Gå til innhold

Kjæresten sier at jeg "trekker henne ned"


Gjest Hårek

Anbefalte innlegg

Du bør hvertfall IKKE flytte med henne før hun vokser opp og blir mer moden, dere er på to totalt forskjellige måter når det kommer til krangling, og det er kjipt å måtte styre med en leilighet på toppen av det hele når det blir slutt.

Prøv å finn ut om hun kan skjerpe seg og få mer selvinnsikt, har hun problemer med noe så er det tydelig at hun ikke kan prate med deg om dem uansett, så da får hun oppsøke hjelp.

Anonym poster: fef94afc64392996d3f73ddc8b7c0be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk hun som trekker deg ned.

Anonym poster: a53590d94776b4913ce27272f60be9a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun referer til at du "trekker henne ned" så er hun vrang nok til å fortelle hva hun egentlig mener, at du heller skal prøve å få henne i et bedre humør (trekke henne opp, gjøre noe morsomt, tulle osv, få henne i et bedre humør, få henne til å le) ikke bare støtte henne i det dritthumøret hun er i.

Kjenner meg igjen i henne, har selv mye å tenke på når det gjelder familie og blir da spesielt overfølsom for forhold til andre mennesker, men det er forståelig at det blir for mye å takle for noen som ønsker noe mer stabilt (som deg), men det hele er egentlig harmløst. Hun er verken et ondt eller drittmenneske for det om! Husk at det er alltid (alltid!!!) bagateller!!

Få henne i et bedre humør istedenfor å "kosemose" og stelle på henne når hun er i et dritthumør, det hjelper egentlig ganske lite. Det er ingenting feil du gjør, siden du gjør det av hjertet, men det gjelder bare å FORSTÅ ;) Vær hennes inspirasjon i hverdagen når ting er vanskelig for henne allerede, hvis du forsøker på det, vil det gjøre underverker! Har nøyaktig samme problem med typen (der jeg har opphav til alle problemene), garanterer deg at det er det eneste som hjelper for meg er noen som får meg til å glemme det vonde, noen jeg kan se opp til og få meg til å lyse opp, som i livet mitt er kjæresten! Hun også ønsker at noen skal være lyset i hverdagen hennes og det er egentlig alt. Og etter det kommer kosen og alt som hører til :)...

Dette er også et dårlig råd. Igjen er det denne selvsentrertheten.

Ts, dropp dama di. Hun setter seg selv over deg og dømme deg etter dine handlinger i forhold til hennes egne emosjoner. Totalt selvsentrerthet. Hun bryr seg ikke om deg. Hun bryr seg om hva du gjør for henne.

Anonym poster: 7579a3cbc6528b8699dff2a2064ab708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også et dårlig råd. Igjen er det denne selvsentrertheten.

Ts, dropp dama di. Hun setter seg selv over deg og dømme deg etter dine handlinger i forhold til hennes egne emosjoner. Totalt selvsentrerthet. Hun bryr seg ikke om deg. Hun bryr seg om hva du gjør for henne.

Anonym poster: 7579a3cbc6528b8699dff2a2064ab708

Så ja, istedenfor å prøve å se det fra et annet perspektiv hos den andre parten som jeg er HELT sikker på at TS er jævlig glad i, så betyr det at HUN er totalt selvsentrert? Hun er ikke en ond person fordi hun føler og har det slik, slike ting tar på en person OG personen som er glad i henne (fordi han er sympatisk overfor henne). Jenta har det vondt og det du mener er at han skal ta easy way out og dumpe henne til helvete istedenfor å finne løsninger fremfor å ha total fokus på "problemet"? Jaja.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ja, istedenfor å prøve å se det fra et annet perspektiv hos den andre parten som jeg er HELT sikker på at TS er jævlig glad i, så betyr det at HUN er totalt selvsentrert? Hun er ikke en ond person fordi hun føler og har det slik, slike ting tar på en person OG personen som er glad i henne (fordi han er sympatisk overfor henne). Jenta har det vondt og det du mener er at han skal ta easy way out og dumpe henne til helvete istedenfor å finne løsninger fremfor å ha total fokus på "problemet"? Jaja.......

