Gå til innhold

Unyttige dingser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stort sett alle har vi vel en hel kjøkkenskuff av dem... Hva er din mest unyttige dings? Hvilke kjøp bør man styre unna?

Min er vel en juicepresse ( sånn liten og rund håndpressedings ) jeg kjøpte til en x. Den ble vel brukt 1 gang, og i tillegg er den i glass, så den kostet vel rundt 100spenn.

Anonym poster: 55328dd2e7ab2da1f8f71e442e2c324d

Skrevet

Vi har en fonduegryteting (tror ihvertfall det er det) som bare står på toppen av skapene på kjøkkenet og støver bort.

Aner ikke hvem vi har fått den fra, sikkert en julepresang eller innflyttingsgave.

HrMinya trodde det var en presskanne. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

En slik eggedeler som skal skille plomme og hvite.. Fikk den i innflytningsgave som en del av en gavekurv og følte det ville være litt tåpelig å bytte kun den.

• Liker 1
Skrevet

Fikk en gang en sånn automatisk sausrører i julegave. WTF! Hva er vitsen? Jeg klarer da å røre i sausen selv.

• Liker 3
Skrevet

microbølgeovnen. helt klart. det eneste den har vert brukt til de seneste 4 årene er popcorn. noe vi mye heller lager i kjele.

• Liker 1
Skrevet

Fikk en gang en sånn automatisk sausrører i julegave. WTF! Hva er vitsen? Jeg klarer da å røre i sausen selv.

Jeg bruker min ofte!! Hver gang jeg lager saus eller noe annet som skal røre. Og så tar jeg bare av enden og slenger den i oppvaskmaskina :)

Anonym poster: e596f9e6ab313051720ce0d6360862d6

• Liker 2
Skrevet

Iskremmaskin. Tar jo ørtiførti år å lage iskrem, og så holder den seg ikke så godt i frysa. Når man er ferdig å lage har man ikke lyst på is lenger.

• Liker 4
Skrevet

popcornmaskin. hatt den i ti år og har brukt den én gang, nå er den i klesskapet -av alle ting- og råtner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker min ofte!! Hver gang jeg lager saus eller noe annet som skal røre. Og så tar jeg bare av enden og slenger den i oppvaskmaskina :)

Anonym poster: e596f9e6ab313051720ce0d6360862d6

OK. Ja, den er sikkert nyttig for noen. Hos meg ligger den bare fastklemt bakerst i ei skuff :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

*Notere* Det er jo snart jul, og det er så lett å ''falle i den fella'' at man kjøper sånne unyttige dingser bare for å få kjøpt noe :fnise: Liker bedre å gi noe folk har bruk for, men det er så jævlig vanskelig med disse ''jeg ønsker meg ingenting'' folka. Nesten så man skulle latt være å gi noe, men da blir de vel fornærma :vetikke:

Skrevet

Har en plast-løkkutter med håndtak på som man sveiver rundt. Problemet er bare det at man må allikevel skrelle løken å skjære den i passende skiver, og da er man jo såpass godt i gang at man likså godt kan gjøre resten også. :gjeiper:

Brukte den noen ganger når det var helt ny, men syntes ikke den kuttet så veldig bra (tydeligvis), for den er ikke brukt på i alle fall 6 år eller noe nå. :gjeiper:

Skrevet

innlegg ti (og andre som trenger tips til de som ønsker seg "ingenting")

enklere liv har mye nyttig

multiåpneren er en kjekk dings som jeg bruker mye

den store firkanta tubeklemma til metalltuber (99kr) er veldig ofte i bruk hos meg på alle typer tuber

langt skohorn til de som er litt stive i hoftene eller får besøk av noen som er stive

veskeholderen clipa for damer som går mye på kafe

på min ønskeliste står ryggkløer (mens jeg har dørkarmer igjen he he )

men siden tråden handlet om skapfyll som aldri blir brukt så må jeg si kaffetrakteren jeg arvet, jeg liker ikke kaffe og kan ikke lage kaffe

Skrevet

innlegg ti (og andre som trenger tips til de som ønsker seg "ingenting")

enklere liv har mye nyttig

multiåpneren er en kjekk dings som jeg bruker mye

den store firkanta tubeklemma til metalltuber (99kr) er veldig ofte i bruk hos meg på alle typer tuber

langt skohorn til de som er litt stive i hoftene eller får besøk av noen som er stive

veskeholderen clipa for damer som går mye på kafe

på min ønskeliste står ryggkløer (mens jeg har dørkarmer igjen he he )

men siden tråden handlet om skapfyll som aldri blir brukt så må jeg si kaffetrakteren jeg arvet, jeg liker ikke kaffe og kan ikke lage kaffe

Hehe.. Joda, men har på følelsen av at det ofte er slike ''nyttige dingser'' som oftest ender opp som ''unyttige dingser''. I allefall om man egentlig ikke trenger en ''nyttig dings''.

Skrevet

alt må jo sees i forhold til nytte, helse og alder(s påkommene plager og svekkelser og stivheter) ,

så må jo se det an om en slik dings kan være nyttig, og hjelpe personen til en enklere hverdag, kanskje også før det er helt nødvendig med hjelpemidler

men den tubeklemma er uunnværlig hos meg , tuber med bodylotion har plutselig en runde med innsmøring til når jeg bruker den f.ex. så de 99 kr den kostet da jeg kjøpte den for 2-3 år siden har betalt seg et partre ganger til nå

har jeg fått i meg svinekjøtt så hendene er ubrukelig stive og vonde har jeg ikke klart meg uten multiåpneren

Skrevet

Hehe, vi har gitt bort både sånn sauserører (har selv også) og iskremmaskin :fnise:

Det mest unyttige vi eier må vel være et sånn krabbesett. Vi spiser jo aldri krabbe så vet ikke helt hvorfor noen følte at det var akkurat DET vi trengte. Ellers har ikke melkeskummeren blitt brukt siden jeg flytta inn. Mannen hadde den fra før av. Vi lager aldri noe annet enn vanlig svart kaffe....

Skrevet

Nå måtte jeg tenke, og kom vel til at ravioliutstikkeren aldri - aldri - har vært i bruk. Ikke en gang til å lage annerledes pepperkaker. :ler:

:heks:

Skrevet

Jeg kom på noen til:

En gang fikk jeg en sånn stor bolledings man skulle ha i microen. Visstnok skal man kunne tilberede et helt måltid i den dingsen i microen. Jeg som ALDRI bruker microen til noe annet enn popcorn :fnise: Trenger vel ikke å forklare hvor bruk jeg hadde for den.

Også selvfølgelig salatslynge. Jeg er sikker på at mange har bruk for det, men ikke jeg.

Skrevet

Epleskrelle-maskin. Man spidder eplet oppå en slik spiss, også sveiver man rundt med et hjul for å få av skallet.

Skrevet

epledeler og slapp penis er nok temmelig ubrukelig

Skrevet

Popcornmaskin hehehe. Det var en gave fra pappa, han bestemte seg for å kjøpe den når han var på elkjøp for noe annet en gang. Så kom han stolt på døra mi med den. Brukte den to ganger :ler: Den ligger fortsatt i skapet :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...