Gå til innhold

ufrivillig abort, en kjæreste som svikter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive dette, men jeg skal prøve så godt jeg kan.

jeg er ei jente som var sammen med en fantastisk gutt, det hadde gått 6-7 måneder, vi begynte å snakke om at vi ville ha barn, vi blei enige om at vi skulle slutte med beskyttelse.. han sa han skulle gjøre alt for at jeg skulle bli gravid, og at han skulle ha en bra jobb og tjene godt sånn at vi kunne få verdens beste familie.

tiden gikk, det tok 3-5 måneder, jeg fortalte at jeg trodde jeg var blitt gravid.. (noe jeg var!) han trodde ikke på meg og fortalte meg noe jeg aldri trodde jeg skulle oppleve "jeg tror ikke jeg er klar til og bli far!" det hadde gått så lang tid fra vi slutta med beskyttelse, og nå er jeg gravid og han forteller meg at han ikke er klar alikevell! jeg var så lei meg, og jeg følte meg så aleine.. jeg visste virkelig ikke hva jeg skulle gjøre!

jeg var 10 uker på vei.. jeg vil si, jeg tok en ufrivillig abort, noe jeg skammer meg så utrolig mye over... jeg sliter veldig mye med og ha mista mitt kjære barn, jeg klarer ikke gå og få hjelp, og snakke ut om det..

det blei slutt i 1 måned. den dag i dag, 2 måneder etter det forferdelige, så er jeg sammen med han igjen?! jeg klarer ikke la han gå, men jeg klarer ikke og være 'snill' lenger, og jeg elsker han ikke på samme måte. det som har skjedd, er noe jeg aldri kommer til og glemme.. og jeg føler nesten litt HAT pga hva han har gjort mot meg..

det er utrolig vanskelig for meg og snakke om aborten, når vi snakker om det, så sier han "jeg skjønner ikke at du ikke vil snakke om det, jeg er jo kjæresten din.." ...

jeg veit ikke hva jeg skal gjøre! og jeg vil vite hva dere syntes om dette!

- det var utorlig deilig og bare få skrivet det, svart på hvitt!

Anonym poster: 85702d4d3725eb246a7c5495368414d3

Anonym poster: 85702d4d3725eb246a7c5495368414d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville bare gi den en trøsteklem jeg. Har ikke noe å tilføre egentlig. Er bare målløs over han kjæresten din som er så lite voksen. . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

:hug:

Kjære TS, den ufrivillige aborten er ikke din feil. Sånn kan skje. Ja det gjør kjempe vondt. Og man har veldig lyst til å legge seg ned og "dø" litt, men det går ikke. Livet går på en eller annen vei videre. Kanskje snubler du litt nå, men det går bra. Du har lov til det.

Og hvis du føler HAT for kjæresten din, så må du får ordnet opp i det. Det er ikke bra. Ikke for noen av dere. Jeg vil tro at det kan løsne ved at dere prater litt sammen. Om det som har skjedd. Hvis dere ikke kan prate om det, hvordan kan dere komme videre tenker jeg litt. Uansett, det her går bra.

Ting gjør vondt, men det gjør mindre og mindre vondt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo frivillig? Og han støtter deg jo, men du vil ikke ha hans støtte.

Anonym poster: dd91f87eb6b82deb41754fa1746d79ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Den var jo frivillig? Og han støtter deg jo, men du vil ikke ha hans støtte.

Anonym poster: dd91f87eb6b82deb41754fa1746d79ef

Står det ikke at det var en ufrivillig? Eller er det bare jeg som blingser og at hun egentlig har ment å skrive frivillig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke var en spontanabort så var den frivillig, her i Norge blir ingen tvunget til å ta abort. Det hun mener er vel at hun ikke hadde lyst men gjennomførte den allikevel.

MEN jeg skjønner at du ikke har det godt TS, føler med deg. Han burde tatt ansvar siden han faktisk sa at han ville ha barn. Du må prøve å prate med han, og går det ikke så ville jeg brutt forholdet. Han har skuffet deg såpass mye at det er ikke lett å komme over det. Men det er du som bør åpne deg, som du sier så vil han at du skal prate med han om dette. Det er faktisk du som har ballen her, han vil prate om dette. I et forhold er det viktig å være ærlig og åpen. Kan du ikke prøve? Jeg skjønner at det er vanskelig, jeg har selv hatt en spontanabort og hatt problemer med å snakke om det. Noen ganger må man snakke om vanskelige ting for å få det bedre, uansett hvor ubehagelig det er!

Lykke til! :klemmer:

Anonym poster: bc5e4f183f3f5cc001471d8ffb4df4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aphrodite

Så lenge det ikke var en spontanabort så var den frivillig, her i Norge blir ingen tvunget til å ta abort. Det hun mener er vel at hun ikke hadde lyst men gjennomførte den allikevel.

Anonym poster: bc5e4f183f3f5cc001471d8ffb4df4ae

Ja, jeg skjønte det.. Men jeg bommet visst grusom på settingen, jeg trodde hun skammet seg over at hun hadde hatt en ufrivilling spontanabort. Fordi det er en helt logisk tankegang. Sikkert bare jeg som er langt ute på jordet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...