Så ja, istedenfor å prøve å se det fra et annet perspektiv hos den andre parten som jeg er HELT sikker på at TS er jævlig glad i, så betyr det at HUN er totalt selvsentrert? Hun er ikke en ond person fordi hun føler og har det slik, slike ting tar på en person OG personen som er glad i henne (fordi han er sympatisk overfor henne). Jenta har det vondt og det du mener er at han skal ta easy way out og dumpe henne til helvete istedenfor å finne løsninger fremfor å ha total fokus på "problemet"? Jaja.......

foreslår at du gjør det menn har måttet gjøre. Å vokse opp. Selv om man har det jævlig har man ingen rett til å la det gå utover de som prøver å hjelpe. Det er ikke menns oppgave å være lyse i en kvinnes liv noe mer enn det er deres oppgave å være det samme for oss. Det jeg sier til ts er at det i dag finnes jenter som ikke har vokst opp i den tradisjonelle rollen der de ska kunne regnes som emosjonelle barn livet ut og reager slik de føler og at andre må ta hensyn til det. Sånne jenter som dama til ts er barn. De er evige barn og oppfører seg som barn og når de har gjort det så lenge kommer de ikke til å endre seg. Når jeg vet det finnes jenter der ute som skjønner at deres følelser ikke er noe alle skal bøye seg for til en hver tid å forsøke å gjøre noe med, men at de selv må lære seg å deale med det på en voksen og moden måte. Hvorfor i all verden skal han satse på en jente som dette som trekker han ned når han heller kan finne ei som ikke gjør det?

Anonym poster: 7579a3cbc6528b8699dff2a2064ab708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Jeg sitter med veldig delte følelser om hva jeg burde gjøre akkurat nå. En del av meg vil prøve å ordne opp, gå videre og håpe at vi ALDRI kommer i en lignende situasjon igjen. En annen del vil bare gi opp, innse at vi ikke passer sammen og sannsynligvis aldri kommer til å gjøre det heller. Siden forrige innlegg så har hun gått fullstendig i vranglås, hun gidder ikke medlidenheten min, hun skal klare seg selv, hun skal ikke spørre meg eller NOEN andre om hjelp. Hun mener at jeg bare kjefter og at jeg ikke har rett til å være fortvilet når hun ikke har det bra. Absolutt ALT jeg sier er galt. I følge hun så synes jeg hun både er ond, slem og fæl og fortjener ikke livets rett, fordi jeg fortalte henne at jeg ikke aksepterer å bli behandlet som dritt når alt jeg prøver er å være der for henne.

Jeg er helt enig med crystalcharm på mange punkter. Tro meg, jeg har prøvd å se ting fra hennes perspektiv! Jeg har prøvd å spørre henne hvordan hun ønsker at jeg skal forholde meg til henne når ting er som nå, men jeg får ikke respons, hun har gått fullstendig i vranglås, det er jeg som ikke eier medmenneskelighet som ikke kan SKJØNNE at alt ikke handler om meg. Så da blir alt jeg gjør galt, jeg kan ikke være der for henne og jeg kan ikke la være å være der for henne. For uansett hva jeg gjør eller ikke gjør, så er det galt!

Anonym, jeg vet jeg kan finne noen andre. Jeg har aldri hatt problemer på damefronten, så jeg sitter ikke her og tror jeg dør ensom selv om jeg ikke finner ut av ting med dama. Men jeg har stoore problemer med å forelske meg og få følelser for noen! Det er første gang på 4 år at jeg har følt noe for en annen person.. Så for meg, så er dette helt spesielt og i mine øyne så er den gode versjonen av henne drømmedama på alle mulige måter.

Jeg fatter ikke hva eller hvordan jeg skal gjøre det. Det rakner bare mer og mer.. Og hun gir ca 0 innsats for å ordne opp i noe som helst, det får meg til å tenke om hun vil dette her eller ikke... Kan ikke bare være meg som er ansvarlig for relasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun en som jobber for forholdet deres, det er deg.

Anonym poster: fef94afc64392996d3f73ddc8b7c0be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så uerstattelig med denne dama da at du lar henne slippe unna med kvinnens eldste triks? Gi mannen skyldfølelse og spille offer for å få viljen sin....du kan se på det sånn. Kanskje klarer du å fikse dette med å krype mer for henne og kanskje kan du temme henne for en kort periode. Men da må du også huske på at til tross for at hun er forelsket i deg og elsker deg kan hun behandle deg sånn som dette nå. disse følelsene minker med årene, tenk på hvordan hun blir da? tenk at du får et barn med denne dama. Hun er totalt bitchy nå, og manipulerende, hvorfor skal hun da ikke bruke barna mot deg i framtiden? Og offer kan hun jo å spille så støtte fra den kjønnsdiskriminerende retten må du regne med hun får.

Dama di er ikke fantastisk. Dama di er en fantastisk manipulator. Hun skriver det jo selv. "jeg skjønner at det er frustrerende". Hun skjønner at det er frustrerende for deg at hun er sånn. Hva legger hun i det? Hun ønser å vise deg at hun kan forstå ditt synspunkt for å virke mer likbar og vinne litt sympati. Men hun har ingen problemer med å overse at hun gjør deg frustrert og fortsetter å gjøre det.

Dama di er ikke noe drømmedame. Hun er en egosentrisk jente som spiller en fasade for å få det hun vil fra deg. Jeg sier dump.

Anonym poster: 7579a3cbc6528b8699dff2a2064ab708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg fått nok. Fikk høre at hun hadde tatt kontakt med EKSEN sin i dag for å få sympati og støtte fra han. Det blir dump og det blir stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg fått nok. Fikk høre at hun hadde tatt kontakt med EKSEN sin i dag for å få sympati og støtte fra han. Det blir dump og det blir stygt.

Ville bare sletta henen på fb, msn, telefonene og alt og ikke nevnt noe mer til henne. sånne jenter fortjener ikke å få se deg sint en gang. Da kan hun bare gå å spille offer til noen andre.

Anonym poster: 7579a3cbc6528b8699dff2a2064ab708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så kan du jo linke tråden til henne så hun ser at flere peker ut hvor egoistisk hun er.

Anonym poster: 7579a3cbc6528b8699dff2a2064ab708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du se hvor feil det du skriver er på alle plan? Du klandrer en som har gjort sitt for å få henne til å føle seg bedre bare fordi han ikke gjorde det riktig? Virkelig? Menn har også sine behov. Behov for å bli verdsatt å møtt med respekt når de gjør noe for andre. Du er vel like selvsentrert som dama til ts.

Anonym poster: 7579a3cbc6528b8699dff2a2064ab708

Ja, menn er også mennesker og har følelser, men ts skriver at de har hatt problemer i forholdet og uten at jeg vet, ville jeg konkludert med at hun hadde behov for å ha litt avstand selv om de satt på samme sofa. (Avstand kan man ha behov for uten at det er problemer i forholdet, det kan være andre ting, jobbrelaterte eller annet som krever at man må ha en viss egentid, selv på samme sofa.

Men å være selvsentrert handler også om å la den andre få ro i blant, eller tar jeg ikke feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

har sendt et par sms med henne i dag morges. Jeg skrev kort at jeg tenkte på henne og håper alt går bra, men at jeg fortsatt syntes at hun behandlet meg urettferdig i går kveld. Jeg får til svar at hun skjønner at jeg er frustrert, men at hun føler at jeg ikke forstår henne og det som skjer i livet hennes. Hun sier at det blir slitsomt for henne.

Jeg svarte at jeg føler jeg gjør det jeg kan for å forstå. Har ikke fått noe svar siden.

Har egentlig mest lyst til å sende en sms og si at jeg skal holde meg unna henne hvis hun synes jeg er så fæl, slem og ikke forstår noe som helst.. Men har holdt meg for god til å gjøre det, for det er jo absolutt ikke det jeg vil. Hun er en fantastisk jente på alle områder når vi har det bra sammen.. Men er nesten som om at hun blir en helt annen person, en ufølsom og egoistisk drittkjerring når vi krangler.

Så fort jeg prøver å fortelle henne hvordan jeg føler det, når hun oppfører seg som hun gjør, så er det samme gamle regla "Du skylder alltid på meg, alt er min skyld", så det er klin umulig å få til noe som helst konstruktivt, til slutt så krangler vi om hvorfor vi krangler og ting som blir sagt i løpet av en krangel, istedenfor selve problemet. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne, når hun er som hun er nå.

