Gjest Petita Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Snakket med en gutt jeg snart skal på date med, og da han spurte meg hvor mange kjærester jeg har hatt og jeg svarte "ingen", så sa han ikke "bra" eller noe som kunne høres positivt ut, i stedet begynte han å snakke om at det er viktig at alle har vært i et eller flere forhold for å bli moden og og mer livserfaren. Så han mente liksom at det er viktig at jeg har vært i et forhold slik at jeg var mer moden og sånn. Det virket ikke som om det var noe pluss det at jeg aldri har hatt kjæreste. Og jeg reagerte jo på dette, og svarte tilbake at det er jo ikke alle som er like heldige og møter på partneren sin i så ung alder(han er 20 og har hatt 4 stk). Han svarte liksom ikke noe konkret på det jeg sa, men bare fjasa videre om å det å ha vært i forhold og bli moden da, også da jeg hinta til at han ikke ville date meg da, siden jeg aldri har hatt kjæreste? så svarte han ikke konkret på det heller. jaja. For ikke sant, jeg vil jo gjerne møte en gutt som faktisk setter pris på at jeg er jomfru, ganske surt å være med en gutt som aldri likte at jeg var jomfru i utgangspunktet, irriterer meg litt at han reagerte på denne måten! Hadde helt ærlig forventet at han ville blitt litt gladere... Hva tenker dere? 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Jeg tenker at han har et poeng og siden du er uerfaren så skjønner ikke du dette. Jeg synes det var trist for deg at du har så strenge regler, men da får du vel gå videre og finne deg en mann som sier han setter pris på at du er uerfaren. Anonym poster: 6b7d44aa4b9e9535a5cc54d82da48ebf 6
Gjest Summers Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Spør om han kan vente noen år slik at du kan få litt mer erfaring:P Neida, det var snålt sagt av han. Men om han ikke er så gira på å date deg og ikke har de mest utviklede sosiale antennene så burde du kanskje heller date noen andre? 3
Gjest NotSo Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Det var vel det at du ikke hadde vært i et forhold han egentlig ikke likte, men jeg synes det er et litt rart krav å stille når en er så ung (regner med at dere er rundt samme alder). Jeg er 20 år og har aldri heller hatt et forhold, har rett og slett ikke møtt noen. Er jo som du sier, ikke alle som møter noen i ung alder 4
kristian82 Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 (endret) Snakket med en gutt jeg snart skal på date med, og da han spurte meg hvor mange kjærester jeg har hatt og jeg svarte "ingen", så sa han ikke "bra" eller noe som kunne høres positivt ut, i stedet begynte han å snakke om at det er viktig at alle har vært i et eller flere forhold for å bli moden og og mer livserfaren. Så han mente liksom at det er viktig at jeg har vært i et forhold slik at jeg var mer moden og sånn. Det virket ikke som om det var noe pluss det at jeg aldri har hatt kjæreste. Og jeg reagerte jo på dette, og svarte tilbake at det er jo ikke alle som er like heldige og møter på partneren sin i så ung alder(han er 20 og har hatt 4 stk). Han svarte liksom ikke noe konkret på det jeg sa, men bare fjasa videre om å det å ha vært i forhold og bli moden da, også da jeg hinta til at han ikke ville date meg da, siden jeg aldri har hatt kjæreste? så svarte han ikke konkret på det heller. jaja. For ikke sant, jeg vil jo gjerne møte en gutt som faktisk setter pris på at jeg er jomfru, ganske surt å være med en gutt som aldri likte at jeg var jomfru i utgangspunktet, irriterer meg litt at han reagerte på denne måten! Hadde helt ærlig forventet at han ville blitt litt gladere... Hva tenker dere? Du fortjener en gutt som ser på det som en positiv ting - det er det mange som gjør, så finn deg en sånn kar i stedet. Han fortjener ikke deg! Man trenger ikke være i et forhold for å bli/være moden - å komme med det når man i tillegg ikke er eldre enn 20 år er helt latterlig. Må da være bedre med en partner som ikke blir sammen med hva som helst bare for å ha et forhold. Endret 8. november 2012 av kristian82 3
Gjest Lurifix Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Han er 20 og du er like gammel eller yngre? Fyren er jo gærn. Kunne skjønt det om dere var i 30-40-åra. 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Hvor gammel er du? Anonym poster: 5a08ea37f687a01706e6ed02257d609b
