Gå til innhold

krinkelkroken


Lunalu

Anbefalte innlegg

Her skal jeg kroe meg ned - et lite fristed hvor jeg kan rable ned det jeg måtte ha på hjertet.

Krinkelkroken min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ut i kveld - på middag sammen med min mann og hans kolleger.... Jeg har ikke så veldig lyst, men han har veldig lyst til at jeg skal bli med. Sukk.

Vel, vi var å kjøpte ny kjole i dag, og han er jo så søt, og kjøpte med armbånd og øredobber. Han skjemmer meg bort sånn sett. Overnatte på hotell skal vi også.

Blir nok bra, skulle bare ønske at jeg var litt mer gira på å dra ut. Det føles som tiltak...skulle helst bare loffe rundt hele helga og sove sove sove. He he, så fint å ha et sted jeg kan klage så mye jeg vil!

Få ut gruggen.

Jeg vet jo at når jeg bare kommer meg over den dørstokkmila så blir det bra - og når har jeg egentlig hatt ro på meg til å sose rundt en hel helg og soooove - selv om jeg har hatt anledning - never!

Så....

nå hører jeg han er ferdig i dusjen - får vel begynne å gjøre meg i stand jeg også, siden vi skulle møtes så tidlig som 5. FEM faktisk.... hvem i all verden er det som møtes så tidlig, selv om det er middag kl 19...

he he -here we go again :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt travelt i går, men da vi til slutt kom oss til møtestedet, sånn nærmere halv seks, så ble det straks bedre. Vi tok et glass vin først før vi tok drosje videre, og på feststedet var det ganske mange allerede. Tror vi var nærmere 60 til bords. Kjente heldigvis noen av min manns kolleger, og etter litt drikke så skravler man jo med alle!

Det var Baccalao til midddag, ble litt skeptisk da jeg hørte det. Den jeg spiste for maaaange år siden var ikke god. Smakte mest tomatpurre. Men denne var kjempegod! Positivt overrasket. Levende musikk var det også, så vi fikk dansa litt også. Tusla til hotellet i to tida.

Og frokosten i dag.....MMMMmmmmm fantastisk. FOR et utvalg!

Nå sitter vi bare og halvsløver. Skal ut og rydde litt i hagen. Jobbe litt. og begynne med pipa. Mann skal sparkle, pusse og vaske den ned - slik at vi kan begynne å legge stein i løpet av uka.

Kunne vi bare huske å ringe elektriker....

Håper jeg får lagd noen snøfnugg i dag også - og spilt litt julemusikk...

Der ringte alarmen. Så da er det bare å bryte seg opp - og nyte resten av søndagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig å få ryddet i hagen. Møblene er bært inn og planter og krukker kastet. Og småtingene, sykler og div. er ryddet bort.

....og snøskofler tatt frem...sukk

Knipsa de siste blomsterbildene også. Noen få fargeklatter blant alt det visne!

Tok inn en liten rosenkvist med søte små roser på - siste rest av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeesp - åh, så trøtt i dag. Nå drar heldigvis mann og sønn på trening - har sittet en god time og hjulpet til med lekser. Bare norsken igjen nå, så vi er heldigvis i rute!

Skal hive meg rundt og male en hylle - og etter det tror jeg at jeg skal slenge meg ned på sofaen og glo på tv'n til det er sengetid.

Har dog funnet en strikkeoppskrift jeg kunne tenkt meg å prøve. Hadde jeg bare vært flink til å strikke så - oppskriften så så komplisert ut. Men den som ikke prøver, han får det ihvertfall ikke til....

