Gå til innhold

Ekkornets søken etter den tapte energien..


Ekkornet

Anbefalte innlegg

Energi... energi... hvor er du :lete:

Det siste året har energien min bare vært fullstendig borte.

Jeg har i grunnen ikke orket å ta opp letingen etter den før nå.

Jeg har en annen dagbok her også, men den har kommet så langt bak i arkivet at jeg ikke lenger finner den.

Jeg hadde en intensjon om å bli hot mama etter at jeg ble mamma her for rundt 17 måneder siden. Men ble opptatt med det å være mamma som viser seg å være en fulltids jobb, i tillegg til da, en fulltids jobb hvor vi har vært i gjennom en omorgansisering som har vært fryktelig slitsom, i tillegg til at vi har flyttet og hatt barnehageinnkjøring og you name it.

Inneiblandt alt dette har energien bare forsvunne, totalt!

Føler meg helt tom for energi om dagen, vil bare sove og slappe av og ikke gjøre noe som helst. Orker ingenting og dagene har kun handlet om å komme igjennom dagene og de uendelige våkenettene.

Det eneste lystbetonte jeg bruker tid og energi på er datteren min. Jeg koser meg de timene vi har etter barnehagen. Men etter hun har lagt seg er jeg helt tom og går som regel bare å legger meg i åtte tiden.

Så, nå er det på tide å investere i litt egentid og prøve å fnne tilbake energien igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag meldte jeg meg inn på Elixia igjen.

Meldte meg ut etter at vi flyttet for vi bor nå så utrolig fint til med uendelig med skogs løyper rett utenfor døra og flotte lysløyper om vinteren. Så jeg tenkte å heller bruke skogen enn å bruke penger på å trene inne på ett senter. Men jeg får liksom ikke helt til å trene på egenhånd. Liker egentlig gruppetimer bedre sånnsett.

Så jeg gir Elixia en ny sjanse :-)

Jeg har også meldt meg på ett yoga kurs som begynner i midten av oktober.

Det er ett Ashtanga yoga kurs som går på morgen fra kl 07:00-08:15 Spent på hvordan det går!

Så mulighetene er nå mange med en fast yoga time i uka, Elixia og skogen rett utenfor døra.

Nå gjennstår det bare å gjennomføre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jezz, en full natts søvn og sambo som tok vesla på morgenen så jeg sov helt til jeg våkna av meg selv kl 8.30.

Det var deilig!

For å ikke utsette Elixia starten har jeg i dag bestemt meg for å dra på Sunday Supprise!

Spennende... Har alltid vært glad i forundringspakker, så for se på det som en kul overraskelse.

Selv om jeg er litt livredd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunday Supprise viste seg å være 30 min kondisjon og 40 styrke.

Snakk om å gi kroppen som bare har ligget i dvale ett realt sjokk :)

Men, det gikk overraskende bra!

Liker det nye senteret mitt også.

Det forrige var sentralt i Oslo og alltid smekk fullt! Du hadde nesten flaks for å få skap plass i garderoben og du måtte melde deg på timer dagesvis i forveien for å i det heletatt ha tjans om å få være med på timer. Og det var bare sånne super trente folk der, så jeg følte meg alltid litt kjip.

Dette er ikke noe problem på det nye senteret!

Skapplass i massevis og aldri fult på timer også trener det en del litt mindre trente mennesker der også, så jeg følte meg faktisk ganske ung og fresh :)

I går trente jeg yoga, det var helt greit.

Hadde en helt FANTASTISK instruktør på det forrige senteret som jeg savner litt, men det var helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så, hvordan går det med den bortkommnee energien?

Oh, well, den glimrer fremdeles med sitt fravær...

Vesla i huset har hatt omgangssyken denne uken, og jobben har vært utrolig stressende.

Jeg har heller ikkw fått trent..

Blah..

Har meldt meg på yoga kurs som hadde første kurs dag denne uken, men jeg måtte bli hjemme å vaske spy isteden :(

Men, i morgen har vi barnevakt til langt utpå søndagen.

Så håper å få sneket inn masse avslapping, litt trening, vin og voksen tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i går!

Cardio ett eller annet først i 30 min, så styrke time 40 min.

Kjæreste kvelden med barnefri gikk ikke helt som planlagt. Sambo fikk feber og biff og deilig vin, ble byttet ut med ett par pølser og cola.. som for mitt vedkommende kom i retur ett par timer etter.

I dag har jeg spist ett knekkebrød til frokost, en appelsin til lunch og ett knekkebrød til kvelds.

Håper det holdes nede. Skal bare legge velsa så er det senga på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh... omgangssyken fikk meg i det minste til å smile litt når jeg tråkka opp på vekta :)

Selv om det er en kortvarig lykke...

Ingen yoga denne uka heller. Missa de to første av 8 timer.

Dårlig start!

Og energien... den er på bånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Ekkornet!

Fant deg plutselig her nå. Hvordan går det med jakten på energien nå?

Si i fra hvis du finner noe, kanskje det er nok til å dele med meg? ;)

Ha en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Dette klarer du! Dessverre så må en smøre seg litt med tålmodighet i starten med trening. Jeg hadde det på samme måte da jeg la om livsstilen og jeg skalv og krøp etter øktene. Men etterhvert som fysikken kom på plass så kom den etterlengtede energien og overskuddet.

I starten var det tortur! Haha! Men det var verdt det altså! Bare hold ut og tren jevnt så kommer det. Til sommeren kan du jogge med barnevognen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...