Gå til innhold

Fionel prøver igjen


fionel

Anbefalte innlegg

hehe, ja utrolig hvor glad man kan bli av å få begge tegnene på EL!

God morgen forresten :) For det er jo det med slike nyheter!

jaaa kjempe glad ble jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med masse tegn på EL. Kanskje det endelig skal bli deres tur nå når dere har en plan videre? :) Jeg heier høylytt på dere søta :hjerte:

Bra dere har et sterkt forhold, både med tanke på utfordringene dere har i forhold til prøvingen men også når babyen kommer :) Etter 5 mnd med 2-4 timer søvn har jeg full forståelse for at forhold ryker pga barn. Med en sterk grund kommer man styrket ut av det også :) Så for å være litt klisje; tenk alt dere har tilført forholdet deres med disse vonde to årene :) Men nå er det deres tur!!! EL vibber og babystøv i lange baner fra Sørlandet til Oslo :hjerte::klem:

jaa kjempe gøy!!! ja tenk om? kanskje det :sjokkert: Jaa veldig viktig med en stabil grunn i forholdet ja =) Og tusen takk for El vibber og babystøv :danse::danse::danse::danse: Og lykke til videre med småen i hus :hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig påskeferie på denne frøkna her :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh: Ikke at vi hr store planer, men vi skal fikse litt her hjemme også skal ejg jo til gynekologen på mandag! :D Ønsker dere en god påske alle sammen :blomst::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

ja et stabilt forhold er veldig viktig når man starter med prøving generelt :) Og det har vi jo alltid hatt, men jeg tror ikke jeg er den eneste som kan stå opp og si at etter 2 år prøving merker forholdet så klart dette! :) Men så har jeg tro på at det vil gjøre de fleste par sterkere, og de som ikke kommer ut av dette sammen hadde nok ikke holdt ut sammen uansett... tror jeg da :) Vi velger å vente til etter sommeren også av økonomiske grunner, og fordi jeg tror det er godt å ha sommeren sammen bare oss to =) Men du skal ikke se bort ifra at det plutselig skjer før :P haha På mandag skal jeg nå ihvertfall til gynekologen og høre om hun kan henvise oss offentlig så får vi se når vi eventuelt får time. Men om det ikke er før om mange mang mnd, da går vi privat =) å ja jeg er helt enig i at det burde jo skje noe snart!! jeg krysser fingrene for dere kjære deg =) Dette fortjener du !!!

Takk det samme! Håper vi kommer ut av 2014 i ihvertfall som gravide, både du og jeg, hadde vært artig!

Vet du, vi også kjenner følelsen godt, ved første pergo kur hadde jeg humørsvingninger til tusen og mannen stakkars fikk gjennomgå! Men, heldigvis vet han for mye han betyr for meg, og det hjelper jo på! Jeg elsker Gøteborg, synes det er så fin by, og alltid noe og finne på, vi skal en tur dit til høsten når vi har ferie, har nemlig fått ferie i august, når alle andre er på jobb, så da blir jo hotell og slik litt rimeligere. Blir spennende og høre hva gyn sier på mandag da! Lykke til om vi ikke snakkes før. Og god helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det tid for timen hos gynekologen.. Kjenner jeg er skikkelig nervøs nå.. Redd for at cysten ikke er borte, redd for at hun ikke vil henvise videre... redd for å få vite noe annet.. redd for at hun ikke tar oss alvorlig... redd for å fortsatt få høre: men dere er jo så unge, og det tar tid å bli gravid.. og siden du har blitt det før ( jaa for 2 år siden!!!!) så kommer du til å bli det igjen.. ta tiden til hjelp.. du trenger ingen medisiner... bllæææææ Nei idag er jeg i fight modus!! jeg skal ihvertfall komme noen vei!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk vel ikke helt veien... Fått enda en cyste på andre eggstokk. Tok masse blodprøver og skal inn og ta de samme på syklusdag 3. Så skal de se om det er noe forskjell. Om det ikke er det blir vi henvist. Men hun mente cysten ikke hadde noe å si for barnløsheten. Jeg er vel ganske uenig men.... Vi får se hva de finner ut nå... Veldig skuffet men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig leit å lese Fionel :( Hadde håpet på gode nyheter for deg :(

Rart hun mener det ikke har noe å si for barnløshet, mener å huske du leste et sted at det faktisk hadde påvirkning for graviditet?

Er skikkelig lei meg på dine vegne :(

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Kanskje hun mente måten den var posisjonert på sannsynligvis ikke hadde noe å si?

