Gå til innhold

Nå skal jeg ta teorien! Råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en del kjøretimer nå og har blitt veldig flink til å kjøre bil. Jeg kan kjøre opp om litt over 3 måneder, siden jeg fyller 18 i slutten av februar. Siden jeg nå kan å kjøre bil ordentlig, tenkte jeg at det var på sin plass å prioritere teorien. Jeg skal ikke kjøre før siste dagen i november, og tenkte at jeg i mellomtiden kan ta teorien. Jeg kan en del så klart, har lært mye mens jeg har kjørt - men må nok lese gjennom teoriboka en del. Jeg er en veldig teoretisk person, altså jeg lærer fort og det er ikke noe problem å få ting til å "sitte".

Hvordan kan jeg lære mest mulig? Må jeg lese boken en gang hver dag, slik som mange sier man burde? Jeg kommer til å ta teorikurs om jeg stryker på første forsøk. Det er det kjørelæreren min anbefalte, at jeg prøver først uten teorikurs, og om det ikke går - teorikurs. Helt ærlig føler jeg ikke at jeg trenger kurs, siden jeg liker best å jobbe med slikt alene. Og hvor på nettet kan jeg ta gratis tester? Vet at jeg bare kan søke litt på google, men kanskje noen her inne har noen gode anbefalinger. :)

Anonym poster: c8ba0e82843a65fb86c5f9282fcd6b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det atl som har gode tester? Husker ikke helt, er noen år siden nå. Jeg vil anbefale deg å lese litt og litt hver dag og så begynne å reppetere, da kan du gjerne ha noen til å spøre eeg ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør oppgaver om og om igjen, for man lærer av å svare feil, og så oppdage det rette svaret. Til slutt kan man alle svarene, og da kan du ta eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste og eneste tips er å ta de testene på nettet om og om igjen til du kan absolutt alt der omtrent baklengs. Det gjorde jeg, og bestod glatt :)

Var det ikke teoriproven.no og teoritentamen.no eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at politiet alltid overstyrer både skilt og trafikklys ;)

Anonym poster: 56141427b34a162c10455686c9e95aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les godt på regler som ikke er aktuelle der du bor. Jeg fikk mange spm om togoverganger, og selv om jeg hadde lest det var det ikke det jeg kunne best, da vi ikke har det der jeg bor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...