Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ekstremt tørr hud på kroppen (over alt unntatt ansikt). Har dere noen tips på hvordan man så effektivt som mulig kan tilføre fukt? Finnes det noen veldig gode produkter? Det å smøre meg er noe av det kjedeligste jeg vet om, så det bør helst være noe som går veldig fort (om det er mulig).

Aller helst ønsker jeg meg magiske tips som fikser den tørre huden for evig og alltid med en gang, men om dette mot formodning ikke skulle finnes tar jeg også imot andre tips :fnise:

Takker for alle som tar seg tid til å svare :)

Anonym poster: 220c22e3fc21458582a250a3ca72ca87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canoderm krem selges i stor pumpeflaske på apoteket, prøv den :)

Man kommer gjerne ikke unna smøringen hvis huden er så tørr som du skriver, men det kan være du hadde hatt godt av litt Omega 3 tilskudd og muligens brukt en olje på kroppen etter dusj, før krem.

Anonym poster: 36171234b4e47c9b2d667688fabb79e8

Skrevet

Takk :) Må nok smøre ja, det er vel ingen vei utenom. Hvordan olje tenker du på da?

Jeg har også nå starta å ta tran, kan det hjelpe på huden også?

Anonym poster: 220c22e3fc21458582a250a3ca72ca87

Skrevet

Du kan smøre deg med olje etter du har dusjet, så lukker du fukt inne. Jeg liker å skrubbe huden med jevne mellomrom også, før jeg smører meg. Husk å bruke fete produkter, fukt alene hjelper ikke på tørr hud.

Et annet tips er å kutte ned på dusjing og bading. Man trenger nemlig ikke gjøre det hver dag, man kan jo vaske seg med klut også.

Skrevet (endret)

Jeg bruker denne dusjoljen, som fungerer veldig bra. Canodermen er god, men etter min mening begynner den å lukte litt ekkelt etterhvert, et annet alternativ er Minoderm. Jeg synes også locobase er god, og en slags pattesalve

1282743-10-1316005534824-n400.jpg

(av alle ting), den sistnevnte lukter i tillegg ikke så verst :) I den perioden der jeg var ekstremt tørr smurte jeg kroppen tre ganger om dagen, jeg syntes det var litt koselig at det luktet litt godt også, så noen ganger pleide jeg å bytte ut de "medisinske" kremene til fordel for noe jeg syntes luktet litt bedre. L'occitane synes jeg har en god og rik og jeg liker spesielt duften "vingårdsrose", som jeg tror var en limited edition. Et annet tips til ekstra tørre punkter er å kjøpe en liten beholder med som du varmer litt i hendene, før du påfører den på de tørre punktene.

Dette er i alle fall det som funker best for meg, og jeg har vært hos endel hudleger for å si det sånn ;) Håper det ordner seg for deg!

Endret av Fashionistaen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...