Gå til innhold

Fionel prøver igjen


fionel

Anbefalte innlegg

Så koselig å høre fra deg, Fionel :hjerte: Håper du føler deg litt bedre nå! Og vet du, du er så flink at det foreldremøte kommer til å gå kjempebra, det VET jeg :nigo:

God natt :hjerte:

:hug::hug: Takk kjære kjære deg :hjerte: Ja tenkte jeg skulle begynne å skrive litt her igjen. Vi prøver jo ikke aktivt i den forstand, og dette er jo egentlig en prøvedagbok.. men vi bruker jo ikke beskyttelse så det KAAAAAN jo skjer når som helst :daane::briller2:

God natt <3 <3

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var endelig en 13 timers arbeidsdag over! Og godt er det =) nå ligger jeg i senga klar for å sove før en by dag på jobb... Rakk ikke engang å sette meg i sofaen etter jeg kom hjem. Her var det av med sko og på med pysj =P jeg driver å lese en veldig relevant og fin bok for tiden, den heter to uker på vei og handler om to forskjellige pAr som ikke kan få barn naturlig, hun ene er lesbisk og hun andre mistet eggstokkene etter en kreft behandling... Utrolig fin bok som setter me ord på følelser, blir mye snufsing og fliring av den boken der gitt! 🙈😝 nå er snart tanta over igjen og DET gleder jeg meg til! Håper alle har hatt en fin dag! 💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første foreldremøte er alltid litt skummelt, men det går så fint. Jeg er alltid litt nervøs, men det varer ikke så lenge. Foreldrene er der fordi de vil høre hvordan det går med den beste personen i livet deres - nemlig deres barn. Så de er glad for alt du har å fortelle. Lykke til, godeste Fionel!

Det høres ut som meg når jeg ser på ønskebarn (tvnorge). Jeg tuter som en tulling. Mannen sitter ved siden av meg, mens han humrer for seg selv (ikke av programmet, men av meg :P ) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første foreldremøte er alltid litt skummelt, men det går så fint. Jeg er alltid litt nervøs, men det varer ikke så lenge. Foreldrene er der fordi de vil høre hvordan det går med den beste personen i livet deres - nemlig deres barn. Så de er glad for alt du har å fortelle. Lykke til, godeste Fionel!

Det høres ut som meg når jeg ser på ønskebarn (tvnorge). Jeg tuter som en tulling. Mannen sitter ved siden av meg, mens han humrer for seg selv (ikke av programmet, men av meg :P ) .

Foreldremøtet gikk helt fint :) har hatt det tidligere, men ikke på denne avdelingen. ja ønskebarn er ett skikkelig følelseladet program. Jeg har fortsatt ikke sett forrige ukes enda, ( har det på opptak) Men jeg vet jeg blir så følsom av det, så utsetter det litt :P Ønsker deg en god uke Pentu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ var enda en uke over. Tia flyr kan du si, har så fryktelig mye å gjøre på jobb for tiden, noe som egentlig er litt deilig for da blir det helg igjen fort :D I dag har vi vært på harrytur og det eneste vi kom hjem med var en støvsuger :P haha!!! Men turen i seg selv var veldig koselig =) Nå ligger vi på sofaen begge to og ser på klovn til kaffen :D

Føler ikke jeg har sånn veldig mye å meddele til dere for tiden, da alt står litt sånn på pause. Men vi prøver litt sånn igjen, men uten noe "hjelp" Vi er begge klar over at det egnetlig ikke er sånn veldig poeng, men vi taper jo ikke noe på det:) Så får vi se til IKM da :danse::blomst::fnise:

Ønsker dere alle en god uke :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her som vet om det kun er fastlegen som kan henvise til offentlig hjelp ? :) Vi er litt inne på den tanke gangen begge to. at vi skal prøve offentlig i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten noen her som vet om det kun er fastlegen som kan henvise til offentlig hjelp ? :) Vi er litt inne på den tanke gangen begge to. at vi skal prøve offentlig i første omgang :)

Her var det gynekologen min som sendte henvisningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her som vet om det kun er fastlegen som kan henvise til offentlig hjelp ? :) Vi er litt inne på den tanke gangen begge to. at vi skal prøve offentlig i første omgang :)

Fastlege eller gynekolog kan henvise. Privat eller offentlig. Enkleste er at de som har hele sykehistorien/utredningshistorien henviser. Jeg opplevde at det ble en del kluss fordi sykehuset hadde ikke sendt over papirene til gynekologen som henviste så måtte kontakte de to sykehusene jeg hadde blitt operert på for å få papirene ettersendt. Greit å samle alt et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege eller gynekolog kan henvise. Privat eller offentlig. Enkleste er at de som har hele sykehistorien/utredningshistorien henviser. Jeg opplevde at det ble en del kluss fordi sykehuset hadde ikke sendt over papirene til gynekologen som henviste så måtte kontakte de to sykehusene jeg hadde blitt operert på for å få papirene ettersendt. Greit å samle alt et sted.

