Gå til innhold

Pleiepikes lille skravlehjørne


pleiepike

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!

Jeg har da hatt et par tre dagbøker her. Både her under generell dagbok, men også under prøveres dagbøker. Men siden jeg ikke finner de, velger jeg å skrive ny :)

Det kan alltids være godt med en ny start av og til!

Hvem er jeg? Jo, jeg er da pike på hele 25 år. Født og oppvokst på Sørlandet.

Har samboer(er faktisk forlovet(vært det i over 4 år :fnise: )), jobber som sykepleier og elsker spillet Ticket to Ride!

------------------

Denne helga har inneholdt ikke så mye spennende egentig. Jeg var vakt på et utested fredag, lørdag skulle jeg egentlig gjøre det samme. Men siden det var mange som ønsket å jobbe ga jeg min vakt friviilig vekk til andre som kanskje ikke ville gjøre annet den lørdagen. Da var planen først å ha en ensom hjemmekveld forran peisen med levende lys og snop, men fikk en telefon fra ei venninne (som aldri har mulighet til å ut) som ville ut, drikke og feste. Siden jeg ikke hadde de store planene kunne jeg jo ikke si nei. Og vips så endte vi på en fest litt utenfor her. Ekte bygdefest.

Nå som jeg er noe oppi åra kjenner jeg at slike fester ikke helt faller meg i smak. Kanskje det er jeg som begynner å bli gammel? Uansett så fant vi og et par jenter til ut at vi ville gå et anna sted. Og når det i tillegg kommer mindreårige på festen, var jeg fort ute av døra....

Alt i alt endte det opp med grining, overstadig beruselse(av hu ene venninna mi) og jeg stod plutselig mutters alene i byen. Jeeei! Kanskje ikke helt. Så jeg vandret ensom hjem. :bond:

I dag har jeg egnetlig en god dag. Jeg har sovet lenge, vaska tøy, rydda litt og tatt livet med ro!

Nå skal jeg se videre på tvboksen og etter hvert begynne på middagen, som i dag skal bli elg :):sikle:

xoxo

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåmandag?

Mandagen er den dagen jeg alltid er sliten etter en helg. Det trenger ikke nødvendigvis bety at jeg har vært ute hele helga og funne på sprell, men også de helgene jeg har det rolig.

Heldigvis for meg begynner jeg ikke på jobb før 15, noe som gir meg tid til å slappe av og finne kreftene tilbake :danse:

For tre uker siden var jeg på hyttetur med noen venner av meg. Vi var langt inni indre agder... Etter en "ikke helt fantastisik" idè fra meg slang vi av tøyet og bada. Det var superkaldt! Uka etter fikk dette konsekvenser i form av at stemmen bare forsvant. Ikke kunne jeg snakke :( Noe som er veldig viktig for meg :fnise: Nå, tre uker etter, er stemmen tilbake, men jeg har fått diagnosen Stille lungebetennelse.. Jeg har tatt alle antibiotikapillene, men jeg ekke bedre :grine: Hoster, hoster og hoster! Uansett hva jeg gjør, hoster jeg. Forbanna dritt. Noen tips til hoste?

Nå får jeg snart besøk av ei venninne. Vi ska nyte sofaen me kakao og snacks før jeg stikker på jobb...

Ha en fiiin mandag :plystre:

xoxo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner, verd å ha!

Hva gjør man ikke når venninnes lillesøster blir meldt savnet? Jo man hjelper absolitt til!

Kvelden begynte med en mld om leteaksjon etter sanvet person fra psyk avd. Alle signaler om personen gav meg en formening om at dette kunne være søstra til venninna mi. Etter endel telefoner viser det seg da å være henne. Venninna mi kom ned og vi henvente oss til politiet med forklaringer på litt diverse med tanke på hva hu har sagt tidligere om hva hu ønsker å gjøre osv. Etter det var det bare å vente..

Det å vente på noe som faktisk kan ligge i skauen og være halvdaut ekke møe morro. Så alt jeg kunne være var en god støttespiller for min venninne som oppi dette stod ganske alene...

Heldigvis ble hu funne i god behold.. Et inntak på over 100 piller, men etter forholdene gode :) Hu er nå kjørt te sykehus og trolig tvangsinnleggelse på psyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Stikker innom for å legge igjen en liten hilsen.

Kjempe bra at hun ble funnet i god behold :)

Du nevnte at du er en prøver. Er du en tempende, telle dager prøver..eller er du en av oss litt mer uheldige som må ha hjelp av folk i hvit frakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom for å legge igjen en liten hilsen.

Kjempe bra at hun ble funnet i god behold :)

Du nevnte at du er en prøver. Er du en tempende, telle dager prøver..eller er du en av oss litt mer uheldige som må ha hjelp av folk i hvit frakk?

