Gå til innhold

Den sårbare styrken - takk pappa


BNS

Anbefalte innlegg

Jeg fikk akkurat en telefon fra min kjære pappa. Han ringte for å ta farvel. Kroppen sender ham signaler om at han ikke har så lenge igjen. Helsen har skrantet over lang tid og han er mett av dage. Han ville bare være helt sikker på at han fikk tatt et skikkelig farvel med den ”lille” jenta si. Det var så viktig for ham å få fortalt en siste gang hvor høyt han elsker meg og takke for alt det jeg har vært for ham. Det ble en sterk, kjærlighetsfylt og tårevåt samtale. Samtalen var så sår at det innimellom var vanskelig å artikulere ordene gjennom tårene. Likevel var dette en av de mest kjærlighetsfulle stundene jeg har opplevd. For en gave å få denne muligheten til nok en gang å dele vår takknemlighet og kjærlighet til hverandre. Vi våget å virkelig ”ta inn” at dette kanskje var siste gang vi pratet sammen. Dette gjorde at intensiteten i følelsene som ble utrykt ble så sterke. Jeg håper selvfølgelig han holder frem til jeg skal reise til ham om et par dager. Så vi kan gjenta avskjeden med en virkelig klem, kjærlige blikk og varme håndtrykk, men vi har ingen garanti. Så jeg lar den såre følelsen av avskjed synke innover meg. Jeg lar bilder og kjærlige minner flyte gjennom meg . Så selv om sårheten og sorgen er enorm kan jeg, gjennom den og forsterket av den, kjenne kjærligheten og takknemligheten. Den vibrerer varmt og tydelig gjennom alle tårene. Jeg har så utrolig mye å takke pappaen min for. Det finns ikke et menneske som har lært meg mer om det å våge å vise sårbarhet og kjærlighet. Han har lært meg gjennom handling hvor viktig det er å utfordre seg på å klare nettopp dette. Selv når hver fiber i kroppen forsøker å unngå det fordi det nettopp kjennes altfor sårbart. Det å være sterk nok til å bære sårbarheten er så viktig for det er noen store gaver som kan komme i kjølevannet. Sårbarhet fungerer nemlig ofte som en bro eller inngangsport til nærhet og kjærlighet. Bare for noen dager siden skrev jeg om dette temaet. på mine sider www.osskvinnerimellom.no

Lite visste jeg da om samtalen som skulle komme i dag.

http://www.osskvinnerimellom.no/2/post/2012/09/den-srbare-styrken.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...