Gjest Naria Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 (endret) Det at man aldri har hatt kjæreste er jo ikke synonymt med at man er jomfru. Forøvrig skjønner jeg ikke at det skal være et problem at man aldri har hatt kjæreste, særlig siden dere er så unge. Og jeg tror forresten ikke at det bør være et poeng i å finne en som setter pris på at du er jomfru. Det som er viktig er at du finner en som vil ha deg fordi du er deg! Partnerstatus er vel forhåpentligvis ikke det som definerer deg som menneske. Endret 8. november 2012 av Naria 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 På en måte skjønner jeg hva han mener. Flere av mine kamerater som har blitt sammen med jenter som ikke har erfaring fra forhold eller sex. Det ender som oftest i utroskap fordi jenta ville prøve ut litt annet da hun først hadde fått blod på tann. På annen måte skjønner jeg han ikke, og vil vell egentlig kalle han en idiot som ikke ser dine synspunkter. Anonym poster: d5776902b9a8616ae25bb517737e1a90 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Syns det høres veldig rart ut å måtte fortelle om privatlivet sitt før en skal på date. Det er da vel ingen som har noe med om en er det ene eller det andre? Anonym poster: b4d8b9f1b42d77f9bc659a3f91e79988 4
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Hadde helt ærlig forventet at han ville blitt litt gladere... Hva tenker dere? Hva forventet du egentlig? Jubel og trampeklapp? Jeg tenker at menn som blir glade for at man er uerfaren i parforhold og sex er de jeg ville passet meg mest for. Blir de entusiastiske over en slik opplysning tenker jeg at de er ute etter en slags fjær i hatten. Og menn som synes det er viktig at partner ikke har hatt for mange har gjerne en hel del følge-holdninger jeg ikke liker, dette har blitt demonstrert i utallige tråder om partnerantall her på forumet også. Mange menn er også skeptiske til jomfruer pga det Ab skriver i innlegg #9 over. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 Hvis slikt er så viktig for ham får han bare holde seg til Frøken Høyre. Anonym poster: ede560a1211e0a13fb6a5acaafa95c3a
Papirbit Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg tror at det ikke har noe med din erfaring i sengen( du skriver at det er fordi du er jomfru) men din erfaring med forhold å gjøre. Jeg syns det er deilig når typen ikke har hatt så mange,for da slipper jeg å bekymre meg for at en snål ex skulle ville ha han tilbake ellerno,men jeg har lært meg at det er mye negativt med å aldri ha hatt et forhold. Du kan være moden,men du er moden pga din alder og ikke pga din erfaring, jeg tror at du kunne vært like bra kjæreste,og dere er fortsatt unge,så han typen der var litt rart.. Men jeg merker ulemper med å date en som aldri har datet noen.. Han skjønner liksom ikke alt, hvordan avtale, kommunisére ,dynamikken, forhold mellom gutt - jente vs gutt - gutt og litt sånne ting. Alle par krangler, og en som har hatt kjæreste før aksepterer dette kanskje som mer naturlig enn som aldri har hatt det, han vet heller ikke hvordan det er å være sårbar, eller dumpet.. Nå snakker jeg kun av min egen erfaring,og du kan være verdens beste kjæreste ts, og bare fordi man ikke har hatt kjæreste betyr det ikke at man ikke har peiling,men jeg skjønner også utgangspunktet hans.. Så er jeg også enig med ab#9, det behøver ikke å bety noe,men når man først har et forhold og merker hvor gøy det er med noen som er glad i deg og et morsomt sexliv,så begynner man å forstå hva man har gått glipp av, og hvor mange man har gått glipp av og at gresset kanskje er grønnere på den andre siden.. Men i alt så virker han litt snål! Endret 8. november 2012 av Papirbit
Gjest Petita Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg tenker at han har et poeng og siden du er uerfaren så skjønner ikke du dette. Jeg synes det var trist for deg at du har så strenge regler, men da får du vel gå videre og finne deg en mann som sier han setter pris på at du er uerfaren. Anonym poster: 6b7d44aa4b9e9535a5cc54d82da48ebf Jo jeg forstår faktisk, sier bare at det hadde vært hyggelig om han hadde satt litt mer pris på at jeg var jomfru, og ikke stempla meg som umoden med en gang bare fordi jeg aldri har hatt kjæreste. Jeg har ingen strenge regler, skal møte ham om ikke så lenge :-) Naria: ja jeg er enig i at jeg ikke skal bli for opphengt i å finne en som setter pris på at jeg er jomfru, MEN det hadde jo vært mye koseligere for meg om han faktisk ble litt glad for det. Har jo klart å "holde meg" i så lang tid og sex er et stort tema oppi hodet mitt for tiden, så hadde jo vært koselig å møte en som sier "jeg synes det er fint at du er jomfru, jeg!" - Hvis du skjønner?..... AB kl 17:14 : Hehe jeg ble litt satt ut da han spurte også, tok litt tid før jeg faktisk torde å svare, men ettersom jeg ikke er så erfaren med gutter og slike temaer, så tenkte jeg at det var normalt... Har ikke tenkt noe mer på det. Macha Mong Ruad: Hadde ikke forventet jubel og trampeklamp, nei. Men hva mener du med "fjær i hatten"? :-) Papirbit: Takk for et godt svar! Men velger å tro at jeg hadde blitt en bra kjæreste, ja. :-) Til alle sammen: Når det gjelder "snålheten" hans som flere har nevnt her, så kan jeg fortelle en ting til som han sa under samtalen vår. Han sa plutselig "Nå kan vi ikke snakke mer, ellers har vi ingenting å snakke om på daten og da blir det kleint!" Så da sa jeg OK og vi snakka bare om generelle ting. Men jeg tenkte inni meg at, har man kjemi så har man kjemi uansett! Da finner man alltid på noe å snakke om. Men vet ikke, var dette også snålt av ham å si? Eller har han et poeng her også? Til dere som lurer, jeg er 18 år. Endret 8. november 2012 av Petita
