Gå til innhold

Hvitløks ord om hverdagen


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det kunne være greit å lage meg en dagbok her inne, slik at jeg kan skrive litt om hva som skjer i livet.

Kan starte med å si litt om meg selv: jeg er 23 år, bor i en mellomstor by med min kjære og to katter. Går på høgskolen og har to jobber ved siden av (som sakte, men sikkert dreper meg). Har nedtelling til juleferie, og i dag er det 57 dager til fri :)

I dag har eksamensnervene satt inn for fullt. Jeg fant ut at det er 37 dager til første eksamen og jeg har bare kommet meg gjennom en brøkdel av pensumet. Pleier alltid å bli så tiltaksløs på høsten når mørket kommer. Prøver å kose meg mest mulig med te og stearinslys (selv om det er litt skummelt med mine nysgjerrige katter) for å skape god stemning.

Og det tror jeg jeg skal gjøre akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, endelig kveld! Har jobbet på jobb 2 i dag og så var det møbelkjøping før jeg fikk besøk. Nå har besøket gått og jeg har slengt beina på bordet. Tven, sofaen og jeg har en date i kveld.

Jeg er lei av å være flink pike. Ble spurt om å jobbe fire dager neste uke og klarte ikke si nei. Får tenke på pengene :) og ikke på timene jeg kunne brukt på eksamenslesing.

Gleder meg til samboeren kommer hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heihei :goodbye:

Kjenner følelsen av å ikke ha kommet ordentlig igang med eksamenslesing altså. Syns du skal tørre å si nei til å jobbe når du faktisk har en ganske god grunn for å ikke kunne jobbe ;) Så kan du heller jobbe ekstra når eksamen er omme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heihei :goodbye:

Kjenner følelsen av å ikke ha kommet ordentlig igang med eksamenslesing altså. Syns du skal tørre å si nei til å jobbe når du faktisk har en ganske god grunn for å ikke kunne jobbe ;) Så kan du heller jobbe ekstra når eksamen er omme :)

Hei :vinke:

Har du mye å lese til? Det er ikke alltid lett å finne motivasjonen :vetikke:

Ja, har fått motet til å si ifra til sjefene mine at jeg har mye å gjøre for tiden. De var begge forståelsesfulle. Men det hjalp ikke mot at de fremdeles ringer ofte. Nå er det to uker til første eksamen og en og en halv uke til innlevering. Puh..

Har tatt meg litt fri i dag, det har skrantet litt på helsen de siste dagene. Så da ble det te, japp og dagtv i dag. Dr. Phil og Oprah i flere timer :fnise: Skulle bare se litt før jeg gjorde andre ting, men hadde en sovende pus halvveis oppå meg, og alle vet jo at sovende puser skal man ikke vekke (hvertfall om man ikke vil få hevn senere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 eksamener, og i tillegg har jeg en prosjektoppgave som skal inn 20. desember. Det er nok den siste jeg frykter mest for. :sukk:

Veldig godt med noen fridager innimellom ja. Jeg er hjemme for tida på grunn av en operasjon. Studier og medisiner med rød trekant på er ingen god kombinasjon :fnise: Jeg håper jeg blir litt bedre i helga så jeg kan få tatt igjen litt da :)

Slenger over litt motivasjonsstøv :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motivasjonsstøvet, det trengs :smilyblomst:

Skulle tro medisiner med rød trekant gjorde det eksta morsomt å studere, selv om man kanskje ikke får med seg så mye da :fnise:

Jeg har vært flink i dag. Har sagt til begge mine arbeidsgivere at jeg ikke kan jobbe mer de to ukene nå. Selv om det er så koselig på jobb 1 (som er i en interiørbutikk) nå som jula nærmer seg. Julestjerner, julestaker og nisser og annen pynt.

Kom enda mer i julestemning i stad. Da var mamma på besøk og hadde med to digre bokser med julekaker :hjerte: Det gjør leseettermiddagen mye lettere. Snille mammaen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres koselig ut med julekaker på døra altså ;) Du venter ikke til advent med å spise? :fnise:

Gleder meg til jeg kan begynne å pynte i leiligheten her, henge opp pakkekalender og lys i vinduene, kanskje kjøpe en lilla duk ;) Skal bli godt med juleferie med familie ja :)

Når har du eksamen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, nei kakeboksene har nok bare smuler igjen til advent :fnise: har min første eksamen 30. november så spiser kakene som motivasjon ;) åå, gleder meg til etter den eksamen! Da skal jeg vaske leiligheten og pynte til advent. Og ha frihelg! Har siste eksamen 20. desember, så da kan jeg unne meg noen dager fri før lesingen starter på igjen.

Når har du dine eksamener?

Jeg og samboeren var ute og så Skyfall i går. Det er så lenge vi har funnet på noe bare vi to og det var virkelig et boost i hverdagen og lesingen. Likte filmen veldig godt! Vet mange ikke liker Daniel Graig som James Bond, men siden jeg var litt sent ute i Bond-universet, så er det han som er Bond for meg. Og det gjorde ikke noe at det var en del bar overkropp scener i filmen heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...