Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det fra dere begynte å søke til dere fikk jobb? 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lang tid tok det fra dere begynte å søke til dere fikk jobb? 

Anonymkode: bfa60...068

det har gått sju måneder foreløpig uten at jeg har fått jobb. Men føler det er veldig nærme nå. 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lang tid tok det fra dere begynte å søke til dere fikk jobb? 

Anonymkode: bfa60...068

Søkte i ca. halvannet går før jeg ga opp.

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søkte i ca. halvannet går før jeg ga opp.

Anonymkode: eca3f...8ea

Hvordan kan man «gi opp»? Man trenger jo penger 

Anonymkode: bfa60...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor lang tid tok det fra dere begynte å søke til dere fikk jobb? 

Anonymkode: bfa60...068

Jeg sendte første søknad 7. november, søkte på 8 stillinger til sammen og fikk 2 jobbtilbud 16. og 17. desember. Takket ja til den ene 17. desember. Så 1 mnd og 9 dager.

Anonymkode: 704ff...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan kan man «gi opp»? Man trenger jo penger 

Anonymkode: bfa60...068

på bygda kan det være to utlyste jobber, dermed er det lettere å gi opp. 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

på bygda kan det være to utlyste jobber, dermed er det lettere å gi opp. 

Anonymkode: 35476...87d

Da må du flytte på deg framfor å sitte å snylte på statskassa.......

Anonymkode: 704ff...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da må du flytte på deg framfor å sitte å snylte på statskassa.......

Anonymkode: 704ff...a1c

det gjaldt ikke meg, det er nok en annen du sikter til som kom med sitatet. 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 Da må du flytte på deg framfor å sitte å snylte på statskassa.......

 Anonymkode: 704ff...a1c

flytter man til større byer (som har langt flere ledige stillinger) så kommer det selvfølgelig langt flere søkere til disse stillingene. 

dermed er man jo like langt... 

Anonymkode: d6961...154

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

flytter man til større byer (som har langt flere ledige stillinger) så kommer det selvfølgelig langt flere søkere til disse stillingene. 

dermed er man jo like langt... 

Anonymkode: d6961...154

Absolutt ikke. 

Mange søkere, men utrolig mange ledige jobber også  

Anonymkode: bfa60...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan man «gi opp»? Man trenger jo penger 

Anonymkode: bfa60...068

Ikke meg som skrev, men jeg ga også opp fordi som du skriver så trenger man jo penger. Etter 3 mnd måtte jeg ta en lavtlønnet jobb i butikk som ikke har noen ting med Bachelor eller Masteren min å gjøre. Ble i den jobben i over 2 år mens jeg søkte relevante jobber. Så gav jeg opp det også og vidreutdannet meg til noe helt annet. Søkte jo under vidreutdanning også men etter 5-6 år med søknader kan man trygt si at det ikke ble noe for meg. 

Anonymkode: b8669...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke meg som skrev, men jeg ga også opp fordi som du skriver så trenger man jo penger. Etter 3 mnd måtte jeg ta en lavtlønnet jobb i butikk som ikke har noen ting med Bachelor eller Masteren min å gjøre. Ble i den jobben i over 2 år mens jeg søkte relevante jobber. Så gav jeg opp det også og vidreutdannet meg til noe helt annet. Søkte jo under vidreutdanning også men etter 5-6 år med søknader kan man trygt si at det ikke ble noe for meg. 

Anonymkode: b8669...14a

søkte du til andre byer og tettsteder i Norge, og evt. til utlandet også?

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er rart å lese mine egne svar i denne tråden mange år etter jeg skrev dem

Jeg gikk arbeidsledig i åresvis! fikk ikke en fot innenfor! var helt nedkjørt psykisk, følte meg som verdens største taper og var tungt deprimert..

livet stod på vent, ikke kunne jeg få barn heller før jeg fikk jobb og årene gikk..

Jeg var 32 år uten en eneste skikkelig jobb på cven. 

så i 2016 fikk jeg meg et vikariat, 6 mil å kjøre hver vei! men det ene vikariatet åpnet for den neste jobben osv...

Nå er vi 6 år senere og jeg har 2 flotte barn, og har akkurst signert kontrakten på en skikkelig kul jobb, relevant til utdannelsen min. Fast jobb i et svært annerkjent firma med maaange som ville ha den jobben! 

Poenget mitt er: uansett hvor mørkt og håpløst det føles å være arbeidsledig, så ikke gi opp! det er håp! 

Prøv å få en liten fot innafor et yrke som er litt relevant for det du vil drive med, så har du noe å bygge på. Meld deg inn i vikarbyråer! ikke gi opp

  • Liker 9
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (10 minutter siden):

det er rart å lese mine egne svar i denne tråden mange år etter jeg skrev dem

Jeg gikk arbeidsledig i åresvis! fikk ikke en fot innenfor! var helt nedkjørt psykisk, følte meg som verdens største taper og var tungt deprimert..

livet stod på vent, ikke kunne jeg få barn heller før jeg fikk jobb og årene gikk..

Jeg var 32 år uten en eneste skikkelig jobb på cven. 

så i 2016 fikk jeg meg et vikariat, 6 mil å kjøre hver vei! men det ene vikariatet åpnet for den neste jobben osv...

Nå er vi 6 år senere og jeg har 2 flotte barn, og har akkurst signert kontrakten på en skikkelig kul jobb, relevant til utdannelsen min. Fast jobb i et svært annerkjent firma med maaange som ville ha den jobben! 

Poenget mitt er: uansett hvor mørkt og håpløst det føles å være arbeidsledig, så ikke gi opp! det er håp! 

Prøv å få en liten fot innafor et yrke som er litt relevant for det du vil drive med, så har du noe å bygge på. Meld deg inn i vikarbyråer! ikke gi opp

jeg kan si noe enig med deg, og andre ting uenig med deg. 

Vikarbyråer ødela min selvtillit, og det er sikkert veldig avhengig av bransjerelatert. Den gaten er lukket for min del. 

Nå jobber jeg direkte med ansettelse til bedrift. Ferdig snakket. 

Og jeg er i flytsonen i min prosess, og jeg endrer ikke på det. 

Men kjekt å lese din historie. Det gir håp. 

Jeg hadde også religiøse mennesker som ødela livet mitt i mange år. Så dårlige mennesker er viktig å få luket vekk for at en god jobb skal kunne sees i gjennom lyset. 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

søkte du til andre byer og tettsteder i Norge, og evt. til utlandet også?

Anonymkode: 35476...87d

Bor i Oslo så søkte på det som var i området her og rundt om ellers i Norge, kunne godt flyttet til Namsos, Bergen eller hvor som helst. Å flytte til utlandet var uaktuelt da (hadde små barn). Har Bachelor i Biologi og Master i organisk kjemi så det meste av relevant arbeid var i Oslo-området uansett. Om jeg fikk tilbakemeldinger (som regel ikke) så gikk det på at jeg manglet erfaring. Var også noen steder som mente jeg skulle søke på nytt til våren/sommeren/høsten/neste år for da ville de ha råd til å ansette, men jeg gjorde nå det og de hadde aldri råd. Tok PPU og ble lærer, der var det i det minste jobb å få.

Anonymkode: b8669...14a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan man «gi opp»? Man trenger jo penger 

Anonymkode: bfa60...068

Jeg er ufør, men har blitt friskere og vil tilbake til arbeidslivet. Møter imidlertid bare stengte dører. Arbeidsgivere svarer som regel ikke på søknadene, og om de gjør er de totalt uinteressert i en søker som har vært utenfor arbeidslivet en stund. Etter flere hundre søknader og ikke et eneste intervju orket jeg ikke mer, var så langt nede i kjelleren.

Prøver kanskje igjen etterhvert.

Anonymkode: eca3f...8ea

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er ufør, men har blitt friskere og vil tilbake til arbeidslivet. Møter imidlertid bare stengte dører. Arbeidsgivere svarer som regel ikke på søknadene, og om de gjør er de totalt uinteressert i en søker som har vært utenfor arbeidslivet en stund. Etter flere hundre søknader og ikke et eneste intervju orket jeg ikke mer, var så langt nede i kjelleren.

Prøver kanskje igjen etterhvert.

Anonymkode: eca3f...8ea

Det er trist 😔

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ikke meg som skrev, men jeg ga også opp fordi som du skriver så trenger man jo penger. Etter 3 mnd måtte jeg ta en lavtlønnet jobb i butikk som ikke har noen ting med Bachelor eller Masteren min å gjøre. Ble i den jobben i over 2 år mens jeg søkte relevante jobber. Så gav jeg opp det også og vidreutdannet meg til noe helt annet. Søkte jo under vidreutdanning også men etter 5-6 år med søknader kan man trygt si at det ikke ble noe for meg. 

Anonymkode: b8669...14a

Men du ga jo ikke opp. Du tenkte alternativer. Prøvde andre typer jobb. Videreutdannet deg 😊 

Å gi opp er å ligge på sofa.  

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med jobbsøkerne?

 

Jeg heier på dere og blir alltid glad når jeg titter innom og noen har fått seg jobb.😊

Anonymkode: 42d75...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...