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #15 Skrevet 8. november 2012 Mange menn er også skeptiske til jomfruer pga det Ab skriver i innlegg #9 over. Så du sier at TS skal finne seg en tilfeldig fyr og pule med bare for å slippe å få stemplet "utro" og "umoden" i panna? Alt dette kun fordi hun er jomfru? For en verden vi lever i Anonym poster: f563b382879f34eec8b131d6668eae53 3
Papirbit Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 Jeg har nettopp startet med datingslivet selv altså, så selv om jeg har vært uerfaren så er jeg en god utgangspunkt! Er så mange andre egenskaper som skal til for å bli bra kjæreste eller ikke,men jeg merker at det er ting jeg ikke har tenkt på før. Åja,jeg tror jeg misforstå litt! trodde at han ikke ville ut med deg fordi du var uerfaren! Men det med snakkingen skjønner jeg da! Han er sikkert nervøs,og han tenker sikkert litt for mye på det og siden det er start av datingsfasen er det faktisk ikke så utrolig mye man kan snakke om..Altså,det er en del ting man ikke behøver å si i begynnelsen... jeg syns ikke at du skal tenke på det at han sa at dere ikke skulle snakke mer før daten, tror ikke at han mente noe dumt med det,men hvis det er sånn at når dere først møter hverandre så har dere virkelig ikke noe å snakke om, da er det heller et problem. Man må prøve for å se om man liker det vett!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 Det at du ikke har noen kjæreste er ikke ensbetydig med at man er jomfru i dag. Ut i fra hovedinnlegget sier du ingenting om at dere snakket om sex? Eller om han spurte om du var jomfru? Såklart blir man faktisk litt mer erfaren med forhold, dersom man har prøvd det før, fordi forhold er noe annet enn å være singel.. Du tror ikke det var dette han tenkte på? Altså at han ikke mente umoden på sexfronten? Anonym poster: 6badf4c7fc72fe90135e71ed13787d33 1
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 8. november 2012 #18 Skrevet 8. november 2012 Macha Mong Ruad: Hadde ikke forventet jubel og trampeklamp, nei. Men hva mener du med "fjær i hatten"? :-) Det finnes en del umodne menn der ute som ser på det å "poppe jomfruer" som en slags troféjakt. De er det greit å holde seg unna. Forøvrig enig med de som sier at uerfaren med forhold ikke sier noe om sex, så du overtolker nok ting en smule. Han kan like gjerne ha ment at man vokser på å ha et forhold, så kanskje det er på tide at du begynner et med han, feks. Så du sier at TS skal finne seg en tilfeldig fyr og pule med bare for å slippe å få stemplet "utro" og "umoden" i panna? Alt dette kun fordi hun er jomfru? For en verden vi lever i Jeg sa vel ingenting om hva løsningen skulle være? Jeg påpekte bare hvordan noen mennesker tenker rundt dette. Men det mest nærliggende er vel å finne seg en som ikke tenker sånn, eller som man klaffer så godt med at de driter i det. Min erfaring er at dersom kjemien bare er god nok ryker alle slike generelle prinsipper uansett.
Gjest Petita Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 Jeg har nettopp startet med datingslivet selv altså, så selv om.... Man må prøve for å se om man liker det vett! Kan jeg spørre hvor gammel du er? :-))) Åjaa, ok, men da skjønner jeg! Men hva er det man ikke må å si? : o Ja, det er sant! Krysser fingrene for at det går bra, syns han er utrolig kjekk! Hehe Det at du ikke har noen kjæreste er ikke ensbetydig med at man er jomfru i dag. Ut i fra hovedinnlegget sier du ingenting om at dere snakket om sex? Eller om han spurte om du var jomfru? Såklart blir man faktisk litt mer erfaren med forhold, dersom man har prøvd det før, fordi forhold er noe annet enn å være singel.. Du tror ikke det var dette han tenkte på? Altså at han ikke mente umoden på sexfronten? Anonym poster: 6badf4c7fc72fe90135e71ed13787d33 Mjo du har kanskje rett. Han spurte ikke noe direkte om sexlivet mitt, men fikk på følelsen at han mente det da. kan jo hende det bare var meg. Macha Mong Ruad: Skjønner. Håper jeg aldri treffer på en sånn. Haha, nå lo jeg! Tenk hvis han hadde ment det da... Sukk Er enig i det siste du sa der :-)
vinterspeil Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 Rar fyr som kommer med slike betraktninger før dere har kommet i gang med datingen ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå