Gå til innhold

når jeg leser en som skriver på dialekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

så ser jeg for meg en som er litt ufiks i klærne, blingser litt med det ene øyet og har en tunge som liksom ikke vil holde seg inne i munnen. Du skjønner at han nok er utstyrt med ”litt mindre håndbagasje” enn folk flest.

:Hehe:

Anonym poster: e87c7ceae3a9cfc58774ef2e2817f64b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og det gjelder spesiellt stavangerdialekt!!

Anonym poster: e87c7ceae3a9cfc58774ef2e2817f64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull. Jeg kjenner faktisk folk med høyere utdannelse og mer en normal intelligens som skriver på dialekt. Men jeg er ikke glad i at de gjør det - bruk et av skriftspråkene vi har! Det er irriterende at folk skriver på dialekt/sms-språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull. Jeg kjenner faktisk folk med høyere utdannelse og mer en normal intelligens som skriver på dialekt. Men jeg er ikke glad i at de gjør det - bruk et av skriftspråkene vi har! Det er irriterende at folk skriver på dialekt/sms-språk.

tenker slik uansett om personen har høy utdannelse jeg...

Anonym poster: e87c7ceae3a9cfc58774ef2e2817f64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke akkurat feilfritt du heller. Kanskje du er en av disse siklende, enkle sjelene du også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke akkurat feilfritt du heller. Kanskje du er en av disse siklende, enkle sjelene du også?

hahaha!!!

Anonym poster: e87c7ceae3a9cfc58774ef2e2817f64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst? Er det plutselig galt å skrive på dialekt på facebook osv nå?

Anonym poster: ce37726995d29405620daf501f6ca775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull. Jeg kjenner faktisk folk med høyere utdannelse og mer en normal intelligens som skriver på dialekt. Men jeg er ikke glad i at de gjør det - bruk et av skriftspråkene vi har! Det er irriterende at folk skriver på dialekt/sms-språk.

Det er da stor forskjell på hvem som er mottager, kan gjøre det til nære venner/slektninger med samme dialekt, men slik som dette tar seg ikke ut:

Nu har æ ringt dåkker nok en gang, å får aldri svar!! Har venta på tlf fra dåkker i 2 mnd!!!! Dåkker ba mæ sende pm, å d e gjort førr lenge sia, der la æ igjen tlfnr, men aldri at nån tok kontakt...E d kundeservice??? Handverkeran som ødela lisverk i stua å på soverommet pga. montering av 2 stk dekodera har enda ikke retta opp den feilen!! Har dåkker ingen system å oppfølging??? Fikk ei faktura på over 8000,- førr di dekoderan å montering, å den sku æ få oppdelt...sku bare ringe når æ fikk fakturan å spørre etter en bestemt person...d gjorde æ, men da fikk æ vite at dåkker kunne jo ikke bare sette mæ over t ho!!! Men dåkker sa at dåkker skulle be ho ringe mæ, nåkka ho heller aldri gjorde!! Æ prøvde igjen, men ingen kunne hjelpe mæ å få den oppdelt....å fortsatt ingen handtverkera har vært her...listverk e revna å ser lite pent ut, slit med å få inn flere kanala...Å plutselig så dett vel bare alt ut pga. manglende innbetaling fra mi sia???!! Men dåkker får først ordne opp i hærverket som æ ser på kvær dag, før nåkka innbetaling skjer!! Æ e en høflig å redelig person som like å ha ting på stell, men gud hjelpe mæ kor æ slit med tålmodigheta mi nu! Nei, nu må dåkker skjerpe dåkker, æ kreve å få rydda opp i d her, å bli behandla med respekt, å forvente at nån av dåkker tar tak i d her å ringe mæ.

Det e gådd altførr langt nu!

Du kan ikke forvente å bli tatt seriøst i offentligheten når du skriver som en gris.

Anonym poster: 3fe2e57fffe5d1130286ed5a32346088

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Er det plutselig galt å skrive på dialekt på facebook osv nå?

Anonym poster: ce37726995d29405620daf501f6ca775

Ikke når du skriver til vennene dine, men når man kommenter i grupper eller sider som ikke bare gjelder for hjembygda, benytt et av skriftspråkene.

Anonym poster: 3fe2e57fffe5d1130286ed5a32346088

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen skriver på dialekt, tenker jeg at de er lettere uintelligente.

Anonym poster: 92d7cba7652d92dd2adafa5022204892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest det er heilt greitt å skrive dialekt på sms og FaceBook (i alle fall til vener og andre frå same plass). På forum som dette, og i formelle samanhengar, skal ein ikkje skrive dialekt. Sjølv skriv eg sjeldan dialekt, rett og slett fordi dialekten min ser heilt jævleg ut skriftleg. Det har ikkje noko med intelligens og gjera om ein skriv på dialekt eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...