Gå til innhold

Skal man respektere biler med L bakpå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp startet med øvingskjøring, og har planer om å ta lappen. Igår hadde jeg en liten "skrekkopplevelse", kvelte bilen på vei ut til en motorvei, så kommer det en bil som stopper rett bak meg, og begynner å tute. Jeg prøvde jo ikke kjøre ut til motorveien før jeg så at det var HELT klart, og da det endelig var klart, kveler jeg, og hun bak tuter.

Trodde man skulle respektere biler som har L bakpå jeg? Er relativt fersk bilsjåfør, og det å stresse en som øvelseskjører og som man ser at ikke får det helt til, kan jo ikke være trygt? Hadde jeg kvelt den mens hun bak sto alt for nærme, hadde vi jo krasjet i hverandre..

Erfaringer?

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt hode skal "L-biler" respekteres, men du vet jo hvor mange idioter som deler planet (og vei) med oss.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt skal man ha for alle og en hver i trafikken. Biler med en L bakpå bør mann være ekstra oppmerksom på og vite at sjåføren i den bilen ikke er like erfaren som andre.

Endret av Maiava88
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er frekke som fy i trafikken.. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har holdtbpå å få en bil i siden i en rundkjøring... Midt inn i rundkjøringen, så kommer noen i fullfart på vei inn. Bak mål. Og å stresse deg på en måten bilføreren gjorde var vel da ikke nødvendig? Når man har lappen kan man likevel kvele bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er så sykt unødvendig!

Mannen min er en av dem som tidvis glemmer hvordan det var å øvelseskjøre, og jeg minner han ofte på at det er ikke så kult å ha noen andre helt "oppi ræva" når man f.eks sliter med å komme seg ut av et kryss eller ta en bakkestart...

MEN; han tuter ikke på den måten der! Gjerne på folk uten L som kjører som tullinger, men aldri på en øvelseskjører! :gjeiper:

Endret av kaprifolen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av poenget med L'en er vel å signalisere til folk rundt at slike ting KAN skje, at man bør være mer oppmerksom og ha litt ekstra tålmodighet? Det er utrolig provoserende med de idiotene på veien som tror at siden man har L bakpå, er det enda mer lov å være bitchy.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si det var en bakkestart opp mot motorveien, var jo oppoverbakke, og har kanskje kjørt bare 3 timer til sammen. Er virkelig surt, jeg følte at jeg klarte å kjøre så mye bedre enn de to par første timene. Jeg følte at jeg fikk det skikkelig til! Da denne damen begynte å tute, ville jeg helst bare komme meg ut av bilen, mistet rett og slett alt mot.. Endte med at faren min viste hun finger og vinket hun forbi oss, hadde aldri klart å komme meg ut på motorveien med hun tutende bak meg. Tips til hvordan jeg skal unngå å kvele bilen tas imot med takk, det også. :laugh:

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at det ikke er lov å øvelseskjøre på motorvei? Og dessuten er det jo livsfarlig å bli stoppende i påkjøringsfeltet til motovei da man skal holde farten på veien når man kjører inn der. Her i området er folk oppe i 100 km/t i det feltet når man begynner å nærme seg den striplete linjen. Kanskje hun bak også ble stresset, og redd for at noen skulle komme dundrende bak og brake rett inn i dere begge?

Er man såpass uerfaren at man kveler bilen i den type hastigheter, bør man øve litt mer på andre arenaer først, uansett om øvelseskjøring på motovei er lov eller ikke.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid hensyn til både de med L og skolebiler. Husker selv hvor ekkelt det var da jeg kvalte bilen midt i trafikken. Da var det hyggelig at folk bare smilte og vinka meg videre da jeg kom igang igjen.

Idioter er det overalt, men de fleste tar vel hensyn til det. Du får bare overse de som ikke tar hensyn. De er ikke noe hyggelig mot noen billister uansett om de har L eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, er det lov å øvelseskjøre på motorvei. Jeg tror faktisk det ikke er en motorvei heller, vi kaller den det, siden det er en vei gjennom hele bygda vår med 80 i fartsgrense. Jeg kveler ikke bilen mens jeg kjører, har bare problemer ut av kryss og slikt. Og som jeg sa tidligere, ventet jeg til jeg ikke så noen biler med å komme meg ut på veien, jeg kunne se godt over 200-300 meter om det kom biler eller ikke.

Hun bak ble nok ikke stresset, var ingen biler i nærheten av oss og hun kjørte helt oppi ræva på meg for å stresse meg enda mer.

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, er det lov å øvelseskjøre på motorvei. Jeg tror faktisk det ikke er en motorvei heller, vi kaller den det, siden det er en vei gjennom hele bygda vår med 80 i fartsgrense. Jeg kveler ikke bilen mens jeg kjører, har bare problemer ut av kryss og slikt. Og som jeg sa tidligere, ventet jeg til jeg ikke så noen biler med å komme meg ut på veien, jeg kunne se godt over 200-300 meter om det kom biler eller ikke.

Hun bak ble nok ikke stresset, var ingen biler i nærheten av oss og hun kjørte helt oppi ræva på meg for å stresse meg enda mer.

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

Vel, det er stor forskjell på motorvei og ikke motovei, da burde du ikke skrive det. Er det snakk om en forkjørsvei med 80 km/t fartsgrense da? Og ikke et påkjøringsfelt, men et kryss?

