Gå til innhold

Kvinner velger menn etter satus


Gjest brutal mann

Anbefalte innlegg

Pst!

Hvem topper lista over "nevn en bruker du liker"?.....

Jeg tror i hvert fald ikke det er meg.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg melder meg også inn i klubben for kvinner som gjør dette feil. Jeg har både høyere lønn og høyere utdannelse enn min samboer.

Innmeldt :) Jeg også har høyere utdannelse og inntekt enn min mann.

Endel "forskning" kan man stappe opp på det stedet som er mest egnet for dritt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi ikke er norske alle vi som er unntakene fra regelen ?

Eller er det så enkelt som at vi klarer oss selv, vi har status og dermed kan tillate oss å kunne velge etter andre faktorer enn status og penger ?

Jeg trodde da jeg var norsk :klo: . Søren, noen må ha lurt meg der også :sur: .

Men spøk til side, jeg er rimelig sikker på du har rett. Vi som har relativt høy inntekt og formodentlig dermed også status (kan noen egentlig forklare meg hva som legges i status i denne sammenhengen?) trenger ikke å "gifte oss oppover" og kan dermed velge på øverste hylle i forhold til den partneren som måtte passe for nettopp oss, uavhengig av vedkommendes inntekt, utdannelse og status.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg melder meg også inn i klubben for kvinner som gjør dette feil. Jeg har både høyere lønn og høyere utdannelse enn min samboer.

Jeg melder meg også inn i klubben for de som havnet på feil hylle.

Ja, får nok melde meg denne klubben jeg også.Noe sier meg at denne klubben egentlig har ganske mange medlemmer :)

...Hvis man skal ta denne undersøkelsen på alvor, må jeg nok regne meg som en avviker - kanskje jeg også skal melde meg inn i jeg-skulle-egentlig-vært-mann-klubben :klo:

Skulle vi slå oss sammen vi som havnet på feil hylle ? - jeg ser for meg mange fantastisk morsomme og interessante diskusjoner, meningsutvekslinger og hyggesamlinger ledsaget av høy vinglassføring og sjokolade.

Innmeldt :) Jeg også har høyere utdannelse og inntekt enn min mann.

Endel "forskning" kan man stappe opp på det stedet som er mest egnet for dritt ;-)

I en KG-vitenskapelig kontekst har dere selvsagt rett. Det at et håndfull kvinner har høyere lønn og utdannelse enn sin partner gjør selvsagt påstanden til TS helt noldus.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en KG-vitenskapelig kontekst har dere selvsagt rett. Det at et håndfull kvinner har høyere lønn og utdannelse enn sin partner gjør selvsagt påstanden til TS helt noldus.......

Det som vel er litt av poenget er at altfor mange menn kommer inn her på KG med enten en undersøkelse eller egne erfaringer, kun i hensikt å svartmale og spre galle over hvor fæle vi kvinner er. Vi forsøker, antagelig helt forgjeves for de som har druknet i egen bitterhet for lenge siden, å nyansere disse grove generaliseringene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å duppe av mens jeg leste denne tråden... Jeg var i utgangspunktet ikke trøtt før begynte å lese. Hmmm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Det som vel er litt av poenget er at altfor mange menn kommer inn her på KG med enten en undersøkelse eller egne erfaringer, kun i hensikt å svartmale og spre galle over hvor fæle vi kvinner er. Vi forsøker, antagelig helt forgjeves for de som har druknet i egen bitterhet for lenge siden, å nyansere disse grove generaliseringene.

Uenig.

Poenget er vel heller snarere at endel opplagte sannheter ikke har rom for aksept på et forum som dette, selv om enkelte av dem presenteres i overkant tabloid.

Fritt etter Karius og Baktus: Om det er altfor mange av oss (menn) her inne vet jeg sannelig ikke. Med tanke på retorikken om 'alle' kvinnehaterne som har versert i div. tråder så kanskje..... Alternativt er det mulig at observasjonen kan være at forumet er i overkant snevert for andre(s) meninger enn de likestillingsgjeldende som passer de høyt utdannede kaffe latte drikkende politisk korrekte folka som ikke helt evner å se realia utenfor verken KG eller eget universitetsvindu.

Så det så!

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen var jo veldig biologi-fokusert. Men det er vel ei vanleg generalisering at kvinner vil ha menn med status og menn vil ha pene kvinner, så det er vel ikkje noko nytt akkurat.

Riktig! Savnet er en innrømmelse fra kvinner at det faktisk ER slik. I stede for politisk korrekt feministisk vissvass om fri vilje og andre obskuriteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en KG-vitenskapelig kontekst har dere selvsagt rett. Det at et håndfull kvinner har høyere lønn og utdannelse enn sin partner gjør selvsagt påstanden til TS helt noldus.......