ja vi har hittil bare brukt volvat, men føler ikke at de gjør så mye annet en å ta invendig ultralyd på meg.. de har riktignok tatt div prøver..Men aldri sjekket om jeg har tette eggledere. Eneste de konkluderer med er uforklarlig barnløshet.. Mens de sier at alt seg veldig bra ut. Mange egg,gode svømmere hos mannen, fine slimhinner og fine hormonprøver.. Men uteblitt EL, selv på pergo... Thats it.. Så enten må vi be de sende oss videre, eller vi må finne en annen lege og håpe/be om at de kan sjekke noe mer eventuelt.. håper jo så klart jeg bare skal komme inn en gang, og at de skal sitte med en fasit til oss :fnise: Men ja... Jeg tror kanskje det kan være tette eggledere.. Siden prøven viste mange fine egg, fint hos mannen, men to cyster hos meg.. som kom etter SA og etter Kjemisk.. Og nå klarer ikke kroppen slippe ett forbanna egg, selv ikke på pergo.. Spesielt mtp at spiren satt i pp1 for ett par år siden :P Men hun vil ikke sjekke egglederne.... Gudene vet hvorfor.. Syns bare det er litt "dumt" å skulle hoppe inn i ivf verden, dersom det ikke er nødvendig.. :vetikke::sjokkert::jolie:

Edit : gratulerer med graviditet forresten <3

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi har hittil bare brukt volvat, men føler ikke at de gjør så mye annet en å ta invendig ultralyd på meg.. de har riktignok tatt div prøver..Men aldri sjekket om jeg har tette eggledere. Eneste de konkluderer med er uforklarlig barnløshet.. Mens de sier at alt seg veldig bra ut. Mange egg,gode svømmere hos mannen, fine slimhinner og fine hormonprøver.. Men uteblitt EL, selv på pergo... Thats it.. Så enten må vi be de sende oss videre, eller vi må finne en annen lege og håpe/be om at de kan sjekke noe mer eventuelt.. håper jo så klart jeg bare skal komme inn en gang, og at de skal sitte med en fasit til oss :fnise: Men ja... Jeg tror kanskje det kan være tette eggledere.. Siden prøven viste mange fine egg, fint hos mannen, men to cyster hos meg.. som kom etter SA og etter Kjemisk.. Og nå klarer ikke kroppen slippe ett forbanna egg, selv ikke på pergo.. Spesielt mtp at spiren satt i pp1 for ett par år siden :P Men hun vil ikke sjekke egglederne.... Gudene vet hvorfor.. Syns bare det er litt "dumt" å skulle hoppe inn i ivf verden, dersom det ikke er nødvendig.. :vetikke::sjokkert::jolie:

Edit : gratulerer med graviditet forresten <3

Ok, da skal volvat kunne henvise dere videre.

Merkelig at de ikke sjekker egglederne, trodde det nesten var standard. Her var hormonprøvene også så og si helt fine, har pcos men det ble bedre etter jeg gikk ned 20 kg. Fikk stabil syklus etter Metformin, Pergotime og vektnedgang, men ble likevel ikke gravid og da var det selvfølge med kikkhullsoperasjon sa de, om ikke annet, så for å brenne hull på cystene på eggstokkene. Mannens prøve har alltid vært perfekt. Jeg ville nesten insistert på å få sjekket egglederne, for det kan i noen tilfeller være nok at væsken letter litt på "trange" eggledere. Jeg var gjennom to kikkhullsoperasjoner, den første viste helt tette eggledere og endometriose som hadde angrepet livmor og eggledere. Den andre kikkhullsoperasjonen var for å fjerne egglederne. Den ene hadde vokst så mye at den hadde lagt seg oppå eggstokken som en veldig stor cyste. Det mente de var fordi endometriosen hadde blitt verre etter forrige operasjon. De sa også at jeg uten de operasjonene hadde ca 0.1% sjanse for å bli gravid selv og da ville det mest sannsynlig blitt en ex.u.

Jeg ville definitivt pushet litt på for å få sjekket egglederne :)

Edit: Takk :hjerte:

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal volvat kunne henvise dere videre.

Merkelig at de ikke sjekker egglederne, trodde det nesten var standard. Her var hormonprøvene også så og si helt fine, har pcos men det ble bedre etter jeg gikk ned 20 kg. Fikk stabil syklus etter Metformin, Pergotime og vektnedgang, men ble likevel ikke gravid og da var det selvfølge med kikkhullsoperasjon sa de, om ikke annet, så for å brenne hull på cystene på eggstokkene. Mannens prøve har alltid vært perfekt. Jeg ville nesten insistert på å få sjekket egglederne, for det kan i noen tilfeller være nok at væsken letter litt på "trange" eggledere. Jeg var gjennom to kikkhullsoperasjoner, den første viste helt tette eggledere og endometriose som hadde angrepet livmor og eggledere. Den andre kikkhullsoperasjonen var for å fjerne egglederne. Den ene hadde vokst så mye at den hadde lagt seg oppå eggstokken som en veldig stor cyste. Det mente de var fordi endometriosen hadde blitt verre etter forrige operasjon. De sa også at jeg uten de operasjonene hadde ca 0.1% sjanse for å bli gravid selv og da ville det mest sannsynlig blitt en ex.u.

Jeg ville definitivt pushet litt på for å få sjekket egglederne :)

Edit: Takk :hjerte:

Ja tror nok jeg må få pushet litt på det, men lurer på om vi skal gå ett annet sted denne gangen.. syns alltid det er greit å få to "synspunkter" på ting.. Nå har vi vært hos volvat i over 2 år, og kommer ingen vei.. Så på mange måter kanskje vi får noen nye svar om vi får time ett annet sted. Greit nok at man må ta alle prøver en gang til ( om ikke volvat kan sende de videre) men uansett kan det være greit å ta de igjen, har ikke tatt så mange omfattende prøver uansett) Gynekologen ville heller ikke sette meg på dobbel pergo siden jeg hadde to cyster, og da jeg spurte om hun trodde de kunne ha noe å gjøre med at jeg ikke ble gravid sa hun at det tvilte hun på, men man kunne aldri vite. Og da jeg spurte om mulighetene for å operere de bort, sa hun at det syns hun var totalt unødvendig.. Det som jeg syns er litt skummelt er at den første kom etter Sa og den andre ikke kom før ett år etterpå etter at vi hadde en kjemisk... Jeg bare har en sterk magefølelse på at noe ikke stemmer inni der, noe som hun ikke kan se kun ved å bruke invendig ultralyd.. Mulig jeg tror/mener/synser for mye her altså.. Men når legen sier til deg etter 2 år, at hun anbefaler at vi bare prøver videre natur metoden, for plutselig kommer EL tilbake siden alt ser så fint og flott ut, og at vi var jo så heldige og ble gravide med en gang vi bestemte oss for å prøve, for det er ikke alle som er så heldige... Altså hallo !? :vetikke::sjokkert::icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du skal pushe litt på, og få de til å sjekke det som sjekkes kan. Uforklarlig barnsløshet skal stilles som "diagnose" når ALT annet er sjekka :opplyser:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Skjønner frustrasjonen din. Det vil si, jeg tror at jeg forstår det. Dere må bare stå på deres!!

Hva vil det si å få offentlig hjelp? Er det prøverør etc? Det koster mye per forsøk. Hvis det er en sjanse for at egglederne er tette, så ville jeg virkelig mast meg til det først, før jeg bruker 15-20 000 på medisiner til én prøverunde.

Skjønner at adopsjon er et langt skritt for mange å ta.. Jeg ville også forsøkt ALT før jeg hadde adoptert. Ikke fordi at de barna ikke fortjener det - men for å kunne bake sin egen lille babyklump i magen :hjerte:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tror nok jeg må få pushet litt på det, men lurer på om vi skal gå ett annet sted denne gangen.. syns alltid det er greit å få to "synspunkter" på ting.. Nå har vi vært hos volvat i over 2 år, og kommer ingen vei.. Så på mange måter kanskje vi får noen nye svar om vi får time ett annet sted. Greit nok at man må ta alle prøver en gang til ( om ikke volvat kan sende de videre) men uansett kan det være greit å ta de igjen, har ikke tatt så mange omfattende prøver uansett) Gynekologen ville heller ikke sette meg på dobbel pergo siden jeg hadde to cyster, og da jeg spurte om hun trodde de kunne ha noe å gjøre med at jeg ikke ble gravid sa hun at det tvilte hun på, men man kunne aldri vite. Og da jeg spurte om mulighetene for å operere de bort, sa hun at det syns hun var totalt unødvendig.. Det som jeg syns er litt skummelt er at den første kom etter Sa og den andre ikke kom før ett år etterpå etter at vi hadde en kjemisk... Jeg bare har en sterk magefølelse på at noe ikke stemmer inni der, noe som hun ikke kan se kun ved å bruke invendig ultralyd.. Mulig jeg tror/mener/synser for mye her altså.. Men når legen sier til deg etter 2 år, at hun anbefaler at vi bare prøver videre natur metoden, for plutselig kommer EL tilbake siden alt ser så fint og flott ut, og at vi var jo så heldige og ble gravide med en gang vi bestemte oss for å prøve, for det er ikke alle som er så heldige... Altså hallo !? :vetikke::sjokkert::icon_lol:

Jeg ville definitivt oppsøkt en annen lege, enten offentlig eller privat, for å få henvisning til kikkhullsoperasjon. Min første lege mente at ingenting kunne vært galt fordi jeg var så ung og bare lo av meg da jeg ønsket videre utredning. Han har heldigvis sluttet som lege. Jeg byttet på dagen da han sa det og fikk hjelp med en gang hos en kjempeflink gynekolog. Selv der måtte jeg pushe litt på for å få ting i gang. Jeg fikk dobbel pergo tross cyster og ble overstimulert. Var jævlig i tre-fire måneder etter kuren så hvis legen sier det ville jeg nok lyttet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Skjønner frustrasjonen din. Det vil si, jeg tror at jeg forstår det. Dere må bare stå på deres!!

Hva vil det si å få offentlig hjelp? Er det prøverør etc? Det koster mye per forsøk. Hvis det er en sjanse for at egglederne er tette, så ville jeg virkelig mast meg til det først, før jeg bruker 15-20 000 på medisiner til én prøverunde.

Skjønner at adopsjon er et langt skritt for mange å ta.. Jeg ville også forsøkt ALT før jeg hadde adoptert. Ikke fordi at de barna ikke fortjener det - men for å kunne bake sin egen lille babyklump i magen :hjerte:

Offentlig er bare at du får hjelp med ivf/ics i offentlig ( billigere, men ofte ventelister) privat er at du gjør det privat, VELDIG dyrt, men ingen ventelister :) Sånn kort fortalt :icon_lol: Ja jeg bør nok sjekke om de er tette før vi eventuelt går i gang med mer "drastiske" tilltak :)

Jeg kunne gjerne adoptert, men som du sier, jeg ønsker veldig veldig veldig gjerne å få en "selv" lagd først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt oppsøkt en annen lege, enten offentlig eller privat, for å få henvisning til kikkhullsoperasjon. Min første lege mente at ingenting kunne vært galt fordi jeg var så ung og bare lo av meg da jeg ønsket videre utredning. Han har heldigvis sluttet som lege. Jeg byttet på dagen da han sa det og fikk hjelp med en gang hos en kjempeflink gynekolog. Selv der måtte jeg pushe litt på for å få ting i gang. Jeg fikk dobbel pergo tross cyster og ble overstimulert. Var jævlig i tre-fire måneder etter kuren så hvis legen sier det ville jeg nok lyttet ;)

Æsj! Hvorfor skal det være så mange dårlige leger !? ja jeg tror nok jeg holder meg til enkel kur med pergo. ( fikk kun gå på det 1 mnd riktignok.. Og på den tiden hadde jeg kun en cyste. Nei vi får nok pushe på litt mer og kreve litt mer hjelp og svar tror jeg.. Og om vi ender opp med å måtte få assistert befruktning, så er det greit det også.. jeg vil bare "sjekke" alle andre løsninger først :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og skal jeg være helt ærlig så er jeg livredd for assistert befrukting, ikke for selve prosessen. Men fordi det på en måte er litt "last call" for oss.. Etter det er det ikke mer å gjøre på en måte.. Jo man har donor ditt og donor datt. Men det tror jeg ikke er noe for oss/meg.. og det finnes adopsjon, men det er ikke mannen sånn veldig for.. Men som sambo sier: klart vi vil bli gravide igjen, vi har jo vært det før.. vi kom oss til uke 8.. og har kroppen klart dette en gang, ja da får hu jaggu meg klare det igjen.. Cyster eller ikke cyster altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått prøve en runde primolut N? Jeg fikk det for å "nullstille" systemet etter maaange år uten EL. :)

Ja har prøvd det. Men ingen resultat desverre :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Nå håper jeg det blir deres tur snart, søte deg :hjerte: har tenkt mye på dere siden vi møttes i Mars. Om dere får dere en henvisning er jo dette er steg i riktig retning, dere vil lykkes, men for noen av oss er veien litt mer krunglete og vanskelig. For oss hjalp det at søknaden ble invilget, testet positivt to uker senere.

Håper for dere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...