Da kan jeg forstå at du reagerer på tutingen hennes. Kan glatt innrømme at jeg ikke er noen fan av å havne bak hverken L eller skolebiler selv heller, men ser ingen hensikt i å tute og stresse om det oppstår en situasjon, det hjelper ikke hverken en selv eller den uerfarne sjåføren i bilen foran. Hev deg over det og legg hendelsen bak deg :)

..men jeg holder fortsatt på at om du er såpass uerfaren at du kveler i høye hastigheter, bør også du respektere andre bilister såpass mye at du øver mer i lavere fart først.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kveler ikke bilen i høye hastigheter, kun i kryss som går oppover(bakkestart) og ved selve starten av bilen.

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skal man respektere alle i trafikken. Problemet er bare at det er så mange kvinner som kjører som noen f...er. Det er frustrerende å bli stående bak en eller annen kjerring som ikke en gang klarer å få start på bilen sin. Klarer man ikke å starte bilen så har man ingenting på offentlig vei å gjøre, langt mindre på en motorvei!

Anonym poster: ae1d0a4e4022faad2c2456022dc24f3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke hva som er lov og ikke. Men om jeg nå kan bruke et prinsipp fra hundeloven på deg, så kan jeg forklare deg hvorfor jeg mener at du ikke burde ha kjørt der.

Altså, ifølge hundeloven kan man ha hunden løs visse tider på året, men kun dersom man har kontroll på hunden. Den siste delen er det en del som ikke har fått med seg.

Om jeg nå bruker dette prinsippet på deg, kan man si at du kanskje har lov til å kjøre der, men at du slett ikke burde ha gjort det, i og med at du ikke har kontroll på bilen.

Og grunnen til at jeg skriver du ikke har kontroll på bilen er dette du skrev.

Jeg kveler ikke bilen mens jeg kjører, har bare problemer ut av kryss og slikt.

Hun var ikke høflig, det skal jeg være enig med deg i, men du bør få bedre kontroll på bilen før du begir deg ut der.

Å kvele bilen i kryss er ikke så farlig, men på vei ut til en motorvei er det ikke fullt så greit.

Anonym poster: 42856791ec973e27b2eb33532b7baeae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev motorvei siden det er det vi kaller den veien, skulle vel heller sagt noe annet. Jeg klarer helt fint å kjøre ut av kryss så lenge det er nedover eller på rett strekning, men ikke oppover enda. Og får og lære det, må jeg vel få prøve meg? Jeg har da kontroll over bilen selv om jeg sliter litt med å kvele den i bakkestart? For å få alt klart, det var da altså ingen motorvei jeg skulle ut på, og jeg valgte et ganske trygt sted å øve på problemet jeg har, da jeg hadde full oversikt over veien, men den kjerringa som kom bak, syntes jeg direkte kun vært litt mer tålmodig. Jeg hadde ikke stått der i mere enn 5 sekunder før hun begynte å tute på meg, og da hun ser en L bakpå bilen, må hun forstå at føreren blir mer stresset = lengre tid på å få til.

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skrev motorvei siden det er det vi kaller den veien, skulle vel heller sagt noe annet. Jeg klarer helt fint å kjøre ut av kryss så lenge det er nedover eller på rett strekning, men ikke oppover enda. Og får og lære det, må jeg vel få prøve meg? Jeg har da kontroll over bilen selv om jeg sliter litt med å kvele den i bakkestart? For å få alt klart, det var da altså ingen motorvei jeg skulle ut på, og jeg valgte et ganske trygt sted å øve på problemet jeg har, da jeg hadde full oversikt over veien, men den kjerringa som kom bak, syntes jeg direkte kun vært litt mer tålmodig. Jeg hadde ikke stått der i mere enn 5 sekunder før hun begynte å tute på meg, og da hun ser en L bakpå bilen, må hun forstå at føreren blir mer stresset = lengre tid på å få til.

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

For all del, og jeg har lyst til å lære meg å kjøre monstertruck, så da burde jo jeg få lov til det midt i trafikken. :filer:

Jada, veldig overdrivelse, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Det må da finnes andre steder du kan øve på bakkestart, annet enn i et trafikert kryss? Den gang jeg øvelseskjørte var det vanlig å få inn alle de tingene der på lavt trafikerte steder, så er man ikke til hinder for andre. Selvfølgelig kan man være uheldig å kvele når man har blitt mer vant til bilen også, men å bevisst øve på bakkestart i et trafikert kryss synes ihvertfall ikke jeg er noe sjakktrekk. Klart du skal og må øve, men tenk over hvor du øver, og når du vet at du har et problem med noe, så øv på det på steder som ikke sjenerer andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man skulle respektere biler som har L bakpå jeg? Er relativt fersk bilsjåfør, og det å stresse en som øvelseskjører og som man ser at ikke får det helt til, kan jo ikke være trygt? Hadde jeg kvelt den mens hun bak sto alt for nærme, hadde vi jo krasjet i hverandre..

Erfaringer?

Anonym poster: 45f2e4e37dcf6a6eb76df0cf093a19fb

Selvfølgelig skal man respektere biler med L på.

Og det dummeste man gjør er å stoppe helt oppi ræven på en som har en L klistret bakpå.

Skulle heller ha kjeftet tilbake på det kvinnemenneske!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Det er lov å øvelseskjøre på motorveg. Det gjorde i hvert fall søskenbarnet mitt med kjøreskole, hjemme osv. Og hun fikk beskjed om at hun måtte gjøre det av kjøreskolen.

Og man skal respektere biler med L bakpå. Blir irritert på sånne idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med å legge seg like bak og tute. Det eneste man oppnår er at sjåføren i bilen foran blir nervøs og det går enda saktere enn nødvendig. Vær tålmodig og vis respekt.

Anonym poster: 2ee9e71b2c7c173445e089cad4b2f1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...