Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det med jobbsøkerne?

 

Jeg heier på dere og blir alltid glad når jeg titter innom og noen har fått seg jobb.😊

Anonymkode: 42d75...8e8

Venter på svar for en stilling jeg søkte på hvor fristen gikk ut første mars... Enda ikke hørt noe. De sendte ut mail 2 mars om at de om kort tid ville gjennomgå søknadene og kalle inn til intervju... Men jeg har ikke hørt noe så regner med å ikke ha få noe innkallelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med jobbsøkerne?

 

Jeg heier på dere og blir alltid glad når jeg titter innom og noen har fått seg jobb.😊

Anonymkode: 42d75...8e8

Den største utfordringen for meg er å se hvor det er kjekt å bo. At jeg søker sporadisk rundt omkring i Norge er noe krevende. Jeg vil jo ikke flytte dit jeg ikke vil trives å være. 

Jeg har iallfall sendt ut mange jobbsøknader rundt omkring. Men jeg har bestemt meg for karriere skifte, siden arbeidsmiljø og kunne bruke min kompetanse uten at det er idioter i korridorene og elendig arbeidsmiljø

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med jobbsøkerne?

 

Jeg heier på dere og blir alltid glad når jeg titter innom og noen har fått seg jobb.😊

Anonymkode: 42d75...8e8

Starter i ny stilling 1 april 😍 det har vært en laaang oppsigelsestid 🙃 Var og spiste en bedre middag med det nye teamet mitt her om dagen, kjempekoselig å møte dem!

Selv om jeg er ferdig med prosessen så holder mannen på nå. Vi finner annonser sammen og jeg leser igjennom søknadene og prepper han til intervju så jeg føler nesten jeg er i en ny prosess selv 😂 Krysser alt jeg har for han 🤞🏻

 

Lykke til, alle!

Anonymkode: 704ff...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (4 timer siden):

Venter på svar for en stilling jeg søkte på hvor fristen gikk ut første mars... Enda ikke hørt noe. De sendte ut mail 2 mars om at de om kort tid ville gjennomgå søknadene og kalle inn til intervju... Men jeg har ikke hørt noe så regner med å ikke ha få noe innkallelse...

Kommer i såfall i løpet av uka. Lykke til!

Anonymkode: 42d75...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kommer i såfall i løpet av uka. Lykke til!

Anonymkode: 42d75...8e8

Og om ikke så får jeg ikke noe tenker du? :) 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med utdanningen i desember, og har vel egentlig ikke sendt så altfor mange jobbsøknader. Men jeg var veldig heldig og hadde et intervju sist uke, og nå skal jeg på andregangsintervju! Statlig virksomhet. Første intervjurunde gikk kjempefint, stillingen virker kjempespennende og jeg likte virkelig de som intervjuet meg.

Men! jeg er jammen ikke sikker på hvordan jeg skal forberede meg til enda et intervju  - det er visst ingen case, men jeg skulle få noen problemstillinger. Ser for meg at det blir av typen "hvordan ville du løst x", "hvordan ville du prioritert y". Men nå sitter jeg her og lurer litt på hvordan jeg skal forberede meg 😅 Er det noen der ute som har noen tips og triks til andregangsintervju? 

Anonymkode: cfe8c...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spurt om utvidet søkerliste for første gang, og har fått tilsendt denne. Er det noen som vet om disse søkerlistene pleier å være rangert fra mest til minst aktuelle kandidat, eller er nummereringen av kandidater bare tilfeldig?

Anonymkode: 23af0...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har spurt om utvidet søkerliste for første gang, og har fått tilsendt denne. Er det noen som vet om disse søkerlistene pleier å være rangert fra mest til minst aktuelle kandidat, eller er nummereringen av kandidater bare tilfeldig?

Anonymkode: 23af0...6a3

Hos oss står de i rekkefølgen søknadene kom inn. :)

Anonymkode: fd8b5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hos oss står de i rekkefølgen søknadene kom inn. :)

Anonymkode: fd8b5...0bf

Ok, tror nok det er slik i dette tilfellet også. Var bare at de første så ut til å ha veldig mye erfaring i tillegg til utdannelsen som kreves (master), mens på slutten var det noen som ikke har fullført master enda, og noen med "bare" bachelor uten relevant erfaring. Jeg var litt høyt oppe på listen, derfor ble  jeg litt håpefull her, men jeg ser jo samtidig at det er mange med veldig mye mer erfaring enn meg (er ganske nyutdannet) både over og under meg i rekkefølgen. I annonsen stod det nå at "nyutdannede oppfordres til å søke", men regner med at vi kommer til kort når det er så mange med lang relevant erfaring og til og med noen med doktorgrad. Var ca. 80 søkere totalt til denne stillingen!

Anonymkode: 23af0...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har vært arbeidsløs i flere år nå og nå ser det endelig ut som jeg kanskje får en jobb. Fikk kontakt med en tidligere studievenninne som sa hun skulle prøve å fikse jobbintervju til meg. Hun kunne ikke garantere meg jobben, men bare det å faktisk få komme på jobbintervju er en seier for meg. Har fått så stort hull på CVen nå at bare det å få jobbintervju er vanskelig. 

 

Anonymkode: d3b18...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jobbsøkingen er skikkelig vanskelig. Det er jo massevis av ledige stillinger, men jeg føler meg ikke kvalifisert for noen verdens ting annet enn butikkmedarbeider. Jeg er dessverre helt ferdig med å være butikkmedarbeider, da jeg ikke orker/takler å være "sprudlende" og "bedrive mersalg" og å finne meg i alt mulig av drittslenging fra kunder med en dårlig dag. Har en ubrukelig bachelor og har ikke evnen til å studere lenger (klarer maks å konsentrere meg i opptil 1 time i strekk). Har jobb per i dag, så er ikke arbeidsledig. 

Anonymkode: 74792...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dagens krav er det ikke lett å få en jobb.

Helt håpløst hvor dumt det er blitt, handler ikke om å gjøre jobben sin. Men alt det andre dessverre.

Brenne for jobben, stå på vilje....gud veit hva. Tragisk. Jobber for tarifflønn og bemanningsbyrå.

Hvorfor godtar vi dette? På tide at folk heller går arbeidsledig, står imot galskapen.

Anonymkode: b9c39...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med dagens krav er det ikke lett å få en jobb.

Helt håpløst hvor dumt det er blitt, handler ikke om å gjøre jobben sin. Men alt det andre dessverre.

Brenne for jobben, stå på vilje....gud veit hva. Tragisk. Jobber for tarifflønn og bemanningsbyrå.

Hvorfor godtar vi dette? På tide at folk heller går arbeidsledig, står imot galskapen.

Anonymkode: b9c39...e69

forklar nærmere hva du sikter til.

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men alt det andre dessverre.

hva alt det andre?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt håpløst hvor dumt det er blitt, handler ikke om å gjøre jobben sin.

hvor vil du med dette? 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

hvor vil du med dette? 

Anonymkode: 35476...87d

Kan du ikke lese?

Arbeidslivet i Norge er helt ødelagt.

Anonymkode: b9c39...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Med dagens krav er det ikke lett å få en jobb.

Helt håpløst hvor dumt det er blitt, handler ikke om å gjøre jobben sin. Men alt det andre dessverre.

Brenne for jobben, stå på vilje....gud veit hva. Tragisk. Jobber for tarifflønn og bemanningsbyrå.

Hvorfor godtar vi dette? På tide at folk heller går arbeidsledig, står imot galskapen.

Anonymkode: b9c39...e69

"Heller går arbeidsledig"...? Og lever av hva? 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, fint å se at denne tråden er aktiv igjen selv om det er tøft å være arbeidssøker. 

Jeg skrev litt lenger opp her for en stund siden. Fikk ikke den jobben fordi de måtte ansette noen med mer erfaring (staten). Jeg er jo nyutdannet.

Det er barnslig og teit å si det, men jeg føler meg litt "lurt"? Hadde jo visse forhåpninger etter andregangsintervju med bare 3 andre konkurrenter, mens de har visst hele tiden at de kom til å måtte ansette noen andre pga fortrinnsrett. Da føler man seg litt som en brikke i spillet - man er uaktuell til syvende og sist, men blir invitert for å  gjøre prosessen mer "rettferdig"... Det har jo vært fint med intervjutrening og sånt, men sukk.

Nå er jeg helt i sluttprossessen hos 3 andre steder, og jeg har i alle fall lært at jeg må senke forhåpningene litt. Jeg har bare søkt jobber i noen måneder, så jeg er fornøyd med å kommet så langt flere steder som ung og nytudannet, men nå håper jeg at det endelig klaffer snart!

Anonymkode: cfe8c...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Oi, fint å se at denne tråden er aktiv igjen selv om det er tøft å være arbeidssøker. 

Jeg skrev litt lenger opp her for en stund siden. Fikk ikke den jobben fordi de måtte ansette noen med mer erfaring (staten). Jeg er jo nyutdannet.

