Gå til innhold

Gråting er svakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg ser på gråting som en svakhet. Føler meg svak og patetisk når jeg gråter. Og hvis jeg gråter i offentlighet føler jeg meg så ukomfortabel og ydmyket at jeg har ikke ord. Så vet dere om noen måter å holde gråten inne på? Er ikke interessert i din mening, vil bare at du skal svare på spørsmålet mitt. :)))

Anonym poster: 45fc344ffd1e28ec60941e89863313df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke så mange måter å holde gråten tilbake på? Den kommer av seg selv den.

Og det er så absolutt ikke svakt å gråte, men forstår godt at det er ubehagelig offentlig. Når man gråter kan man bearbeide følelsene som fører til at man gråter i utgangspunktet å det er bare sunt. Men hvis du vill ungå at noen ser deg gråte ville jeg anbefalt å gå en plass der ingen ser deg og ta deg sammen. Men håper du da får utspill for følelsene en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke vil ha min mening, men gir den likevel. ikke fordi jeg ikke ser hva du ønsker hjelp til, men av og til er ikke det en har lyst å høre det samme som det en trenger å høre.

Å gråte er en reaksjon på en følelse, på samme måte som det å le er en reaksjon på glede, å ikke kunne gråte når det er den følelsen en har er det samme som å ikke kunne le når en ønsker det

Når man ønsker råd til å unngå å gråte ser jeg på det som å sette et plaster på en betent finger, det funker sjeldent i lengden, betennelsen må først ut så kan en fikse ting ved plaster hjelp, viss ikke kan det faktisk gå galt tilslutt.

Men selvsagt er det situasjoner hvor det ikke passer seg å le selv om en er aldri så latterfull, eller det å grine selv om man er aldri så sorgfull eller trist og lei seg. Å ta seg en liten pause, om så bare å gå på toalettet i 5 minutter og finne den roen det trengs til å utsette tårene til senere, eller å distrahere tankene dine ved å tenke på noe annet som den gangen venninna di dreit seg ut i fylla, noe du har sitt på tv, et hyggelig barndomsminne etc. Det kan funke der og da, men som sagt sjeldent i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gråte er absolutt ikke flaut. Skjønner at det kan være litt pinlig å gjøre det i all offentlighet, men hvis du må, så må du. Det er bare et tegn på at du har følelser, og at det er et menneske i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også på grining som en svakhet. Jeg hater å grine, også foran kjæresten. Reagerer som regel med et eksplosivt sinne om jeg kjenner at gråten er på vei, da fyrer jeg kjæresten og så er runddansen i gang. Jeg hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Er ikke svakt å gråte, fins ikke svakt. Jeg har komt meg igjennom mye forskjellig som har vært vanskelig for meg, og komt ut som en sterkere og bedre person, men gråter gjør jeg like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg har til tider en tendens til å føle meg totalt nedbrutt i situasjoner det jeg ikke kan være det, og for meg funker det bare å gå et sted jeg kan være alene, puste dypt med magen og fokusere på at dette ikke er tid eller sted for å gråte. Gir meg selv en liten mental peptalk rett og slett, eller en bitch slap, alt etter som.

Har ikke grått foran et annet menneske på årevis. Hjemme alene gir jeg faen, et sted må det ut, uansett hvor svak det måtte få meg til å føle meg. Jeg tror også det er lettere å unngå å gråte offentlig eller i andre upassende situasjoner om man vet at man har et fristed hjemme der det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bit deg selv helt ytterst i tuppen av tunga. Smerten distraherer deg slik at trangen til å gråte forsvinner midlertidig (med mindre du biter så hardt at du begynner å gråte av det, da :fnise: ).

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Bit deg selv helt ytterst i tuppen av tunga. Smerten distraherer deg slik at trangen til å gråte forsvinner midlertidig (med indre du biter så hardt at du begynner å gråte av det, da :fnise: ).

De som tar til seg dette tipset, spesielt om de er unge, burde ha i bakhodet at dette lett kan skli over til en litt mer ekstrem versjon av å distrahere seg selv med smerte og å få ut frustrasjonen på andre måter enn tårer. Selvskading er et gjørmehull som kan være vanskelig å komme seg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...