Joda, men vi har også støtte fra den "høyvitenskapelige artikkelen" fra Daily Mail som Lille-pus linker til i sitt innlegg på side 1 i tråden :ler: . Vi er åpenbart ikke alene, og siden begge påstandenen bygger på avisartikler/nettartikler, så er vel sannhetsgehalten ca. lik for begge typer påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette:da er vel hun unntaket som bekrefter regelen.Noe annet er ikke mulig er det vel? :)

Anonym poster: 770f79555e2036e56b2d7e581a92b1bd

Jo, det kan hende at det ikke er samsvar mellom hva hun sier og hva hun gjør. Jeg blir VELDIG overrasket om hun finner en mann som har MINDRE penger enn henne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok, og menn velger kvinner etter utseende, ikke personlighet.

hva er poenget ditt?

forøvrig tror jeg personlig at jeg heller vil ha en "fattig"mann, ikke en lutfattig snylter på AAP fra Nav, men en med helt ordinær jobb, de fremstår som mer jordnære og ekte enn menn som bruker masse penger på dyre ting. Like barn leker best, jeg har selv en helt vanlig ordinær jobb og ønsker ikke å bli en golddigger som finner seg en riking...

men for deg er jeg vel bare (enda et)unntak av regelen.... :rolleyes:

Poenget mitt er å få kvinner til å slutte å komme med politisk korrkt pisspreik og heller innrømme at et ER slik-. Hey, det er jo ikk akkurat slik at menn stilles i bedre lys. Vi styres av utseende, og hey, det faktisk ER slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en ting jeg synes er lidt merkelig....

Da jeg var yngre eide jeg ingen ting, og hadde ikke specielt god råd.

Nå eier jeg et uforskammet dyrt hus, jeg har en veldig stor fritidseiendom, bil og har tjent veldig mange penger de sidste årene, samt at jeg har mange penger i banken. Jeg har også i perioder hatt en relativt høy status.

Hvorfor opplever jeg da ikke at det er flere kvinner som er interessert i meg nå, end da jeg ikke hadde alle disse tingene?

Er det noen jeg kan klage til? For dette er vel naturstridig?

Fordi du alltid har vert en fittemagnet og alltid har vist et klart potensiale for å karre til deg penger. Kvinner ikke dumme, de ser hvem som har størst potensiale, og når du så utvikler deg i rett rettning så slipper de ikke taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig uinteressant og ureflektert hovedinnlegg, etter min mening.

Artikkelen presenterer kalde fakta. Så er det opp til deltakerne i tråden å reflektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vel er litt av poenget er at altfor mange menn kommer inn her på KG med enten en undersøkelse eller egne erfaringer, kun i hensikt å svartmale og spre galle over hvor fæle vi kvinner er. Vi forsøker, antagelig helt forgjeves for de som har druknet i egen bitterhet for lenge siden, å nyansere disse grove generaliseringene.

Her er det da ingen rove generaliseringer. Det er kalde fakta om GRUPPEN kvinner og GRUPPEN menn. Det slår meg at kvinner er elendige til å klare å skille debatter om individer fra debatter om grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gorgonzola

Her er det da ingen rove generaliseringer. Det er kalde fakta om GRUPPEN kvinner og GRUPPEN menn. Det slår meg at kvinner er elendige til å klare å skille debatter om individer fra debatter om grupper.

Det var da vitterlig en grov generalisering, eller?? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det da ingen rove generaliseringer. Det er kalde fakta om GRUPPEN kvinner og GRUPPEN menn. Det slår meg at kvinner er elendige til å klare å skille debatter om individer fra debatter om grupper.

Nei da. Kvinnene i denne tråden sier jo at forskning sier at kvinner ikke bryr seg om status eller penger. Kvinnene sier også at det stemmer med deres egen erfaring. Altså har du din gruppe. Problemet er bare at du ser på dem som individer og ikke gruppe. For en gangs skyld er det faktisk det som er problemet. ;)

Anonym poster: 8ced23789ed09e46de3e6cf93be6e9a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jo, det kan hende at det ikke er samsvar mellom hva hun sier og hva hun gjør. Jeg blir VELDIG overrasket om hun finner en mann som har MINDRE penger enn henne selv.

Hva kvinner gjør kan du lese i artikkelen linket på side 1 :nigo:

Din artikkel vise en test som gir grunnlag for en tese, 'min' viser resulatetene av en global studie, utført av eksperter ved universitetet i Barcelona.

Så... hva kvinner sier og hva kvinner gjør: les og lær :nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men BM2, jeg synes det er rart at du ikke sier deg fornøyd før du har fått bekreftet det du mener. Dvs. i dette tilfellet at noen kvinner er "politisk ukorrekte" og bekrefter at de går etter status. Det gjør det helt sikkert. Fornøyd nå? Nei, jeg trodde ikke det. Det vil alltid være noen som passer inn i hypotesen, og når du bare vil ha bekreftelse på hypotesen mister du muligheten til å se nyansene. Alle de som har svart her i tråden at de ikke bryr seg om status kan du faktisk regne med at mener det. For hvorfor skulle de ikke si sin ærlige mening i et anonymt forum?

For å ta utgangspunkt i meg selv, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har tenkt over status i valg av partner. Får han meg mo i knærne og ikke kjeder meg, så er jeg rimelig fornøyd rimelig lenge. Status er konstruert og det som er status i dag er borte i morgen, så hvorfor skal jeg bruke det som en målenhet? Mange kvinner higer etter Louis Vuitton-veske fordi det sier noe om kjøpekraft og dermed status, mens jeg synes de veskene ble harry for ti år siden. Så hvorfor skal jeg da ønske meg en Louis Vuitton-veske?

Forøvrig legger jeg merke til at i forrige runde du var aktiv her så var bitterheten mindre og det brutale klarsnakket bedre.

Anonym poster: 6b1fbd9db326ffe3fabc227577515f8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...