Det er barnslig og teit å si det, men jeg føler meg litt "lurt"? Hadde jo visse forhåpninger etter andregangsintervju med bare 3 andre konkurrenter, mens de har visst hele tiden at de kom til å måtte ansette noen andre pga fortrinnsrett. Da føler man seg litt som en brikke i spillet - man er uaktuell til syvende og sist, men blir invitert for å  gjøre prosessen mer "rettferdig"... Det har jo vært fint med intervjutrening og sånt, men sukk.

Nå er jeg helt i sluttprossessen hos 3 andre steder, og jeg har i alle fall lært at jeg må senke forhåpningene litt. Jeg har bare søkt jobber i noen måneder, så jeg er fornøyd med å kommet så langt flere steder som ung og nytudannet, men nå håper jeg at det endelig klaffer snart!

Anonymkode: cfe8c...aee

Skjønner at du føler deg "lurt". Har vært i samme situasjonen selv.

Anonymkode: f6291...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Oi, fint å se at denne tråden er aktiv igjen selv om det er tøft å være arbeidssøker. 

Jeg skrev litt lenger opp her for en stund siden. Fikk ikke den jobben fordi de måtte ansette noen med mer erfaring (staten). Jeg er jo nyutdannet.

Det er barnslig og teit å si det, men jeg føler meg litt "lurt"? Hadde jo visse forhåpninger etter andregangsintervju med bare 3 andre konkurrenter, mens de har visst hele tiden at de kom til å måtte ansette noen andre pga fortrinnsrett. Da føler man seg litt som en brikke i spillet - man er uaktuell til syvende og sist, men blir invitert for å  gjøre prosessen mer "rettferdig"... Det har jo vært fint med intervjutrening og sånt, men sukk.

Nå er jeg helt i sluttprossessen hos 3 andre steder, og jeg har i alle fall lært at jeg må senke forhåpningene litt. Jeg har bare søkt jobber i noen måneder, så jeg er fornøyd med å kommet så langt flere steder som ung og nytudannet, men nå håper jeg at det endelig klaffer snart!

Anonymkode: cfe8c...aee

Skjønner akkurat hva du mener. Jeg søkte på en stilling og fikk søkerlisten. Det var ikke mange søkere, kun 8 stykker, men alle andre bortsett fra meg hadde enten den relevante utdanningen som de spurte etter i utlysningen, eller hadde direkte erfaring med samme type jobb. Jeg hadde en ikke relevant master, men kunne fortsatt bli ansatt med en annen stillingstittel. Jeg hadde erfaring og utdanning som indirekte kunne være relevant, hadde bare ikke den spissede utdanningen. 

Likevel, ble jeg altså innkalt til intervju, noe jeg synest var veldig overraskende. Følte jeg fikk god kjemi med de, men likevel overrasket da stillingen hadde en del ansvar, det var en slags "rådgiver"-stilling. Tenkte som så at jeg nok ikke ble valgt, og tok intervjuet som øving, fordi det ville være helt merkelig med 7 andre som var bedre kvalifisert. De sa ikke noe om hvor mange de hadde innkalt til intervju og sa de skulle klare seg med det ene.

Etter ca. 2 uker fikk jeg plutselig innkalling til 2.gangsintervju, men da skulle jeg plutselig forberede to caser jeg måtte løse på 30 minutter på noen få dager og dra ned til de og presentere det fysisk, med 5 dagers frist. 

Jeg visste fortsatt ikke hvor mange kandidater det stod mellom, og følte meg som deg som en brikke i spillet. Jeg valgte å trekke meg da jeg var sikker på at jeg bare var listefyll. Vanskelig å vite når jeg ikke stod løpet ut da. I tillegg til at jeg var usikker på om jeg ville ha stillingen, orket jeg ikke å legge såpass med energi for et 2.gangsintervju for så å bli forbigått basert på at de andre kandidatene var bedre kvalifisert enn meg, særlig når de er så lunkne på å holde kontakten.

Som deg prøver jeg å senke forventingene og prøve å ikke legge for mye energi i det, for veldig ofte ender man også opp med å ikke få jobben. Lykke til med de andre jobbene, du har helt rett - det er kjempepositivt at du har kommet så langt og det ordner seg nok snart når du er i så mange prosesser. Husk at selv om du ikke blir innstilt som nr. 1, kan du bli innstilt som 2. og 3. og da er det fortsatt håp om å få jobben dersom de andre ikke tar i mot stillingen :)

 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...