Gå til innhold

Redbird mot verden


Redbird

Anbefalte innlegg

Jeg følger deg videre, selvfølgelig! :klem:

Skjønner at det er vanskelig å velge mellom Italia og USA. Store forskjeller og så utrolig mye spesielt og fint ved begge plasser! Jeg har vært i USA nå 4 ganger (på forskjellige plasser da) og jeg skal garantert tilbake igjen mange ganger, og Italia... nydelig :hjerte: Må tilbake dit også en gang, med mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Pippipen!

Følger deg selvfølgelig videre, om jeg får lov!

Din velformulerende og morsomme måte å skrive på, har jeg falt pladask for, og det vitner om at du er både reflektert og selvsikker! Du lurer iallfall meg ;) Neida, det var en spøk :danse:

Håper tiden går fort, og at smilene kommer oftere for hver dag som går! SÅ BRA at dere legger planer, som gjør dagene kortere og de gode minnene flere

Utrolig spennende med huskjøp! Frihet

Blir spennende å følge med på, Redbird!!

Ha en så god natt som du kan :klemmer:

:ler: Du er bare skjønn assaaa! Morsomt å høre at du syns jeg er både velformulerende, morsom, reflektert og selvsikker! WOW!!!! :skratte:

Føler meg ikke akkurat sånn. :fnise:

Velformulert er jeg kanskje, men det kan jo være fordi jeg skriver mye. I form av manus og slikt! Elsker jo å skrive. :)

Men veldig bra at jeg underholder da. :tommelsmil:

Fuuulen!! :plystre: Jeg er med videre, på denne spennende reisen deres :klem:

Jeg gleder meg til å høre om planlegging, av reisen dere bestemmer dere for å reise på, å ellers : )

Håper du har fått sovet noe inatt, å at det går litt bedre med deg :klemmer:

Du plystrer, jeg kommer flyvende! Hehehe!

Natten har vært så som så. Tror jeg sov roligere, siden hodet ikke jobbet så mye med "kanskje, kanskje ikke"....men så våkner man da...

Jeg er her også! :vinke:

Åh, bokhandel. :rodmer: Det er virkelig mitt fristed. Kan gå og titte i timesvis. :fnise:

Du er like gammel som meg du forresten. Eller, jeg fyller 29 neste år da. :jepp: Og vi har forresten også en forkjærlighet både for USA og Italia. :ler: Skreiv det i den andre boken din også, men vi var i USA i 2010 og skal tilbake i 2014 om alt går etter planen. Vi var i Italia på bryllupsreise i 2009, først Sicilia, så en hel uke i Roma. Men Roma altså, DER skal vi tilbake. :hjerter: Jeg har også veldig lyst til å ta en kjærlighetstur til Firenze, kanskje til sommeren igjen?

Jeg følger deg videre, selvfølgelig! :klem:

Skjønner at det er vanskelig å velge mellom Italia og USA. Store forskjeller og så utrolig mye spesielt og fint ved begge plasser! Jeg har vært i USA nå 4 ganger (på forskjellige plasser da) og jeg skal garantert tilbake igjen mange ganger, og Italia... nydelig :hjerte: Må tilbake dit også en gang, med mannen.

Ja, USA, Italia. USA, Italia. DET blir årets største og viktigste valg! Og det er litt deilig, at det ikke er større enn som så!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du jobber i bokhandel, så får jeg romantiske vibber.... elsker selv å gå og titte i bokhandler i timesvis (særlig i f.eks London... *elsk*). Jeg leser bare på engelsk i grunn, synes det språket er finest igrunn. Er du glad i norsk? (ikke at jeg ikke er glad i mitt eget språk altså.. hmmm...)

Er forresten glad i å skrive også, og kunne godt tenkt meg å skrive en bok engang (men drømmen er foreløpig ikke sterk nok... pluss jeg har mest lyst å skrive på engelsk og det blir jo litt vanskelig).

Hvordan går det meg deg i dag lillefugl? ;):hug:

Jeg tenkte på en ting til... og det er det at med den motgangen du har nå, så får du masse livserfaring... ergo blir du sabla god på å leve!! ;)

stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du jobber i bokhandel, så får jeg romantiske vibber.... elsker selv å gå og titte i bokhandler i timesvis (særlig i f.eks London... *elsk*). Jeg leser bare på engelsk i grunn, synes det språket er finest igrunn. Er du glad i norsk? (ikke at jeg ikke er glad i mitt eget språk altså.. hmmm...)

Er forresten glad i å skrive også, og kunne godt tenkt meg å skrive en bok engang (men drømmen er foreløpig ikke sterk nok... pluss jeg har mest lyst å skrive på engelsk og det blir jo litt vanskelig).

Hvordan går det meg deg i dag lillefugl? ;):hug:

Jeg tenkte på en ting til... og det er det at med den motgangen du har nå, så får du masse livserfaring... ergo blir du sabla god på å leve!! ;)

stor klem!

Morsomt at du sier det igrunn, jeg elsker også å lese på engelsk! :nigo: Ihvertfall hvis originalspråket er engelsk, da er det ingen tvil hva jeg velger!

Og jeg foretrekker også å skrive på engelsk!! :fnise: Og det er som du sier litt håpløst når man er norsk og vil skrive bøker. :fnise: Har et manus på norsk, men finner ingen giv til å fortsette å jobbe med det, det norske språket er for traurig. :daane:

Så jeg skriver mye "fanfiction", da kan jeg jo skrive på engelsk og legge det ut på nett, fint utløp for kreativitet! :tommelopp:

Det går...sånn passe idag. :sukk: Ting presser ned på meg og hodet vil ikke helt starte på noen form for hverdag.

Hehehe..."sabla god på å leve" ja! Det er en fin måte å se det på! :klemmer::hjerte:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig å føle seg tynget, klart det.. En lang periode er over med negativt resultat, det gir en sorg du må bearbeide. Det ER lov å være lei seg, og det gjør godt.. (det gjør jo vondt, for all del..) - men du har godt av å bearbeide litt. Prate med andre her.

Synes du skal belønne deg og Manden for at dere har prøvd med hele hjertet nå, for en innsats å gå gjennom disse forsøkene!

Fanfiction høres spennende ut, har aldri hørt om det engang... så du er liksom en ukjent nettforfatter du, på en måte? Har du mange fan? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! En ukjent nettforfatter ja. :ler: Noe sånt! :fnise: Har da endel lesere, men vet ikke om jeg kan kalle det "fans" da. :fnise:

Fanfiction er rett og slett historier (både veldig korte og veeeeldig lange) basert på eller omhandler fiktive karakterer fra tv-serier/filmer/tegneserier osv. For eksempel kan man ha sett en film og få lyst til å skrive sin egen versjon eller skrive fortsettelsen, som omhandler de aktuelle figurene i filmen. Eller man skriver en helt egen historie for en spesifikk karakter. :nigo:

Veldig morsomt. Jeg har strengt tatt en overaktiv fantasi, så når jeg ser filmer ser jeg så UTROLIG mye mer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så spennende at du skriver litt selv også! Du høres veldig kreativ ut! Spennende :Nikke:

Liker selv å lese bøker, klarer aldri å legge meg uten å ha lest i boken min, men å skrive? Det er imponerende med de som klarer å skrive slikt selv. Helt imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende at du skriver litt selv også! Du høres veldig kreativ ut! Spennende :Nikke:

Liker selv å lese bøker, klarer aldri å legge meg uten å ha lest i boken min, men å skrive? Det er imponerende med de som klarer å skrive slikt selv. Helt imponerende!

:klem: Stas at du syns det! For meg er skriving en STOR del av livet mitt. Jeg har skrevet hele livet. Det var beste fluktvei, siden jeg igjennom hele barndommen var plaget av mye mobbing og hadde ingen venner. Da er det godt å forsvinne inn i bøker eller skape egne verdener. :Nikke:

(skadet barn much....? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se der ja, så bra at du skriver! Ikke rart jeg blir fenget ;)

Enig med deg og Belle: Italia!! Fantastisk land. Var i Roma for senest ett år siden, det tok fullstendig pusten fra meg, og tårene trillet da jeg skulle dra. Ingen tvil på returen iallfall!

Vi er også jevngamle :)

Sender deg en stor klem på en tung dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, spennende med fan fiction da! Får vi lese noe av det? :lur:

Jeg leser også bare på engelsk. En fantasy nerd jeg da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, spennende med fan fiction da! Får vi lese noe av det? :lur:

Jeg leser også bare på engelsk. En fantasy nerd jeg da. :sjenert:

Fantasy nerd!!!! That's my girl!!! :bolledeig:

Manden er også skikkelig fantasy geek, i høy grad mer enn meg! Utrolig nok! :ler:

Lese ja... :plystre: Blir jo sjenert at slikt...! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasy nerd!!!! That's my girl!!! :bolledeig:

Manden er også skikkelig fantasy geek, i høy grad mer enn meg! Utrolig nok! :ler:

Lese ja... :plystre: Blir jo sjenert at slikt...! :blush:

