sjonkelrolf Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 I dag er det slik at bortimot "alle" er på Facebook, noen er mer aktiv enn andre. Men ikke alle. Jeg er ikke på Facebook eller noe annet nettsamfunn under mitt reelle navn. Bruker riktignok nettdating, men det blir ikke det samme. Spørsmålet er, som angitt i tittelen: ville du som jente vært skeptisk til meg hvis du hadde bedt om min Facebook, og jeg svarer at jeg ikke er der? Ville det kunne skapt problemer for videre kontakt i en evt. datingsituasjon? Grunnen til at jeg spør er at folk har spurt meg om min Facebook, og når jeg sier at jeg ikke er der, så tror noen at jeg lyver og egentlig ikke vil legge dem til. Altså, ikke misforstå, det har ikke vært noe kjempeproblem, men spør fordi jeg faktisk har truffet på folk som ser på det som et problem. Facebook har vokst de siste årene, og mer og mer av kommunikasjonen foregår der. Jeg har som sagt tatt et valg om å ikke være på Facebook, fordi jeg ikke liker at personlig informasjon skal eies av noen andre enn meg selv. Facebook har ved flere anledninger begått grove overtramp hva privatliv angår (resatt alle privatliv-innstillinger til offentlig osv). Hvis jeg skal legge ut noe om meg selv, vil jeg heller putte innhold på en server jeg har 100% kontroll på. 1
Hapa Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Om noen reagerer bare fordi du ikke er på Facebook så har dem et problem! Da er dem rett og slett lite å samle på spør du meg... 6
Bernardette Skrevet 7. november 2012 #3 Skrevet 7. november 2012 Nei det er IKKE rart å ikke være på Facebook. Det er rart å syns det er rart at noen ikke er på Facebook. 5
Nettinettet Skrevet 7. november 2012 #4 Skrevet 7. november 2012 Jeg har opplevd flere som ikke er på facebook fordi de da slipper at damene får vite om hverandre, så jeg blir alltid litt skeptisk, men ikke mer enn at jeg bare er litt obs på hvordan han er som person mens vi blir kjent. 4
Rskre Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Du finn heller ikkje meg på Fjesboka, ikkje har eg TV heller for den del. Kva skal ein med slikt?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Jeg har opplevd flere som ikke er på facebook fordi de da slipper at damene får vite om hverandre, så jeg blir alltid litt skeptisk, men ikke mer enn at jeg bare er litt obs på hvordan han er som person mens vi blir kjent. Har jeg også, antar med engang at de prøver å skjule noe. Anonym poster: 618b6254e5d0fd7b0309ff9d5b1ea37e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 I dag er det slik at bortimot "alle" er på Facebook, noen er mer aktiv enn andre. Men ikke alle. Jeg er ikke på Facebook eller noe annet nettsamfunn under mitt reelle navn. Bruker riktignok nettdating, men det blir ikke det samme. Spørsmålet er, som angitt i tittelen: ville du som jente vært skeptisk til meg hvis du hadde bedt om min Facebook, og jeg svarer at jeg ikke er der? Ville det kunne skapt problemer for videre kontakt i en evt. datingsituasjon? Grunnen til at jeg spør er at folk har spurt meg om min Facebook, og når jeg sier at jeg ikke er der, så tror noen at jeg lyver og egentlig ikke vil legge dem til. Altså, ikke misforstå, det har ikke vært noe kjempeproblem, men spør fordi jeg faktisk har truffet på folk som ser på det som et problem. Facebook har vokst de siste årene, og mer og mer av kommunikasjonen foregår der. Jeg har som sagt tatt et valg om å ikke være på Facebook, fordi jeg ikke liker at personlig informasjon skal eies av noen andre enn meg selv. Facebook har ved flere anledninger begått grove overtramp hva privatliv angår (resatt alle privatliv-innstillinger til offentlig osv). Hvis jeg skal legge ut noe om meg selv, vil jeg heller putte innhold på en server jeg har 100% kontroll på. Ja, jeg var faktisk i en sånn nett-dating situasjon. Han hadde ikke facebook. På en måte er jo det bare flott! Men det var faktisk uaktuelt å bli videre kjent med han for min del, kall meg gjerne dum. Men sånn var det nå, desverre. Anonym poster: b76c1fb08146639754b483cf6890d1a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Jeg prøver å skjule noe med det at jeg ikke har noen facebookprofil. Min dårlige selvtillit. Anonym poster: 9848e614a73b6337fc442e3fed167d70 1
Gjest Animula Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Jeg var på facebook en stund, men jeg har lagt ned profilen min etter at det bidro til å ødelegge privatlivet mitt. Jeg ville ikke synes det var noe rart å møte noen som ikke er på faceboook, heller litt befriende. I den perioden jeg la den ned var det mange som gjorde det samme pga at fb tok enda sterkere grep om informasjonen til brukerene. Det meste der blir jo også ganske innholdsløst og fasadepreget etter min mening. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Typen min har heller ikke Facebook... han hadde det i sånn 3-4 år, men så sluttet han helt å være innpå der så han gadd ikke ha den mer. Bare slettet seg. Og han er absolutt ikke en freak Han er en fornuftig, deilig, sosial fyr Anonym poster: a98c927e9ca39e5ac114a6f60bd1a638
Rskre Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Jeg var på facebook en stund, men jeg har lagt ned profilen min etter at det bidro til å ødelegge privatlivet mitt. Jeg ville ikke synes det var noe rart å møte noen som ikke er på faceboook, heller litt befriende. I den perioden jeg la den ned var det mange som gjorde det samme pga at fb tok enda sterkere grep om informasjonen til brukerene. Det meste der blir jo også ganske innholdsløst og fasadepreget etter min mening. Sjå der ja, godt sagt.
Gjest Vampen Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 Nei, det hadde absolutt ikke betydd noe.
Blackpuma Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 Tvert imot, stjerne i boka fra meg! 1
Silver Crook Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 Mange vil nok tro at det er fordi du ikke har venner/nettverk, men de merker fort om du er sosialt oppegående eller ikke. 1
Rskre Skrevet 8. november 2012 #15 Skrevet 8. november 2012 (endret) Mange vil nok tro at det er fordi du ikke har venner/nettverk, men de merker fort om du er sosialt oppegående eller ikke. Har ingenting med vener og nettverk å gjera. Det er faktisk litt sånn 2007 å nytte Fjesbok no til dags. Endret 8. november 2012 av Rskre
Samine89 Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 (endret) say w00t? O_o finnes det virkelig folk som bryr seg om DET? folk har virkelig ikke et liv.. Endret 8. november 2012 av Samine89
orgus Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 Jeg har flere ganger blitt konfrontert med at folk ikke skjønner hvordan jeg kan "gidde å ikke være på facebook" og om jeg gjør det bare for å ha noe å fortelle..
Ego Skrevet 8. november 2012 #18 Skrevet 8. november 2012 ...eller de mener man må være på fb fordi man ellers blir så utrolig vanskelig å få tak i... ??? Mobiltelefoner kan da virkelig brukes til annet enn nettsurfing!
Nettinettet Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 Har jeg også, antar med engang at de prøver å skjule noe. Anonym poster: 618b6254e5d0fd7b0309ff9d5b1ea37e Ja dumt at man tenker negativt om nye bekjentskaper på bakgrunn av tidligere erfaringer. Men heldigvis kan vi selv velge å ignorere disse automatiske antagelsene :D 1
Alina X Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 jeg sletta facen i september, kjenner totalt 4 andre personer som ikke har facebook i min vennekrets, så ikke noe unormalt med det(hvorfor skulle det vært merkelig egentlig?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå