Gå til innhold

... Men sexismen var ikke død. Slut-dropping og freshers week


Murder

Anbefalte innlegg

http://www.independent.co.uk/voices/comment/slut-dropping-and-pimps-and-hoes--the-sexual-politics-of-freshers-week-8203400.html

At studenter er ofte er noen umodne jæveler er gammelt nytt. Men denne saken sjokkerer meg virkelig. Iløpet av freshers week i Storbritannia har det blitt arrangert så mange horrible, misogynistiske "sereomonier" at jeg blir helt kvalm. Jeg vet at det har ulmet mye misogyni på internett de siste årene, men at så mange tydeligvis forakter kvinner skremmer meg. Blant "lekene" som var inn var noe som kaltes "slut dropping", det vil si at en bil full av gutter plukker opp ei jente som i deres øyne er slutty kledd på nattestid, spør om de skal kjøre henne hjem og når de får adressen kjører de så fort og langt som mulig i motsatt retning og tvinger jenta ut når de endelig stopper. Ei jente hadde brukt åtte timer på å komme seg hjem. Åtte timer. En gutt rapporterte at han sluttet på idrettslaget sitt etter at han fikk reglene, deriblant " you don't date, thats what rape is for".

Jeg vet at mange her inne er drittlei feminisme og alt som kan lukte kvinnesak men at dette er rent kvinnehat er det vel umulig å argumentere mot. Hvorfor holder studentene på sånn? Er det en motvilje blant engelske menn for at også jenter har rett til å ta høyere utdanning og dette er deres "demonstrasjon" og håp om å skvise dem ut?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor holder studentene på sånn? Er det en motvilje blant engelske menn for at også jenter har rett til å ta høyere utdanning og dette er deres "demonstrasjon" og håp om å skvise dem ut?

Jeg tror ikke dette handler om at de ikke vil ha jenter på studiet sitt. Her var det f. eks. snakk om fysikkstudenter, og de fleste realfag studenter jeg kjenner klager som regel på at det er for fp jenter på studiene deres.

Sannsynligvis gjør de det fordi de er unge menn som tenker mer med kuken enn hodet, og kanskje det har noe med å oppleve frihet og makt? Jeg tror ikke de har noe spesiell grunn til å gå etter jentene på den måten, det er vel bare det at de mangler empati og ikke bryr seg om den de behandler dårlig. Jeg tror også at noen av de som liker voldtekt er gutter som er frustrerte og ikke får seg jenter på vanlig vis.

Anonym poster: 1c4757260b3d3c16cfec3e9ad6a3aa95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.independe...ek-8203400.html

At studenter er ofte er noen umodne jæveler er gammelt nytt. Men denne saken sjokkerer meg virkelig. Iløpet av freshers week i Storbritannia har det blitt arrangert så mange horrible, misogynistiske "sereomonier" at jeg blir helt kvalm. Jeg vet at det har ulmet mye misogyni på internett de siste årene, men at så mange tydeligvis forakter kvinner skremmer meg. Blant "lekene" som var inn var noe som kaltes "slut dropping", det vil si at en bil full av gutter plukker opp ei jente som i deres øyne er slutty kledd på nattestid, spør om de skal kjøre henne hjem og når de får adressen kjører de så fort og langt som mulig i motsatt retning og tvinger jenta ut når de endelig stopper. Ei jente hadde brukt åtte timer på å komme seg hjem. Åtte timer. En gutt rapporterte at han sluttet på idrettslaget sitt etter at han fikk reglene, deriblant " you don't date, thats what rape is for".

Jeg vet at mange her inne er drittlei feminisme og alt som kan lukte kvinnesak men at dette er rent kvinnehat er det vel umulig å argumentere mot. Hvorfor holder studentene på sånn? Er det en motvilje blant engelske menn for at også jenter har rett til å ta høyere utdanning og dette er deres "demonstrasjon" og håp om å skvise dem ut?

EndeFaenføkkeningsli en relevant kvinnesak! Dette er noe annet en syting over kvotering inn i styrer. Her har en noe å ta tak i og rette på. Dette er så uforskammede og skremmende holdninger at jeg blir helt matt. Hadde denne jenta som måtte gå hjem blitt utsatt for noe som helst kriminelt burde de som kjørte henne vekk blitt straffet på lik linje med den som begikk den eventuelle kriminelle handlingen. Hadde mine barn deltatt på noe slik så hadde de fått en gjennomgang så kraftig at de ville gått med blikket i gulvet av skam i år etterpå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EndeFaenføkkeningsli en relevant kvinnesak! Dette er noe annet en syting over kvotering inn i styrer. Her har en noe å ta tak i og rette på. Dette er så uforskammede og skremmende holdninger at jeg blir helt matt. Hadde denne jenta som måtte gå hjem blitt utsatt for noe som helst kriminelt burde de som kjørte henne vekk blitt straffet på lik linje med den som begikk den eventuelle kriminelle handlingen. Hadde mine barn deltatt på noe slik så hadde de fått en gjennomgang så kraftig at de ville gått med blikket i gulvet av skam i år etterpå.

Hadde jeg hatt barn hadde jeg vært enda strengere. Eller mildere, mine barn skulle hatt noe ønske om å måtte tilpase seg en sjuk collage-tradisjon for å bli akseptert. Mine barn skulle hatt min selvtilit til å stå i mot mengden og flertallets lyst og ønsker.

Hvorfor er det ikke som fokuserer på det makabre at i alle disse "freshments-school" handlingene, hvor førsteklassingen skal bli "satt på plass" av eldre elever, - så er det stort sett eldre jenter som er de ivrigste tilhengere av sjikaneringer, fornedringer, ønsket om underkastelse, og ønsket om å dominere eller torturere dem som er yngre enn seg selv.

I drammen ble flere klasser politianmeldt, og det var ikke overraskende jenter som var aller værst.

Hvorfor menn alltid skal få skylden for noe kvinner bevisielig gjør og ønsker seg, er en gåte som har forundret de store filosofer helt fra antikkens første dager.., ? Dette vil vi mest sannsynlig heller ikke få svar på før om hundretusen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...