Gå til innhold

Sykle med musikk på ørene - i trafikken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grunnen til at enkelte ikke har klokke er kanskje fordi de kjøper litt dyre sykler, og da følger det ofte ikke med noe som helst av ekstrautstyr, og da er det ikke så mange som gidder å kjøpe klokke.

Anonym poster: f61fca91ef97c092ce56463859c1d361

Og noen er hysterisk opptatt av hvor mye sykkelen veier. Hvert gram teller. På sykkelen vel og merke, ikkje på dem selv.

Anonym poster: 7ab648ddbd00633702df3eaa607ade23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og noen er hysterisk opptatt av hvor mye sykkelen veier. Hvert gram teller. På sykkelen vel og merke, ikkje på dem selv.

Anonym poster: 7ab648ddbd00633702df3eaa607ade23

Er vel slike jeg opplever i trafikken som irriterer meg :) Svusjer forbi på høyre side uten å ha gitt noe ring om at de kommer, og på vinteren ser man dem ikke heller siden en lykt veier for mye. Da kunne de i det minste holdt seg til venstre. Slike som sykler på feil side i sykkelbanen er også irriterende

Anonym poster: b218bcd43bb0b4468e76f0c6603d9d49

• Liker 1
Gjest barista
Skrevet

Hører alltid musikk når jeg sykler til jobb.. Aldri tenkt noe mer over det...

Skrevet

Da har du ikke sett godt nok etter, elle hørt... De aller fleste har ringeklokke, bortsett fra dem som mener at de "veier for mye". Pass på at det er plass for meg til å passere gampen din du, så slipper det å bli et problem.

Det er mer enn god nok plass til å passere en hest når det er på en vanlig vei, ingen grunn til å snitte raua hennes...

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Det er mer enn god nok plass til å passere en hest når det er på en vanlig vei, ingen grunn til å snitte raua hennes...

Så bra, da er det jo ikke noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Så bra, da er det jo ikke noe problem.

Jo, det er tydeligvis det =P

Gjest Violetta
Skrevet

Jo, det er tydeligvis det =P

Ikke for meg.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at man tør. Jeg må innrømme at jeg kan ha på musikk på ørene når jeg er ute og treningssykler i marka, fordi det hjelper meg til å holde tempoet oppe i motbakker. Men da har jeg ørepropp kun i det øret som vender ut mot "grøfta", og bare på volum som gjør at bassen trer frem. Å sykle med musikk på ørene i veien hadde jeg aldri turt. Jeg er allerede myk trafikant, og gjør det jeg kan for å unngå farlige situasjoner. For den som vil få mest vondt i et sammenstøt med bil er jo meg.

• Liker 2
Gjest blah blah
Skrevet

At man tør? Man bruker øynene sine da.

Skulle jo tro at døve ikke burde gå utenfor døra når man mener det er skummelt å gå/sykle med musikk på øra

• Liker 1
Skrevet

At man tør? Man bruker øynene sine da.

Skulle jo tro at døve ikke burde gå utenfor døra når man mener det er skummelt å gå/sykle med musikk på øra

Jeg har faktisk ikke øyne i nakken, og siden jeg konsentrerer meg om trafikken foran meg får jeg heller ikke med meg hva som skjer på srå bakover for meg annet enn med lyd.

• Liker 2
Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Jeg har faktisk ikke øyne i nakken, og siden jeg konsentrerer meg om trafikken foran meg får jeg heller ikke med meg hva som skjer på srå bakover for meg annet enn med lyd.

Du bruker vel speil?

Skrevet

Speil på sykkelen?

Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Speil på sykkelen?

Ja, speil som gjør at du ser bakover.

Som dette fra Biltema.

• Liker 1
Gjest blah blah
Skrevet (endret)

Eller bare følge med. Man trenger ikke ha på skylapper når man er ute :)

Endret av blah blah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...