Heei, og takk for hilsenen :)

Ja, vi er prøvere.. Og dette er noe vi nå har holdt på med siden november 2007... Som da egentlig er ganske lenge siden.

Alt begynte som de fleste... Folsyre ble inntatt daglig og jeg tisset på pinne rundt hver EL, tempet meg selv og telte dager. Og hver EL var det høy sexfaktor i heimen og beina til værs :fnise: TR kom støtt og stadig (uønsket) tilbake hver mnd. Lærte meg etter hvert hvor mange dager jeg hadde syklus på og kunne kjenne EL. Etter 15 mnd uten hell leste jeg at vi da kunne kalles for "ufrivillige" barnløse og oppsøkte legen. Ble derfra henvist til gyn. Etter møe venting endte vi der når det hadde gått over to år. UL ble tatt og jeg ble satt på PERGO. I et håp om at dette ville gi resultater. På UL ble det også funnet endel cyster på mine eggstokker. Disse er da helt ufarig sånn sett, men kan gi problemer for egget til å feste seg. :glare:

Når ikke dette funket be det aktuelt å teste hans sæd. Og den var jo ikke helt positiv den heller. MEN som de sa, det er absolutt mulig, for det er liv her.. De er bare ikke helt svømmedyktige. Vi har konkludert med at han er litt steril etter brokken han hadde da han var liten. Han måtte operere og dette er nok trolig årsaken.

Det har vært både tungt og alikevel en lettet tanke å vite hva som faktisk er galt. Vi har nå lagt dette litt på hylla siden vi på en måte kan "planlegge" barnet på en helt annen måte.

Han er student og jeg jobber i et vikariat. Når ting stabiliserer seg litt for oss blir det baby i magen.. Vel og merke laget i en gyn stol med folk som har hvite frakker på seg. Ikke helt den måten en ønsker å bli gravid på, men heller det enn uten!

Men må innrømme at det er sårende og høre folk som blir gravid i hytt og pine. Ei venninne av meg blir nesten gravid bare av å se en gutt. Hu har to barn med 9 mnd mellomrom :pls:

Meeen, sånn er det jo bare. En må nesten godta hvem man er og hva mannen har. Og heller tenke at i dette tillfelle finnes det en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Skjønner hva du mener. Er i samme båt som dere.

Mannen min har ikke svømmere, men etter testosbiopsi fant de forstadier som faktisk har gjort meg gravid en gang allerede :) Men mistet like etterpå (du ser historien i signaturen min)

I det vi begynte med det her syns jeg det bare var koselig at folk rundt oss ble gravide, men etter 2 mislykkede forsøk nå, så tror jeg bare jeg har blitt bitter. Urettferdig er det og syns ikke det skal være sånn.

Har dere begynt med prøverør, eller er det noe dere har satt til side så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener. Er i samme båt som dere.

Mannen min har ikke svømmere, men etter testosbiopsi fant de forstadier som faktisk har gjort meg gravid en gang allerede :) Men mistet like etterpå (du ser historien i signaturen min)

I det vi begynte med det her syns jeg det bare var koselig at folk rundt oss ble gravide, men etter 2 mislykkede forsøk nå, så tror jeg bare jeg har blitt bitter. Urettferdig er det og syns ikke det skal være sånn.

Har dere begynt med prøverør, eller er det noe dere har satt til side så lenge?

Ja, så dette. Nej vi har ikke startet opp det. Vi vil at ting skal stabilisere seg litt i hjemmet nå før vi gjør noe annet.

Han er sykemeldt nå au grunnet sykdom, så da lar vi det gå sin gang til han blir helt frisk oxo tar vi det derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ja, så dette. Nej vi har ikke startet opp det. Vi vil at ting skal stabilisere seg litt i hjemmet nå før vi gjør noe annet.

Han er sykemeldt nå au grunnet sykdom, så da lar vi det gå sin gang til han blir helt frisk oxo tar vi det derfra :)

Dere får ihvertfall ha lykke til og god bedring til din kjære.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ihvertfall ha lykke til og god bedring til din kjære.

=)

Takk takk, dere oxo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa <3 Kunne jo ikke forlate stedet vettu ;)

Bra! Trenger min partner in crime her på KG ;) Endret av josefin88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tiiihiii... har du dagbok her nå? :D

Har ikke brukt den på leenge :o Kanske jeg skal grave den opp igjen? Har startet et nytt liv!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt den på leenge :o Kanske jeg skal grave den opp igjen? Har startet et nytt liv!

men da er det på tide med ny dagbok <3 hihi, oxo må jeg få link ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er det på tide med ny dagbok <3 hihi, oxo må jeg få link ;)

Skal gjøre det når jeg har noe vettugt å skrive :ler: Du har vært savnet ihvertfall!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal gjøre det når jeg har noe vettugt å skrive :ler: Du har vært savnet ihvertfall!

hehehe, ser frem te det :D

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...