Skjønner at dette var en downer å få høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig leit å lese Fionel :( Hadde håpet på gode nyheter for deg :(

Rart hun mener det ikke har noe å si for barnløshet, mener å huske du leste et sted at det faktisk hadde påvirkning for graviditet?

Er skikkelig lei meg på dine vegne :(

Masse klemmer

Huffda. Kanskje hun mente måten den var posisjonert på sannsynligvis ikke hadde noe å si?

Skjønner at dette var en downer å få høre!

Ja jeg må jo stole på at hun kan mer.. men de ligger på en måte og blokkerer egglederne.. =/ og da ser ikke jeg poenget med å bruke penger på icsi ihvertfall... Da må vi vel isåfall hoppe rett til prøverør... Og det er litt frustrerende når JEG personlig tror at vi kunne fått til dette selv, hadde det ikke vært for de cystene... Men jeg må bare legge tiliten min i denne legen. ( hun var forøvrig kjempe flink) Hun tok også klamydia test da dette må ligge i journalen min mtp videre henvisning, og hun tok kopi av mannen sædanalyse og de tømte 5 glass med blod. Hun sa hun tok ett par ekstra prøver jeg uansett måtte hatt senere mtp prøverør. (og det er jo ihvertfall ett steg nærmere) Jeg tok også hormonprøve og atm (!?) nå står det helt stille på hva den siste het... Ogs skal jeg inn og ta de to prøvene en gang til på syklusdag 3. Så skulle hun se om det var noe forandring på de.. Og hun ble skikkelig irritert da jeg fortalte at jeg ikke hadde tatt de prøvene 2 ganger sist gang jeg var der, den forrige legen jeg var hos der tok de bare når jeg var der og sa at de så bra ut.. Jeg sa også at jeg følte at de fleste bare ser på meg og egnetlig ikke tar tak i VÅRT problem som er barnløshet, men at de bare sier at vi er så unge.. Og da gjorde hun om i journalen min til : STERKT BARNEØNSKE.. ( I store bokstave) :danse::fnise: Så jeg føler jo ENDELIG at jeg har funnet "Min" gynekolog :danse::danse: ENDELIG en som tar oss alvorlig! Og hun sa jo faktisk at ja du er jo litt ung, men nå er du tross alt 25 og har prøvd i 2 år, og da stiller du likt som de på 28-29. :grine: (ENDELIG)

Da hun fortalte meg at dersom nivåene ikke stiger betraktlig til syklusdag 3, så må vi sette inn noen andre instanser som er sterkere en pergo, og da var det snakk om prøverør sa hun det kjempe trist.. akkurat som om ikke vi har vært inne på den tanken før :fnise::jolie: Og da jeg svarte: Ja men da har vi en plan da!!!! Så bare smilte hun sånn lettet... Så det spørs om ikke hun har innsett at det faktisk er det som må til!!! hun sa at så fort jeg fikk svar på de prøvene i posten skulle jeg komme tilbake, også skulle vi prate om hva vi skulle gjøre nå.. :danse: ENDELIG!!!! jeg er bare kjempe skuffet, sint og lei meg over at det har kommet en ny cyste.. Den andre hadde gått ned fra 24 til 22 mm på ett år.. så den blir nok ikke borte ac seg selv før om 5-6 år sa hun.. og den andre var på 23 mm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Som du sier, dere har en plan! Tror den prøven heter amh eller aih? Sikkert den hvor de sjekker egg reservene.. Kjipt med en ny cyste, men heldigvis har vi dyktige leger som kansje kan hjelpe oss med og lage barn.. Jeg synes tanken på at noe er så enkelt for så mange, skal være så vansklig for noen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må jo stole på at hun kan mer.. men de ligger på en måte og blokkerer egglederne.. =/ og da ser ikke jeg poenget med å bruke penger på icsi ihvertfall... Da må vi vel isåfall hoppe rett til prøverør... Og det er litt frustrerende når JEG personlig tror at vi kunne fått til dette selv, hadde det ikke vært for de cystene... Men jeg må bare legge tiliten min i denne legen. ( hun var forøvrig kjempe flink) Hun tok også klamydia test da dette må ligge i journalen min mtp videre henvisning, og hun tok kopi av mannen sædanalyse og de tømte 5 glass med blod. Hun sa hun tok ett par ekstra prøver jeg uansett måtte hatt senere mtp prøverør. (og det er jo ihvertfall ett steg nærmere) Jeg tok også hormonprøve og atm (!?) nå står det helt stille på hva den siste het... Ogs skal jeg inn og ta de to prøvene en gang til på syklusdag 3. Så skulle hun se om det var noe forandring på de.. Og hun ble skikkelig irritert da jeg fortalte at jeg ikke hadde tatt de prøvene 2 ganger sist gang jeg var der, den forrige legen jeg var hos der tok de bare når jeg var der og sa at de så bra ut.. Jeg sa også at jeg følte at de fleste bare ser på meg og egnetlig ikke tar tak i VÅRT problem som er barnløshet, men at de bare sier at vi er så unge.. Og da gjorde hun om i journalen min til : STERKT BARNEØNSKE.. ( I store bokstave) :danse::fnise: Så jeg føler jo ENDELIG at jeg har funnet "Min" gynekolog :danse::danse: ENDELIG en som tar oss alvorlig! Og hun sa jo faktisk at ja du er jo litt ung, men nå er du tross alt 25 og har prøvd i 2 år, og da stiller du likt som de på 28-29. :grine: (ENDELIG)

