre, og hvis jeg var mann, så hadde jeg aldri hatt sex uten kondom såfremt jeg var klar for barn.

Du kan kalle det rettferdig eller urettferdig så mye du vil, det er sunn fornuft å beskytte seg.

En ting er at det blir et barn av det, han kunne fått HIV i tillegg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven kommer til å forandre seg. Dersom det i fremtiden skal bli tillatt for enslige kvinner å bli prøverørsbefruktet vil også menn bli krevd retten til å fraskrive seg farsansvaret dersom de ikke har noen tilhørighet med barnemoren.

Og når/hvis det skjer, må man jo forholde seg til det. På samme måte som at man nå må forholde seg til det som gjelder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...