Gå til innhold

Hvordan finner jeg egentlig ut om jeg har rosa eller gul undertone (hud)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å kjøpe en highlighter/skimmerblyant fra Anastasia, men den kommer i to forskjellige nyanser og jeg vet ikke hvilken jeg skal velge. Skjønner ikke hvilken undertone jeg har.

Her er highlighterblyanten: http://www.sephora.com/brow-duality-P224610

Jeg har ganske mørkt hår, omtrent helt svarte øyebryn og grønngrå øyner. Er norsk.. Jeg mener jeg har kald hårfarge og jeg kler best klare/knallfarger og skyr olivengrønt, brunt, rustfarger osv.

Hvilken hudtone tror dere jeg har?

Anonym poster: 6951c5443c688996b38f701403bfe622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke, men tipper rosa. Litt vanskelig å gjette uten å ha sett bilde. Vet ikke om du mener klær eller sminke nå, men bruntoner/rust etc. ser veldig fint ut til meg og jeg har gul undertone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på blodårene dine på håndleddet. Ser de grønne ut, har du gul undertone. Ser de blå ut, har du rosa undertone :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg noen sølvsmykker, armbånd, ringer etc, og deretter noe i gull. Hva ser best ut på huden din? Se i gjerne i naturlig dagslys, og se litt i forholt til øynene også.

Kler du best sølv er de kald, sannsynligvis litt rosa undertone.

Passer du godt gullfargen er du gjerne varm, med litt gule undertoner.

Noen mennesker er ganske nøytrale, men jeg føler sølv VS gull testen sier mest hvilken side de heller mot. Min hud passer f.eks IKKE gull, da ser jeg utvasket og fæl ut :)

Anonym poster: bd24028ef7f3299a85df2091c412c42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg noen sølvsmykker, armbånd, ringer etc, og deretter noe i gull. Hva ser best ut på huden din? Se i gjerne i naturlig dagslys, og se litt i forholt til øynene også.

Kler du best sølv er de kald, sannsynligvis litt rosa undertone.

Passer du godt gullfargen er du gjerne varm, med litt gule undertoner.

Noen mennesker er ganske nøytrale, men jeg føler sølv VS gull testen sier mest hvilken side de heller mot. Min hud passer f.eks IKKE gull, da ser jeg utvasket og fæl ut :)

Anonym poster: bd24028ef7f3299a85df2091c412c42b

Jeg passer både gull og sølv.. Men liker best sølv. Så da har jeg kanskje mest rosa undertone :)

Anonym poster: 6951c5443c688996b38f701403bfe622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på blodårene dine på håndleddet. Ser de grønne ut, har du gul undertone. Ser de blå ut, har du rosa undertone :)

Noen sier jeg har blå og noen sier jeg har grønn! Så utrolig merkelig.

Anonym poster: 6951c5443c688996b38f701403bfe622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste kler gule eller nøytrale undertoner. Nesten ingen kler foundation med rosa undertone. Jeg kler best kalde toner på lepper, rundt øynene og på klær men kan ikke bruke noe på ansiktshuden som går i rosa. De fleste kan gå med både gull og sølvsmykker.

Når det gjelder en highlighter spiller det ikke så stor rolle hva man velger da denne bare skal brukes litt av under øyebrynet.

Endret av Liquorice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har helt gitt opp på denne greia da jeg kan se grell ut i både kalde og varme farger av forskjellige slag, og både gull og sølv kan se bra ut. Blodårene mine er en rar blågrønn farge... Har kommet frem til at jeg er nøytral, men heller bittelitt mer mot kaldt, for ingen er 100% nøytrale. Det er diverse tips og triks du kan få fra youtube og artikler på nett.

De fleste kler highlightere med en champagnefarget undertone, liker godt den fra the balm, den er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å ha en nøytral hudtone, dvs. en miks av kalde og varme undertoner. Da ser blodårene hverken utpreget blå eller grønne ut, og man kan kle både kalde og varmere farger.

Jeg synes nøytrale foundationer/puddere ofte går litt for mye mot gult, så da velger jeg heller noe som har en ørliten rosatone, for det frisker litt opp så lenge det ikke er overdrevet.

Jeg har selv cirka de samme fargene som du beskriver (mørkt hår uten rødskjær, mørke blågrågrønne øyne), og har en kald hudtone uten rosa, men med ørlite olivenskjær. Jeg kler kalde hårfarger best, og stort sett kalde sminkefarger bedre enn varme, men jeg kan bruke ørlite ferskentoner i blush dersom den ikke er for oransje. Dette har jeg funnet ut gjennom MYE prøving og feiling.

Som oftest kler du det du føler deg vel i, og som får deg til å se frisk og opplagt ut. :)

Endret av Honesty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mine blodårer er også blågrønne. Ikke lett da. Liker også å bruke champanjefarget lys øyeskygge og highlighter på kinnbena. Bruker øyeskygge som highlighter i ansiktet jeg , funker like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trir nok jeg er nøytral ja. Gikk for den for gul undertone som var mest champagnefarget :-)

-ts

Anonym poster: 6951c5443c688996b38f701403bfe622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...