Da hun fortalte meg at dersom nivåene ikke stiger betraktlig til syklusdag 3, så må vi sette inn noen andre instanser som er sterkere en pergo, og da var det snakk om prøverør sa hun det kjempe trist.. akkurat som om ikke vi har vært inne på den tanken før :fnise::jolie: Og da jeg svarte: Ja men da har vi en plan da!!!! Så bare smilte hun sånn lettet... Så det spørs om ikke hun har innsett at det faktisk er det som må til!!! hun sa at så fort jeg fikk svar på de prøvene i posten skulle jeg komme tilbake, også skulle vi prate om hva vi skulle gjøre nå.. :danse: ENDELIG!!!! jeg er bare kjempe skuffet, sint og lei meg over at det har kommet en ny cyste.. Den andre hadde gått ned fra 24 til 22 mm på ett år.. så den blir nok ikke borte ac seg selv før om 5-6 år sa hun.. og den andre var på 23 mm

Uff. Føler sånn med deg vennen. Tenker masse på deg skal du vite! ❤️

ICSI er forresten prøverør. Det var ICSI vi måtte ha 😊

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Føler sånn med deg vennen. Tenker masse på deg skal du vite! ❤️

ICSI er forresten prøverør. Det var ICSI vi måtte ha

hæh :P da har jeg bommet så totalt! :P jeg har alltid hørt at ICSI er iseminering og ivf er prøverør... Mulig jeg er HELT ute på bærtur nå altså :fnise::fnise: Og takk for tankene gode snille du :hug::hug::hug: De settes mer pris på en du aner :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, dere har en plan! Tror den prøven heter amh eller aih? Sikkert den hvor de sjekker egg reservene.. Kjipt med en ny cyste, men heldigvis har vi dyktige leger som kansje kan hjelpe oss med og lage barn.. Jeg synes tanken på at noe er så enkelt for så mange, skal være så vansklig for noen :hug:

Aih var det :fnise: Det ble litt svart for meg i går etter oppdagelsen av den nye cysten, så det hun sa etterpå gikk liksom rett igjennom føler jeg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæh :P da har jeg bommet så totalt! :P jeg har alltid hørt at ICSI er iseminering og ivf er prøverør... Mulig jeg er HELT ute på bærtur nå altså :fnise::fnise: Og takk for tankene gode snille du :hug::hug::hug: De settes mer pris på en du aner :blomst:

Hihi. Det er fort gjort. Med ICSI føres sædcellene direkte inn i egget, mens med ivf så må de på en måte finne ut av det selv 😜. Er så masse ord og tanker som surrer når man begynner på denne prosessen. Er underlig at hodet fremdeles henger på når man nærmer seg slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hihi. Det er fort gjort. Med ICSI føres sædcellene direkte inn i egget, mens med ivf så må de på en måte finne ut av det selv . Er så masse ord og tanker som surrer når man begynner på denne prosessen. Er underlig at hodet fremdeles henger på når man nærmer seg slutten.

Ja det er utrolig mange ord gitt :fnise: men TUSEN takk for oppklaringen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg også! Oppdatering?

Angående systene, skulle de bli fjernet eller går dere videre uten å fjerne dem? Jeg har tydligvis blitt gravid med en cyste på 3 cm nå (bare sånn for håpets skyld) , men jeg merket med meg selv at eggløsning var på bærtur og syklusene var rare. Håper du får noen gode nyheter snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for svært dårlig aktivitet her inn for tiden. Men grunnet noen uforutsette endringer i livet, er prøvingen satt på pause på ubestemt tid dessverre. Dette er ett felles valg, så vi får bare se hva fremtiden bringer :) men bare vent! Plutselig er jeg tilbake :)!! Takk for alt sv støtte og håp disse årene <3

PS: fikk svar på amh verdier og de lå på 56.

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...