Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.12.2021 den 14.52):

Oiiii jeg fikk et tilbud, og den andre plassen skulle ringe meg ila dagen men lurte på hva jeg ønsket meg av lønn 🙈

Anonymkode: 704ff...a1c

Fikk 2 tilbud, nå er det ene akseptert og jeg har fått ny jobb 🥰 Fikk brukt det til å be om mer lønn også, er så fornøyd!

Anonymkode: 704ff...a1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 15.21):

Har sendt ut en søknad og skal sende ut en til. Håper jeg får napp :) Har bare hatt nåværende jobb i snart ett år men har lyst til å prøve noe annet, så vil jeg bytte by. Min samboer har enda etter ett år ikke fått jobb her vi bor, så håper jeg at han får i den andre byen jeg også søker jobb til. Vi krysser fingrene 🤞

Anonymkode: 23d87...678

Siterer meg selv. Fikk ikke disse to jobbene, men nå har jeg fått to intervjuer i to andre jobber til uka! Jeg er veldig spent om de er bra og om det blir en ny jobb på meg i år. Da blir det flytting og å endelig treffe gamle kjente :)

Anonymkode: 23d87...678

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å søke opplever jeg å være i innvendig prosess. Håper bare jeg kan bli ansatt i riktig arbeidsmiljø. 

Jeg understreker dit jeg søker så kjenner jeg ikke noen, ingen kontakter, men ønsker ingen overraskelser og dårlige holdninger. 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Siterer meg selv. Fikk ikke disse to jobbene, men nå har jeg fått to intervjuer i to andre jobber til uka! Jeg er veldig spent om de er bra og om det blir en ny jobb på meg i år. Da blir det flytting og å endelig treffe gamle kjente :)

Anonymkode: 23d87...678

Masse lykke til og gratulerer med intervju 😊

Anonymkode: 704ff...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Masse lykke til og gratulerer med intervju 😊

Anonymkode: 704ff...a1c

Takk for det 😊, krysser fingrene 🤞

Anonymkode: 23d87...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er innstilt som nr 2 til en jobb jeg har veldig lyst på. Nr 1 har fått 1 uke betenkningstid, så nå venter jeg bare på hva nr 1 velger😩

Anonymkode: 3403d...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det skulle være så tøft å være en arbeidssøker. 

6 måneder aktiv arbeidssøker. Men har vel lært at mange bedrifter ikke har profesjonell holdning ovenfor jobbsøkere ved å verken takke for søknaden eller fortelle at jeg ikke var rett kandidat for dem. 

 

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at NAV forventer at arbeidsssøkere skal takke ja til absolutt alt mellom himmel og jord. Men dersom noen gjør dette, så mister de selvfølgelig all økonomisk støtte.

får man bare jobb i en måned (eller noe få måneder) så blir man nødt til å søke til NAV på nytt etterpå, og deretter vente i flere måneder uten inntekt. Så dette går ikke.        

Anonymkode: d6961...154

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 19.26):

Takk for det 😊, krysser fingrene 🤞

Anonymkode: 23d87...678

Jeg fikk den ene jobben😄 Jeg bestemte meg for å takke ja selv om det blir ca. 1 timers pendling hver vei 😒. Men jeg kom litt til kort på de andre jobbene jeg har søkt på. Uansett så blir det bra😁

Anonymkode: 23d87...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor kan jeg få salgsutdannelse?

Anonymkode: 35476...87d

Ville heller satset på kommunikasjon eller markedsføring av noe slag.

Anonymkode: 704ff...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg fikk den ene jobben😄 Jeg bestemte meg for å takke ja selv om det blir ca. 1 timers pendling hver vei 😒. Men jeg kom litt til kort på de andre jobbene jeg har søkt på. Uansett så blir det bra😁

Anonymkode: 23d87...678

En time er verdt det. Bor i Oslo og bruker t5 min med kollektiven fra et sted til et annet, så selv om det er litt kjipt, gir det deg fyll på cv og god erfaring så lenge du er der, og ikke minst, lønn! Gratulerer

Anonymkode: 7ce0c...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 10.46):

Jeg er innstilt som nr 2 til en jobb jeg har veldig lyst på. Nr 1 har fått 1 uke betenkningstid, så nå venter jeg bare på hva nr 1 velger😩

Anonymkode: 3403d...477

Fikk bare en standard Mail om at stillingen var besatt etter fristen til nr 1 gikk ut😤 var på nytt intervju tidlig denne uken og skulle få svar dagen etter. Ikke hørt noe fra de heller. Hva skjer med at de ikke ringer for å gi beskjed etter intervju?? 

Anonymkode: 3403d...477

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk bare en standard Mail om at stillingen var besatt etter fristen til nr 1 gikk ut😤 var på nytt intervju tidlig denne uken og skulle få svar dagen etter. Ikke hørt noe fra de heller. Hva skjer med at de ikke ringer for å gi beskjed etter intervju?? 

Anonymkode: 3403d...477

da har du sannsynligvis ikke fått den jobben. :phaedra:   

Anonymkode: d6961...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En time er verdt det. Bor i Oslo og bruker t5 min med kollektiven fra et sted til et annet, så selv om det er litt kjipt, gir det deg fyll på cv og god erfaring så lenge du er der, og ikke minst, lønn! Gratulerer

Anonymkode: 7ce0c...09f

Ja, så fikk jeg vite at vi får to dager hjemmekontor uansett pandemi eller ei så da blir det bare kjøring i tre dager😀 Gleder meg til ny jobb😄

Anonymkode: 23d87...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

da har du sannsynligvis ikke fått den jobben. :phaedra:   

Anonymkode: d6961...154

Nei nå tuller du… men frustrerende at de ikke ringer når de sier man skal få svar dagen etter. Man blir jo sittende å vente. 

Anonymkode: 3403d...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei nå tuller du… men frustrerende at de ikke ringer når de sier man skal få svar dagen etter. Man blir jo sittende å vente. 

Anonymkode: 3403d...477

Kan du ikke følge opp flere jobbsøknader?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele med noen at jeg har fått meg en ordentlig, ikke-over-gjennomsnittlig-ydmykende voksenjobb😪☺️ Til og med litt tilpasset anlegg og personlighet. 

Jeg har vært i denne tråden før med tær og fingre krysset, og så etter hvert for meg å sitte som søttiåring og krangle med de samme imbesile alkoholikerne (kundeservice), hvis jeg ikke var så heldig å få infarkt først. 

Men så plutselig 🎈

Anonymkode: 251b7...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var arbeidsledig i 2 år før jeg fikk jobb i fjor. Jeg var glad for å få en relevant jobb selvom den var på den andre kanten av landet. 

Jeg har nå jobbet her i 11 måneder, og har såvidt begynt å søke andre jobber. Rett og slett fordi jeg vil flytte hjem igjen. Men jeg gleder meg ikke til søkeprosessen med leting, skriving, mange avslag og kanskje et intervju i ny og ne. Men jeg håper på å få ny jobb om ikke så alt for lenge🙏

Anonymkode: b9d12...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...