:fnise: Send PM om du vil dele. :jepp:

Hva liker du å lese da? :popcorn: Jeg er på bokelskere.no forresten. Belle_ heter jeg der.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Stas at du syns det! For meg er skriving en STOR del av livet mitt. Jeg har skrevet hele livet. Det var beste fluktvei, siden jeg igjennom hele barndommen var plaget av mye mobbing og hadde ingen venner. Da er det godt å forsvinne inn i bøker eller skape egne verdener. :Nikke:

(skadet barn much....? :fnise: )

Det hørtes ut som en veldig god fluktplan fra sånne forferdelige opplevelser. Er selv også et offer for mobbing gjennom barndommen og her gikk det i å skrive dikt for å finne på en egen fantasiverden. Fantasiverdenen ble veldig viktig, men ikke alle har talentet til å skrive likevel, så jeg er fremdeles imponert! :klemmer:

Har forresten lagt deg til bloggen min her på KG. Har jo ingen offentlig dagbok.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Send PM om du vil dele. :jepp:

Hva liker du å lese da? :popcorn: Jeg er på bokelskere.no forresten. Belle_ heter jeg der.

Om du liker True Blood, Avengers-filmen og Thor-filmen og littegranne Harry Potter så er kanskje mine fanfictions noe for deg. :tongue: Man må liksom like hovedtemaet for å like fanfiction. :fnise:

Kan godt sende PM om det er noe du liker? Akkurat nå skriver jeg en fiction basert på Avengers-filmen, hvor jeg rett og slett "skriver om/legger til" en egen side av hele filmen.

Og det er endel... :lur::twisted::humpe::trampe: sånn..FYI! :fnise:

Jeg er også på bokelskere.no! Men er en stund siden jeg var der...husker ikke nicket mitt...eller passord...må sjekke det først! :ler:

Etter at jeg begynte i bokhandler-bransjen så har spennvidden min blitt MYE større, men er veldig glad i fantasy, spenningsromaer og slikt. Stor fan av Tom Egeland og Dan Brown for eksempel, men leser virkelig ALT. Alt fra teenage vampires til de store dype tankefulle romanene. :fnise:

Du da??

Det hørtes ut som en veldig god fluktplan fra sånne forferdelige opplevelser. Er selv også et offer for mobbing gjennom barndommen og her gikk det i å skrive dikt for å finne på en egen fantasiverden. Fantasiverdenen ble veldig viktig, men ikke alle har talentet til å skrive likevel, så jeg er fremdeles imponert! :klemmer:

Har forresten lagt deg til bloggen min her på KG. Har jo ingen offentlig dagbok.... :sjenert:

Åh, dikt har jeg aldri klart å skrive! Det skulle jeg ønske jeg kunne!

Takk for at du la meg til. :klemmer: Noen ganger lurer jeg på om jeg burde hatt en privat istedenfor. Brått skjer det jo at jeg bretter ut for mye...! Men tror ikke det er så mange her som kjenner meg i virkeligheten. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk heldigvis byttet bort vakta mi idag...!

Når jeg ikke klarer å puste ordentlig og ikke finner styrken til å stå på jobb...ja da er det bare en ting å gjøre...HELDIGVIS var sjefen min, denne gangen, forståelsesfull. Og jeg hadde en ansatt som kunne stille opp. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten lagt deg til bloggen min her på KG. Har jo ingen offentlig dagbok.... :sjenert:

:klo: Ehm...hvor finner jeg disse private bloggene igjen.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt for deg at du fikk fri idag. Det trengte du :klem:

Bloggene ligger på blogger, lokale blogger. Eller ved å trykke på nicket og velge blogg derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker True Blood, Avengers-filmen og Thor-filmen og littegranne Harry Potter så er kanskje mine fanfictions noe for deg. :tongue: Man må liksom like hovedtemaet for å like fanfiction. :fnise:

Kan godt sende PM om det er noe du liker? Akkurat nå skriver jeg en fiction basert på Avengers-filmen, hvor jeg rett og slett "skriver om/legger til" en egen side av hele filmen.

Og det er endel... :lur::twisted::humpe::trampe: sånn..FYI! :fnise:

Jeg er også på bokelskere.no! Men er en stund siden jeg var der...husker ikke nicket mitt...eller passord...må sjekke det først! :ler:

Etter at jeg begynte i bokhandler-bransjen så har spennvidden min blitt MYE større, men er veldig glad i fantasy, spenningsromaer og slikt. Stor fan av Tom Egeland og Dan Brown for eksempel, men leser virkelig ALT. Alt fra teenage vampires til de store dype tankefulle romanene. :fnise:

Du da??

Hmm, la oss si det sånn da: jeg er blodfan av Harry Potter-bøkene (har vært det siden den første boken kom ut) og elsker alt som har med superhelter og vampyrer (bortsett fra Twilight :spy: ) å gjøre. Så jeg vil gjerne lese! :jepp:

Åh, Tom Egeland. :rodmer: Har vært fan av ham siden jeg ramlet over Paktens Voktere helt tilfeldig for mange år siden. Dan Brown kan jeg styre meg litt for da, men har lest de fleste bøkene hans, inkludert Hellig Blod, Hellig Gral. ;)

Jeg er egentlig altetende, så lenge det ikke er krim. Trives best i fantasysjangeren (favoritter er Harry Potter, Mistborn-serien, Codex Alera-serien, Ringenes Herre og Hobbiten så lenge det ikke er bokmål - jeg er sær på akkurat den altså... :ler: Men har du ikke lest Ringdrotten MÅ du bare!), men liker også godt sci-fi (har planer om å lese Dune-serien, elsket den første boken) og faglitteratur/biografier om Egypt og andre gamle religioner. Ja, og så True Blood-bøkene da. De er mine guilty pleasures. :ler: Av og til ramler jeg over bøker som jeg egentlig ikke ville ha lest, som Memoirs of a Geisha eller Idioten, som jeg blir veldig, veldig glad i. I tillegg leser jeg manga. :sjenert:

Så godt at du fikk fri i dag da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, la oss si det sånn da: jeg er blodfan av Harry Potter-bøkene (har vært det siden den første boken kom ut) og elsker alt som har med superhelter og vampyrer (bortsett fra Twilight :spy: ) å gjøre. Så jeg vil gjerne lese! :jepp:

Åh, Tom Egeland. :rodmer: Har vært fan av ham siden jeg ramlet over Paktens Voktere helt tilfeldig for mange år siden. Dan Brown kan jeg styre meg litt for da, men har lest de fleste bøkene hans, inkludert Hellig Blod, Hellig Gral. ;)

Jeg er egentlig altetende, så lenge det ikke er krim. Trives best i fantasysjangeren (favoritter er Harry Potter, Mistborn-serien, Codex Alera-serien, Ringenes Herre og Hobbiten så lenge det ikke er bokmål - jeg er sær på akkurat den altså... :ler: Men har du ikke lest Ringdrotten MÅ du bare!), men liker også godt sci-fi (har planer om å lese Dune-serien, elsket den første boken) og faglitteratur/biografier om Egypt og andre gamle religioner. Ja, og så True Blood-bøkene da. De er mine guilty pleasures. :ler: Av og til ramler jeg over bøker som jeg egentlig ikke ville ha lest, som Memoirs of a Geisha eller Idioten, som jeg blir veldig, veldig glad i. I tillegg leser jeg manga. :sjenert:

Så godt at du fikk fri i dag da! :klem:

You speaka ma language gurl! :ler:

Jeg har vært fan av Egeland i ganske mange år og "kjent" han via forfatterbloggen og facebook i ganske lang tid og under bokfestivalen i Oslo nylig så fikk jeg ENDELIG møte han! Jeg spurte pent på facebook om jeg kunne få en signatur etter at han hadde opptredd på en krim-"session" og han sa ja, så jeg satt om et tent lys på første rad og ventet til det var over. Så hoppet han ned fra scenen og kom bort til meg, jeg fikk klem og vi pratet litt og han signerte en kjempehyggelig hilsen i den nyeste boka og jeg....

JEG VAR FULLSTENDIG STARSTUCK!!! :skratte: Og i min jobb så møter man mange forfattere. Og jeg har møtt min del av store og små, inkludert folk jeg er fan av. Men Tom Egeland? JEG VAR HELT SKJELVEN etterpå!! :ler: Jeg gråt av glede da jeg møtte Manden!!

Fun fun... :fnise:

True Blood ja. Guilty pleasure. :lur: Min også!! Er nok derfor jeg har skrevet 3 fanfictions for serien. :fnise:

Jeg kan sende deg link til siden min jeg, så kan du jo titte litt om du vil...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt for deg at du fikk fri idag. Det trengte du :klem:

Bloggene ligger på blogger, lokale blogger. Eller ved å trykke på nicket og velge blogg derfra.

Ja, veldig lettende å vite at jeg slipper å kline på meg et smil når jeg ikke vet om jeg vil le eller gråte...eller snakke med folk.... :omg:

Takk, da skal jeg se om jeg klarer å finne bloggen din da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...