Hvis jeg finner noe garn, og pinner så får kan jeg jo prøve meg - å strikke en lyslykt er prosjektet! Snøfnugg ble det ingen av i går, svusj så var dagen gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp - så var det kveld igjen! Har begynt på strikkeprosjekt - lyslykt. Hm.... er ikke så sikker på resultatet enda. Vet ikke om jeg strikker riktig - og så tror jeg at jeg strikker litt stramt. Ja, ja - det får bli en "prøveklut" :-)

Ble ikke noen utviklingssamtale i dag, utsatt til neste uke. Grmf. MEN mann har altså ringt elektriker, så han kommer i morgen tidlig. JIPPI!!! Skal bli deilig å få det ut av verden også.

Men nå er det bysselalle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme etter en lang dag. Nå har elektriker hvert her, og mange nye kontakter har blitt satt opp. 8 stykk bak tv.... skal bli deilig å slippe ledningsrotet!!!

Skal prøve meg på mer strikking, men må hente meg litt inn først - og lage middag.

Har så innmari vondt i ene skulderen - må virkelig å sovet tungt i en krøkket stilling i natt. Har dog sovet godt :-)

Lurer på hva mamma hadde sagt om hun hadde kommet på besøk nå. Å si at det er en smule rotete er vel the understatment of the year... hi hi :fnise:

Her står møblene på kryss og tvers siden vi flytta på dem til elekrikeren skulle komme. I tillegg er alle eskene og dilldallet som stod på gulvet også flytta til midt partiet.....

Håper vi kommer i ordning til jul.

Skal vi se... vi har fått gjort unna:

male tak

male trapp

rive vegg mellom stue og kjøkken

legge nytt gulv

male vegger på kjøkken

fått satt inn ny vedovn og primet pipa

og nå elektriker

Da gjenstår det bare å bygge inn to skap

lime på skiferfliser på pipa

kjøpe og sette opp kjøkkenbenk

nye "oppbevaringsmøbler"

lamper

og spisestuemøblement.... - de tre siste punktene er jo de morsomste da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva strikker du?

Det skulle bli en lyslykt, og det blir det kanskje også....bare at så langt ligner den ikke så mye på den jeg så bilde av.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så flink atte...!!! vel, strikking har aldri vært min sterkeste side, men desto viktigere å prøve seg på noen småprosjekter innimellom - og så er det utrolig "tanketømmende" å konsentrere seg om en oppskrift!

Sent hjemme i dag, men så godt å få så mye unna!!! Nå skal jeg bare kose meg og slappe av - og forhåpentligvis klare å legge meg i rett tid!

And best there is....i morgen er det helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuuu endelig er det helg!!!

Har vært på kafe og drukket fredagskaffe sammen med mann. Spiste en utrooolig god cupcake - gulrotkakecupcake med ostekrem. Mmmmm det tror jeg at jeg skal lage på søndag.

Kom heldigvis på at det er farsdag da, så nå har jeg fått kjøpt en liten gave. Boxere fra Moods of N. - kanskje ikke så spennende gave men.... tipper han blir fornøyd!

I morgen skal vi mure pipa - da blir det nok mye støv! Jeg har derfor bestemt at jeg ikke gidder å ta helgevasken før vi er ferdig med dette prosjektet.....

Ohhh arbeidslyst - ha deg bort!

Er så trøtt. Lang uke, og mann har gått hen og blitt småsyk - dvs. gruggen i halsen. Det har jo resultert i høy snorking i hele natt. Gjeeeeesp.

Blir nok tidlig kveld tenker jeg.

Taco, litt rødvin, gullrekka og snooork!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm strikkinga begynner å ligne bittelitt på noe....kanskje er det håp?!

Nå er det vin i glasset, litt chips og TVkos!

Deilige fredagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut!! Jeg sitter borte og syr gardiner (uten å kunne sy noe særlig.)

Hva syr du KaDust - julegardiner?

Symaskina forstår jeg meg faktisk på - men synes det er så mye pes med å rydde frem og tilbake. Men nå som vi har revet veggen mellom stue og kjøkken, så må jeg nok ordne nye julegardiner til kjøkkenavdelingen. For det aner meg at det blir helkræsj med de rødfargene jeg har nå. Hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...