Vel, i en krangel blir de fleste egosentriske drittkjerringer, som du kaller det.

Du er kjæresten hennes og ikke psykologen eller legen. Man kan ikke forstå alt, selv ikke psykiatere kan forstå alle sine pasienter. (de bruker diagnoser, men det er et annet tema) Å forstå en annen, går aldri siden man ikke har opplevet det samme. Man kan være en god lytter, og noen ganger gi en klem. Et menneske som sliter, har nok med å fordøye problemene, og fotmassasjen kunne ha motsatt effekt, det vil si at hun tolket det som et ønske fra deg om sex. Hva vet jeg.

Men når du skriver at du har lyst å sende en melding til henne der du vil skrive at du skal holde deg unna henne siden du er så fæl og slem, da er dette på barnestadiet iflg meg.

Dømmer deg ikke, vet ikke deres /din historie og vet du har skrevet her i frustrasjon og da kan man skrive ting man ikke mener.

Råder deg til å prate med henne, send en melding og si at dere må prate sammen når ting har roet seg ned, at du tenker på henne og beklager alle misforståelser. Å krangle på sms er dødfødt (det vet jeg mye om, kranglet med en venninne en gang, og vi husket ikke hva vi kranglet om til sist, det er mange år siden)

Glem hele ""problemet"" (det er ikke et egentlig problem), ta en liten pause, la henne få puste og så kommer du for fullt tilbake til henne og foreslår noe gøy og utenom det vanlige dere kan gjøre sammen, gjør henne GLAD, du fokuserer så altfor mye på hennes "feil" (som har opphav til familieproblemer etc) istedenfor å hjelpe å dyrke til de beste sidene av henne!

Er enig med deg, men det finnes en mellomting mellom fotmassasje og tivoli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darthoven

Hun vil ha noen som sier skjerp deg og så gir henne et hardt knull. Jenter er ikke så kompliserte som de selv skal ha det til.

Edit; Ser at det er for seint, og at hun allerede har sniket seg tilbake til den gamle badboy exen sin. Han gir faen, er morsom og gir henne et raskt knull. Men du har i hvert fall lært ei lekse. Få damer liker valpe-menn som er der med en gang de plystrer. Problemet er bare at de prøver og få deg til å være en valp som kommer når de plystrer, for å finne ut av om du er en slik fyr eller ikke. Man må bare være avslappet og cool i starten av et forhold. Ens nevrotiske og tragiske sider kan man ta fram når man har vært sammen sånn 4-5 år, og forholdet funker. Da merker hun ikke at du gradvis har gått fra å være en cool dude, til å bli en fjompenisse.

PS; dette er kanskje det mest usammenhengende vrøvvelet jeg har liret av meg her inne, så ikke hør på det.

Endret av Darthoven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har snakkket med eksen fordi han kjenner henne og historien hennes bedre enn deg? At hun har snakket medd han betyr ikke at hun har knullet han. Du sier ingenting om hva slags forhold hun har til eksen fra før.

Jeg snakker ofte med min eks på telefon om vanskelige ting, fordi han er flinkere til å snakke med meg enn kjæresten min. Det har vært slutt mellom oss i fem år, og vi blir aldri sammen igjen. Men jeg nevner det ikke for kjæresten min, da.

Over til noe annet: Sett fra hennes side; kanskje hun synes det er urettferdig av deg å skulle krangle med henne nå, når hun står midt oppi noe vanskelig. Å krangle med deg er det siste hun trenger nå, hun har faktisk ikke energi til det. Hun klarer ikke finne ord for hva hun trenger, hn trenger bare at noen skal gi det til henne... Skjønner at det ikke er lett, men det er faktisk ikke lett å tenke på andre når alt inni en selv er kaos. Synes også det er dumt av deg å ikke ha hørt på rådene om å finne på noe gøy for å dra henne opp...

Anonym poster: 63b135aec754fcdce25d3324b325838c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darthoven, eksen hennes er en goodboy av ypperste rang, han bor ganske langt unna.. Så det bare hvert prat på telefonen.

Det går ikke å be henne om å skjerpe seg, hun er sta, har null selvinnsikt og mener alt er min feil. Det er jeg som skal innrette meg etter hun og ikke omvendt. Så fort jeg kommer med litt konstruktiv kritikk eller ber henne skjerpe seg, så får jeg beskjed om at jeg skylder alt på henne, ellers så sier hun at "Det her gidder jeg ikke mer", hun drar i sinne, hun gir faen i å ta telefonen, og hun svarer ikke på tekstmeldinger.

Kanskje hun har snakkket med eksen fordi han kjenner henne og historien hennes bedre enn deg? At hun har snakket medd han betyr ikke at hun har knullet han. Du sier ingenting om hva slags forhold hun har til eksen fra før.

Jeg snakker ofte med min eks på telefon om vanskelige ting, fordi han er flinkere til å snakke med meg enn kjæresten min. Det har vært slutt mellom oss i fem år, og vi blir aldri sammen igjen. Men jeg nevner det ikke for kjæresten min, da.

Over til noe annet: Sett fra hennes side; kanskje hun synes det er urettferdig av deg å skulle krangle med henne nå, når hun står midt oppi noe vanskelig. Å krangle med deg er det siste hun trenger nå, hun har faktisk ikke energi til det. Hun klarer ikke finne ord for hva hun trenger, hn trenger bare at noen skal gi det til henne... Skjønner at det ikke er lett, men det er faktisk ikke lett å tenke på andre når alt inni en selv er kaos. Synes også det er dumt av deg å ikke ha hørt på rådene om å finne på noe gøy for å dra henne opp...

Anonym poster: 63b135aec754fcdce25d3324b325838c

Det er ikke akseptabelt å løpe til eksen når man møter litt motgang. Ser mer på det som en hersketeknikk fra hennes side, for å få meg til å føle meg (om mulig) enda mindre verdt. Hun prøver å lure frem sjalusien i meg og gi meg skyldfølelse for at jeg ikke greier å lese tankene hennes og "være der for henne" hva hun en måtte mene med det, jeg har prøvd det jeg makter og det jeg kan. "Jeg måtte ty til eksen" var de eksakte ordene hun kom med, hun hadde vel ikke fortalt meg det i det hele tatt, hvis det ikke var for at hun med overlegg ønsket å bringe frem negative følelser hos meg.

Det at hun har det jævlig med seg selv, rettferdiggjør ikke at hun trekker meg ned i søla med henne. Jeg har gitt beskjed om at jeg er der for henne, at hun bare får ta kontakt hvis hun trenger noen, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til henne akkurat nå. Jeg får til svar at jeg ikke bryr meg, fordi hvis jeg ville - så hadde jeg hvert hos henne nå. Faktum er, at hvis jeg hadde stått på døren hennes, så hadde jeg mest sannsynligvis ikke sluppet inn, fordi hun er fly forbanna på meg. Alt jeg sier, gjør eller ikke gjør er galt. Hun bruker meg som en bøtte dritt til å ta ut frustrasjonen på - og forventer at det er jeg som skal unnskylde etterpå for at hun ikke skal miste selvfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Darthoven, eksen hennes er en goodboy av ypperste rang, han bor ganske langt unna.. Så det bare hvert prat på telefonen.

Det går ikke å be henne om å skjerpe seg, hun er sta, har null selvinnsikt og mener alt er min feil. Det er jeg som skal innrette meg etter hun og ikke omvendt. Så fort jeg kommer med litt konstruktiv kritikk eller ber henne skjerpe seg, så får jeg beskjed om at jeg skylder alt på henne, ellers så sier hun at "Det her gidder jeg ikke mer", hun drar i sinne, hun gir faen i å ta telefonen, og hun svarer ikke på tekstmeldinger.

Det er ikke akseptabelt å løpe til eksen når man møter litt motgang. Ser mer på det som en hersketeknikk fra hennes side, for å få meg til å føle meg (om mulig) enda mindre verdt. Hun prøver å lure frem sjalusien i meg og gi meg skyldfølelse for at jeg ikke greier å lese tankene hennes og "være der for henne" hva hun en måtte mene med det, jeg har prøvd det jeg makter og det jeg kan. "Jeg måtte ty til eksen" var de eksakte ordene hun kom med, hun hadde vel ikke fortalt meg det i det hele tatt, hvis det ikke var for at hun med overlegg ønsket å bringe frem negative følelser hos meg.

Det at hun har det jævlig med seg selv, rettferdiggjør ikke at hun trekker meg ned i søla med henne. Jeg har gitt beskjed om at jeg er der for henne, at hun bare får ta kontakt hvis hun trenger noen, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til henne akkurat nå. Jeg får til svar at jeg ikke bryr meg, fordi hvis jeg ville - så hadde jeg hvert hos henne nå. Faktum er, at hvis jeg hadde stått på døren hennes, så hadde jeg mest sannsynligvis ikke sluppet inn, fordi hun er fly forbanna på meg. Alt jeg sier, gjør eller ikke gjør er galt. Hun bruker meg som en bøtte dritt til å ta ut frustrasjonen på - og forventer at det er jeg som skal unnskylde etterpå for at hun ikke skal miste selvfølelse.

Barnslig egoistisk umoden dramaqueen som har lizzomproblemer for å bruke for å få viljen sin hele tida. Dump henne!

Zee..? Told u so. :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun har det jævlig med seg selv, rettferdiggjør ikke at hun trekker meg ned i søla med henne. Jeg har gitt beskjed om at jeg er der for henne, at hun bare får ta kontakt hvis hun trenger noen, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til henne akkurat nå. Jeg får til svar at jeg ikke bryr meg, fordi hvis jeg ville - så hadde jeg hvert hos henne nå. Faktum er, at hvis jeg hadde stått på døren hennes, så hadde jeg mest sannsynligvis ikke sluppet inn, fordi hun er fly forbanna på meg. Alt jeg sier, gjør eller ikke gjør er galt. Hun bruker meg som en bøtte dritt til å ta ut frustrasjonen på - og forventer at det er jeg som skal unnskylde etterpå for at hun ikke skal miste selvfølelse.

Du høres ut som at du allerede har bestemt deg for å dumpe henne, hvorfor be om råd og andre synspunkter?

Min eks fikk seg et par skyllebøtter da min mor døde, fordi jeg var sint på han fordi han ikke klarte å gjøre det bedre for meg. Selvsagt så jeg i ettertid at det var ikke noe han kunne ha gjort, sorgen var der like fullt. Poenget var at jeg ikke så at han prøvde.

Han prøvde ved å være snill og forståelsesfull, mens jeg trengte noen som kunne hjelpe meg med det praktiske: Sørge for at jeg fikk i meg mat, hjelpe meg å finne noe å ha på i begravelsen, hjelpe meg med organiseringen av begravelsen, hjelpe meg ved å snakke med arbeidsgiver for meg, etc. Og jeg trengte at han kunne tatt meg med på noe morsomt bare for å få tankene vekk. Det siste jeg trengte, var en bekymret mann som kom hjem med et bekymret blikk og gikk stille i dørene og fikk meg til å føle meg rar fordi jeg var trist.

Har du forsøkt å be henne med på noe morsomt nå, eller en annen gang hun har hatt det vanskelig?

Anonym poster: 63b135aec754fcdce25d3324b325838c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darthoven, eksen hennes er en goodboy av ypperste rang, han bor ganske langt unna.. Så det bare hvert prat på telefonen.

Det går ikke å be henne om å skjerpe seg, hun er sta, har null selvinnsikt og mener alt er min feil. Det er jeg som skal innrette meg etter hun og ikke omvendt. Så fort jeg kommer med litt konstruktiv kritikk eller ber henne skjerpe seg, så får jeg beskjed om at jeg skylder alt på henne, ellers så sier hun at "Det her gidder jeg ikke mer", hun drar i sinne, hun gir faen i å ta telefonen, og hun svarer ikke på tekstmeldinger.

Det er ikke akseptabelt å løpe til eksen når man møter litt motgang. Ser mer på det som en hersketeknikk fra hennes side, for å få meg til å føle meg (om mulig) enda mindre verdt. Hun prøver å lure frem sjalusien i meg og gi meg skyldfølelse for at jeg ikke greier å lese tankene hennes og "være der for henne" hva hun en måtte mene med det, jeg har prøvd det jeg makter og det jeg kan. "Jeg måtte ty til eksen" var de eksakte ordene hun kom med, hun hadde vel ikke fortalt meg det i det hele tatt, hvis det ikke var for at hun med overlegg ønsket å bringe frem negative følelser hos meg.

Det at hun har det jævlig med seg selv, rettferdiggjør ikke at hun trekker meg ned i søla med henne. Jeg har gitt beskjed om at jeg er der for henne, at hun bare får ta kontakt hvis hun trenger noen, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til henne akkurat nå. Jeg får til svar at jeg ikke bryr meg, fordi hvis jeg ville - så hadde jeg hvert hos henne nå. Faktum er, at hvis jeg hadde stått på døren hennes, så hadde jeg mest sannsynligvis ikke sluppet inn, fordi hun er fly forbanna på meg. Alt jeg sier, gjør eller ikke gjør er galt. Hun bruker meg som en bøtte dritt til å ta ut frustrasjonen på - og forventer at det er jeg som skal unnskylde etterpå for at hun ikke skal miste selvfølelse.

Jeg kan garantere at seks måneder fra nå kommer du til å prise deg evelig takknemlig for at du slipper å ha mer med henne å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Jeg skjønner at du er frustrert! Jeg synes du virker utrolig grei, jeg, er ikke mange guttene jeg har vært borti som klarer å tenke like konstruktivt i en sånn situasjon som det virker som om du har gjort her. Vært god mot henne, gitt henne en klem, sagt du er der for henne og prøvd å sette deg inn i situasjonen hennes. Noe mer enn det kan man vel egentlig ikke forvente.

Hvis de problemene hun har er virkelig ille, forstår jeg likevel henne litt også. Det rettferdiggjør overhodet ikke at hun oppfører seg som en drittsekk mot deg, men det er utrolig hva man får seg til å gjøre hvis man har problemer eller er fryktelig lei seg. Personlig vet jeg selv at jeg kan bli ganske vanskelig å forholde meg til når jeg har tøffe perioder. Heldigvis lar jeg det ikke gå utover kjæresten min på samme måte som din gjør, men når jeg kjefter og smeller litt gjør jeg det fordi jeg vet at han er glad i meg uansett, jeg vet at han vet at det er noe som skjer utrolig sjelden, og jeg vet at han er den eneste som drar meg skikkelig i ørene når jeg oppfører meg som en idiot. Som regel ender det bare med at jeg blir skamfull for å ha latt min vrede gå utover ham.

Jeg synes det er bra at du har sagt hva du mente om oppførselen hennes da hun var hjemme hos seg. Beskylde deg for å være sur og furten, bare gå uten å si ha det og ignorere deg eller svare deg frekt og barnslig på meldinger. Selv om hun har det vanskelig, synes jeg det er greit at du sier fra at det er uakseptabelt. Alle har det vanskelig en eller annen gang (eller flere ganger) i løpet av livet, men på et eller annet tidspunkt er man uansett nødt til å ta seg sammen og forholde seg på en normal måte til omgivelsene.

Jeg tror ikke det er så mye mer du kan gjøre. Skjønner at du er irritert over at hun kontaktet eksen, men hvis denne jenta er viktig for deg (noe du gir uttrykk for at hun er,) synes jeg bare du skal la henne få litt tid nå (hvis det ikke allerede er slutt). Du har sagt det du har å si: At du er der for henne og prøver å gjøre så godt du kan for at hun skal ha det bra, at du aldri har ment noe vondt med å si de tingene du sier eller vise medfølelse, men at du likevel ikke aksepterer å bli behandlet som dritt når du gjør det beste du kan. Du har sagt alt du trenger å si, så la det være stille en stund, så får hun rett og slett bare finne ut av det. Og hvis hun ikke gjør det eller finner ut at du ikke er den personen hun vil være sammen med, så er hun virkelig ikke verdt det. Hun kan ikke kreve mer enn du allerede har gjort, og hvis hun ikke ser det, fortjener du så mye bedre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...